• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe salony samochodowe, które szybko opustoszały

mJ
9 października 2023, godz. 14:00 
Opinie (71)
Pozostałości po salonie Infiniti w Gdańsku. Pozostałości po salonie Infiniti w Gdańsku.

Salony samochodowe w Gdańsku, Gdyni i Sopocie - trójmiejska mapa salonów samochodowych wciąż się rozrasta, choć już nie w takim tempie, jak jeszcze kilka lat temu. Oczywiście nie brakuje obiektów, które z tej mapy zostały usunięte, i to ku zdziwieniu wielu osób... szybko po ich oficjalnych inauguracjach. Niewykluczone, że jeden z obiektów przejmie Tesla. Które salony samochodowe w Trójmieście szybko opustoszały?




Infiniti



W październiku 2017 roku informowaliśmy o oficjalnym otwarciu nowego salonu Inifiti przy ul. Szczęśliwej 9AMapka w Gdańsku. Na motoryzacyjnej mapie Trójmiasta pojawił się zupełnie nowy gracz, z wciąż nieco egzotyczną marką.

Zapowiedzi o zawojowaniu rynku były huczne. Samo Inifiti do Polski wjechało z przytupem. Przecież zanim otwarty został gdański obiekt, salony japońskiej marki zadebiutowały w Warszawie, Sosnowcu, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu.



Przesuń aby
porównać
Problem w tym, że ta japońska przygoda luksusowej odmiany Nissana skończyła się nadspodziewanie szybko. I nie mówimy tutaj o końcu przygody Inifiniti z Trójmiastem, ale z całą Europą, z której Azjaci sie wycofali.

Ciekawie zlokalizowany salon w Gdańsku, bardzo dobrze widoczny z Obwodnicy Trójmiasta, został zamknięty 31 marca 2020 roku. Zatem ta przygoda trwała zaledwie 3,5 roku. Serwis przeniesiono do innej lokalizacji, a salon opustoszał. Do dziś stoi pusty i niszczeje. Nie są znane jego dalsze losy.

Jaguar i Land Rover



Przesuń aby
porównać
Kilka miesięcy po zamknięciu stacji Inifiniti, w Gdańsku otwarty został salon Jaguara i Land Rovera. Dealer, który przez lata prowadził działalność po sąsiedzku, na ul. Abrahama, w mało reprezentacyjnym obiekcie, przeniósł się do nowoczesnego salonu przy al. Grunwaldzkiej 241Mapka.



  • Salon British Automotive Gdańsk ul. Grunwaldzka
  • Salon British Automotive Gdańsk ul. Grunwaldzka
Otwarcie salonu nastąpiło w lipcu 2020 roku. Po niespełna trzech latach, od 1 stycznia 2023 roku, dealer stracił autoryzację na sprzedaż nowych aut marek Jaguar i Land Rover. Pozostał sam serwis, a sprzedaż skupiła się na samochodach używanych.

W sierpniu 2023 roku British Automive Holding zgłosił wniosek o upadłość. Kilka dni po ogłoszeniu tej informacji salon opustoszał. Wydawało się, że obiekt będzie nowym rozdaniem dla dealera. Tymczasem w bardzo przykrych okolicznościach zakończyła się wieloletnia działalność.

Może Tesla?



Niewykluczone, że jednym z powyższych obiektów zainteresują się przedstawiciele Tesli, którzy poszukają atrakcyjnej lokalizacji w Gdańsku na swój nowy salon. Są jednak pewne kryteria, które obiekt musi spełnić, jak chociażby: duża liczba przeszkleń czy duży parking zewnętrzny.

Nieoficjalnie mówi się, że obiekt po Infiniti będzie nowym salonem Tesli. Prawdopdoobnie w tym miejscu wybudowane zostaną także superszybkie ładowarki.

Tesla otworzy salon w Gdańsku Tesla otworzy salon w Gdańsku
mJ

Opinie (71) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Bo trojmiasto to garstka bogatych resortowych, a reszta to gołodupce. (4)

    • 31 8

    • Ogólnie dziwny rynek jest w PL (3)

      jeśli w Niemczech w salonie mogę kupić nowe auto taniej niż w naszym, i nie chodzi tylko o niemieckie auta

      • 11 0

      • A zarabia sie 5x tyle co polandi-przyklad:polski stroz 2600zl na reke,nimiecki stroz 1000tys zl (2)

        • 0 3

        • Wiesz ile to jest 1000tys. zł? Weź się gościu nie kompromituj.

          • 5 0

        • bo polski cieć robi w firmie którą tusk z POstkomuchami opchał niemcom?

          • 0 0

  • Czekam na salon polskiego (3)

    Elektryka. Izera, dobrze pamietam?

    • 34 1

    • Nie będzie salonów jako taklch (2)

      przez co uwaga - protestował Związek Dealerów Samochodów, że zepsuje to rynek i ograniczy ich wpływy. Sprzedaż ma być przez internet, będą modele pokazowe i jazdy testowe po rejestracji.

      • 5 1

      • A testerami będą jelenie, którzy kupią Izerę. (1)

        • 8 1

        • Teraz tak jest

          Kupując nowy model robisz testy dla producentów. Wszyscy tną koszty a wyroby coraz droższe.

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Niszczą klasę średnią to nie dziwota, że popyt zmalał. (11)

    Przypomnę, że w latach 2014-2017, nowe auta salonowe średniej półki kosztowały 60-70tys, dla pary zarabiającej w sumie 8-10tys, nowe auta były osiągalne. Wystarczyło oszczędzać 3-4 lata i można było kupić auto. Teraz ceny aut ze średniego segmentu zaczynają się od 110-130tys, codzienne życie znacznie podrożało, ale i zdolności kredytowe zmalały. Dlatego niewielu już stać na zakup auta w salonie. Sprzedawcy patrzący bezdusznie w excela "wypełniają" tę dziurę leasingami, abonamentami, "miniratką już od 2tys brutto", akcjami "weź a po roku oddasz i weźmiesz następny" - żeby tylko wcisnąć komuś auta, ktore zalegają na placach (polecam zobaczyć np. parking przy Zielonej Latarni). Dodatkowo marki premium już totalnie odjechały i śpiewają sobie 200-250tys za segment C, w którym więcej trzeba dopłacić w dodatkowych pakietach niż de facto wynosi wartość takiego auta. Trwa dobijanie klasy średniej i cofania ludzi do sytuacji w której ogółu nie będzie stać ani na mieszkanie, ani na samochód, ani na podróże. Masz pracować, ciągle płacić i nic nie gromadzić. Zarabiaj sobie 10tys, płać za mieszkanie 4tys, ratę za auto 3tys, do tego raty kredytów konsumpcyjnych 2tys (za iphone, za laptopa, za lodówkę) - a z reszty ochłapów jedz sobie jedzenie z zachodnich dyskontów... tak to powoli zaczyna wyglądać. Nie wspominając o Polakach zarabiających w najniższym kwadrancie finansowym :(

    • 197 10

    • Bzdury (3)

      I dlatego co roku w Polsce sprzedaje się coraz więcej samochodów?
      To że ciebie nie stać, nie znaczy że innych też.

      • 7 49

      • (2)

        On to powiedzial na wstepie niemal - slowo klucz "leasing". Zdecydowana wiekszosc nowych aut to leasing. Firmy. Floty. I nie wyskakuj z "pokaz dowody". Znajdz sobie w necie. Zacznij od odpalenia googla.

        • 34 1

        • (1)

          Ale co za różnica jaki jest sposób finansowania? W klasie premium gdzie samochody kosztują często ponad 0,5mln czy ponad 1mln zł naprawdę mało kto płaci gotówką. Czy to tak trudno pojąć?

          • 3 13

          • I tu zostaje jak ty klasa bogaczy i klasa biednych osób. Zanika klasa średnia , o to chodzi. Klasy średniej nie stać na leasing kredyt a przynajmniej coraz więcej osób nie ma na to kasy.

            • 16 0

    • Auta "ze średniego segmentu" to startują w cennikach od ok. 200 tys. zł.

      Za 100 tys. to można Dacię kupić.

      • 30 3

    • Te ceny to abstrakcja jakaś (1)

      ale to wiąże się w dużej mierze z kolejnymi systemami, często narzuconymi przez prawo UE. Koszt samej elektroniki to obecnie ok 70% wartości całego samochodu, nowe systemy mają często ekstremalne ceny - przykład lampy do merola W214 nowa lampa (jedna sztuka) kosztuje prawie 15 tys zł, niektóre czujniki i ich cena może o zawał przysporzyć. Najlepiej widać to teraz na rynku rosyjskim, gdzie sprzedają niektóre modele aut bez kilku systemów wspomagających i to samo auto tam jest o 20-30% tańsze. Dodaj do tego podatki... Byłem w Kazachstanie i tam nowy Land Cruiser w salonie kosztował może 60% tego co u nas, podobnie w RPA ...

      • 14 3

      • Daimler kipuje taką lampę za okolo 3000zl d producenta i narzuca swoją marże.

        • 1 0

    • (1)

      Dlatego w tym roku mój garaż powiększyłem o nowy pojazd za jedyne 650tys. zł, bo kryzys :D Takie tam wozidełko dla żony.

      • 4 15

      • ty jestes taki madry inaczej , sam z siebie czy Ci za to placa ?

        • 7 2

    • Sama prawda

      • 0 0

    • Jak cię nie stać na określone dobra to sobie odpuść, a nie wchodż w kredyty; prędzej czy póżniej one cię wykończą.

      • 0 0

  • (11)

    A kogo teraz stać przy zarobkach 3-4 tysiące na rękę na auta z salonu? Może popisowych pociotków bo zwykłego Kowalskiego niezbyt

    • 54 26

    • (1)

      3/4 tysiące na rękę to nie jest klasa średnia.

      • 17 3

      • Wg wiceministra finansów 2700 na rękę to klasa średnia.

        • 1 5

    • w 1,2 mln aglomeracji jest sporo tych mających przychody by płacić 4 tysięcy leasingu (2)

      • 9 5

      • (1)

        Porządne auta to często koszt kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie za leasing i też nie brakuje osób mogących sobie pozwolić na taki wydatek.

        • 3 1

        • zlodzieji i dzieci systemowe ktore zyja z nieruchow

          • 3 2

    • Nowak nie byl z pis (2)

      Zresztą Tusku za swoją emeryturę też by parę takich aut mógł kupić;)

      • 4 17

      • (1)

        Tusku na swoją emeryturę zapracował jako przewodniczący PE, był najwyższym urzędnikiem Unii Europejskiej. To i wysoka emerytura.
        Nie to co pisowscy aparatczycy, kradną ile wlezie.

        • 26 5

        • Dlatego platforma

          Regularnie wygrywa wybory w więzieniach

          • 0 2

    • 3-4 tysiące to normalne zarobki na tydzień, o co ci chodzi?

      • 8 5

    • Zawsze inni winni, że sam nie mam.

      • 1 0

    • Mnie stać, a nie jestem żadnym pociotkiem i proszę o unikanie tego typu insynuacji. Poza polityką też można zarobić te 3-4 tysiące dziennie lub nawet więcej jak ktoś ma łeb na karku.

      • 2 3

  • Są jednak pewne kryteria, które obiekt musi spełnić, jak chociażby przeszklenia, dużo przeszkleń. (3)

    kto to pisał?

    • 41 6

    • Bąd, Dżejms Bąd.

      • 26 0

    • (1)

      Nie zrozumiałeś?

      • 3 2

      • nie zrozumiałem kto to napisał, nie zrozumiałem

        • 1 0

  • poczekajcie jak zaczną nas intensywnie "elektryfikować" (4)

    To już się zaczęło, bo wiele marek oferuje teraz w danym modelu do wyboru 1 typ diesla(jeśli w ogóle) i 1-2 silniki beznyznowe z czego ten najmniejszy to 3 cylindrówka z turbosprężarkami na max 200 tys. km (czyli coś a la polonez). O cenach nie wspominam bo sami wiecie jak poszybowały. Nachalne wciskanie elektryków (pewnie maja jakieś dotacje i subsydiowanie) skończy sie prędzej czy później a klienci nie rzucą się na zakupy (ceny elektryków i ich funkcjonalnosć to wystarczające cechy zaporowe). Ludzie mogą wziąć kredyt 300 tys. na budowę domu czy kupno mieszkania na 30 lat a nie na samochód.
    Fala zamknięć salonów auto przyspieszy jeszcze bardziej...

    • 24 1

    • Zamknięcia (2)

      Zgadzam się, że handel autami nie będzie wyglądał jak wcześniej, ale uważam, że przyczyn nie należy szukać w braku kasy klientów, bo ci ją mają jak mieli, tylko w konkurencji. Tesla zapoczątkowała sprzedaż bezpośrednią, nie wali kasy na reklamę i mimo tego jest królem na rynku. To pokazało, że taki model nie dość, że jest możliwy to jest skuteczny i wcześniej czy później zmusi koncerny do zmian i salony zamienią się w serwisy samochodowe, a nowe auta co najwyżej będziemy w nich odbierali.

      • 1 4

      • Potrzebowalam auto. Co prawda bylo to juz pare lat temu. Naiwnie myslalam ze to sie idzie jak do sklepu. Poprosze "to czerwone". Zalezalo mi na aucie "na juz". No i zonk. Zapisy. Zaliczki. Oczekiwaniaaaaaa. Kupilam uzywke. Z nowych wyleczylam sie skutecznie.

        • 8 1

      • jest coś takiego jak przegrzanie koniunktury (czy jak kto woli przegięcie...)

        klienci z kasą byli, są i bedą ale z powodu wzrostu cen i z powodu niechęci do elektryfikacji liczba potencjalnych klientów salonów zmniejszy się

        • 6 0

    • Za 300tys. zł nie kupisz dziś nawet kawalerki w starej, wielkiej płycie, więc o czym ty biadolisz, że kredyt na dom. Chyba jedynie na wyposażenie tego domu i to skromne. Poza tym nie mierz wszystkich swoją miarą. Dla ciebie 300tys. zł to kredyt na 30 lat, a dla innych zarobki za 3 m-ce.

      • 1 7

  • Infiniti jasno określiło swój profil klientów i auta swojej marki (2)

    powiedzieli nie silnikom z wiertarek, które nakazuje UE i pokazali środkowy palec Europie, a szkoda, bo to świetne auta (mowa o nowych z salonu a nie po 5 Niemcach złożonych u Józka w stodole z trzech innych)

    • 45 3

    • aha - ciekawe co będą sprzedawać w Japonii? :D Niektórzy nie mogą wyjść z glinianych chatek...

      • 1 8

    • tak

      Zgadza się, tylko już niestety za późno, bo to profilowanie klienta nie przetrwa rewolucji, jaka się dzieje w rynku aut. Zwyczajnie przespali moment. Nissan ma jakieś tradycje w elektrykach i strasznie głupio zrobili, że nie wykorzystali tego. Wg mnie to zwiną wszystkie salony zaraz wszędzie.

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    a po co te salony? (1)

    Pamiętam, jak Infiniti zaczynało od mikro saloniku w postaci całkiem estetycznego obiektu tymczasowego (złożonego z gotowców) i malutkiego parkingu dookoła tegoż obiektu. Szczerze, mi jako potencjalnemu klientowi, luksusowe salony nie są do niczego potrzebne. Przecież im mniejsze koszta utrzymania tych salonów, tym większa szansa na promocje lub po prostu niższe ceny samochodów. W tym mikro saloniku Infiniti niczego nie brakowało - byli sprzdawcy, były katalogi, herbata, miejsce żeby usiąść i wszystko przegadać, na zewnątrz staly auta do obejrzenia. Chyba katalog mam do dziś zresztą, bo oglądałem wówczas to najmniejsze Infiniti, które w sumie było takim Mercedesem GLA tylko w innym przebraniu. Wolę skromniejsze punkty sprzedaży i większe możliwości obniżenia cen, niż konieczność dokładania się w kosztach auta i serwisu do tych wszystkich luksusowych budynków.

    • 41 4

    • Taaa

      Ja to najmniejsze mam do dziś. I kocham :)

      • 1 0

  • tylko ...toyota reszta to- smiech na sali ! (3)

    • 7 16

    • Woziki dla emeryta...

      I nachalne reklamy bez polotu

      • 7 3

    • Toyota? Buahahahaha. Może jak ktoś jest 80-letnim emerytem działkowcem i nawet nie widzi jak paskudnym autem jedzie.

      • 4 4

    • W duszy mam to jak auto się nazywa i jakiej jest marki.

      Ważne by było w miarę wygodne, jeździło i było trwałe. Każdy producent ma udane jak i nietrafione modele. Toyota? Bez zarzutu, nie widzę przeciwskazań. Co za różnica auto ma jeździć a nie wyglądać.

      • 2 1

  • Tesla - byle jak najdalej od mojego domu. Beznadziejne pożary elektryków to fakt. (2)

    • 19 7

    • dziady i bankruty salonu nie moga sobie wybudowac?

      • 5 0

    • 5G

      5G też niech się nie zbliża :) i szczepionki też :)

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane