• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpopularniejsze auta z napędem hybrydowym

Michał Jelionek
4 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najchętniej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR. Najchętniej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR.

Niekwestionowanym liderem sprzedaży samochodów hybrydowych na całym świecie jest Toyota. Japończycy na budowaniu hybryd znają się jak nikt inny, a to przekłada się na liczbę modeli hybrydowych w ich gamie, no i oczywiście szybujące słupki sprzedaży. Przedstawiamy wam najchętniej kupowane samochody z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce.



Toyota i długo nic



Aktualna sytuacja na rynku hybryd przypomina nieco wyścig kolarski z udaną ucieczką jednego z zawodników. Zazwyczaj peleton dość szybko "pochłania" kolarza, który w pojedynkę zrywa się do przodu. W przypadku aut hybrydowych, Toyota z bardzo wyraźną przewagą zostawiła całą goniącą grupę rywali w tyle i zdaje się, że tę przewagę ciągle powiększa.

Wymownie świadczą o tym liczby. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w 2017 roku na terenie całego kraju zarejestrowano 13 554 hybrydy marki Toyota. A to oznacza, że japońska marka ma aż 81,44 proc. udziału w całym rynku. Nie jest zatem zaskoczeniem, że w zestawieniu dziesięciu najchętniej kupowanych samochodów z napędem hybrydowym... cztery pierwsze miejsca należą do Toyoty.

Dotychczasowym królem hybryd był Auris. W tym roku popularny model został zdetronizowany przez C-HR. Dotychczasowym królem hybryd był Auris. W tym roku popularny model został zdetronizowany przez C-HR.
Tym najczęściej wybieranym modelem jest bestsellerowa Toyota C-HR., która zadebiutowała w Trójmieście we wrześniu ubiegłego roku (4136 zarejestrowanych egzemplarzy, 25 proc. udziału w rynku). Drugim najchętniej kupowanym autem z napędem hybrydowym jest zdetronizowany Auris (3946 egzemplarzy, 24 proc. rynku).

Na trzecim miejscu bez niespodzianki... znowu Toyota i model RAV4 (2887 egzemplarzy, 17 proc. rynku). Tuż za podium uplasowała się hybrydowa Toyota Yaris (2416 egzemplarzy, 14 proc. rynku). Natomiast pierwszą dziesiątkę najczęściej rejestrowanych aut z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce zamyka Toyota Prius (167 egzemplarzy, 1 proc. rynku).


Lexus to też Toyota



W rankingu najczęściej rejestrowanych hybryd, zaraz za czterema Toyotami uplasował się Lexus NX 300h. W rankingu najczęściej rejestrowanych hybryd, zaraz za czterema Toyotami uplasował się Lexus NX 300h.
Jeżeli przy tak miażdżącej przewadze w ogóle można mówić o dotrzymywaniu kroku, to najkrótszy dystans do bezapelacyjnego lidera ma Lexus, który przecież i tak należy do... Toyoty. Udział rynkowy Lexusa w tym segmencie wynosi 11 proc. To oznacza, że koncern Toyota opanował w klasie hybryd ponad 92 proc. całego rynku. Dominacja - w tym przypadku to chyba najtrafniejsze określenie.

Jakie hybrydowe modele Lexusa najczęściej wybierają klienci? Piąte miejsce w rankingu zajął NX (855 egzemplarzy, 6 proc. rynku). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwa modele Lexusa - siódme miejsce zajął CT (400 egzemplarzy, 2,47 proc. rynku), a ósme RX (373 egzemplarze, 2,30 proc. rynku).


Cała reszta daleko z tyłu



W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla hybrydowej Kii Niro. W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla hybrydowej Kii Niro.
Osiem miejsc w rankingu TOP10 przypadło modelom ze stajni Toyoty. Do kogo należą dwa pozostałe? Szóstą lokatę zajęła Kia Niro (472 egzemplarzy, 2,58 proc. rynku). Z kolei przedostatnie miejsce należy do Hyundaia Ioniq (199 egzemplarzy, 1,26 proc. rynku).

Co z pozostałymi? Poza pierwszą dziesiątką uplasowały się m.in. Infiniti Q50 (92 zarejestrowany auta), BMW Serii 3 (70 sztuk), Lexus GS (66 egzemplarzy), BMW 5 (56 aut) czy Volvo XC90 (55 samochodów).

Ranking najpopularniejszych hybryd w Polsce:

1. Toyota C-HR - 4136 egzemplarzy (cena od 99 900 zł)
2. Toyota Auris - 3946 (od 76 400 zł)
3. Toyota RAV4 - 2887 (od 127 900 zł)
4. Toyota Yaris - 2416 (od 62 400 zł)
5. Lexus NX - 855 (od 159 900 zł)
6. Kia Niro - 472 (od 88 900 zł)
7. Lexus CT - 400 (od 99 900 zł)
8. Lexus RX - 373 (od 219 900 zł)
9. Hyundai Ioniq - 199 (od 99 900 zł)
10. Toyota Prius - 167 (od 119 900 zł)

Opinie (204) 4 zablokowane

  • (2)

    Wszyscy tu piszecie o małej różnicy w spalaniu ale nikt nie bierze pod uwagę ze np prius jest chyba najmniej awaryjnym autem seryjnie produkowanym i tu powala wszelkiej maści klekoty

    • 5 2

    • owszem jest bezawaryjny ale po 10 latach trzeba wymieic baterie za 1/3 ceny nowego auta (1)

      • 0 1

      • po 10 latach bateria ma ok 15 % zużycia.

        • 1 0

  • Hahaha dla Gdańszczan najładniejsze auto to Duster hahahahahahahaha (2)

    Nie nie rdzewiejącą mazda a może nowy Hyundai co się psuje na potęgę....

    • 8 4

    • Zakompleksiony półgłówek. (1)

      • 2 2

      • Właściciel dustera?

        • 2 3

  • Poczekajcie płaczki i malkontenci (8)

    Za parę lat baterie o tych samych parametrach będą ważyły nie 300, tylko 30 kg. Obecnie największą przeszkodą technologiczną są własnie ogniwa. Lada chwila pokonają barierę czasu ładowania, pojemności, wydajności, objętości i wagi. A wtedy czeka nas kolejny skok cywilizacyjny.
    Wyobraźcie sobie telefony ładowane w 15 sekund, czy auta elektryczne przejeżdzające na jednym ładowaniu minimum 1000 km i ładowane w 3 minuty.

    • 7 8

    • Nie dożyjemy tych czasów.

      • 3 0

    • Zmień dilera. (1)

      • 2 3

      • Parę lat temu tak samo byś powiedział Muskowi to by cię opluł. On stworzył wielką firmę, a ty nadal jesteś głupim ci*lem.

        • 4 0

    • szybkie ładowanie to duży prąd (3)

      duży prąd to duuużo prądu. A skąd go wziąć ? Niestety elektrownie węglowe nie wydoliłyby. Dla szybkich stacji ładowania masowych ilości samochodów musiałbyś mieć elektrownie atomową w każdym większym mieście i węglową/gazową w każdym mniejszym. Liczysz na to ? Nasze dzieci jeszcze tego nie doczekają. Ale może ich dzieci już tak (jeśli po drodze nie będzie globalnej wojny atomowej albo nie spadnie meteor).

      • 4 0

      • Tak, ale w przypadku małego sprzętu elektronicznego to nie problem. A co do samochodów, zawsze można zastosowac system wymiany akumulatorów "pustych" na "pełne".

        • 2 0

      • Jakbym słyszał mojego ojca (1)

        • 0 0

        • To plus czy minus?

          • 0 0

    • tu nie chodzi tylko o wagę baterii

      Ale o cały układ, który też waży i zajmuje miejsce.

      • 0 0

  • Najlepszym elektrykiem jest Melex

    Cena tez dobra

    • 9 1

  • Chyba sprzedawcy tojoty mocno się udzielają.

    • 7 1

  • (9)

    wszystkie pokazane w artykule wozy to szkaradztwa, z chr i leksusem na czele.

    • 5 5

    • Wyglad to kwestia gustu, czyli cechy indywidualniej.
      Ty wyraziles juz swoj, inni kupujac te auta wyrazaja swoj.
      Grubym tysiacom europejczykow CHR sie podoba bo go kupuja.

      • 2 1

    • Powiedz mi co Ci się podoba (4)

      a wyrażę swoją opinię na temat tego

      • 0 0

      • (2)

        Alfa Romeo Gulia, dla przykładu

        • 1 0

        • no widzisz dla mnie AR Gulia to szkaradztwo i co ? (1)

          • 2 0

          • yyy a co ma być ? :)

            • 0 0

      • Kia Stinger

        • 0 0

    • CH-R jest akurat bardzo ładnym, oryginalnym autem! (2)

      Tutaj brawa dla toyoty! A inne też nie są brzydkie, tylko nie wyróżniają się za mocno spośród całej masy pojazdów nowych.

      • 2 2

      • (1)

        oryginalny, nie zawsze znaczy ładny.

        • 2 1

        • No dla mnie akurat oryginalny=ładny, nigdy nie lubiłem sztampy spod znaku vw i kury...

          • 0 1

  • hybryda to taki bezsensowny ale modny bo pseudoekologiczny twór (1)

    jedno tylko powiem całe oszczędności są tylko pozorne bo zostaną zapłacone z nawiązką po 10 latach jak trzeba wymienić baterie na nowe za 1/3 ceny nowego auta.

    • 4 2

    • >za 1/3 ceny nowego auta
      Podoba mi sie ocena kogos kto cos slyszal, ale nie wie co -NIE MASZ POJECIA.
      1/3 ceny nowego auta to 35-40tys zl.
      Tym czasem nowy aku w serwisie to 7-8tys dla hybryd toyoty o ktorych tu piszemy.

      Naprawa starego aku to 1-2tys. Nigdy nie psuje sie cala bateria, a tylko jeden, czy kilka ogniw.
      Sa firmy ktore potrafia wymienic tylko uszkodzone, za ulamek kwoty calego pakietu.

      • 2 0

  • Hybryda (1)

    Pogadajcie jak strażacy podchodzą do gaszenia, udzielania pomocy autkom elektrycznym...

    • 1 3

    • do kazdego auta podchodza tak samo czyli najpierw odłączją akumulator

      tutaj trzba tylko wiedziec ze jest ich wiecej i gdzie sie odcina je, ale to juz kwestia douczenia sie, a jak niby podchodza do alu z LPG ktore moze sie rozszczelnic ...

      • 2 0

  • Przypominam, że przy produkcji baterii do czystego elektryka powstaje tyle CO2 ile wytwarza benzyna przez 8 lat. Policzyli

    • 3 2

  • (2)

    Hybrydy palą jak parowóz z poprzedniej epoki, są mało elastyczne, z bardzo małymi bagażnikami a przy tym bardzo drogie. Moja CHR-ka żłopie powyżej 8 litrów. Gdzie jest sens zakupu takiego złomu.

    • 2 2

    • A moja C-HR spala kolo 5L. Tankuje po dojechaniu do 800km i jeszcze zostaje kilka litrow w baku.
      Musisz sie nauczyc jezdzic ekonomicznie.

      • 1 0

    • Nooo, Auris Hybrid TS bagażnik 600 litrów. Rzeczywiście "bardzo mały", haha.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane