- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (81 opinii)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (128 opinii)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (204 opinie)
- 4 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (220 opinii)
- 5 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 6 138 policjantów z drogówki na torze (26 opinii)
Najpopularniejsze auta z napędem hybrydowym
Niekwestionowanym liderem sprzedaży samochodów hybrydowych na całym świecie jest Toyota. Japończycy na budowaniu hybryd znają się jak nikt inny, a to przekłada się na liczbę modeli hybrydowych w ich gamie, no i oczywiście szybujące słupki sprzedaży. Przedstawiamy wam najchętniej kupowane samochody z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce.
Toyota i długo nic
Aktualna sytuacja na rynku hybryd przypomina nieco wyścig kolarski z udaną ucieczką jednego z zawodników. Zazwyczaj peleton dość szybko "pochłania" kolarza, który w pojedynkę zrywa się do przodu. W przypadku aut hybrydowych, Toyota z bardzo wyraźną przewagą zostawiła całą goniącą grupę rywali w tyle i zdaje się, że tę przewagę ciągle powiększa.
Wymownie świadczą o tym liczby. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w 2017 roku na terenie całego kraju zarejestrowano 13 554 hybrydy marki Toyota. A to oznacza, że japońska marka ma aż 81,44 proc. udziału w całym rynku. Nie jest zatem zaskoczeniem, że w zestawieniu dziesięciu najchętniej kupowanych samochodów z napędem hybrydowym... cztery pierwsze miejsca należą do Toyoty.
Tym najczęściej wybieranym modelem jest bestsellerowa Toyota C-HR., która zadebiutowała w Trójmieście we wrześniu ubiegłego roku (4136 zarejestrowanych egzemplarzy, 25 proc. udziału w rynku). Drugim najchętniej kupowanym autem z napędem hybrydowym jest zdetronizowany Auris (3946 egzemplarzy, 24 proc. rynku).
Na trzecim miejscu bez niespodzianki... znowu Toyota i model RAV4 (2887 egzemplarzy, 17 proc. rynku). Tuż za podium uplasowała się hybrydowa Toyota Yaris (2416 egzemplarzy, 14 proc. rynku). Natomiast pierwszą dziesiątkę najczęściej rejestrowanych aut z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce zamyka Toyota Prius (167 egzemplarzy, 1 proc. rynku).
Lexus to też Toyota
Jeżeli przy tak miażdżącej przewadze w ogóle można mówić o dotrzymywaniu kroku, to najkrótszy dystans do bezapelacyjnego lidera ma Lexus, który przecież i tak należy do... Toyoty. Udział rynkowy Lexusa w tym segmencie wynosi 11 proc. To oznacza, że koncern Toyota opanował w klasie hybryd ponad 92 proc. całego rynku. Dominacja - w tym przypadku to chyba najtrafniejsze określenie.
Jakie hybrydowe modele Lexusa najczęściej wybierają klienci? Piąte miejsce w rankingu zajął NX (855 egzemplarzy, 6 proc. rynku). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwa modele Lexusa - siódme miejsce zajął CT (400 egzemplarzy, 2,47 proc. rynku), a ósme RX (373 egzemplarze, 2,30 proc. rynku).
Cała reszta daleko z tyłu
Osiem miejsc w rankingu TOP10 przypadło modelom ze stajni Toyoty. Do kogo należą dwa pozostałe? Szóstą lokatę zajęła Kia Niro (472 egzemplarzy, 2,58 proc. rynku). Z kolei przedostatnie miejsce należy do Hyundaia Ioniq (199 egzemplarzy, 1,26 proc. rynku).
Co z pozostałymi? Poza pierwszą dziesiątką uplasowały się m.in. Infiniti Q50 (92 zarejestrowany auta), BMW Serii 3 (70 sztuk), Lexus GS (66 egzemplarzy), BMW 5 (56 aut) czy Volvo XC90 (55 samochodów).
1. Toyota C-HR - 4136 egzemplarzy (cena od 99 900 zł)
2. Toyota Auris - 3946 (od 76 400 zł)
3. Toyota RAV4 - 2887 (od 127 900 zł)
4. Toyota Yaris - 2416 (od 62 400 zł)
5. Lexus NX - 855 (od 159 900 zł)
6. Kia Niro - 472 (od 88 900 zł)
7. Lexus CT - 400 (od 99 900 zł)
8. Lexus RX - 373 (od 219 900 zł)
9. Hyundai Ioniq - 199 (od 99 900 zł)
10. Toyota Prius - 167 (od 119 900 zł)
Opinie (204) 4 zablokowane
-
2018-01-04 21:40
(2)
Wszyscy tu piszecie o małej różnicy w spalaniu ale nikt nie bierze pod uwagę ze np prius jest chyba najmniej awaryjnym autem seryjnie produkowanym i tu powala wszelkiej maści klekoty
- 5 2
-
2018-01-05 09:28
owszem jest bezawaryjny ale po 10 latach trzeba wymieic baterie za 1/3 ceny nowego auta (1)
- 0 1
-
2018-01-05 10:57
po 10 latach bateria ma ok 15 % zużycia.
- 1 0
-
2018-01-04 21:52
Hahaha dla Gdańszczan najładniejsze auto to Duster hahahahahahahaha (2)
Nie nie rdzewiejącą mazda a może nowy Hyundai co się psuje na potęgę....
- 8 4
-
2018-01-04 21:58
Zakompleksiony półgłówek. (1)
- 2 2
-
2018-01-04 22:35
Właściciel dustera?
- 2 3
-
2018-01-04 21:55
Poczekajcie płaczki i malkontenci (8)
Za parę lat baterie o tych samych parametrach będą ważyły nie 300, tylko 30 kg. Obecnie największą przeszkodą technologiczną są własnie ogniwa. Lada chwila pokonają barierę czasu ładowania, pojemności, wydajności, objętości i wagi. A wtedy czeka nas kolejny skok cywilizacyjny.
Wyobraźcie sobie telefony ładowane w 15 sekund, czy auta elektryczne przejeżdzające na jednym ładowaniu minimum 1000 km i ładowane w 3 minuty.- 7 8
-
2018-01-04 22:06
Nie dożyjemy tych czasów.
- 3 0
-
2018-01-04 22:20
Zmień dilera. (1)
- 2 3
-
2018-01-04 22:25
Parę lat temu tak samo byś powiedział Muskowi to by cię opluł. On stworzył wielką firmę, a ty nadal jesteś głupim ci*lem.
- 4 0
-
2018-01-05 07:12
szybkie ładowanie to duży prąd (3)
duży prąd to duuużo prądu. A skąd go wziąć ? Niestety elektrownie węglowe nie wydoliłyby. Dla szybkich stacji ładowania masowych ilości samochodów musiałbyś mieć elektrownie atomową w każdym większym mieście i węglową/gazową w każdym mniejszym. Liczysz na to ? Nasze dzieci jeszcze tego nie doczekają. Ale może ich dzieci już tak (jeśli po drodze nie będzie globalnej wojny atomowej albo nie spadnie meteor).
- 4 0
-
2018-01-05 08:41
Tak, ale w przypadku małego sprzętu elektronicznego to nie problem. A co do samochodów, zawsze można zastosowac system wymiany akumulatorów "pustych" na "pełne".
- 2 0
-
2018-01-05 10:50
Jakbym słyszał mojego ojca (1)
- 0 0
-
2018-01-05 16:11
To plus czy minus?
- 0 0
-
2018-01-08 12:25
tu nie chodzi tylko o wagę baterii
Ale o cały układ, który też waży i zajmuje miejsce.
- 0 0
-
2018-01-04 22:18
Najlepszym elektrykiem jest Melex
Cena tez dobra
- 9 1
-
2018-01-04 22:19
Chyba sprzedawcy tojoty mocno się udzielają.
- 7 1
-
2018-01-05 07:52
(9)
wszystkie pokazane w artykule wozy to szkaradztwa, z chr i leksusem na czele.
- 5 5
-
2018-01-05 09:01
Wyglad to kwestia gustu, czyli cechy indywidualniej.
Ty wyraziles juz swoj, inni kupujac te auta wyrazaja swoj.
Grubym tysiacom europejczykow CHR sie podoba bo go kupuja.- 2 1
-
2018-01-05 09:10
Powiedz mi co Ci się podoba (4)
a wyrażę swoją opinię na temat tego
- 0 0
-
2018-01-05 10:26
(2)
Alfa Romeo Gulia, dla przykładu
- 1 0
-
2018-01-05 11:01
no widzisz dla mnie AR Gulia to szkaradztwo i co ? (1)
- 2 0
-
2018-01-05 11:24
yyy a co ma być ? :)
- 0 0
-
2018-01-05 10:45
Kia Stinger
- 0 0
-
2018-01-05 09:18
CH-R jest akurat bardzo ładnym, oryginalnym autem! (2)
Tutaj brawa dla toyoty! A inne też nie są brzydkie, tylko nie wyróżniają się za mocno spośród całej masy pojazdów nowych.
- 2 2
-
2018-01-05 10:29
(1)
oryginalny, nie zawsze znaczy ładny.
- 2 1
-
2018-01-05 23:14
No dla mnie akurat oryginalny=ładny, nigdy nie lubiłem sztampy spod znaku vw i kury...
- 0 1
-
2018-01-05 09:26
hybryda to taki bezsensowny ale modny bo pseudoekologiczny twór (1)
jedno tylko powiem całe oszczędności są tylko pozorne bo zostaną zapłacone z nawiązką po 10 latach jak trzeba wymienić baterie na nowe za 1/3 ceny nowego auta.
- 4 2
-
2018-01-05 10:21
>za 1/3 ceny nowego auta
Podoba mi sie ocena kogos kto cos slyszal, ale nie wie co -NIE MASZ POJECIA.
1/3 ceny nowego auta to 35-40tys zl.
Tym czasem nowy aku w serwisie to 7-8tys dla hybryd toyoty o ktorych tu piszemy.
Naprawa starego aku to 1-2tys. Nigdy nie psuje sie cala bateria, a tylko jeden, czy kilka ogniw.
Sa firmy ktore potrafia wymienic tylko uszkodzone, za ulamek kwoty calego pakietu.- 2 0
-
2018-01-05 09:31
Hybryda (1)
Pogadajcie jak strażacy podchodzą do gaszenia, udzielania pomocy autkom elektrycznym...
- 1 3
-
2018-01-05 09:37
do kazdego auta podchodza tak samo czyli najpierw odłączją akumulator
tutaj trzba tylko wiedziec ze jest ich wiecej i gdzie sie odcina je, ale to juz kwestia douczenia sie, a jak niby podchodza do alu z LPG ktore moze sie rozszczelnic ...
- 2 0
-
2018-01-05 12:27
Przypominam, że przy produkcji baterii do czystego elektryka powstaje tyle CO2 ile wytwarza benzyna przez 8 lat. Policzyli
- 3 2
-
2018-01-05 13:38
(2)
Hybrydy palą jak parowóz z poprzedniej epoki, są mało elastyczne, z bardzo małymi bagażnikami a przy tym bardzo drogie. Moja CHR-ka żłopie powyżej 8 litrów. Gdzie jest sens zakupu takiego złomu.
- 2 2
-
2018-01-05 14:28
A moja C-HR spala kolo 5L. Tankuje po dojechaniu do 800km i jeszcze zostaje kilka litrow w baku.
Musisz sie nauczyc jezdzic ekonomicznie.- 1 0
-
2018-01-06 19:08
Nooo, Auris Hybrid TS bagażnik 600 litrów. Rzeczywiście "bardzo mały", haha.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.