Wiadomości

stat

Nowe BMW X4 wjechało na salony

W sobotę w salonie BMW Zdunek odbyła się trójmiejska premiera nowego X4.
W sobotę w salonie BMW Zdunek odbyła się trójmiejska premiera nowego X4. fot. Wiesław Wardaliński / foto-klatka.pl

Rynkowa ofensywa BMW trwa w najlepsze. Całkiem niedawno w Trójmieście zadebiutował zupełnie nowy model X2, a teraz swojej drugiej generacji doczekało się dość kontrowersyjne BMW X4. W sobotę w gdyńskim salonie BMW Zdunek zobacz na mapie Gdyni odbyła się jego trójmiejska premiera.



Lista nowości w bawarskiej rodzinie "iks" jest dłuższa, bo przecież pod koniec ubiegłego roku do trójmiejskich stacji BMW wjechała trzecia generacja X3. To dość istotna informacja, bo przecież X4 to takie X3, ale w bardziej dynamicznej odsłonie. Oba modele mają identyczne przody, różnią się wyglądem tyłów.

Stylistyka kompaktowego SUV-a o bryle coupe w zasadzie od początku produkcji, czyli od roku 2014, budzi mieszane uczucia. To samochód z serii: kocham albo nienawidzę. Mimo sporej kontrowersyjności, auto cieszy się niemałym zainteresowaniem klientów, bo w ciągu czterech lat bawarski producent sprzedał ponad 200 tys. egzemplarzy.

Nowa generacja X4 urosła - auto jest o 81 mm dłuższe (4752 mm), o 37 mm szersze (1918 mm) i o 3 mm wyższe (1621 mm). Z kolei rozstaw osi został wydłużony o 54 mm (do 2854 mm). Takie wymiary pozwoliły wygospodarować 525 litry w przestrzeni bagażowej. W zależności od wersji, nowa X4 jest nawet do 50 kg lżejsza od premierowej odsłony.

Design drugiej generacji SUV-a raczej niczym nie zaskakuje. Jak już wspomnieliśmy, pas przedni jest taki sam, jak w modelu X3, z którym bohater artykułu dzieli większość rozwiązań stylistycznych, ale również technicznych. Z tyłu znakiem rozpoznawczym modelu - oprócz oczywiście wyraźnie opadającej linii dachu - są przestylizowane lampy, które teraz są szersze i cieńsze. Na pewno atrakcyjności wyglądu podnoszą dwie końcówki układu wydechowego.

W kabinie w oczy rzuca się nowy ekran centralny o przekątnej 10,25 cala, który może być sterowany zarówno dotykowo, jak i przy pomocy gestów.

Pora na ofertę silnikową. Miłośnicy "benzyniaków" będą wybierać między: xDrive 20i (2.0 i 184 KM), xDrive 30i (2.0 i 252 KM) oraz topowym M40i (3.0 i 353 KM). Z kolei na fanów diesli czekają: xDrive 20d (2.0 i 190 KM), xDrive 25d (2.0 i 231 KM), xDrive 30d (3.0 i 265 KM) oraz M40d (3.0 i 326 KM).

Standardowo egzemplarze BMW X4 będą oferowane z 8-stopniową automatyczną skrzynią Steptronic i napędem na wszystkie koła xDrive. Cennik nowego X4 otwiera kwota 204 400 zł z najsłabszym silnikiem benzynowym pod maską. Ceny diesli rozpoczynają się od 215 500 zł.

Opinie (72) 4 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Czym jest immobilizer?