• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpopularniejsze auta z napędem hybrydowym

Michał Jelionek
4 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najchętniej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR. Najchętniej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR.

Niekwestionowanym liderem sprzedaży samochodów hybrydowych na całym świecie jest Toyota. Japończycy na budowaniu hybryd znają się jak nikt inny, a to przekłada się na liczbę modeli hybrydowych w ich gamie, no i oczywiście szybujące słupki sprzedaży. Przedstawiamy wam najchętniej kupowane samochody z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce.



Toyota i długo nic



Aktualna sytuacja na rynku hybryd przypomina nieco wyścig kolarski z udaną ucieczką jednego z zawodników. Zazwyczaj peleton dość szybko "pochłania" kolarza, który w pojedynkę zrywa się do przodu. W przypadku aut hybrydowych, Toyota z bardzo wyraźną przewagą zostawiła całą goniącą grupę rywali w tyle i zdaje się, że tę przewagę ciągle powiększa.

Wymownie świadczą o tym liczby. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w 2017 roku na terenie całego kraju zarejestrowano 13 554 hybrydy marki Toyota. A to oznacza, że japońska marka ma aż 81,44 proc. udziału w całym rynku. Nie jest zatem zaskoczeniem, że w zestawieniu dziesięciu najchętniej kupowanych samochodów z napędem hybrydowym... cztery pierwsze miejsca należą do Toyoty.

Dotychczasowym królem hybryd był Auris. W tym roku popularny model został zdetronizowany przez C-HR. Dotychczasowym królem hybryd był Auris. W tym roku popularny model został zdetronizowany przez C-HR.
Tym najczęściej wybieranym modelem jest bestsellerowa Toyota C-HR., która zadebiutowała w Trójmieście we wrześniu ubiegłego roku (4136 zarejestrowanych egzemplarzy, 25 proc. udziału w rynku). Drugim najchętniej kupowanym autem z napędem hybrydowym jest zdetronizowany Auris (3946 egzemplarzy, 24 proc. rynku).

Na trzecim miejscu bez niespodzianki... znowu Toyota i model RAV4 (2887 egzemplarzy, 17 proc. rynku). Tuż za podium uplasowała się hybrydowa Toyota Yaris (2416 egzemplarzy, 14 proc. rynku). Natomiast pierwszą dziesiątkę najczęściej rejestrowanych aut z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce zamyka Toyota Prius (167 egzemplarzy, 1 proc. rynku).


Lexus to też Toyota



W rankingu najczęściej rejestrowanych hybryd, zaraz za czterema Toyotami uplasował się Lexus NX 300h. W rankingu najczęściej rejestrowanych hybryd, zaraz za czterema Toyotami uplasował się Lexus NX 300h.
Jeżeli przy tak miażdżącej przewadze w ogóle można mówić o dotrzymywaniu kroku, to najkrótszy dystans do bezapelacyjnego lidera ma Lexus, który przecież i tak należy do... Toyoty. Udział rynkowy Lexusa w tym segmencie wynosi 11 proc. To oznacza, że koncern Toyota opanował w klasie hybryd ponad 92 proc. całego rynku. Dominacja - w tym przypadku to chyba najtrafniejsze określenie.

Jakie hybrydowe modele Lexusa najczęściej wybierają klienci? Piąte miejsce w rankingu zajął NX (855 egzemplarzy, 6 proc. rynku). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwa modele Lexusa - siódme miejsce zajął CT (400 egzemplarzy, 2,47 proc. rynku), a ósme RX (373 egzemplarze, 2,30 proc. rynku).


Cała reszta daleko z tyłu



W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla hybrydowej Kii Niro. W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla hybrydowej Kii Niro.
Osiem miejsc w rankingu TOP10 przypadło modelom ze stajni Toyoty. Do kogo należą dwa pozostałe? Szóstą lokatę zajęła Kia Niro (472 egzemplarzy, 2,58 proc. rynku). Z kolei przedostatnie miejsce należy do Hyundaia Ioniq (199 egzemplarzy, 1,26 proc. rynku).

Co z pozostałymi? Poza pierwszą dziesiątką uplasowały się m.in. Infiniti Q50 (92 zarejestrowany auta), BMW Serii 3 (70 sztuk), Lexus GS (66 egzemplarzy), BMW 5 (56 aut) czy Volvo XC90 (55 samochodów).

Ranking najpopularniejszych hybryd w Polsce:

1. Toyota C-HR - 4136 egzemplarzy (cena od 99 900 zł)
2. Toyota Auris - 3946 (od 76 400 zł)
3. Toyota RAV4 - 2887 (od 127 900 zł)
4. Toyota Yaris - 2416 (od 62 400 zł)
5. Lexus NX - 855 (od 159 900 zł)
6. Kia Niro - 472 (od 88 900 zł)
7. Lexus CT - 400 (od 99 900 zł)
8. Lexus RX - 373 (od 219 900 zł)
9. Hyundai Ioniq - 199 (od 99 900 zł)
10. Toyota Prius - 167 (od 119 900 zł)

Opinie (204) 4 zablokowane

  • (7)

    Może w mieście to ma jakiś sens. Ale różnica w cenie nie uzasadnia dźwigania 250kg aku pod podłogą.

    • 7 5

    • A co ma roznica w cenie do wagi auta? Cos to przeszkadza? (1)

      Roznica w cenie to ew zwrot na oszczednej jezdzie a tej roznicy nigdy nie osiagniemy.

      • 1 4

      • Bo na trasie silniki elektryczne nie pracuja, a benzyna musi ciągnąć dodatkowy ciężar. Matematyka się kłania.

        • 3 2

    • (4)

      w Priusie akumulator waży niecałe 50km. Myślę, że w Rav4 podobnie albo tyle samo.

      • 0 2

      • (3)

        Chyba 250 i to kilogramów, a nie kilometrów.

        • 1 0

        • (2)

          Masz racje z tym CHYBA.

          Jesli chcesz precyzyjnie to w Priusie gen 3 aku wazy dokladnie 42kg

          • 2 0

          • nie prawda (1)

            • 0 1

            • nie prawda co ? ze 42kg ?
              Poczytaj prosze, potem sie wypowiedz.

              • 0 0

  • Fajnie, ze Toyota jako jedyna ma sensowna oferte "oszczednych" aut ale realia sa inne. (7)

    Poza Priusem cala reszta jest nieekonomiczna. Owszem jezeli ktos kupuje auto do miasta moze miec to sens ale tylko pod warunkiem, ze naprawde duzo bedziemy jezdzic np jako TAXI. Zwykly smertelnik mysli, ze bedzie oszczedzal a tu ZONK.
    Przyklady:
    1) CHR 1,2 benz automat wersja Premium 82,400 pln
    CHR hybryda automat Premium 99,900 pln
    roznica 17,500 pln !

    Nie ma zadnych szans aby ta roznica sie zwrocila ! A trzeba doliczyc drozsze ubezpieczenie od wyzszej wartosci auta. Roznica w zuzyciu paliwa wg producenta to srednio 5,9L/100km (1,2 benz) i 3,6L/100km dla hybrydy. Roznica 2,3L na kazde 100km. Przyjmujac roznice 11 zl na kazde 100km szansa na wyjscie na zero po zakupie hybrydy bedzie po przejechaniuok 160 000 km !!!! Pozniej trzeba jezdzic na zwrot za drozsze ubezpieczenie.
    Realnie trzeba bedzie przejechac min 170-180 tys km aby wyjsc na zero. A jestem przekonany, ze zanim ktos dobije do tego przebiegu juz dawno sprzeda to auto. I prosze nie pisac, ze hybryda sie nie psuje bo generalnie wszystkie Toyoty sa bardzo malo awaryjne wiec ten aspekt odpada.

    Dziwna ta oszczednosc.
    I tak jest ze wszystkimi hybrydami. A jak wyjedziecie na trase to taki CHR pali 6-9L !!!!! na kazde 100km. No chyba, ze bedziecie jechali 60kmh to tez spali 4L. Ale normalna jazda na trasie to 6-9L czyli tyle co 1,2 benz. Tutaj nie ma zadnej oszczednosci.

    Taniej wychodzi kupic benzyne i wstawic LPG.

    • 12 4

    • Ja wole cos z tdi
      Moc i prestiż

      • 4 2

    • Oszczędność ?

      Mam pieniądze, a auta kupuję bo mi się podobają i fajnie się nimi jeździ !

      • 3 4

    • (2)

      >A jak wyjedziecie na trase to taki CHR pali 6-9L !!!!! na kazde 100km.
      Miedzy 6 a 9 jest bardzo duza roznica.
      Moj na trasie Gdansk-Hamburg przez Kolbaskowo spalil 6.2L, przy sredniej 98km/h.
      Aby spalil 9L trzeba by by jechac caly czas na prawie max,

      • 2 1

      • przy 98kmh spalil Ci 6,2 gratulacje. Diesel pali przy tej predkosci 4-5L. (1)

        A 9L CHR pali przy predkosciach autostradowych 140-160kmh. I to jest normlane zuzycie dla silnika 1,8L.

        • 2 0

        • Chyba nie wiesz co oznacza srednia 98km/h na dystansie 1000km (300km po Polsce, autostrady, korki)

          • 1 0

    • Nie bój nic, już wstawiają LPG do hybryd (1)

      • 0 0

      • chyba w snach

        • 0 0

  • Czy ktoś widział Priusa po wypadku? (11)

    Wszystko na wciski robione w Chinach. Podłużnice niedługo wygniesz ręka. O blachy nie opieraj sie zbyt mocno bo wygniesz. Moze i sie nie psuje ale tyle kasy za taka puche to wole znienawidzonego VW

    • 7 7

    • (4)

      Bo po wypadku auto powinno być zezłomowane.

      • 3 1

      • Powinieneś tez przeżyć albo zminimalizować obrażenia, prius tego absolutnie nie zapewnia (3)

        Miałem okazje widzieć podobne uderzenia w priusie i vw jecie, przepaść jeśli chodzi o budowę tych dwóch przodów oba auta z 2015

        • 2 3

        • (2)

          Prius 5 gwiazdek. Sprawdź zanim napiszesz kolejny idiotyzm.

          • 5 2

          • Haha gwiazdki. Widziałeś go na żywo? Wyrośnij z auto swiata (1)

            • 3 5

            • Ja bym wolał zobaczyć pasażera po wypadku w takim czy innym aucie - to jest dopiero sensowny test, a nie gadanie o tym jak samochód wygląda.

              • 3 0

    • (2)

      Priusy sa produkowane wyłącznie w Japonii.

      • 5 1

      • Tak samo jak mazdy tylko wiele czesci jest z Chin. To ze vin jest z japoni nie znaczy ze jest tam 100% wszystkiego stamtad

        • 2 1

      • Mam już drugiego Priusa

        Kupiłem bo są bezawaryjne i super oszczędne. Bo są z Japonii ! Opinie właścicieli 14 letnich TDI mnie nie interesują. Oni nawet w takim aucie nie siedzieli.

        • 1 0

    • 100% japończyk (1)

      Jesteś tylko durnym trollem !

      • 1 2

      • Duzo jadu w tobie rozbierz Priusa a zobaczysz twoja japonie

        Ilu z was miało kiedykolwiek porządne auto nawet toyote camry do 2-3 lat, bo te obrażanie idzie chyba od małolatów marzących o corolli z 2001 albo właścicieli padła po helmucie

        • 0 2

    • w Chinach ?

      Priusa robią tylko i wyłącznie w Japonii, dlatego jest taki bezawaryjny.

      • 3 1

  • (1)

    Ta obrzydliwa reklama z tym wielkim ekspertem od aut sponsorowanym przez Toyotę jest tak żenująca i niewiarygodna, a emitowana wiele razy wywołuje jedynie błogo śmiech. Nie wiem, czy ktokolwiek myślący dzięki niej zainteresował się Toyotą.

    • 5 6

    • Hehe

      Popieram,ta akcja reklamowa po prostu odrzuca. Strzał w kolano. Kiedyś jej antybohater dostał talon na malucha od Dziopaka a teraz odleciał w kosmos.

      • 2 3

  • Dawno nie widziałem tak brzydkiego samochodu jak Toyota model RAV4.

    Rozumiem kupujących ten model mieszkających na wsi czy w lesie ale mieszkając w Gdańsku kupować tak wielką ciężarówkę.

    Toyota bezawaryjna to przeszłość.

    • 6 4

  • czy to prawda

    że producent odmawia napraw reklamacyjnych na elektrykę?

    • 3 2

  • glupota (1)

    jest kupienie hybrydy

    • 5 7

    • >glupota jest kupienie hybrydy
      Bo ?
      Jakie argumenty?
      To samo mozna powiedziec o dieslu, benzynie, lpg, cng.
      Kazdy ma wady i zalety.

      • 4 0

  • CHR

    To jakaś stylizacyjna karykatura.

    • 7 8

  • Wiem co dobre.. (2)

    Używam toyoty od 12 lat, nigdy się nie zepsuła, to chyba najlepsza rekomendacja.Oczywiste jest dla mnie co będzie następne.

    • 6 1

    • ok
      Ale ty masz 60 lat

      • 1 2

    • Teraz nie produkują już takich samochodów.

      • 0 1

  • i co w zwiazku z tym ? ekologia ? zart !!! (6)

    jakie rzeczywiste spalanie ? powinna byc afera taka jak w VW bo podawane parametry nie maja sie nijak do rzeczywistosci,
    niskie spalanie owszem przy pelnej baterii a za chwile ? no wlasnie !!! podajcie rzeczywiste parametry spalania, bo to tak jak z niemieckim TUV, ta marka niezawodna ? bo wymienia sie czesci bez wiedzy i zgody wlasciciela ???!!! tak dziala ten japonski "pasztet" ?!

    • 3 4

    • (5)

      >niskie spalanie owszem przy pelnej baterii
      CHce przypomniec ze artykul jest o hybrydach a nie elektrykach.
      W hybrydach stopien naladowania bateri na starcie do odcinka dlugosci 100km nie ma ZADNEGO znaczenia na wynik spalania.

      • 0 3

      • (4)

        Oczywiście, że ma. Przy w pełni naładowanym aku jedziesz ileśtam km na prądzie, a potem na benzynie. Tak więc producent podaje spalanie np 2l/100km. Oczywiście z gwiazdką, że pierwsze 100km po pełnym naładowaniu.

        • 1 2

        • Ok, bylem malo precyzyjny: ma to znaczenie tylko w hybrydach plug-in, czyli tam gdzie aku starcza na 20-50km. We wspomnianm artykule zaden samochow nie jest tego typu, tzn. ich akumulatorow sie nie laduje z zewnatrz. W taki samochodah naladowanie aku na starcie nie ma znaczenia.

          • 2 0

        • nie do konca na elektryku samym mozesz jechactylko do małej prędkości (1)

          ktoranawet w miescie nie starczy o przyspieszniu nie wspomne a zasieg w trybie sam elektryk to chyba tylko ze 30 km

          • 0 0

          • W hybrydach o ktorych mowi artykul (czyli nie ladowanych z zewnatrz) zasieg w trybie elektrycznym to 2-3km !! (nie 20-30). Naped elektryczny tylko wspomaga jazde. Dlatego pisalem ze naladowanie akumulatora nie ma wplywu na wynik spalania.

            • 0 0

        • Poczytaj o hybrydach

          Bo g... O nich wiesz.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Porsche znajduje się w:

 

Najczęściej czytane