• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe Audi A6: mniej nie znaczy gorzej

Mart
17 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nowe Audi A6. Marka konsekwentnie trzyma się wypracowanego stylu. Nowe Audi A6. Marka konsekwentnie trzyma się wypracowanego stylu.

W nowym Audi A6 wszystkiego jest jakby... mniej. Mniejsze i chudsze niż poprzednik, tańsze niż konkurencja spod znaku Mercedesa i BMW i mające spalać o wiele mniej paliwa.



Czy to nowy model czy stary znajomy? To pytanie można sobie zadać oglądając nowe A6, którego pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi wiosną. Trochę w nim A8, trochę starego A6 a i z A4 coś się znajdzie. Nie ma więc stylistycznej rewolucji, chociaż nie można powiedzieć, że nowy model jest nudny. Ale parę takich głosów na pewno nie zabraknie.

Nowe modele samochodów mają zwykle tendencje "do tycia". Są przeważnie większe i cięższe niż poprzednicy. A Audi odwrotnie. Nowe A6 jest średnio (w zależności od wariantu) o 80 kg lżejsze niż starsza wersja. A to dzięki kuracji odchudzającej, której poddano karoserię i silniki. Przykładowo, A6 z trzylitrowym silnikiem v6 TDI i to z napędem na obie osie waży 1720 kg, tyle samo co BMW 330d z napędem na tył. Mercedes 300 CDI jest cięższy o 30 kg.

Co prawda wchodząca generacja A6 jest minimalnie szersza od poprzedniej, ale za to krótsza o 7 mm - długość wynosi teraz 4,92 metra. Bagażnik też jest nieco mniejszy, za to miejsca dla pasażerów z przodu więcej, dzięki płasko poprowadzonej desce rozdzielczej. To, że wnętrze jest luksusowe i wykonane ze świetnych materiałów, to w przypadku tej marki "oczywista oczywistość".

To, czym marka chwali się najbardziej, to zmodernizowane silniki, wśród których pojawia się nawet hybryda. Wszystkie mają mniej palić - średnio o 19 proc. Sensacyjnie zapowiada się zwłaszcza 177-konne, dwulitrowe TDI, które ma spalać średnio 4,9 litra oleju na każde przejechane sto kilometrów. Czy tak jest rzeczywiście, przekonamy się już niedługo. Pozostałe silniki to benzynowe 2.8 FSI/204 KM, 3.0 TFSI/300 KM. Trzylitrowy diesel zapewni 204 KM w wersji z napędem na jedną oś i 245 KM z napędem na obie osie. Wersja hybrydowa ma się pojawić dopiero na wiosnę przyszłego roku.

Znamy pierwsze ceny nowego modelu na rynku niemieckim. Podstawowa wersja samochodu z silnikiem 2.0 TDI ma kosztować ok. 38,5 tysiąca euro, czyli ok 150 tys. złotych. Mniej niż konkurencja spod znaku BMW i Mercedesa. Czy to oprócz różnych technicznych nowości, okaże się największym atutem A6?

Mart

Opinie (63) ponad 10 zablokowanych

  • NIE DLA PSA KIELBASA !!! (1)

    Mi sie podoba, podobne do bmw, nie pali zbyt duzo... Troche maly ale wiekszy niz A2..
    PODOBAMI SIE!!!

    • 7 13

    • zabrzmiało jak opinia eksperta

      • 5 0

  • mniami

    • 5 5

  • (2)

    Pierwsze egzemplarze już w trójmieście ostatnio widziałem na matarni

    • 7 3

    • chyba na latarni

      • 3 1

    • Tak Matarnia to najlepsze miejsce na spędzenie urlopu

      • 3 0

  • kombinator (1)

    są już pierwsze egzemplarze?super,trzeba skombinować wytrychy

    • 8 3

    • i dobry program napisac;)

      • 0 0

  • I po co takie pokazywac

    smaku se ludzie tylko narobią i po przeczytaniu "cygarem" bedzie sie jakos kiepsko jezdzilo

    • 5 5

  • bład? (1)

    To chyba A8?

    • 1 15

    • Poniekad masz racje

      Ciezka odroznic A4 od A6 czy A8,wszysko na jedno kopyto no ale coz Niemcom sztuka dezajnerska jest obca.

      • 0 0

  • Nie rozśmieszajacie mnie: 177 koni z 2 litrów w dzisiejszych czasach? (7)

    TDI w dzisiejszych czasach?

    Takich rzeczy oczekiwałbym po pospolitej Skodzie, Seacie albo VW, ale nie po ponoć luksusowym Audi.

    dalej: 4,9 litra to może i to będzie paliło - za miastem przy 90 km/h z górki. Ale nie kupuje się takiego kredensu, żeby nim wolno jeździć.

    W sumie jakby się zastanowić, to kogo interesuje ile to ma palić? Jak kogoś stać na taki samochód, to i na wachę kaskę ma.

    Przesadzam? Może, ale czy aż tak bardzo?

    • 14 18

    • To jest A6, nie R8 (1)

      więc 2,0 TDI nie przeszkadza i spalanie istotne (choć nie najistotniejsze) przy zakupie.

      • 2 1

      • Ten akurat model

        jest dla tych co szukają autka o małym spalaniu.
        Jak spalanie jest nieistotne to kupujesz 3.0TFSI.

        • 0 0

    • A może kogoś stać właśnie dlatego, że zawsze oszczędzał (też na spalaniu)?

      • 2 2

    • (2)

      W dzisiejszych czasach mocne silniki diesla maja lepsze osiagi i elastycznosc niz podobne benzynowe, a jesli do tego mniej pala, to czemu nie?

      Bogaci to niby pieniedzy nie licza?

      • 1 1

      • (1)

        Nie przeczę, ale TDI?

        • 1 0

        • TDI pewnie tylko z nazwy, nie sadze zeby to byl poczciwy klekot z paska

          • 1 0

    • Z 2 litrów pojemności można więcej wysiągnąć tylko po co?

      Jak chcesz mieć więcej koni to zapłać więcej i kup 3.0TDI lub od razu 3.0TFSI.
      Tak właściwie to nie ma się co dziwić, bo bardziej wysilona jednostka to większe prawdopodobieństwo awarii.
      AUDI konsekwentnie testuje "wysilone" silniki w mniejszych modelach np. 2.0TFSI w A4 ma 200KM, natomiast w A6 ma 30 koni mniej.
      Jak się sprawdzi w A4 i poprawią słabe strony tego silnika to zwiększą moc w A6.

      • 0 0

  • Po pierwsze (6)

    Audi musi byc tansze od Mercedesa i BMW bo to nie ta klasa i prestiz pojazdu,owszem Audi od lat aspiruje do klasy premium ale nia nie jest.

    • 6 21

    • Masz najwyraźniej stare informacje, Audi nie musi już aspirować do klasy premium, gdyż się w niej zanjduje od kilku lat...

      • 3 4

    • (2)

      poczytaj więcej gazetek motoryzacyjnych a dowiesz się, że np. jakością materiałów w kabinie czy ich montażem audi przegoniło już merca w nowym modelach

      • 3 4

      • No tak - zwłaszcza w gazetce można se podotykać tapicerki i pierdzielić kto lepszy.

        • 2 1

      • Nie potrzeba do tego gazetek, wystarczy wejść i zobaczyć, dotknąć, że jakość jest naprawdę dobra

        • 1 1

    • Twoje cygaro to pewnie nie aspiruje nawet do odsprzedazy.

      nie wypowiadaj sie, bo sie kompromitujesz kolezko

      • 0 1

    • Audi jeślichodzi o jakość

      to raczej przegoniło już dawno BMW czy Mercedesa.
      Masz albo stare AUDI, albo Twoja wiedza oparta jest o "marketingowy bełkot".
      Przejdź się do salonu, zamów kilka jazd próbnych a potem się wypowiadaj ;)

      • 0 0

  • Kolejna niemiecka taczka (6)

    I te wsiowe diodki,u nas masowo zacznie sie pojawiac w powiecie Wejherowskim,Puckim itp za jakies lat 15.

    • 19 9

    • Lampy są zajefajne..ale (1)

      ale niestety z powodu 'wsioków' montujących je do swoich starych rupieci czy kaszubskich budowlańców przyklejających diody do swoich T4 nam kojkarzą się niestety źle.

      • 9 1

      • Kaszebe jest Trendi

        To że wsioki mają brudne od wewnątrz i zużyte klosze jest mało istotne.
        Grunt że Kaszebe jest Trendi i świeci chińskimi diodkami bez atestu z Allegro.
        A jako światła mijania oczywiście blu żarówki Ksenonowe z Auchana w Rumii.
        Potem tylko patrol do Gdyni na Skwerek z nasłuchem w CB, włączoną nawigacją i z powrotem do Zelistrzewa - Łoooł ale szoł .

        • 14 1

    • (2)

      Diody sa po prostu praktyczne, bo sa trwale i nie zuzywaja wiele pradu, jako swiatla dzienne sa idealne

      • 1 1

      • Pod warunkiem, że... (1)

        ...światła mijania masz na ksenonie, gdzie koszt żarnika to setki złotych, wtedy diody mają sens. Przy wkręconej w reflektory żarówce 'blu wiżyn' z norauto za 20 zł./szt. montowanie diód jest po prostu wieśniactwem rodem z GWE.

        • 8 0

        • W nowym Audi A6

          nie ma już w reflektorach zwykłych żarówek. Standardem są ksenony do których żarnik faktycznie kosztuje stówkę, ale wymieniasz go raz na kilka lat.
          LED-y żywotnością przewyższają karoserię auta, więc prędzej czy później trafią do praktycznie wszystkich aut.
          Na razie ta technologia raczkuje, więc nie polecam kupowania całych reflektorów diodowych, bo osobiście sprawdzałem i świecą gorzej od nowych ksenonów.

          • 0 0

    • Wiesniak-Pokaz Polska Taczke ??

      • 0 0

  • ziom

    mniammmmmmmmmmmmmmmm

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon marek Jaguar i Land Rover znajduje się w:

 

Najczęściej czytane