- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (94 opinie)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (135 opinii)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (305 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (202 opinie)
- 5 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (113 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach
Kilka dni temu w trójmiejskich salonach BMW zadebiutowały dwa długo wyczekiwane modele M3 i M4. Cenniki duetu rozrabiaków monachijskiego producenta startują kolejno - od 414 900 zł oraz od 419 900 zł.
35 lat temu motoryzacyjny świat poznał premierowe wcielenie BMW M3. Tymczasem w trójmiejskich salonach zaparkowała najnowsza, szósta generacja tego modelu z nadwoziem typu sedan (M3) oraz coupe (M4). Najnowsze wydanie oparte jest na BMW serii 3 (G20), a ostateczne strojenie tych dwóch rozrabiaków było prowadzone równolegle z programem testowym nowego samochodu wyścigowego BMW M4 GT3.
Oba modele dostępne są w dwóch wersjach - słabszej, 480-konnej, a także tej topowej Competition, która oferuje moc 510 KM. Pierwsza opcja generuje 550, a druga 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wydanie Competition lubi wysokie obroty - może się maksymalnie zakręcić do 7200 obr./min.
Dla obu wariantów bazę stanowi 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym doładowaniem. Bawarscy inżynierowie chwalą się, że 3-litrowa jednostka jest jeszcze lżejsza i sztywniejsza niż dotychczas. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - w zależności od wariantu - zajmuje od 3,9 do 4,2 sekundy.
W ofercie dostępne są: 6-biegowa skrzynia manualna bądź 8-stopniowa skrzynia automatyczna M Steptronic. Co ważne, po raz pierwszy w historii dostępny jest napęd na wszystkie koła M xDrive. To dobra wiadomość dla osób, których przerażała wizja 500-konnej maszyny i napędu na tylną oś.
Zespół napędowy posiada dwie turbosprężarki, zoptymalizowany wtrysk bezpośredni, chłodzenie i smarowanie dostosowane do użytkowania na torze wyścigowym, a także specyficzny dla tego modelu układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniającymi emocjonujące brzmienie napędu.
W M3 i M4 debiutuje M Drive Proffesional, w tym M Drift Analyser, M Laptimer i M Traction Control zapewniające szczególnie intensywne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.
Cennik BMW M3 w 480-konnej odmianie silnikowej ze skrzynią manualną startuje od kwoty 414 900 zł. Z kolei za M4 w tej samej konfiguracji należy zapłacić 5 tys. zł więcej.
Z pewnością więcej na temat obu tych aut będziemy mogli napisać po pierwszych jazdach testowych.
Trójmiejskie salony samochodowe
Miejsca
Opinie (120) 10 zablokowanych
-
2021-03-22 07:06
Fajne te samochody. (19)
A te modele BMW są wyposażone już w kierunkowskazy ? :)
- 102 13
-
2021-03-22 07:11
Za kierunkowskazy trzeba srogo dopłacić (11)
- 21 2
-
2021-03-22 07:23
Tak jak za elektryczne szyby dla pasażerów (10)
Zabawne jest jak oglądasz auto za 250 tys. w salonie, a z tyłu masz korbki do otwierania szyb.
- 14 3
-
2021-03-22 11:04
(8)
Podaj przykład. W autach za 50-60tys. to juz rzadkość.
- 3 0
-
2021-03-22 11:56
Audi, BMW... (6)
W niemieckich markach "premium" to standard.
Nawet za czujniki cofania każą dopłacać.- 1 6
-
2021-03-22 21:15
podaj przykład napisał, nie podałeś przykładu
audi to chyba 30 letni model "80" bo żaden nowy
- 0 0
-
2021-03-22 22:01
Takie tera rzeczy robio (1)
Audi A4 230 tys PLN i brak tempomatu i klimatyzacja manualna.Na łeb pada tym Niemcom. Nowe Polo 95 tys a Golf 8 bez skór ,napęd na przód w automacie moc 150 km..cena 130 tys zł. Kto to kupuje? A co najlepsze ...wymiana oleju w A4 w Plichta Audi Centrum Gdańsk 1100 zł. Ta sama usługa w serwisie w Niemczech 800 zł. Jak to możliwe?? A No tak ze jak Niemiec miałby zapłacić za wymianę oleju swoją tygodniówkę to by plunął w twarz dealerowi. Tacy są Niemcy. Polak wiadomo...kompleksy. Skoro dyler tyle chce to trza płacić bo to dyler Audi.Mieszkalem w DE 17 lat i nie mogę zrozumieć jak polscy godzą się na te ceny aut i koszty serwisu ASO
- 3 1
-
2021-03-23 09:31
bzdura, ceny dealerów różnią się również w Polsce
zależy od miejsca w którym robisz wymianę, w ASO Citroena na Grunwaldzkiej wymiana oleju w moim to koszt 850zł, na matarni 370-500 w zależności od typu oleju i filtra.
- 1 0
-
2021-03-22 22:31
Minusu od dilerów? Zapraszam do konfiguratoróe. (1)
Czarno na białym widać co trzeba dokupić do "premium" żeby dostać to co nie-premium za 60% crny ms w standardzie.
Z ciekawostek - Audi Q5 bazowo ok 208 tys, po doposażeniu do maxa ...399 tys.
Dodatki kosztujące ponad 90% ceny gołego samochodu.- 1 1
-
2021-03-23 09:33
auta podrożały przez ostatnie unijne restrykcje
natomiast zawsze tak było że w klasie premium po max doposażeniu cena szła 2 krotnie w górę. Tutaj nic się nie zmieniło od lat.
- 0 0
-
2021-03-23 21:57
M3 is ok
- 0 0
-
2021-03-22 11:57
400 000 za Nazi Auto?
- 2 4
-
2021-03-22 11:56
BMW daje pieniądze na RWPG+?
- 0 0
-
2021-03-22 07:57
Lewa ręka na godzinie dwunastej
do dzwigienki kierunkowskazów za daleko.
Za szybki na zbędne szpeje.- 3 2
-
2021-03-22 08:44
gdyby właściciel musiałby wyłożyć np 30-40% wkładu własnego to nikt nie kupiłby takich drogich gadźetów (3)
.....zamiast udoskonalać seryjne/kompaktowe samochody to firma traci zasoby na produkcję drogich zabawek dla wąskiej grupy klientów a później plajta i prośba o publiczną pomoc żeby firma przetrwała .....takie firmy mają bankrutować
- 1 9
-
2021-03-22 11:49
(2)
hmmmm, a to nie są udoskonalone seryjne samochody? Jasiu, zacznij uważać na zdalnym nauczaniu a nie używać słówek, których nie znasz znaczenia np. pomoc publiczna, bankructwo itp
- 4 0
-
2021-03-22 11:58
Cena jak za 7 w 2005... Trzeba na socjal dla Niemców zbierać? (1)
- 0 2
-
2021-03-23 09:36
M3 zawsze było drogie, auta tej klasy po prostu są drogie
że też jeszcze kogoś to dziwi
- 1 0
-
2021-03-22 16:24
Ale co fajnego serio? (1)
Wg mnie nic specjalnego, za te pieniądze Mercedes czy audi mają o wiele ładniejszy wygląd. Skąd o gustach się nie rozmawia. A i kierowcach BMW nie wspominam bo nie znam żadnego z iq większym niż temperatura w lodówce
- 2 3
-
2021-03-22 21:17
bo w takim towarzystwie się obracasz
sami generalizujący gamonie o IQ pomidora
- 3 1
-
2021-03-22 07:08
A jak to jest że do każdego BMW (4)
dodaja sie gratis buraka za kierownicą ?
- 74 25
-
2021-03-22 09:35
(2)
A do Skody czapkę z nutrii
- 17 3
-
2021-03-22 10:01
Mylisz z ładą. (1)
- 10 0
-
2021-03-22 11:59
w usa bmw zaangażowane w LPG lewostronne ...dziękuję
- 0 0
-
2021-03-22 21:20
nie do każdego
po prostu tylko tacy zwracali na ciebie uwagę
- 0 1
-
2021-03-22 07:09
Te 500 KM przydatne do stania w korku. (5)
.
- 62 14
-
2021-03-22 07:45
To jest po to aby brać udział noca w wyścigu na Grunwaldzkiej przy Oliwii.
Aby normalni ludzie jechali 50km na godzine za dnia.
- 20 0
-
2021-03-22 08:25
(2)
Te auta nie sluza do jazdy na codzien.
- 2 2
-
2021-03-22 08:32
nie? (1)
to po co wtedy szybkie auto w postaci sedana?
- 4 4
-
2021-03-22 15:08
Bo takie mi się podoba.
- 0 0
-
2021-03-22 21:21
akurat do tego nie jest przydatne
za to jest przydatne do zasuwania poza korkiem
- 0 0
-
2021-03-22 07:09
(1)
Ciekawe kolory. W końcu zmierzch tej paskudnej szarości
- 28 4
-
2021-03-22 08:45
E tam kolory. Najfajniejszy jest przód ala bóbr. Z dyfuzorka powinien jeszcze zwisać ogonek.
- 7 0
-
2021-03-22 07:13
Kto bogatemu zabroni..... (1)
Jeździć rakietą po dziurawych drogach....
- 47 2
-
2021-03-22 12:08
pójdą w PL jak świeże bułki na części :)
- 0 1
-
2021-03-22 07:16
Kto kupuje BMW? (6)
Te same Sebixy co kupują Audi :)
- 29 37
-
2021-03-22 08:10
Pospolitych sebixów nie stać na auto
za ponad 400 000 zł.
4 tysie to co innego. Ale za to można co najwyżej kupić gruza e36 albo starą a3 ze szpachlą kładzioną kielnią.- 12 0
-
2021-03-22 08:27
(2)
Pokaz mi sebika w salonie audi lub bmw ktory przyszedl faktycznie kupic auto za 400 tys? Oni skladaja je w szopach na kaszubach z 3 15 letnich innych beemek. Nie porownuj ludzi ktorzy wydaja na auto kupe siana do ludzi ktorzy maja siano w glowie.
- 16 1
-
2021-03-22 08:51
(1)
Nie odpisuj ludziom z sianem w butach :)
- 4 1
-
2021-03-22 15:09
Przepraszam.
- 0 0
-
2021-03-22 15:33
Co za czasy ze BMW nie ma startu do Alfy (1)
zwlaszcza ze i pod wzgledem osiągów i awaryjności to bmw spada coraz nizej. Alfa giulia qv ma lepsze osiągi, lepiej jeździ jest zdecydowanie ładniejsza i o tego tansza, a do tego wygrywa w testach awaryjności. Kiedys BMW wysznaczało standardy ale od pewnego czasu juz tak nie jest
- 3 3
-
2021-03-22 21:47
troche ściemniasz, czasy 0-200 podobne bo 14s
0-100 tak samo 4s - ale na to bym nie patrzył bo wiele zależy od tego czy pierwsze biegi dasz krótkie czy trochę dłuższe a za to wyższe na odwrót. 0-100 nic nie odzwierciedla, tym bardziej że nie ma znaczenia czy jest to 4,0 czy 3,9. O awaryjności też niewiele wiemy bo alfe zbadali dopiero w zakresie 0-3 lata, cóż jest dość młoda, a modeli z 510 konnym silnikiem jest jak na lekarstwo, tak samo beemek M3. No i nie zgodzę się ze stwierdzeniem "co za czasy". Czasy zawsze były takie że alfa miała jakiś fajny sportowy model w ofercie i konkurowała z BMW. W sporcie też była obecna. Obaj producenci robią fajne samochody. A tak poza tym alfa startuje z podobnej ceny bo za model z silnikiem 510 koni trzeba dać 401 koła.
- 0 0
-
2021-03-22 07:16
Bajka
I trzeba pamiętać ze na grunwaldzkiej wprowadzili 50km/h to już chyba wiadomo z jakiej okazji XD
- 25 2
-
2021-03-22 07:29
Jezdziłabym!
Wrrrrrr
- 23 9
-
2021-03-22 07:32
Zazdrość polakówów (15)
Popatrzcie na te wpisy no i co pęka wam
- 34 29
-
2021-03-22 08:12
zgadzam się (7)
Sfrustrowani, pewnie nieszczęśliwi... szkoda mi ich, tak naprawdę szkoda
- 12 5
-
2021-03-22 08:29
(6)
Dokładnie tak. Zamiast cos zrobić ze swoim zżyciem żeby polepszyć swój status to lepiej je76485 na tych co się dorobili ciężka praca.
- 3 3
-
2021-03-22 08:43
Niestety wiekszość kierowców tych cacek nie podejrzewam o ciężka pracę ... (5)
- 5 9
-
2021-03-22 09:55
(3)
ciężka praca w dzisiejszych czasach, to nie machanie kilofem, a umiejętność wykorzystania głowy
- 7 2
-
2021-03-22 15:09
Ale że co? Głową te kamienie rozbijasz? (1)
- 1 1
-
2021-03-22 21:52
taaa, no właśnie o tym mówi
nawet nie jesteś w stanie skumać o co chodzi :D I tu powinieneś szukać przyczyn swojej frustracji.
- 0 0
-
2021-03-22 15:10
Miałem na myśli ciężką pracę umysłową.
- 0 0
-
2021-03-22 21:58
a co ty jesteś, jakaś obiektywna wyrocznia?
że wiesz o co kogo podejrzewać. Oszustów i złodziei jest dużo dużo mniej niż ludzi uczciwych. Żeby kupić takie auto trzeba mieć 7 tys. na ratę leasingową co miesiąc. Piszę o racie bo jest tylko kilka zawodów na "etacie" gdzie płacą tyle że cie stać. Niemniej takowe są. Leasing się opłaca z powodów podatkowych i jak masz działalność to się opłaca. Kogo na to stać? Lekarzy po specjalizacjach, prawników, inżynierów na działalności, pilotów itp. Jest trochę takich ludzi.
- 0 0
-
2021-03-22 08:44
(4)
A teraz utrzymanko obudziałś sie bo musisz lecieć do sponsora, bo ten ma ochotę "na wjazd od zaplecza";) Spiesz się, bo nie bedzie zaplaconej raty leasingu za twoje bmw;)
- 7 6
-
2021-03-22 12:07
(3)
nie muszę lecieć, bo sponsor robi mi śniadanie :-) a ty za piątaka, możesz mi popilnować samochodu na parkingu.
- 4 2
-
2021-03-22 13:58
(2)
kiedyś będziesz raszplą i żaden sponsor nie spojrzy na ciebie, więc koszystaj ile się da
- 4 1
-
2021-03-22 15:16
do tego czasu zawiść zje cię do końca - nie dasz chłopakom, to dasz robakom
- 2 1
-
2021-03-23 01:19
pewnie znasz to z autopsji
- 1 0
-
2021-03-22 11:12
"Zazdrość polakówów " ???? Noo, lepszego potwierdzenia opinii o kierowcach BMW nie trzeba :) (1)
- 2 4
-
2021-03-23 09:41
lepszego potwierdzenia o pieczeniu tyłka zazdrośników, również
:D
- 0 1
-
2021-03-22 07:52
Przód w tych autach, to juz nie sławne "nerki" BMW, tylko zęby bobra. (3)
Szkoda, bo szpeci to strasznie ogólnie fajne i ciekawe auto.
- 46 2
-
2021-03-22 08:51
Nie żebym miał w najbliższym czasie kasę na taki samochód, ale czekam aż się ogarną :)
- 4 0
-
2021-03-22 19:43
Zęby Bobra
To określenie jak znalazł :)
- 2 0
-
2021-03-22 22:20
no trochę jest to dziwne
niemniej jako całość da się to przełknąć. BMW zawsze robiło fajne auta, ale w designie wyglądały jak trochę brzydsza siostra alfy romeo. Np. Alfa 156 vs BMW E46, obie ładne ale... jest małe ale. Alfa 155 vs E36. Chyba tylko E30 wygrywa z alfą 75 designem, albo seria 1500, 1600 lepiej wyglądała od pierwszej Giulii, aczkolwiek coupe od Alfy było przesztosem
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.