• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy DS 9 przedpremierowo w Trójmieście

30 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Debiut DS 9 w Trójmieście. Debiut DS 9 w Trójmieście.

Do 5 maja w salonie DS Zdunek w Gdańsku można obejrzeć rynkową nowość - model DS 9. Cennik tej eleganckiej limuzyny rodem z Paryża startuje od kwoty 205 900 zł i już w standardowym wariancie może się pochwalić naprawdę bogatym wyposażeniem.



DS Automobiles to młoda marka na rynku, która została wyodrębniona od Citroena. Jej przepisem na zaskarbienie sympatii klientów jest francuska ekstrawagancja, szyk i elegancja. Od nieco ponad roku przedstawicielstwo DS Automobiles znajduje się także w Gdańsku przy Miałkim Szlaku 35Mapka.

Do tej pory w niewielkim saloniku klienci mieli okazję zobaczyć jedynie dwa modele tej francuskiej marki: DS 7 Crossback i DS 3 Crossback. Teraz, na kilka dni ekspozycja została wzbogacona o długo oczekiwaną limuzynę - DS 9. To na razie egzemplarz demonstracyjny należący do importera. Zostanie w Trójmieście do 5 maja włącznie. Na stałe DS 9 zaparkuje w salonie Grupy Zdunek na przełomie czerwca i lipca.

Debiut DS 9 w Trójmieście. Debiut DS 9 w Trójmieście.
DS 9 mierzy 4934 mm długości i został zbudowany na platformie EMP2 V2.3, na której wcześniej powstały m.in. DS 7 Crossback czy Peugeot 508 przeznaczony na rynek chiński (dłuższa wersja). Co ciekawe, DS 9 w porównaniu do europejskiej wersji "508-ki" ma o 10 cm większy rozstaw osi, a to już znacznie wpływa na przestrzeń w kabinie limuzyny. W drugim rzędzie jest bardzo dużo miejsca na nogi. Przestrzeń bagażowa wynosi 510 litrów.

Platforma została nieco zmodyfikowana i przystosowana do nowego modelu. Jak podaje producent, aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort podróżujących, wygłuszono przegrodę czołową i zastosowano specjalne metody izolacji dźwiękowej. Ponadto inżynierowie zwiększyli sztywność całego nadwozia, która ma zagwarantować jeszcze pewniejsze prowadzenie.

Z pewnością dużym atutem DS 9 jest wykończenie i kompozycja wnętrza, które aspiruje do klasy premium.

  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
Oferta silnikowa składa się z dwóch pozycji - "benzyniaka" PureTech 225 i wersji hybrydowej plug-in E-Tense 225 (przedni napęd). W obu przypadkach mamy do czynienia z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, który został zestrojony z 8-biegową automatyczną przekładnią.

Jednostka benzynowa oferuje 224 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,1 sekundy. Bazowa hybryda plug-in to połączenie 180-konnego silnika benzynowego i jednostki elektrycznej o mocy 109 KM, a także baterii o pojemności 11,9 kWh. Moc systemowa układu wynosi 225 KM. Sprint do "setki" zajmuje 8,3 sekundy. Wspomniana pojemność akumulatora pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 48 km.

Debiut DS 9 w Trójmieście. Debiut DS 9 w Trójmieście.
Gama silnikowa zostanie powiększona o dwie kolejne, mocniejsze wersje hybrydowe plug-in: E-Tense 250 i E-Tense 360 z napędem na wszystkie koła. Inteligentny układ 4x4 łączy dwa silniki elektryczne o mocy 110 i 113 KM, a także jednostkę PureTech o mocy 200 KM, co daje łączną moc 360 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 520 Nm.

Cennik nowego DS-a otwiera kwota 205 900 zł.

  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (106) 2 zablokowane

  • a te kable pod zderzakiem to do czego ?:> (2)

    • 1 0

    • Do swiatelek

      Tak podłącza się auta w salonie

      • 1 0

    • To jest chińska wersja hybrydy.

      Hybryda przewodowa.

      • 0 0

  • Citroena za 200 tys? (6)

    Przecież za to można mieć BMW, albo Audi!

    • 10 24

    • (1)

      Nie o tych gabarytach i nie z tym wyposażeniem kolego. Jeśli rajcuje cie jakieś X1 z kolpakami bez ledow to spoko, twój wybór

      • 13 2

      • Kołpaki bez ledów??? Ochyda!

        • 2 1

    • Lutek

      Niemieckie szroty BMW i audi to dziadostwo

      • 3 2

    • BMW czy audi (2)

      A kto by chciał jeździć takimi opatrzonymi i nudnymi markami.

      • 4 0

      • Ciebie nie stać

        • 1 0

      • 508 też jest opatrzona.

        • 0 0

  • I ta niezmienna

    dziadowska manetka do obsługi tempomatu. Wstydu nie macie.

    • 3 2

  • Toyota camry za 120 tys w wyprzedaży (1)

    • 4 3

    • .... taka bezawaryjna, nowoczesna ni nie chce się sprzedawać?

      • 0 0

  • Kolejne C6 ?

    Wróżę popularność na poziomie C6. Nie ta cena nie te silniki...

    • 4 2

  • Przeprojektowany?

    • 1 0

  • Do francuzów się zraziłem po 1,6 thp i generalnie Peugotach . Silnik co prawda niby niemiecki (1)

    ale niesmak pozostał . Teraz wiem jedno kupię coś bez turbiny czyli japońską M. w benzynie

    • 1 3

    • Też wyszedłem z tego założenia i kupiłem.

      Niby 2.5, niby 190 KM, a jechać nie chce.
      Silnik słaby z dołu, dodatkowo przedpotopowy automat kradnie pewnie 1/4 tych koni

      • 0 0

  • Ekstrawagancja? Szyk? Preztiż? Ha ha ha

    To zwykłe auto jakich dziesiątki w sprzedaży. Dziś nawet Chińczycy robią takie auta. Wyróżniać to się można furą na zamówienie za 1 mln, a nie pospolitym wozidłem. Takie samochody są jak AGD na kołach.

    • 2 2

  • DS 9

    Bardziej awangardowy co do designu jest nowy Citroen CX5

    • 1 0

  • (2)

    Niby DS ale co on ma wspólnego z legendarnym DS, albo innymi limuzynami CX czy choćby XM. To były samochody które się wyróżniały. Ten niestety nie.

    • 22 6

    • (1)

      Według mnie się wyróżnia i jest ładny a samochody, które wymieniłeś niestety atrakcyjne nie były (ale być może to rzecz gustu). Pozdrawiam

      • 2 1

      • DS nie był atrakcyjny.... ciekawe...

        A produkowano go 20 lat, bo producent biedny jak FSO nie miał pieniędzy na zmianę modelu?
        Facepalm.
        Citroeny bywały lepsze i gorsze, przełomowe (Traction Avant czy DS) i mniej przełomowe, ale do XM były zawsze oryginalne. Jeszcze C6 próbowała w miarę udanie wskrzesić ducha Citroena.
        Nazywanie wydłużonego 508 DS to profanacja.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane