• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe salony samochodowe, które szybko opustoszały

mJ
9 października 2023, godz. 14:00 
Opinie (71)
Pozostałości po salonie Infiniti w Gdańsku. Pozostałości po salonie Infiniti w Gdańsku.

Salony samochodowe w Gdańsku, Gdyni i Sopocie - trójmiejska mapa salonów samochodowych wciąż się rozrasta, choć już nie w takim tempie, jak jeszcze kilka lat temu. Oczywiście nie brakuje obiektów, które z tej mapy zostały usunięte, i to ku zdziwieniu wielu osób... szybko po ich oficjalnych inauguracjach. Niewykluczone, że jeden z obiektów przejmie Tesla. Które salony samochodowe w Trójmieście szybko opustoszały?




Infiniti



W październiku 2017 roku informowaliśmy o oficjalnym otwarciu nowego salonu Inifiti przy ul. Szczęśliwej 9AMapka w Gdańsku. Na motoryzacyjnej mapie Trójmiasta pojawił się zupełnie nowy gracz, z wciąż nieco egzotyczną marką.

Zapowiedzi o zawojowaniu rynku były huczne. Samo Inifiti do Polski wjechało z przytupem. Przecież zanim otwarty został gdański obiekt, salony japońskiej marki zadebiutowały w Warszawie, Sosnowcu, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu.



Przesuń aby
porównać
Problem w tym, że ta japońska przygoda luksusowej odmiany Nissana skończyła się nadspodziewanie szybko. I nie mówimy tutaj o końcu przygody Inifiniti z Trójmiastem, ale z całą Europą, z której Azjaci sie wycofali.

Ciekawie zlokalizowany salon w Gdańsku, bardzo dobrze widoczny z Obwodnicy Trójmiasta, został zamknięty 31 marca 2020 roku. Zatem ta przygoda trwała zaledwie 3,5 roku. Serwis przeniesiono do innej lokalizacji, a salon opustoszał. Do dziś stoi pusty i niszczeje. Nie są znane jego dalsze losy.

Jaguar i Land Rover



Przesuń aby
porównać
Kilka miesięcy po zamknięciu stacji Inifiniti, w Gdańsku otwarty został salon Jaguara i Land Rovera. Dealer, który przez lata prowadził działalność po sąsiedzku, na ul. Abrahama, w mało reprezentacyjnym obiekcie, przeniósł się do nowoczesnego salonu przy al. Grunwaldzkiej 241Mapka.



  • Salon British Automotive Gdańsk ul. Grunwaldzka
  • Salon British Automotive Gdańsk ul. Grunwaldzka
Otwarcie salonu nastąpiło w lipcu 2020 roku. Po niespełna trzech latach, od 1 stycznia 2023 roku, dealer stracił autoryzację na sprzedaż nowych aut marek Jaguar i Land Rover. Pozostał sam serwis, a sprzedaż skupiła się na samochodach używanych.

W sierpniu 2023 roku British Automive Holding zgłosił wniosek o upadłość. Kilka dni po ogłoszeniu tej informacji salon opustoszał. Wydawało się, że obiekt będzie nowym rozdaniem dla dealera. Tymczasem w bardzo przykrych okolicznościach zakończyła się wieloletnia działalność.

Może Tesla?



Niewykluczone, że jednym z powyższych obiektów zainteresują się przedstawiciele Tesli, którzy poszukają atrakcyjnej lokalizacji w Gdańsku na swój nowy salon. Są jednak pewne kryteria, które obiekt musi spełnić, jak chociażby: duża liczba przeszkleń czy duży parking zewnętrzny.

Nieoficjalnie mówi się, że obiekt po Infiniti będzie nowym salonem Tesli. Prawdopdoobnie w tym miejscu wybudowane zostaną także superszybkie ładowarki.

Tesla otworzy salon w Gdańsku Tesla otworzy salon w Gdańsku
mJ

Opinie (71) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Niszczą klasę średnią to nie dziwota, że popyt zmalał. (11)

    Przypomnę, że w latach 2014-2017, nowe auta salonowe średniej półki kosztowały 60-70tys, dla pary zarabiającej w sumie 8-10tys, nowe auta były osiągalne. Wystarczyło oszczędzać 3-4 lata i można było kupić auto. Teraz ceny aut ze średniego segmentu zaczynają się od 110-130tys, codzienne życie znacznie podrożało, ale i zdolności kredytowe zmalały. Dlatego niewielu już stać na zakup auta w salonie. Sprzedawcy patrzący bezdusznie w excela "wypełniają" tę dziurę leasingami, abonamentami, "miniratką już od 2tys brutto", akcjami "weź a po roku oddasz i weźmiesz następny" - żeby tylko wcisnąć komuś auta, ktore zalegają na placach (polecam zobaczyć np. parking przy Zielonej Latarni). Dodatkowo marki premium już totalnie odjechały i śpiewają sobie 200-250tys za segment C, w którym więcej trzeba dopłacić w dodatkowych pakietach niż de facto wynosi wartość takiego auta. Trwa dobijanie klasy średniej i cofania ludzi do sytuacji w której ogółu nie będzie stać ani na mieszkanie, ani na samochód, ani na podróże. Masz pracować, ciągle płacić i nic nie gromadzić. Zarabiaj sobie 10tys, płać za mieszkanie 4tys, ratę za auto 3tys, do tego raty kredytów konsumpcyjnych 2tys (za iphone, za laptopa, za lodówkę) - a z reszty ochłapów jedz sobie jedzenie z zachodnich dyskontów... tak to powoli zaczyna wyglądać. Nie wspominając o Polakach zarabiających w najniższym kwadrancie finansowym :(

    • 197 10

    • Jak cię nie stać na określone dobra to sobie odpuść, a nie wchodż w kredyty; prędzej czy póżniej one cię wykończą.

      • 0 0

    • Te ceny to abstrakcja jakaś (1)

      ale to wiąże się w dużej mierze z kolejnymi systemami, często narzuconymi przez prawo UE. Koszt samej elektroniki to obecnie ok 70% wartości całego samochodu, nowe systemy mają często ekstremalne ceny - przykład lampy do merola W214 nowa lampa (jedna sztuka) kosztuje prawie 15 tys zł, niektóre czujniki i ich cena może o zawał przysporzyć. Najlepiej widać to teraz na rynku rosyjskim, gdzie sprzedają niektóre modele aut bez kilku systemów wspomagających i to samo auto tam jest o 20-30% tańsze. Dodaj do tego podatki... Byłem w Kazachstanie i tam nowy Land Cruiser w salonie kosztował może 60% tego co u nas, podobnie w RPA ...

      • 14 3

      • Daimler kipuje taką lampę za okolo 3000zl d producenta i narzuca swoją marże.

        • 1 0

    • Sama prawda

      • 0 0

    • (1)

      Dlatego w tym roku mój garaż powiększyłem o nowy pojazd za jedyne 650tys. zł, bo kryzys :D Takie tam wozidełko dla żony.

      • 4 15

      • ty jestes taki madry inaczej , sam z siebie czy Ci za to placa ?

        • 7 2

    • Bzdury (3)

      I dlatego co roku w Polsce sprzedaje się coraz więcej samochodów?
      To że ciebie nie stać, nie znaczy że innych też.

      • 7 49

      • (2)

        On to powiedzial na wstepie niemal - slowo klucz "leasing". Zdecydowana wiekszosc nowych aut to leasing. Firmy. Floty. I nie wyskakuj z "pokaz dowody". Znajdz sobie w necie. Zacznij od odpalenia googla.

        • 34 1

        • (1)

          Ale co za różnica jaki jest sposób finansowania? W klasie premium gdzie samochody kosztują często ponad 0,5mln czy ponad 1mln zł naprawdę mało kto płaci gotówką. Czy to tak trudno pojąć?

          • 3 13

          • I tu zostaje jak ty klasa bogaczy i klasa biednych osób. Zanika klasa średnia , o to chodzi. Klasy średniej nie stać na leasing kredyt a przynajmniej coraz więcej osób nie ma na to kasy.

            • 16 0

    • Auta "ze średniego segmentu" to startują w cennikach od ok. 200 tys. zł.

      Za 100 tys. to można Dacię kupić.

      • 30 3

  • Postawienie nowego obiektu za ciężką kasę przez BAH (2)

    to od początku był temat biznesowo co najmniej dyskusyjny. To, że JLR wypowie importerowi umowę było wiadomo już w połowie 2020 roku, jeszcze przed otwarciem tego kiosku przy Grunwaldzkiej.

    • 11 1

    • Wbrew pozorom taka buda to mały koszt, to nie ocieplany dom, a klocek z najtańszą płytką z Castoramy

      • 0 0

    • Tutaj bardziej zadziałała mentalność dealera.

      Pomieszało się troglodycie miejsce siedzenia w szeregu, no i taki skutek.

      • 0 1

  • Zrobiły co miały zrobić

    Zadaniem niektórych było wygenerowanie kosztów, innych wygenerowanie zysków.
    To co miały zrobić to zrobiły.

    • 0 0

  • Bo trojmiasto to garstka bogatych resortowych, a reszta to gołodupce. (4)

    • 31 8

    • Ogólnie dziwny rynek jest w PL (3)

      jeśli w Niemczech w salonie mogę kupić nowe auto taniej niż w naszym, i nie chodzi tylko o niemieckie auta

      • 11 0

      • A zarabia sie 5x tyle co polandi-przyklad:polski stroz 2600zl na reke,nimiecki stroz 1000tys zl (2)

        • 0 3

        • bo polski cieć robi w firmie którą tusk z POstkomuchami opchał niemcom?

          • 0 0

        • Wiesz ile to jest 1000tys. zł? Weź się gościu nie kompromituj.

          • 5 0

  • (11)

    A kogo teraz stać przy zarobkach 3-4 tysiące na rękę na auta z salonu? Może popisowych pociotków bo zwykłego Kowalskiego niezbyt

    • 54 26

    • Nowak nie byl z pis (2)

      Zresztą Tusku za swoją emeryturę też by parę takich aut mógł kupić;)

      • 4 17

      • (1)

        Tusku na swoją emeryturę zapracował jako przewodniczący PE, był najwyższym urzędnikiem Unii Europejskiej. To i wysoka emerytura.
        Nie to co pisowscy aparatczycy, kradną ile wlezie.

        • 26 5

        • Dlatego platforma

          Regularnie wygrywa wybory w więzieniach

          • 0 2

    • w 1,2 mln aglomeracji jest sporo tych mających przychody by płacić 4 tysięcy leasingu (2)

      • 9 5

      • (1)

        Porządne auta to często koszt kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie za leasing i też nie brakuje osób mogących sobie pozwolić na taki wydatek.

        • 3 1

        • zlodzieji i dzieci systemowe ktore zyja z nieruchow

          • 3 2

    • Mnie stać, a nie jestem żadnym pociotkiem i proszę o unikanie tego typu insynuacji. Poza polityką też można zarobić te 3-4 tysiące dziennie lub nawet więcej jak ktoś ma łeb na karku.

      • 2 3

    • (1)

      3/4 tysiące na rękę to nie jest klasa średnia.

      • 17 3

      • Wg wiceministra finansów 2700 na rękę to klasa średnia.

        • 1 5

    • Zawsze inni winni, że sam nie mam.

      • 1 0

    • 3-4 tysiące to normalne zarobki na tydzień, o co ci chodzi?

      • 8 5

  • Czekam na salon polskiego (3)

    Elektryka. Izera, dobrze pamietam?

    • 34 1

    • Nie będzie salonów jako taklch (2)

      przez co uwaga - protestował Związek Dealerów Samochodów, że zepsuje to rynek i ograniczy ich wpływy. Sprzedaż ma być przez internet, będą modele pokazowe i jazdy testowe po rejestracji.

      • 5 1

      • A testerami będą jelenie, którzy kupią Izerę. (1)

        • 8 1

        • Teraz tak jest

          Kupując nowy model robisz testy dla producentów. Wszyscy tną koszty a wyroby coraz droższe.

          • 0 0

  • Tadzio z Alkiem podzielili tort na pół ....

    I nikogo do uczty nie dopuszczają ......

    • 1 1

  • tylko ...toyota reszta to- smiech na sali ! (3)

    • 7 16

    • W duszy mam to jak auto się nazywa i jakiej jest marki.

      Ważne by było w miarę wygodne, jeździło i było trwałe. Każdy producent ma udane jak i nietrafione modele. Toyota? Bez zarzutu, nie widzę przeciwskazań. Co za różnica auto ma jeździć a nie wyglądać.

      • 2 1

    • Toyota? Buahahahaha. Może jak ktoś jest 80-letnim emerytem działkowcem i nawet nie widzi jak paskudnym autem jedzie.

      • 4 4

    • Woziki dla emeryta...

      I nachalne reklamy bez polotu

      • 7 3

  • Nie sa to pojedyncze przypadki wiec mysle, ze jest jakis powod. Ktos w jakis sposob na tym zarabia a salon sluzy jedynie do legalizacji zarobku.

    • 1 0

  • Za marką nie stoi nic.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakim autem ściga się młody, gdyński kierowca rajdowy Maciej Liszka?

 

Najczęściej czytane