- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (301 opinii)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (112 opinii)
- 3 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 4 Paraliż drogowy na północy Gdyni (196 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (28 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (310 opinii)
Nasz czytelnik o wrażeniach jazdy elektrycznym Nissanem Leaf
Z reguły osobiście testujemy nowe modele aut, a następnie dzielimy się z wami naszymi spostrzeżeniami. Jednak tym razem o swoich ważeniach opowiada czytelnik Trojmiasto.pl, panu Jakub Chabik, który od ponad miesiąca użytkuje elektrycznego Nissana Leaf.
Poniżej relacja pana Jakuba.
1. Cisza. To pierwsze, dojmujące, niesamowite i nieumykające mi nadal wrażenie - zwłaszcza że mam drugie, spalinowe auto. Cudowne odczucie, kiedy samochód nie terkoce, nie wyje. Dopiero teraz widzę, jak bardzo nie kręci mnie smród spalin i wycie motorów. Wolę ciszę.
2. Kop. Silnik elektryczny ma mniej więcej podobną moc w całym zakresie obrotów. Rusza aż miło, przyspiesza - i wszystko bez tego obłędnego wycia i przestawiania biegów (nawet w tle, w automacie było niefajne).
3. Zasięg. Około 200 km (mam wersję z akumulatorami 40 kWh). Zimą i latem będzie trochę mniej, bo część energii idzie na ogrzewanie i klimatyzację. Na dojazd do pracy i z powrotem (szkoła córki niedaleko pracy) będzie mi schodzić ok. 25-30 proc. dziennie
4. Ładowanie zasadnicze. W domu z sieci. Na razie z gniazdka ładowarką 2,2 kW, wkrótce z Wallboxa 7 kW. Po prostu - jak przyjeżdżam do domu, podłączam ładowarkę, zawsze. Ponieważ jednocześnie zamontowałem na dachu panele, będę jeździł na słońce.
5. Ładowanie incydentalne - na Pomorzu jest dość gęsta sieć darmowych ładowarek Energi (trzeba wyrobić sobie darmową kartę RFID). Komercyjne ładowarki (Orlen, Greenway) - dość drogie.
Trójmiejskie salony samochodowe
6. Komfort. Bardzo wysoki. Wszystko, co trzeba, jest. Samochód nagrzewa i ochładza się błyskawicznie. Bardzo fajną rzeczą jest e-pedał. Kiedy puścisz gaz, zaczyna hamować. Trzeba się przyzwyczaić, ale mi się podoba, już się przyzwyczaiłem.
7. Apka Nissan Connect. Przyjemna. Można liczyć koszty jazdy, ale naprawdę fajne jest zdalne uruchomienie ogrzewania / klimy oraz zapalenie świateł, np. na parkingu pod centrum handlowym - co pomaga odnaleźć auto.
8. Udogodnienia. W Gdańsku jazda po buspasach na razie nie jest istotnym udogodnieniem (jest ich niewiele), natomiast dużą korzyścią jest darmowe parkowanie w strefie.
9. Wady. Tragiczne audio. Ale wygląda na to, że to jedynie kwestia głośników. Już jestem umówiony w warsztacie specjalizującym się w car audio, aby je wymienić na coś sensownego, bo sam system audio nie jest może wypasiony, ale zły też nie. Szkoda tej wspaniałej ciszy, aby słuchać jakichś płaskich, drewnianych dźwięków.
Poza tym wszystko inne jak w spalinowym samochodzie. Leaf to średni kompakt, idealnie nadaje się do wożenia ludzi i małych ładunków. Samochód gorąco polecam jako drugi, osobom posiadającym własne miejsce do ładowania (słupek, domek), do jazdy miejskiej i okołomiejskiej.
Więcej artykułów na temat samochodów elektrycznych
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Motoryzacja: zobacz oferty samochodów elektrycznych i hybrydowych
O autorze
Jakub Chabik - inżynier, menedżer, publicysta, naukowiec. Zajmuje się technologiami informatycznymi. Od ponad 20 lat popularyzuje naukę, technikę oraz biznes w mediach. Od ponad 20 lat bezgranicznie zakochany w Trójmieście i Pomorzu. Od 5 lat wykładowca Politechniki Gdańskiej.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2021-02-02 10:09
(6)
Ja lubie nissana leafa, fajne autko, dobry komfort jazdy, 140 autostradą, szkoda tylko, że zimą zasięg słaby i w trasie muszę uzależniać się od ładowarek.
- 5 6
-
2021-02-02 11:17
Ile? (2)
140 to chyba jak zdecydujesz sie wyprzedzić ciężarówkę. Limit to pewnie jedna na podróż. Widzę codziennie jakieś tesle na obwodnicy, dziwne, że zawsze jadą ok. 100 km/h. Buehehehe...
- 8 0
-
2021-02-05 02:06
A nie jedziesz przypadkiem tymi fragmentami obwodnicy, gdzie jest ograniczenie do 100km/h?
- 0 0
-
2021-02-03 22:52
Akurat należę do tych kierowców, którzy cenią jazdę na luzie, czyli nie jeżdżę gaz hamulec, wyprzedzam tylkl jeśli ktoś jedzie zbyt wolno i zmusi mnie do hamowania, nie widzę specjalnie różnicy w zużyciu, gdy kilka razy ostro przyspieszę. Nie jest to auto dla rajdowców, ale da się poczuć wiatr we wlosach ;) 140 jadę na luziku.
- 0 0
-
2021-02-02 10:14
(2)
CZyli jak wygląda np. twoja podróż do Poznania czy tam Krakowa?
- 7 0
-
2021-02-03 22:47
Ładowarek przybywa na trasach, robię doładowanie po ok 150 km latem, zimą ładuje co ok 90-100 km. Akurat przerwa 25 minut na ładowanie. Można coś zjeść, poczytać. Faktem jest, że spontanicznych wyjazdów to za dużo nie da się zrobić i nie wyobrażam sobie mieć elektryka i mieszkac w bloku. Podsumowując, fajny jest leaf, w
bardzo dobrze się prowadzi, jest wygodny, super po mieście, ale.... warto mieć drugie auto i dom.- 1 0
-
2021-02-02 11:25
pociagiem :)
- 11 0
-
2021-02-02 14:51
Jaka jest trwałość i koszt baterii? (2)
Jak ok 6 lat i 50 tyś PLN to jak to się mówi szkoda prądu, bo co potem? Złomowiec?
- 8 0
-
2021-02-05 02:16
Pitolicie - bateria jest planowana na cały okres eksploatacji samochodu
Słyszał jeden z drugim o wymianie baterii? Chyba jedynie uszkodzonej (wada fabryczna) na gwarancji.
- 1 1
-
2021-02-02 15:32
Jezeli ktos placze o kosztach eksploatacji nowych diesli, to dopiero gorzko zaplacze przy wymianie baterii :) Chyba, ze ktos kupuje to auto na 3 lata i ma to w nosie.
- 3 0
-
2021-02-02 10:52
No i jak zawsze odezwały sie buraczki których niestac wiec chwala sie głupotą i zazdroscią. (6)
I nawet za 20 lat nie bedzie ich stać bo obecnie większość to przywieziony złom lawetami z zachodnich złomowisk głownie 10-20letnie blachosmrody trujące spalinami które powinny mieć zakaz jazdy w miescie ,za kilka tys zł
- 10 22
-
2021-02-02 13:12
Burakiem (1)
Burakiem jest ktoś kto wywala tyle kasy w taki badziew.
- 4 1
-
2021-02-05 02:07
Dziękuję za Twoją opinię na mój temat, nie podzielam :-)
- 0 0
-
2021-02-02 12:23
Skoro już zacząłem... (1)
To napiszę co tak naprawdę wkurza mnie w elektrykach. Przejechałem nimi ponad 100tys km. W trzech krajach póki co...
Dlaczego tylko Tesla posiada praktycznie niezawodną sieć ładowarek i to za normalne pieniądze.. Reszta producentów udaje że robi własne - w kilku salonach tekst- tak, przy każdym salonie szybka ładowarka! , lub podpisują jakieśTo napiszę co tak naprawdę wkurza mnie w elektrykach. Przejechałem nimi ponad 100tys km. W trzech krajach póki co...
Dlaczego tylko Tesla posiada praktycznie niezawodną sieć ładowarek i to za normalne pieniądze.. Reszta producentów udaje że robi własne - w kilku salonach tekst- tak, przy każdym salonie szybka ładowarka! , lub podpisują jakieś pseudoumowy na pierwszy okres użytkowania ( Mercedes np.) Czy dzisiaj w dobie internetu nie można po prostu wiedzieć- tak , ładowarka za 100 km jest zarezerwowana ,czeka lub zajęta jeszcze 15 min... Dojeżdżasz i cztery taksówki w kolejce...Albo jedna wielka sieć, albo ładowanie na każdej stacji benzynowej. Póki co żaden producent nie pobije Tesli jeśli chodzi o komfort dalszej podróży... Dlatego na dzień dzisiejszy żaden producent mnie nie przekona, nieważne jak komfortowe czy prestiżowe jest to auto.- 6 0
-
2021-02-02 17:34
No i nie zapomnijmy jeszcze o jednym, Tesla (pomijając tego ich suva) jest po prostu piękna.
- 2 1
-
2021-02-02 11:18
Tia...
Czołem buraczku! Właśnie sie podzieliłeś z nami swoją głupotą i zazdrością. Szacun!
- 4 0
-
2021-02-02 10:54
Ciebie też nie stać.
Do tego słabo znasz język polski.- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.