• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chętnie kupowana Kia XCeed została ulepszona

Michał Jelionek
9 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (55)
Kia XCeed po faceliftingu (2023). Kia XCeed po faceliftingu (2023).

XCeed to model z gamy Kia, po którego kierowcy w Europie sięgają bardzo chętnie. Do tej pory na Starym Kontynencie sprzedano ponad 120 tys. egzemplarzy, a przypomnijmy, że ten model produkowany jest zaledwie od 2019 roku. Teraz XCeed przeszedł kurację odmładzającą, podczas której otrzymał szereg ulepszeń, a także topową wersję GT-Line. Poznajcie odświeżonego kompaktowego crossovera bliżej.



Czy podoba ci się nowa Kia XCeed?

Pamiętacie foldery reklamowe z pierwszym XCeedem w charakterystycznym żółtym kolorze Quantum Yellow? To była poniekąd wizytówka tego modelu. Nie mamy dobrej wiadomości dla fanów tego koloru - wraz z kuracją odświeżającą zniknął z konfiguratora XCeeda. Nowym, flagowym kolorem jest równie ciekawy Celadon Spirit Green, w który "ubrany" został egzemplarz ze zdjęć. Wspomniany żółty był ponoć bardzo lubiany przez kobiety. Na otarcie łez pozostał Splash Lemon - żółty, ale jednak nieco inny (łącznie do wyboru jest 11 barw).

To tyle tytułem wstępu. Przechodzimy do konkretów. Jakie zmiany przyniósł facelifting? Powiedzmy sobie wprost: XCeed był na tyle dobrym autem, że nie potrzebował ogromnych modernizacji. Poprawiono kilka niedoskonałości. Zmiany są subtelne, ale zauważalne.

Więcej artykułów na temat nowych modeli w trójmiejskich salonach



Wygląd



Kia XCeed po faceliftingu (2023). Kia XCeed po faceliftingu (2023).
Najwięcej zmian dostrzec można w tzw. tygrysim nosie, czyli pasie przednim. XCeed otrzymał nowe, LED-owe reflektory ze światłami do jazdy dziennej, przemodelowaną osłonę chłodnicy i przedni zderzak. Projektanci zintegrowali światła przeciwmgielne z reflektorami, dzięki czemu znalazło się miejsce na wloty powietrza po obu stronach. Wpadające przez wloty powietrze zmniejsza opór aerodynamiczny i wpływa na nieco mniejsze zużycie paliwa.

Kia XCeed po faceliftingu (2023). Kia XCeed po faceliftingu (2023).
Ciekawie zadziało się z tyłu XCeeda, głównie za sprawą rzucającej się w oczy grafiki sześciokątnych lamp LED złożonych z 37 modułów w kształcie plastra miodu. Gdy w ruch idą kierunkowskazy - diody LED zapalają się sekwencyjnie, co wygląda bardzo efektownie.

XCeed szczególnie dobrze prezentuje się w debiutującej, a zarazem topowej wersji GT-Line. Oprócz tego wariantu, klienci mają do wyboru opcje wyposażenia: M, L i Business Line.

Kia XCeed po faceliftingu (2023). Kia XCeed po faceliftingu (2023).

Wymiary



Rozstaw osi XCeeda jest dokładnie taki sam, jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed i wynosi 2650 mm. Przedni i tylny zwis kompaktowego crossovera zostały wydłużone w stosunku do zwisów 5-drzwiowego hatchbacka o 25 mm z przodu i o 60 mm z tyłu.

Kia XCeed po faceliftingu (2023). Kia XCeed po faceliftingu (2023).
Odświeżony XCeed mierzy 4395 mm długości i jest o 8,5 cm dłuższy od Ceeda hatchback, natomiast do większego Sportage brakuje mu 12 cm. W kabinie raczej nie będziecie narzekać na brak wolnej przestrzeni. No chyba że mierzycie ponad 190 cm wzrostu i podróżujecie w drugim rzędzie za kierowcą. Standardowa pojemność bagażnika to 426 l (maksymalna - 1378 l).

Jakie argumenty ma XCeed w walce z miejskimi krawężnikami? W przypadku 16-calowych kół prześwit wynosi 172 mm, a przy 18 calach - 184 mm.

TOP 15: aut, które zadebiutowały w 2022 r. Było bardzo ciekawie TOP 15: aut, które zadebiutowały w 2022 r. Było bardzo ciekawie

Silniki



Kia XCeed po faceliftingu (2023). Kia XCeed po faceliftingu (2023).
Oferta silnikowa nowego XCeeda jest dość skromna. Zawiera: 160-konną benzynę 1,5 T-GDI dostępną z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Alternatywą jest 141-konna hybryda typu Plug-in, która bazuje na silniku benzynowy o pojemności 1,6 l. Póki co, lista silników jest zdecydowanie skromniejsza niż w "przedliftowej" wersji.

Kia XCeed po faceliftingu (2023). Kia XCeed po faceliftingu (2023).
Do jazd testowych nasza redakcja otrzymała auto z silnikiem benzynowym i manualną skrzynią biegów. Powiedzmy sobie otwarcie, 160 KM nie jest to moc, która dostarczać będzie kierowcy emocji za "kółkiem". To jednak wystarczająca liczba koni, żeby w razie potrzeby dynamicznie wyprzedzić. Masa "benzyniaka" to około 1300 kg, a hybrydy - 1500 kg.

Średnie spalanie podczas jazd testowych wyniosło około 6,9 l paliwa na 100 km. A to niezły wynik.

Wnętrze



  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
Co zmieniło się we wnętrzu XCeeda? Pojawiły się m.in.: system nawigacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala (kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay), cyfrowy ekran wskaźników o przekątnej 12,3 cala, najnowszy wariant Kia Connect oferujący funkcję spersonalizowanego profilu użytkownika, funkcja Sports dająca możliwość śledzenia skrótów meczów i wyników na żywo (aktualizowane co minutę), lepiej trzymające z boku fotele czy przemodelowana kierownica.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot



  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).

Cennik



Cennik nowej Kii XCeed startuje od kwoty 101 900 zł za bazową wersję M ze 160-konną benzyną pod maską. Wariant GT-Line kosztuje co najmniej 137 900 zł. Ceny hybrydy typu plug-in rozpoczynają się od 147 400 zł. Warto przy tym dodać, że PHEV dostępny jest wyłącznie w dwóch środkowych wariantach wyposażenia - L i Business Line. Testowany egzemplarz kosztuje 146 900 zł.

Dodajmy na sam koniec, że na XCeeda nałożona jest gwarancja na okres 7 lat lub do przebiegu 150 tys. km.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Kia JD Kulej.

Hybryda ładowana z gniazdka - to powinna być przyszłość motoryzacji Hybryda ładowana z gniazdka - to powinna być przyszłość motoryzacji

  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).
  • Kia XCeed po faceliftingu (2023).

Miejsca

Opinie (55) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    nowe logo (2)

    Bardzo fajny samochód, jedynie do nowego logo Kia nie mogę się przekonać i niestety za każdym razem jak na nie patrzę to widzę, "KN". Więc jak dla mnie to jest KN Xceed.

    • 12 21

    • Kolor fajny. Plus dla każdego kto kupi autko inne jak czarne czy srebrne.

      • 9 0

    • "do nowego loga Kia"? Slyszałeś o odmianie przez przypadki??

      • 0 0

  • Kia jak kia (1)

    Auto jak każde inne więc czym tu się podniecać.
    Na pewno nie niską ceną.

    • 13 2

    • Chłopie, kurde to KIA!

      A nie zwykle auto dla ludu...

      • 0 0

  • Masakra. Ponad 100 tys. za zwykłego kompakta (2)

    • 27 4

    • 120 000 trzeba położyć za jakąś rozsądną wersję

      • 9 1

    • Dobrze skonfigurowany Golf wychodzi 220 tys

      • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Zależy kto co potrzebuje. KIA (KN ;) ) xceed nie ma 4x4 stałego. Dlatego somsiad wybrał Subaru XV roczne z salonu ,
    po przecenie za 112kPLN z kołami zimowymi dodatkowymi. Po przecenie bo za kilka miesięcy będzie nowsza wersja w sprzedaży. Wersja comfort plus bajery. Prześwit 22cm. Stałe 4x4.
    Ogólnie jest super zadowolony, czyli na ryby przez las i drogi polne. W mieście też ok, spalanie ok, tylko powyżej 90km/h
    traci dynamikę, ale do dojazdów nad jezioro polnymi drogami to nie przeszkadza.

    • 16 9

    • Sąsiad musi być bardzo cierpliwą osobą. (2)

      114 koni, 14 sekund do setki. Tira na szosie wyprzedzać tylko po 3 zdrowaśkach, bo to już nie jest brak dynamiki, to jest ślimaczenie się na poziomie wózków na zakupy segmentu A. To jest moc sensowna do fiesty czy polo, a nie kompakta na szczudłach z dodatkowym obciążeniem w postaci 4x4.

      • 9 9

      • te 14 sek (1)

        to na papierze, jak zaladujesz rodzine i bagaze to pewnie 16 sek realnie - jezdzilem dlugo autem, ktore robilo 11,5 sek do 100 km/h - na exspresowkach i autostradach nie ma problemu, na jednopasmowych tirow nie wyprzedzasz zwyczajnie, ustawiasz tempomat i cieszysz sie powolna jazda

        • 4 0

        • I jak dorzuci 200kg ziemniaków (kupionych okazyjnie od rolnika)

          już robi się ponad 22s do 100km/h

          • 0 0

    • Stałe 4x4? Dobry żart.

      • 5 6

    • (2)

      Sprzęgło wiskotyczne to nie jest stały napęd, radzę się douczyć.

      • 4 4

      • To ja radzę się douczyć (1)

        To jest stały napęd 4x4 na bazie sprzegła wiskotycznego sprzęgający stałe obie osie. Nie są się go rozłączyć. Domyślnie ustawiony na 60%/40% przód/tył.

        • 5 2

        • Nie, stały nie zmienia rozdziału mocy między osie, ma niezmienne np. 50/50 i nie ma sprzęgła, które zmienia rozdział mocy w razie potrzeby.

          • 2 3

    • ze skrzynią CVT? Nie, dziekuję.

      • 0 0

  • Drogi niefunkcjonalny kompakt (7)

    Drogi kompakt z mikro jak na wymiary auta bagażnikiem.
    Zauważcie, że nawet nie podają ile litrów ma.
    Auto, niefunkcjonalne, mało miejsca na tylnym siedzeniu. Tyle co ładna linia, kształty.
    Ale nie za ponad 100 tyś.

    • 12 19

    • (3)

      jo nie ma to jak Passat B5 w kombi bagażnik bez porównania

      • 13 8

      • No i koniecznie w TDIku

        śmierdzącym na 100m.

        • 6 7

      • (1)

        Be piątka. Kolegi. Jeździ już dziesięć lat. 420 tys przebieg. Tylko olej, klocki itp. Starszy i brzydszy ok. Jednak lepszy niż ta kia.

        • 3 6

        • i lżejszy bo progi już dawno zardzewiały i odpadły

          • 4 0

    • 426 litrów, nie dziękuj

      co do ceny to prawda ale teraz taki mamy klimat, wszystkie auta podrożały

      • 4 0

    • Napisane że bagażnik posiada standardowe 426l pojemności.

      • 5 0

    • Ktoś nie potrafi czytać ze zrozumieniem... Lub nie czyta w cale.

      Cytat z tekstu: " Standardowa pojemność bagażnika to 426 l (maksymalna - 1378 l).

      • 0 0

  • Za drogi ten samochód.

    • 12 0

  • Czy nie stoi w korkach? (1)

    • 7 1

    • który?

      • 0 0

  • Piękne auto co prawda strucel ale ładny

    • 3 2

  • (4)

    Modny wygląd robi swoje. Kumpel marzy o nowej jarisce kros ołwer bo ma fajny wygląd a, że silnik jak z motorynki to nic. No i tak to się kręci.

    • 8 1

    • (2)

      daj spokój, yaris to małe auto. Te silniki które ma dają sobie z nim radę.

      • 3 0

      • Yaris mały był 15 lat temu. (1)

        Teraz co nowa wersja to większy.

        • 3 0

        • i nadal jest mały

          to że urósł nie czyni go dużym

          • 0 1

    • Bo twój kupel chce być jak Pertyn z youtuba, też sie buja po 3city yariską cross. Zmienił z Sub XV, która została w rodzinie.

      • 1 1

  • (7)

    Ciekawe czy asystenta pasa poprawili czy nadal wysyła cię do rowu jak chcesz dziurę ominąć, albo prosto przez zakręt, przerażające uczucie, chcesz jechać po drodze a samochód widzi drogę tam gdzie jej nie ma i walczysz z kierownicą. I nie da się tego badziewie na stałe wyłączyć, każde odpalenie silnika i od nowa całe grzebanie w menu żeby to wyłączyć i normalnie bezpiecznie jechać.

    • 10 7

    • mi na jeździe próbnej nawigacja kazała zawrócić na Kartuskiej, że niby jadę pod prąd

      a ogólnie to dno, po 3 miesiącach od zamówienia anulowali je, bo im się skrzynie automatyczne skończyły, chyba do dziś nie mają

      • 2 1

    • Asystent pasa ruchu (2)

      Żeby wyłączyć asystenta pasa ruchu " od nowa całe grzebanie w menu" nie jest konieczne. Na dodatkowej konsoli znajdującej się po lewej stronie kierownicy znajduje się dedykowany (fizyczny!) przycisk, dzięki któremu wyłączenie systemu jest banalnie proste i trwa kilka sekund. Nie zmienia to faktu, że system nadal reaguje dość wrażliwie i w niektórych sytuacjach może irytować. Z drugiej strony czy nie lepsza taka reakcja, a niżeli żadna w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa?

      • 3 0

      • no właśnie...

        "w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa" jak najbardziej tak, ale nie podczas braku takiego zagrożenia, gdzie auto samo w sobie takie zagrożenie tworzy

        • 1 1

      • A komu ten przycisk został zadedykowany? Przeznaczony do, nie dedykowany.

        • 1 2

    • (2)

      Asystenta pasa wyłącza się fizycznym guzikiem a nie w menu. Start stop też. Jeździłeś tym kiedyś?

      • 9 1

      • (1)

        Wynajętym. Nie znalazłem takiego przycisku. Poinformowano mnie że takiego nie ma, niestety tylko przez menu da sie to odłączać. Być może są wersje z takim.

        • 0 2

        • Każda wersja z asystentem ma fizyczny przycisk

          Więc nie wiem czym ty jeździłeś. Zresztą kia, a przynajmniej rodzina ceed, chwali się tym, że w dobie digitalizacji deski rozdzielczej, zachowują wyjątkowo dużo przycisków i pokręteł fizycznych.
          Ja od roku jeżdżę proceedem i nigdy asystent nie wysłał mnie do rowu, jak to nazwałeś. Fakt, alarm przekraczania linii czasem jest nadwrażliwy, mam wrażenie, ale to jedyne co może irytować. Z drugiej strony - lepsza nadwrażliwość niż jej brak w potrzebnej chwili.

          • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót KM?

 

Najczęściej czytane