- 1 Pod prąd uciekał przed policją (262 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (129 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (33 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
Nowe samochody będziemy kupować przez internet? Co z salonami?
W Trójmieście nowoczesnych i dużych salonów samochodowych nie brakuje. Coraz częściej i głośniej mówi się jednak o tzw. modelu agencyjnym w sprzedaży nowych aut. A to dla motoryzacji mogłoby oznaczać chociażby koniec z budowaniem wielkich salonów.
W tradycyjnym, dobrze nam znanym systemie, to dealer kupuje samochody, wstawia je na plac, do salonu, sprzedaje, rejestruje. W modelu agencyjnym to producent byłby właścicielem aut i przejąłby pełną kontrolę nad ustalaniem cen czy zawieraniem umów z klientami.
W takim razie jaką rolę w tym systemie pełniliby dealerzy? Do ich obowiązków należałoby np. informowanie klientów o procesie zakupu, doradztwo, organizowanie jazd testowych, a także wydawanie zakupionych aut.
Salony samochodowe w 2023 r. - co działo się na lokalnym rynku?
Dla producentów to dobre rozwiązanie
Dlaczego producentom może zależeć na modelu agencyjnym? Z kilku powodów. A tymi głównymi są: wciąż zyskująca na popularności sprzedaż w internecie, popularyzacja aut elektrycznych (zdalne konfigurowanie jest prostsze i szybsze niż w przypadku aut spalinowych) czy w końcu szukanie oszczędności (koncerny przy wyśrubowanych normach emisji spalin wydają fortunę na badania i rozwój, głównie modeli hybrydowych i elektrycznych). Dlatego z ekonomicznego punktu widzenia model agencyjny byłby dla producentów wodą na młyn.
Co z salonami?
Przy modelu agencyjnym wielkie salony nie będą miały racji bytu. Bo tak naprawdę wystarczyłby niewielki obiekt z wygospodarowanym miejscem na spotkania z klientami, "wydawką" nowych samochodów oraz parkingiem na auta demonstracyjne. Bez zbędnych, ogromnych stref ekspozycyjnych na kilkdziesiąt aut.
Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem
Pierwszym koncernem, który na naszym rynku zapowiedział wprowadzenie modelu agencyjnego jest Stellantis. Wdrożenie nowego modelu wymaga jednak restrukturyzacji sieci, która dotkęła ponad 15 tys. przedstawicielstw w całej Europie, w tym wielu w Polsce i samym Trójmieście. Dlatego też wielu dealerów z Trójmiasta, wchodzących w skład koncernu, przestała... istnieć.
Opinie wybrane
-
2024-01-21 13:36
Bardzo dobry pomysł (5)
Jak kupuję samochód, to chcę się do niego przymierzyć i ew przejechać. Potem wybór silnika, wyposażenia, akcesoriów itd mogę zrobić przez internet, po co mam łazić w tym celu do salonu.
- 16 42
-
2024-01-21 14:15
Auto (4)
Zawsze można negocjować w salonie ceny
- 6 4
-
2024-01-22 10:32
Jasne, negocjacje w salonie :D
Sprzedawcy sami dają każdemu kupującemu zniżkę, żeby myślał że to okazja. Kilka razy kupowałem nowy samochód i nigdy nie prosiłem o zniżkę, zawsze sami dawali. A jak próbowałem zagadać "a może zamiast czegoś co mi niepotrzebne dorzucilibyście gumową podłogę do bagażnika" to słyszę że niestety tak się nie da. Takie to są "negocjacje".
- 8 2
-
2024-01-21 18:55
Internet (2)
W internecie kupisz tylko znegocjowane do granic możliwości :)
- 6 4
-
2024-01-21 21:39
Wycięcie salonów z sieci stelantis nie spowodowało obniżki cen (1)
Producent zarabia więcej a ty płacisz tyle samo lub więcej za mniej.
- 12 4
-
2024-01-22 23:51
płacisz trochę mniej (jeśli by pominąć inflację)
ale najwięcej stracili dealerzy
- 2 0
-
2024-01-22 07:46
Kpina (12)
Nowych samochodów, już nie kupi żaden Kowalski. Samochody, które 3 lata temu kosztowały 50 tys zł obecnie są po 150-200 tys. Pazerność koncernów samochodowych nie ma granic.
- 34 8
-
2024-01-23 08:24
Pojechałeś. Podaj przykład takiego samochodu. Z 50 na 80 tysięcy to jeszcze się zgodzę, ale nie 150 czy 200.
- 2 1
-
2024-01-22 23:50
co za bzdety, a jak demagogu uważasz inaczej to posłuż się przykładem
Ja żeby nie być gołosłownym posłużę się moim. 5 lat temu mój stary kupował Corollę i w zupełnej podstawie kupił ją za 57. Tyle że to była pojemność 1.33 bez bajerów. Teraz podstawa to 102. Ale w tej podstawie jest silnik z wyższej wersji i wyposażenia. Odpowiednik takiej Corolli 5 lat temu kosztował ponad 72. Jasne że ceny wzrosły i to bardzo dużo
Ja żeby nie być gołosłownym posłużę się moim. 5 lat temu mój stary kupował Corollę i w zupełnej podstawie kupił ją za 57. Tyle że to była pojemność 1.33 bez bajerów. Teraz podstawa to 102. Ale w tej podstawie jest silnik z wyższej wersji i wyposażenia. Odpowiednik takiej Corolli 5 lat temu kosztował ponad 72. Jasne że ceny wzrosły i to bardzo dużo bo prawie 50%, ale nie jest to 300-400% o których mówisz. To samo z Tiguanem. Kolega kupił też podstawę z małymi dodatkami za 104. Teraz taki VW kosztuje 146 tyle że ten nowy ma z prawie tej samej pojemności 20 koni więcej.
- 1 1
-
2024-01-22 21:19
motoryzacja przestaje być "luksusem dla wszystkich", po prostu bogatym chodzi o to żebyśmy im nie tworzyli korków.
Oni sobie kupią samochody za 200,300 czy pół miliona, bo wezmą sobie w leasing na firmę, wpiszą w koszty, odliczą, a na koniec wyjdą na tym na plus.
Bogatym przeszkadza takie bydło jak my, co to sobie uciułaliśmy 30 tys namotoryzacja przestaje być "luksusem dla wszystkich", po prostu bogatym chodzi o to żebyśmy im nie tworzyli korków.
Oni sobie kupią samochody za 200,300 czy pół miliona, bo wezmą sobie w leasing na firmę, wpiszą w koszty, odliczą, a na koniec wyjdą na tym na plus.
Bogatym przeszkadza takie bydło jak my, co to sobie uciułaliśmy 30 tys na używane auto żeby do pracy dojeżdżać.
Więc pod hasłem ekologii my na buspasy do zatłoczonych autobusów, żeby nie przeszkadzać elicie w sprawnym poruszaniu się w komfortowych samochodach.- 4 3
-
2024-01-22 15:51
KPINA! (1)
50k zł 3 lata temu, a teraz 150-200??? A jakie modele teraz tyle kosztują?
- 2 7
-
2024-01-22 20:10
Wszystkie
- 2 3
-
2024-01-22 12:55
Fit for 55 (2)
Tam szukaj. Wszystkie te bzdury typu stop and start, limity, zero emisyjność etc. Wdrożenie nowych technologii kosztuje i wiadomo kto za to zapłaci
- 9 4
-
2024-01-22 15:47
Big Oil. (1)
Tam szukaj. Wszystkie te choroby spowodowane kopcącymi samochodami. Leczenie kosztuje i wiadomo kto za to zapłaci.
- 4 3
-
2024-01-23 13:07
żydzisław nadal ustawia i pije z Gojów .
- 0 0
-
2024-01-22 10:28
To nie pazerność tylko rynek, nie szukaj wszędzie spisku (2)
Był covid i zerwanie łańcuchów dostaw, a do tego inflacja zafundowana nam przez poprzedni rząd. Poza tym abyś mógł kupić 20-letniego passata, to ktoś go wcześniej musiał kupić w salonie.
- 3 10
-
2024-01-22 20:08
(1)
Ha ha Bo o cenie Mercedesa zadecydował Jarosław.
Zadzwonił do Niemiec :)- 1 1
-
2024-01-23 13:06
Te pierd..ne reklamy , zamieszczane codziennie przez Cleo shop , i to w takiej ilości wchodzą w skaład ceny produktu ?
Podatki skromniutkie , ale na reklamy Duże .
- 0 0
-
2024-01-22 09:19
Jest jeszcze coś takiego jak inflacja, bułki też podrożały kilkukrotnie
- 7 11
-
2024-01-21 22:19
Co za bzdury, przecież przy salonach zazwyczaj jest
Serwis i wymaga to pewnej infrastruktury, po prostu może się jedynie zmienić powierzchnia typowego salonu ale raczej też to nie przejdzie.
- 39 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.