- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (117 opinii)
- 2 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (32 opinie)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (308 opinii)
- 4 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (155 opinii)
- 5 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (203 opinie)
- 6 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (114 opinii)
Prace budowlane przy palowaniu, betonowaniu przęseł i płyty pomostu trwały w sumie 13 miesięcy. Wiadukt w Goszynie jest najdłuższym obiektem mostowym na 90 kilometrowym odcinku Autostrady A1. Wiadukt poprowadzi autostradę nad rzeką Szpęgawą oraz drogą za Swarożyna do Turzy.
Płyta wiaduktu wykonywana jest metoda nasuwu. Poszczególne jej odcinki powstają w wytwórni działającej na jednym z końców mostu. Betonowania segmentu o długości od 12,5 do 22,5 metra trwa tydzień. Po wykonaniu każdego odcinka, płyta jest wypychana siłownikami, które unoszą ją i przesuwają małymi, trzydziestocentymetrowymi pchnięciami. Przepchniecie całego elementu trwa od 3 do 8 godzin.
Prace przy konstrukcji mostu rozpoczęły sie w październiku 2005 roku. Budowa sześciu przęseł, siedmiu podpór, montaż urządzeń do nasuwu i betonowanie trzynastu segmentów pierwszej, z dwóch niezależnych płyt pomostu zostały zakończone po 395 dniach.
Wiadukt w Goszynie jest najdłuższym obiektem mostowym na autostradzie A1. Jego długość wynosi 254,86 m. Z uwagi na słabe podłoże, cały obiekt posadowiony jest na 218 palach o długości od dziewięciu do piętnastu metrów. Konstrukcji wznosi się w najwyższym miejscu na szesnaście metrów. Do budowy wiaduktu zużyto 1,2 tys. ton stali oraz 8,5 tys. metrów sześc. betonu.
Opinie (16)
-
2006-11-20 13:20
Autostrady
W sumie to optymistyczna informacja ALE czemu tak mało sie dzieje w kwestii budowy innych nowych drógi oraz remontów starych, przynajmniej w naszym województwie??
Przecież nowe, DOBRE drogi to większe bezpieczeństwo (bez policji i durnowatych ograniczeń/fotoradarow) no i większa atrakcyjność terenów dla inwestorów
nie Qmam tego - ale może jestem zbyt ograniczony umysłowo by pojąć tą prostą zasade- 0 0
-
2006-11-20 14:02
o czym ty gadasz
nie wiem czy wiesz ale w naszym wojewodztwie sa akurat bardzo dobre drogi i bardzo duzo remontowanych... nawet gdy znajomi z wawy do mnie przyjechali w wakacje to mowili ze mamy swietne drogi i ze mazowieckie stoi daleko w tyle... takze pojezdzij po polsce i wtedy cos mow
- 0 0
-
2006-11-20 14:25
Proponuję drogi wokół GND i GMB albo..
tuż za wisłą na wschód od Tczewa.
- 0 0
-
2006-11-20 15:12
Ferić
Może lulek to typowy polski atawista, dla którego się liczy tylko budować, budować i inwestować, inwestować, dla samego budowania i inwestowania. Zawsze będzie źle i za mało.
- 0 0
-
2006-11-20 18:49
jak to sie ma do doliny Rospudy?
tam to ponoć niemożliwe a tu juz stoi...
- 0 0
-
2006-11-20 18:57
anonim
Wszystkio jest możliwe i wszędzie jest możliwe. Nawet na takich bagnach jak w dolinie Rospudy. Można też przez Puszcze Białowieszczańską
- 0 0
-
2006-11-21 09:11
do Ferića
ATAWISTA???? Znaczy że co? A może malkontent miało być? A może coś innego chciałeś nam przekazać?
Ludzie! Nie uzywajcie słów których nie rozumiecie!! Czasem czytam te opinie i zwykle zastanawiam się nad tym kto to pisze, ile ma lat i dlaczego edukacja tak kuleje.....- 0 0
-
2006-11-21 12:45
Maruda
Akurat to ja pisałem do Fericia o atawizmie lulka. Ferić jest tu niczemu winny.
"Atawizm - powtórne wystąpienie cechy fizycznej bądź zachowania charakterystycznych dla odległych przodków osobnika, u którego wystąpił atawizm. Podłoże atawizmu uzależnione jest od predyspozycji psycho-fizycznych osobników współczesnych lub podatności na zachowania powszechnie uznawane za pierwotne lub prymitywne." Krótko mówiąc w ludziach istnieje ciągota do inwestycji, nawet jak nie mają sensu. Jak wspomniałem budować, aby budować. Stąd ciągłe narzekanie, że na świecie jest za mało inwestycji. Spowodowane jest to atawizmem.
Coś robić instyktownie, nie wiadomo dlaczego. Oczywiście żródeł atawizmu lulka nie należy szukać w czasach prehistorycznych lecz w czasach komuny.- 0 0
-
2006-11-21 16:41
i tak lipa
co to za autostrada ktora ma tyko dwa pasy, he bo chyba tak ma byc?
- 0 0
-
2006-11-22 14:46
Budowa sześciu przęseł, siedmiu podpór, ??????!!!!!! ze niby jak?????
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.