- 1 Hamowanie przed autem to bandyterka (129 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (364 opinie)
- 3 Nie będzie podatku od aut spalinowych (153 opinie)
- 4 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (328 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Nowe Polo poluje na klientów Golfa
Polo to jeden z kluczowych modeli w bogatej ofercie Volkswagena. Po ośmiu latach niemiecki gigant postanowił wprowadzić na rynek szóstą generację popularnej "polówki". Auto wyraźnie urosło i nadgoniło VW Golfa, od którego jest krótsze już tylko o 20 cm. Czyżby Polo urządziło sobie polowanie na klientów większego kuzyna? Wszystko na to wskazuje.
Najnowsze Polo zostało zbudowane na nowoczesnej platformie MQB A0, która pozwala zwiększyć wymiary auta. Najlepszym tego przykładem jest nowa "polówka", która w porównaniu do poprzedniczki wyraźnie urosła. Auto jest dłuższe o 8 cm, szersze o 7 cm, wyższe o 7 cm, a rozstaw osi zwiększono o prawie 9,5 cm. I rzeczywiście tę przestrzeń czuć na pokładzie Polo. Na brak wolnego miejsce na pewno nie będą narzekać osoby zasiadające w drugim rzędzie.
Efekty zabiegu Volkswagena gołym okiem widać również po otwarciu klapy bagażnika. W przestrzeni bagażowej udało się wygospodarować aż 351 litrów, a to o 25 proc. więcej niż w poprzedniej odsłonie Polo (280 litrów). A co na to konkurenci?
- Seat Ibiza - 355 l
- Skoda Fabia - 330 l
- Nissan Micra - 300 l
- Renault Clio - 300 l
- Citroen C3 - 300 l
- Ford Fiesta - 290 l
- Toyota Yaris - 286 l
- Peugeot 208 - 285 l
- Opel Corsa - 285 l
- Mazda 2 - 280 l
Nieznacznie większy bagażnik od Polo ma tylko Seat Ibiza, który przecież został zbudowany na tej samej płycie podłogowej.
Co ciekawe, pojemność bagażowa Golfa jest zaledwie o 29 litrów większa od bagażnika Polo. A to już dobitnie pokazuje, jak bardzo "polówka" skróciła dystans do Golfa. Zresztą, Polo z przytupem dało o sobie znać wszystkim tym, którzy przeglądanie oferty Volkswagena rozpoczynają właśnie od Golfa.
Czytaj także: T-Roc - kolejny nowy Volkswagen
Volkswagen przyzwyczaił swoich klientów do dość konserwatywnego podejścia przy modernizowaniu kolejnych generacji aut. Podobnie jest z Polo, w którego stylistyce nie widać dużych zmian. Projektanci poprawili niedoskonałości, wyostrzyli kilka przetłoczeń, przestylizowali pas przedni i delikatnie zmodyfikowali tył. To, co rzuca się w oczy, to na pewno atrakcyjnie wyglądające LED-owe reflektory (dopłata 3490 zł), które dobrze komponują się z atrapą chłodnicy i nowym zderzakiem.
Nieznacznie zmienił się również tył "polówki". Pojawiły się nowe lampy, które naszym zdaniem prezentują się gorzej niż te z poprzedniej generacji. Nie zmienia to jednak faktu, że Polo wygląda atrakcyjnie, zwłaszcza w usportowionej wersji GTI albo z pakietem stylistycznym R.
Wnętrze nowego Polo - w porównaniu do piątej generacji tego modelu - zostało odświeżone i unowocześnione, ale podobnie jak w przypadku nadwozia, nie ma rewolucji. W oczy rzuca się duży, 8-calowy ekran dotykowy z systemem multimedialnym w panelu centralnym.
Dodatkowo, klienci mogą doposażyć swój egzemplarz w m.in. wirtualne zegary (1600 zł), bezkluczykowy dostęp i uruchamianie auta z przycisku (1500 zł), kamerę cofania (1090 zł), aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości (2070 zł), system monitorujący martwe pole (1240 zł) czy bardzo dobrej jakości audio firmy Beats (1930 zł).
Auto oferowane jest w sześciu wersjach wyposażenia: Start, Trendline, Comfortline, Beats Highline i GTI. Testowany przez nas egzemplarz posiadał opcję Highline. Co istotne, wyraźnie poprawił się komfort podróżowania Polo. I nie jest to jedynie efekt powiększonej przestrzeni, Niemcy sumiennie popracowali nad wygłuszeniem kabiny. Oczywiście można się przyczepić do jakości niektórych plastików, ale nie zapominajmy, że to samochód budżetowy.
Pod maskę testowanego przez nas egzemplarza trafił 1-litrowy "benzyniak" generujący moc 115 KM, który zestrojono z 6-biegową skrzynią manualną. Wrażenia? Podobnie jak w przypadku Forda Fiesty - jesteśmy miło zaskoczeni kulturą pracy tej trzycylindrowej jednostki. Niepokoić może jedynie dość wysokie spalanie, które w przypadku naszej jazdy wyniosło ok. 8 litrów paliwa na 100 km.
Poza tym silnikiem, w ofercie klienci znajdą słabsze 1-litrowe jednostki o mocach: 65 KM, 75 KM i 95 KM (TSI). Oczywiście topowy "benzyniak" zarezerwowany został przez Polo GTI. To 2-litrowy silnik legitymujący się mocą 200 KM. Ceny tej wersji rozpoczynają się od niespełna 90 tys. zł. Alternatywą dla "benzyniaków" jest jednostka wysokoprężna o pojemności 1.6 litra w dwóch wariantach mocy - 80 KM i 95 KM.
Na sam koniec - tradycyjnie - cennik. 44 490 zł to bazowa cena nowego Volkswagena Polo (1.0, 65 KM, 5-biegowy manual). Co na to konkurencja z segmentu?
- Seat Ibiza (1.0 MPI, 75 KM, 5-biegowy manual) - od 48 900 zł
- Skoda Fabia (1.0 MPI, 60 KM, 5-biegowy manual) - od 41 900 zł
- Ford Fiesta (1.1, 70 KM, 5-biegowy manual) - od 44 900 zł
- Nissan Micra (1.0, 71 KM, 5-biegowy manual) - od 42 990 zł
- Toyota Yaris (1.0 VVT-i, 69 KM, 5-biegowy) - od 45 290 zł
- Peugeot 208 (1.2 PureTech, 82 KM, 5-biegowy manual) - od 54 400 zł
- Opel Corsa (1.2, 70 KM, 5-biegowy manual) - od 37 400 zł
- Mazda 2 (1.5 SKYACTIV-G, 75 KM, 5-biegowy manual) - od 54 900 zł
- Renault Clio (1.2, 75 KM, 5-biegowy manual) - od 42 500 zł
Miejsca
Opinie (53) 7 zablokowanych
-
2018-01-17 16:00
(2)
Jest strasznie nijaki... Zupełnie jak Golf.
- 24 8
-
2018-03-30 11:17
spoko, ja właśnie kupiłem nowy samochód i planuję pogonić swoją 9-5
bo już miałem dość wizyt w warsztatach i ładowania kasy w to truchło
jedynie będzie mi brakować pozdrowionka przy mijaniu innej sabinki i fruwania po zakrętach, bo trzymał się asfaltu jak poje....- 0 0
-
2018-01-18 12:25
wypowa vw kupa blee
- 1 0
-
2018-01-17 15:06
(4)
Dziwne, że nie ma czegoś pośredniego pomiędzy 1,0 a 2,0 w benzynie. Np. 1,5 TSi 150 KM. To, że samochody się "powiększają" to standard od wielu lat.
- 16 2
-
2018-03-30 11:11
podobno ma mieć
tak czy siak wziąłem ostatnio 115KM, daje radę jak do fruwania po mieście
- 0 0
-
2018-01-18 09:42
Latał by już na 1.4TSI 125KM
Ale nie mogą dać silnika z Golfa, bo to już by było zagrożenie dla jego sprzedaży..
- 1 0
-
2018-01-17 18:25
Bedzie w Polo GTI
- 2 0
-
2018-01-17 16:51
"w benzynie"? Rany...
- 4 2
-
2018-01-26 19:08
auto
my się nawet zastanawialiśmy na tym autem, ale padło w końcu na większe, myślelismy trochę przyszłościowo bo chcemy jeszcze dzieci więc kupiliśmy peugeota 3008 - tak żeby było takie większe auto w domu i praktyczniejsze po prostu
- 2 0
-
2018-01-18 07:23
(1)
Jest piekne..ten przód,ksztalt..auto marzenie..mam nadzieje,ze te autko kiedys wpadnie w moje posiadanie..obecnie tez jezdze polowka,ale o model nizszy..jest super..jak dla mnie najlepsze auto..
- 3 2
-
2018-01-21 23:50
Widzę, że nie tylko mi się podoba :), bo czytając komentarze to każdy woli 15 letniego „lanosa”, albo wgl rower...
- 2 0
-
2018-01-17 23:09
GWE (1)
Gnaj Wiejski Elemencie
- 1 0
-
2018-01-21 23:49
Leasing kolego.
- 0 0
-
2018-01-20 13:04
I zaczynaja sie specjalistyczne opinie o TSI
To jest paranoja z tymi opiniami typu TSI to badziewie badz mechanicy ktorzy mowia ze 1.4 TSI EA211 urywaja sie rozrzady (poprzednie generacje byly gorsze ale to 2006 plus, nie 2016). Po pierwsze kupujesz na zachodzie - nie znasz przebiegu wszystko sie psuje jak ma 300 tys km. Sam mam 2010 CC 2.0t przebieg 180 tys km od nowosci. rozrzad nie zmieniany, zuzycie oleju 0. Tylko auto ma porzdany olej w moim wypadku Liqui Moly leichtlauf 5w40, a nie zadne Mobile, CAstrole i inne popularne marki. Olej wymieniam co 10-12 tys km. Nigdy bym nie zmienil tego auta na koreanca czy japonca.
- 2 1
-
2018-01-19 17:22
Ja
Z tyłu jak BMW 1...
- 0 0
-
2018-01-17 15:33
jo jo nowe auto a za 2 lata pół warte (4)
Nie dla Polaków nowe auta
- 13 14
-
2018-01-17 21:15
dokładnie za te pieniądze ma 4 letnie bmw na full wypasie (3)
- 0 4
-
2018-01-18 08:31
może na wsi kartuskiej takie "bmw na wypasie" robi wrażenie (1)
w trójmieście jedynie uśmiech politowania, nad kolejnymi padakami lecącymi na tablicach GKA
- 6 1
-
2018-01-18 22:26
Wybaczcie mu... nie od dziś wiadomo że w Polsce
...bieda jeździ audi, bmw, Mercedesem nie licząc nowych z salonów a tych jak na lekarstwo natomiast Ludzie z większym ilorazem inteligencji kupują z salonu kompakt lub mniejszy samochód aby nie pokazywać tego że na się pieniadze
- 2 0
-
2018-01-17 21:32
A jak buty kupujesz i je wyrzucasz, to też lamentujesz nad utratą wartości? Auto to taki sam produkt jak buty tylko droższy. Za pewną wartość kupujesz użytkujesz i tyle.
- 8 0
-
2018-01-18 18:16
Opel Corsa to świetne auto
- 0 2
-
2018-01-18 17:35
Nudne jak gadajace głowy w tv.
A do tego za duże na nasze ciasne parkingi.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.