• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe miejsca do ładowania aut elektrycznych

Maciej Naskręt
27 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.

W tym roku przybędzie miejsc do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych na terenie Gdańska. Powstaną na najbardziej obleganych parkingach.



Co jest największą zachętą do zakupu auta elektrycznego?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie 10 miejsc postojowych, przy których kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych będą mogli doładować ich akumulatory.

To kolejny krok w kierunku promowania ekologicznego przemieszczania się samochodem po mieście. Dotychczas w Gdańsku otwarto sześć punktów dostępowych dla kierowców samochodów elektrycznych i hybrydowych. W Gdyni i Sopocie jest po jednym tego typu punkcie. Tu ich budowa była jednak zlecana przez prywatnych przedsiębiorców.

Teraz przyszła pora na miasto, które wytypowało 10 lokalizacji: na Zaspie przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska, na parkingu przy wejściu do Parku Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska, na ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Heweliusza zobacz na mapie Gdańska, ul. Marii Skłodowskiej-Curie zobacz na mapie Gdańska, ul. Wypoczynkowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska, ul. Szafarnia zobacz na mapie Gdańska, ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska, na pętli tramwajowej Łostowice/Świętokrzyska zobacz na mapie Gdańska.

Możliwe, że pierwsze auta będzie można ładować w tych miejscach jeszcze w tym roku.

Czytaj też: Auta elektryczne. Standardy ładowania w Trójmieście.

- Do 10 kwietnia zainteresowani wykonawcy mogą składać oferty. Inwestycja powinna zakończyć się w grudniu tego roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
O wyborze wykonawcy decyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. termin gwarancji.

Warto podkreślić, że w Polsce właściciele samochodów elektrycznych mogą liczyć na kilka przywilejów wynikających z lokalnych inicjatyw wybranych samorządów i władz miast. Są to: symboliczne abonamenty lub całkowite zwolnienie z opłat za parkowanie w strefach płatnych, darmowe korzystanie ze stacji szybkiego ładowania, przejazd buspasami czy wjazd do wybranych stref ograniczonego ruchu.

Miejsca

Opinie (141) 4 zablokowane

  • zamiast powiekszac parkingi (4)

    To bawią sie w energe. Ten kto ma elektryczny samochód może go sobie naładować w domu albo w innym miejscu. Nie kupi go nagle bo "ej, postawili ładowarke, czas kupić elektryka! Lece do salonu!" Czekam na dystrybutory pb95 lotosu przy każdym parkingu. Swoją drogą ciekawa inicjatywa. Może jakiś urzędnik rozbija się swoją teslą za kilkadziesiąt tys $ i jak dojeżdża codziennie do pracy ze swojej willi na mazurach to nie ma gdzie sie doładować?

    • 33 46

    • 1.9TDI (1)

      Niech właściciele fast food udostępniają olej z frytury bo da się na nim jeździć.

      • 6 0

      • Ale nie TDI :P
        Sam kiedyś eksperymentowałem z W123 i olejem z McD i poza zapachem frytek w kabinie niczym jazda na oleju (McD bodaj ma koński?) nie różni się od diesla ;)

        • 1 0

    • Logika

      Paliwo trzeba rozwozić cysternami, prąd jest przesyłany siecią i jest praktycznie wszędzie. Prąd sami możemy produkować , ropę w 90 % sprowadzamy z Rosji. Jak ludzie zobaczą, że załadować można wszędzie a pełen "bak" to koszt 20 zł to się przesiądą. Telefony komórkowe to też była zabawka bogaczy.

      • 15 2

    • Pozwól parkować u siebie na chacie będzie więcej miejsca

      • 4 2

  • (3)

    Co za debilizm. Straszna ekologia. Ten prąd jest u nas z węgla, a za jakiś czas ogniwa z tych samochodów zatrują środowisko.

    • 22 7

    • debilizm? własnie potwierdziłes ze nim jestes :) (2)

      • 3 6

      • (1)

        To Ty jesteś niedouczonym waflem. Bierzesz wycinek procesu energetycznego i mówisz: O! Jakie to ekologiczne, bo na prąd. A to g*wno prawda.

        • 5 1

        • nawet gdyby mieć 100% prądu z węgla to i tak jest to 2x bardziej ekologiczne

          Sprawność elektrowni węglowej to ok 40%, sprawność silnika spalinowego to ok 15-20%, sprawność silnika elektrycznego to ok 95%.

          • 0 1

  • (3)

    Na Heweliusza niech Fortum postawi ;)

    • 19 4

    • ile aut elektrycznych ma miasto i kto nimi jeździ? panie redaktorze-do dzieła (1)

      • 3 1

      • dopóki nie będzie punktów ładowania to i nie będzie aut elektrycznych. auta elektryczne to przyszłość i rewolucja, za 10 lat będą tańsze niż spalinowe.

        • 0 2

    • Wezmę 500+ i se postawie

      • 0 4

  • Tak, najważniejsze są priorytety naszych urzędników. Fajnie się wydaje nie swoje pieniądze. (3)

    Banda darmozjadów i mędrków wiejskich siedząca w budynku pokazanym na zdjęciu właśnie zdecydowała na co wywalić kolejne setki tysięcy naszych podatków.

    • 40 18

    • Zapraszamy do pracy (1)

      • 1 2

      • nie nazywaj tego pracą urzędniczyno bo nie masz pojęcia co to słowo oznacza!

        • 3 0

    • Masz spine. Weź coś od gozdzikowej

      • 3 5

  • Kto płaci za prąd do ładowania?

    tam jest jakiś licznik, Płaci się kartą, monetami. roliczenia za kWh? Mozna dostac fakturę?

    • 1 0

  • Ekologia? (3)

    Ekologiczne? A ile kosztuje utylizacja takiej "bateryjki", której żywotność pewnie nie przekracza 5 lat...

    • 1 3

    • Kolejny debil nie wiedzący co pisze.

      • 0 0

    • o jej wytworzeniu nie wspomne

      ekofaszysci mysla ze one z nieba spadaja

      • 1 0

    • bateria zyje 10 lat i utylizacja to mniejsza szkoda dla atmosfery niz tony oparow benzyny w tym czasie

      • 0 2

  • pompowanie bogatym dalszej kasy (9)

    biednego nie stać na auto elektryczne.

    • 111 31

    • kre....

      Jak za komuny stawiali cpn. To też tak gadałeś świat baranie idzie do przodu w Oslo co piąty sam. To elektryk do nas też wreszcie coś takiego dotrze byle by tylko nie wprowadzili 100% podatku Eko.na sam. Spalinowe jak w Norwegii bo to by była masakra

      • 1 1

    • kto Ci broni

      być bogatym???

      • 3 1

    • 1.9TDI

      B5 Kiedyś też był to pojazd dla bogaczy a dziś dzięki temu że Niemcy pokusili się na nowe 2.0tdi my możemy kupić super autko w dobrej cenie. Wielu Niemców sprzedaje je z łzami w oczach

      • 2 4

    • Na telefony komórkowe też nie było stać i co teraz każdy ma. Bo to bogaci płaca za nowość, a biedni korzystają z czasem.

      • 16 2

    • Było się uczyć to by Ciebie było stac

      • 6 10

    • Weź 500+ i idź po nowe auto

      • 3 0

    • I co za idiotyczna sonda. (1)

      np.
      niskie ceny energii elektrycznej
      Pranie skarpetek kosztuje mnie więcej niż ich zakup.

      • 37 1

      • Przecie widać czyj to artykulik

        • 17 1

    • Niech jeździ elektrycznym trolejbusem lub tramwajem.

      • 15 1

  • Wystarczą zwykle gniazdka

    Każdy może kupić kabel do ładowania,wtedy zamiast wydawać pieniądze na te śmieszne automaty można postawić zwykle stojaki z gniazdkami. Można też je połączyć z instalacją elekt. w budynku i wtedy zamontować gniazdka na ścianie tak żeby np ktoś kto przyjechał do pracy wyjął kabel i sobie najzwyczajniej w świecie podłączył auto do ładowania

    • 2 0

  • w 3 miescie nie ma zadnych przywilejow dla hybryd a miejsca do ladowania sa zajete przez benzyniaki niszczace srodowisko

    • 3 0

  • Telefony komórkowe przykładem (3)

    Gdyby nie budowa infrastruktury dla telefonii komórkowej nie byłoby milionów posiadaczy telefonów mobilnych. Tak samo z elektryfikacją samochodów- jeżeli powstanie sieć ładowarek to zmniejszy się zapora przed kupnem tego typu samochodów. A korzyści dla miasta i mieszkańców są oczywiste, będzie ciszej, a powietrze czystsze.

    • 16 6

    • Ale bardziej niebezpiecznie

      Samochód elektryczny jest bardzo cichy, w mieście łatwo nie usłyszeć, że nadjeżdża i wpaść pod niego.

      • 1 1

    • zgadza sie tylko ceny tych aut nawet jesli bedzie 1000 gniazdek są za wysokie i tak nikt nie kupi

      telefony komórkowe tez niebyły az takie drogie

      • 1 1

    • Takie miejsca

      Powinny byc tworzone przez sprzedawcow aut a nie UM. Tak jak sieci telefonii kom byly stawiane przez sieci tejze telefonii. Dlaczego podatnicy maja placic za pseudoekologiczne pomysly urzednikow?

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W skład Grupy Zdunek wchodzą marki:

 

Najczęściej czytane