• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW serii 3. Książę z Bawarii

Bawo,Mart,Ps
13 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

BMW 3 szóstej generacji podczas premiery w Trójmieście.



Dłuższa, szersza i o 40 kg lżejsza. Bardziej ekonomiczna, po raz pierwszy w różnych wariantach wyposażenia i z ośmiobiegowym automatem. Oto najnowsza limuzyna BMW w swoim szóstym wcieleniu. Limuzyna słynnej serii 3. Premiera tego modelu odbyła się w gdańskim salonie BMW Zdunek a gościem specjalnym imprezy był Krzysztof Hołowczyc.



Nowe BMW 320d Nowe BMW 320d
"Trójka" BMW od wielu lat należy do najchętniej kupowanych samochodów segmentu premium na całym świecie. Co prawda, w Polsce niektóre generacje serii 3 doczekały się statusu kultowych, głownie wśród pewnego wyróżniającego się grona miłośników marki (zwłaszcza serie E36 i E46), jednak z pewnością nie o takiej grupie docelowej, jako najbardziej pożądanej myślał bawarski producent. Obecna, najnowsza, szósta już generacja serii 3, oznaczona typoszeregiem F30 to samochód, który pełnymi garściami czerpie ze sprawdzonych już rozwiązań większych modeli, chociażby serii 5. Wprowadza także nowe, za którymi pójdą inni producenci, zarówno ci z segmentu premium, jak i do niego aspirujący.

Co więc nowego oferuje nowa seria 3, którą po raz pierwszy zobaczyliśmy na eleganckiej jak zawsze premierze, w salonie firmy Zdunek, pomorskiego przedstawiciela marki? Agresywny przód, reflektory przypominające zmarszczone brwi, wąski tylny słupek nawiązujący do dawnych modeli i dość szeroki tył. To co rzuca się w oczy, to niezwykle elegancki profil samochodu. Wśród pierwszych komentarzy można było usłyszeć głosy, że... to nieco pomniejszone BMW serii 5.

Seria 3 jednak urosła. Jest szersza i dłuższa. Po raz pierwszy też siadając na tylnej kanapie w tym samochodzie, można poczuć się naprawdę przestronnie. Do tego, że praktycznie każda wersja wyposażenia (Sport, Luxury i Modern) spełnia najwyższe standardy, nawet najbardziej wymagających użytkowników, nie trzeba nikogo przekonywać. Po raz pierwszy też w bawarskim "średniaku" pojawiają się wyrafinowane elementy wyposażenia, jak wyświetlacz head-up, system kamer dookoła samochodu, wspomagający parkowanie układ kontroli pasa ruchu i "martwego pola", system Night Vision z funkcją rozpoznawania pieszych, aktywny tempomat, asystent nagłego hamowania, "inteligentne" oświetlenie, oraz zaawansowana telematyka z dostępem do internetu czy mobilnych aplikacji.

Driving Experience Control to nazwa, którą warto zapamiętać w przypadku BWM. Kryje się za nią elektronika sterująca zestrojeniem zawieszenia, układu kierowniczego, automatycznej ośmiobiegowej przekładni oraz przepustnicy. DEC oferuje tryby Comfort, Sport i Sport+ (z całkowicie wyłączonym systemem ESP). Świadomy ekologicznie kierowca może wybrać wariant ECO Pro, który ogranicza zużycie paliwa.

Design nowego BMW 3 zwraca uwagę Design nowego BMW 3 zwraca uwagę
Szósta generacja BMW zdecydowanie stawia na turboładowane, rzędowe, czterozaworowe silniki, zarówno benzynowe jak i diesle. Wśród nich wisienką na torcie zdaje się być 3-litrowy, również turbodoładowany motor benzynowy R6, o mocy 306 KM i słusznym momencie obrotowym 400 Nm. Setkę osiąga w 5,5 sekundy.

Obecnie o wiele ważniejsze od osiągów zdają się być "zielone" aspekty motoryzacji. BMW także podąża tym tropem. Mamy więc system start-stop, układ odzyskiwania energii podczas hamowania, opony o mniejszych oporach toczenia czy specjalne sterowanie poszczególnymi elementami decydującymi o zużyciu paliwa, tak by je maksymalnie ograniczyć. Bawarski koncern z dumą podkreśla, że tak innowacyjny pojazd jest zaledwie o 4 proc. droższy od swojego poprzednika.
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (127) ponad 10 zablokowanych

  • BMW - Bryka Młodzieży Wiejskiej (2)

    tylni napęd, wczoraj pomagałem dwie beemki wyciągać z zaspy

    • 5 2

    • BMW - Bóg Mnie Wybrał

      • 1 0

    • miałeś łopate czy rękami ci kazali?

      jak ktoś nie umie jeździć to nawet subaru nie wyjedzie z zaspy. a tylny napęd jest o tyle lepszy od przedniego że nawet jak nie ma szpery to można zapodać ręczny do połowy i gazem wydostać się z zaspy nie powodując buksowania żadnego z kół. taka ręczna szpera. w przednim napędzie też tak można ale trzeba prawą nogą jednocześnie naciskać lekko hamulec ii operować gazem palcami. jet to trudniejsze z uwagi na to że cywilne auta mają kijowy rozkład pedałów. hamulec za bardzo z przodu a gaz w podłodze. też sie da ale sie trzeba nagimnastykować. a tak ogólnie to i to i to tak samo kijowo wyjeżdża ze śliskiego. porządne auta (np. sportowe) mają szpere albo napęd na 4

      • 0 1

  • Piękne auto. Niestety auto wielkościązbliżone dof focusa za150000 zł to przerost formy nad treścią (11)

    • 13 15

    • (2)

      porównać 3ke do Focusa ;-) BMW do Forda ;-)

      • 0 1

      • A co myślisz że jest tak wielka różnica...? (1)

        Jeździłem i jednym i drugim... Fordy to jedne z najlepiej prowadzących się aut... Owszem BWM jest lepsze, lepiej wykończone, ale nie przesadzajny - nie jest to kosmiczna różnica...

        • 0 1

        • jasne że nie jest

          ale dostajesz napęd na tył i możliwość przebierania w mocarnych silnikach. do tego masz świetne zawieszenie.

          jeśli na codzień tego nie używasz to pewnie że lepiej wybrać forda i troche przyoszczędzić. ale jeśli lubisz mieć coś odrobinkę lepszego od całej tej szarzyzny to bierz auto premium. w końcu może i nie jest to kosmiczna róznica w jakości ale w cenie również :)

          • 0 0

    • z foczek i mondków to mi się tylko grzana szyba z przodu podoba, reszta mniej - poproszę tą 3:)

      • 2 0

    • zbliżone to jest do mondeo (6)

      dlugosc BMW 3 - 4624, focus sedan - 4534, mondeo - 4778, a wiec dokladnie pomiedzy tymi dwoma, rozstaw osi (czyli to co swiadczy o wielkosci kabiny w srodku): BMW 3 - 2810, focus - 2648, Mondeo - 2850.

      A wiec nowej Beemce rozmiarami blizej do Mondziaka niz foczki. z reszta przeciez nie o rozmiar w BMW chodzi.

      • 7 2

      • focusowi znacznie mniej brakuje do bmw niz bmw do mondeo. (5)

        Ale kasa za jaką sie bmw ceni jest przesadna

        • 4 6

        • 16cm rozstawu osi to bardzo dużo (2)

          tyle to wynosi różnica między standardowymi limuzynami a tymi w wersji lang ze stajni BMW czy Audi.
          a ten parametr akurat 3 ma bardzo podobny do Mondziaka

          • 2 0

          • jakbyś za własne oieniadze miał kupić to co bys wybrał dla 4 osob rodziny (1)

            • 0 0

            • to zalezy ile mialbym na ten cel pieniędzy

              jakby mnie bylo stac na auto za 150 klockow to bym kupil BMW, jakbym mial tylko 60 to coz BMW bym nie kupil bo starczyloby mi tylko na pol.
              a z ta rodzina to jest tak ze ja z zona i dzieckiem miescilismy sie spokojnie do corsy. od jakiegos czasu mam E46 coupe i to ono przejelo role auta rejsowego i w zupelnosci mi wystarcza - COUPE, a co dopiero kombiak

              • 4 0

        • Dla kierowcy i pasażerów ważniejsza jest szerokość auta a nie długość, (1)

          a szerokością BMW prawie dorównuje Mondeo.
          Najtańsza trójka jest za 130 tys a w standardzie ma znacznie więcej niż najtańszy mondeo (80 tys), więc jakbyś sobie dobrał w Mondziaku to co ma w standardzie BMW, to cena też spokojnie przekroczyłaby 110-115 tys

          • 3 0

          • sprawdzalem jest roznica tylko 18 klockow

            miedzy podobnymi wersjami

            • 3 0

  • LALKA AUTO ale only w AUTOMACIE i SKORZE ! (3)

    PIEKNE TO AUTO ! a dlaczego w USA to samo auto w bogatszej wersji jest o polowe tanzsze ??? szok ! skoro tam litr paliwa kosztuje 2 zeta i to najdrozszej a zarobki sa o 10 razy wyzsze ! tego nie rozumiem ! dlatego w USA jest tyle nowych pieknych drogich aut? HM

    • 6 1

    • automaty są dla upośledzonych (1)

      • 0 5

      • matol jestes ! automat to wygoda ! ja jezdzielm w policji kijem ale jak pojechalem do usa i zaczalem jezdzic toyota avalon tam

        tylko sa automaty to juz wiecej nigdy nie chcialem kija ! w PL nie ma drog na automaty bo mozna sie zamyslec i walnac w drzewo ! automat to luxus ! nie dla palantow i wiesniakow ! oni powinni prac w wisle na kamieniu jeszcze !po co uzywac automatycznej praliki he he

        • 3 0

    • bo w polsce samochod to mega luksus i musi by bardzo wysoko opodatkowany !!!!

      • 3 0

  • w żadnym wypadku, a komu to potrzebne, a dlaczego?

    • 1 0

  • wóz drabiniasty (1)

    Jeździłem "3" z 2011 roku przez 6 tygodni ( auto zastępcze na czas naprawy tego co rozbiłem )
    refleksja tylko jedna - WÓZ DRABINIASTY ZA 200 tys.
    Absolutnie nie wart tej kasy.
    tyle w temacie

    • 3 6

    • nie jezdziles nie pitol

      caly swiat sie nimi zachwyca a znajdzie sie taki malkontent albo mitoman.

      • 1 1

  • bez 200 tys za dobra wersje nie podchodz (3)

    a za 130-150 mam multum marek typu honda, toyota, ford i inne ktore wcale nie beda gorsze.

    • 3 3

    • Nie porownuj niemieckiej technologii z japonskimi konstruktorkami (1)

      • 1 4

      • to ty porownaj

        i dowiedz wyzszosci :D
        chlopie w dzisiejszych czasach wszyscy dysponuja podobna technologia tylko gazetowi onanisci nie moga tego zrozumiec. kwestia zaprojektowania auta i kwestia jego produkcji to w tej chwili dylemat ekonomiczny a nie technologiczny

        • 2 0

    • lol

      ford hahahahahaha
      a honda i toyota to klasa srednia, 3 = srednia premium
      smieszne takie porownanie

      • 5 1

  • Mnie zastanawia dziwna prawidłowość (11)

    Dlaczego najnowsze BMW maja dużo gorsze noty w testach zderzeniowych od przecietnych kompaktów. Ba nawet dużo gorsze od tak śmiesznego autka jak chevrolet aveo.

    • 14 17

    • (9)

      szczerze powiedziawszy testy NCAP są przeprowadzane z prędkością 50km/h i bierze się pod uwagę ochronę pieszego itp . Przy 80 żadna gwiazdka cię nie uratuje a widziałem ludzi którzy z BMW wychodzili cało przy wypadku ponad 100km/h !!!Dzieciaczek w gdańsku miał pecha no cóż . W mojego sąsiada który jechał x5 uderzył inny samochód kierowcy x5 totalnie nic się nie stało !!! Niestety kierowca który spowodował wypadek zginął na miejscu- więc dalej będziesz patrzył na gwiazdki???? Ja wolę kupić auto solidnej marki której wiem że auto w jakimś stopniu jest bardziej bryłowo wytrzymalsze od tych 5 gwiazdkowców!!!

      • 3 5

      • przy stówie to by ci gałki oczne wypadły (8)

        jesli zatrzymałbys się na drzewie. zdarzaja sie dzwony przy stowie ale najpierw jest slizg potem juz przy 60 dachowanie a na koniec przy 30 drzewo bokiem. wtedy jeszcze mozliwe jest przezycie. przy 100 w drzewo nie przezyjesz w niczym, chyba ze w czolgu ale warunek jest taki ze czolg to drzewo zetnie. jesli nie to bedzie gorzej niz w wartburgu

        • 9 1

        • Hej, mialem wypadek audi A6 z 1998 roku 8lat temu.... (5)

          Jechalem 120, po slizgu bylo ok 100km/h. Drzewo sie nie scielo, przod rozbity. Ja wyszedlem z siniakiem od poduszki powietrznej (wrazenie, jakby bokser j.bnal) w szoku... Oprocz siniaka nic nie mialem. Wole sie rozbic w duzym aucie niz 5* maluchu.

          • 2 5

          • oczywiscie po poslizgu patrzyles caly czas na prędkościomierz (3)

            tak sie zachowuje kierowca i czlowiek w pelni wladz umyslowych :)

            jakby cie to drzewo zatrzymalo w miejscu to bys tutaj nie pisal. obciera jak nic co najwyzej.

            poza tym akurat w zderzeniu z przeszkodą nieodkształcalną, nieprzesuwalną bądź bardzo ciężką nie ma znaczenia masa twojego pojazdu a jedynie owe gwiazdki ktore odzwierciedlają w jaki sposob energia zderzenia jest oddawana, czy jest to nagle czy zrownowazenie. w zderzeniu z drzewem czy murem lepszy bylby taki 5 gwiazdkowy nowy Yaris niż np. jakas stara wielka gablota z 3 gwiazdkami. natomiast gdyby mialy sie ze soba zderzyc to wolalbym juz siedziec w tej starej ale ciezkiej gablocie. wtedy dodatkowo w malym aucie dochodza przyspieszenia od ruchu wstecz jako ze ciezsze auto "cofa" lzejsze. natomiast w tym ciezszym ujemne przyspieszenia maleja. w takim ukladzie bezpieczniejsza bedzie stara fura...
            ale tez nie za stara. auta z poczatku lat 90 nawet te ciezkie sa mniej bezpieczne od nowych malych taczek.
            masz tu linka:

            tutaj nadal mniejsze auto odznalo wiekszych przyspieszen ale ciezsze bylo tak zgniecione ze wolalbym w tym mniejszym siedziec.

            a tu nowy van vs stara ciezka terenowa

            • 3 0

            • (1)

              oczywiscie mialem video rejestrator. Oczywiscie nie kazdy wychodzi o wlasnych silach z takiego wypadku. oczywiscie nikomu nie zycze takich spotkan z drzewem

              • 1 3

              • wierze ze miales spotkanie

                ale nie wierze w predkosc. moge ci znalesc na googlach jak wyglada audi po spotkaniu z drzewem przy 100. skoro audi przy 64km/h w crashtescie NCAP "oferuje" pasażerom 50g przeciążeń co jest juz wartoscią bliską granicznej dla kregoslupa to przy 100km/h... sam sobie dopowiedz. ale energia rosnie z kwadratem predkosci. przy 100 jest 2,44 raza wieksza niz przy 64km/h. z takiego zdarzenia wychodzi sie podeszwami do przodu

                • 3 0

            • linki sie nie dodaly

              ale looknij sobie na jutubie na filmiki volvo vs renault modus - 5th gear oraz renault espace vs land rover discovery - 5th gear.

              • 2 0

          • experci... a ten ostatni to chyba miał licznik w koronach szwedzkich...

            100 w drzewo synku to już przesadziłeś, chyba, że nie wiesz o swoim kalectwie bo majaczysz w śpiączce to jest możliwe już bardziej niż twoje opowieści. Ten wyżej też jakiś udany. Kinetyka wypadku to nie gwiazdki w idealnych warunkach z gumowym pajacem za kółkiem, te gwiazdki gwarantują Ci bezpieczeństwo na postoju co najmniej, są sytuacje, że poduszka zabija przy niewielkiej prędkości bo ktoś patrzył w bok a w trumnie już do tyłu, drzewo nie ucieka a wektory się nie sumują itp itd niby pierdoły ale statystyki mówią zupełnie coś innego a jeśli naprawdę wyszedłeś przy 100km/h w drzewo to chyba dlatego, że otarłeś się i co najwięcej skończyłeś po przeciwnej w rowie. W to uwierzę.

            • 5 0

        • oj mylisz się (1)

          włącz sobie na you tube renault laguna w drzewo, z programu fifth gear. zmienisz zdanie. swoją drogą jest tam też ciekawy film który rozprawia się ze stereotypami: duże ciężkie samochody są bezpieczne. stare volvo 960 zderza się z renault modus. wynik - totalna niespodzianka. pozdrawiam wszystkich

          • 2 3

          • jak oglądasz te filmiki to włącz dźwięk

            laguna nie odkształciła się na tyle mocno by zmiażdżyć pasażerów jednak takich przeciążeń nie przeżyłby nikt. masz gwarantowane złamanie kręgosłupa, do tego pęknięcie aorty i obrażenia wielonarządowe od pasów.
            to ze ludzie nie są rozczłonkowani nie znaczy ze przezyją.

            renowka poruszala sie tutaj z predkoscia 88km/h i jest to prawie dwa razy wieksza energia niz przy 64 km/h

            • 3 1

    • wszystkie nowe BMW maja 5 gwiazdek

      nie wiem o co ci chodzi. poprzednie zdarzaly sie z 4 gwiazdkami ale zdaje sie tylko 2 modele, ale wsrod poprzednich to i konkurencja nie zawsze miala 5 gwiazdek.

      • 8 0

  • limuzyna? (1)

    toż to trochę prelansowany miejski sedan, do limuzyny mu z metr długości jeszcze brakuje

    • 4 1

    • pisał

      nie to co twoja stara poczciwa Beczka

      • 1 0

  • Cała prawda o BMW

    • 1 0

  • Ksiąęe jest nagi

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane