- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (121 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (283 opinie)
Nowy DS 9 przedpremierowo w Trójmieście
Do 5 maja w salonie DS Zdunek w Gdańsku można obejrzeć rynkową nowość - model DS 9. Cennik tej eleganckiej limuzyny rodem z Paryża startuje od kwoty 205 900 zł i już w standardowym wariancie może się pochwalić naprawdę bogatym wyposażeniem.
DS Automobiles to młoda marka na rynku, która została wyodrębniona od Citroena. Jej przepisem na zaskarbienie sympatii klientów jest francuska ekstrawagancja, szyk i elegancja. Od nieco ponad roku przedstawicielstwo DS Automobiles znajduje się także w Gdańsku przy Miałkim Szlaku 35.
Do tej pory w niewielkim saloniku klienci mieli okazję zobaczyć jedynie dwa modele tej francuskiej marki: DS 7 Crossback i DS 3 Crossback. Teraz, na kilka dni ekspozycja została wzbogacona o długo oczekiwaną limuzynę - DS 9. To na razie egzemplarz demonstracyjny należący do importera. Zostanie w Trójmieście do 5 maja włącznie. Na stałe DS 9 zaparkuje w salonie Grupy Zdunek na przełomie czerwca i lipca.
DS 9 mierzy 4934 mm długości i został zbudowany na platformie EMP2 V2.3, na której wcześniej powstały m.in. DS 7 Crossback czy Peugeot 508 przeznaczony na rynek chiński (dłuższa wersja). Co ciekawe, DS 9 w porównaniu do europejskiej wersji "508-ki" ma o 10 cm większy rozstaw osi, a to już znacznie wpływa na przestrzeń w kabinie limuzyny. W drugim rzędzie jest bardzo dużo miejsca na nogi. Przestrzeń bagażowa wynosi 510 litrów.
Platforma została nieco zmodyfikowana i przystosowana do nowego modelu. Jak podaje producent, aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort podróżujących, wygłuszono przegrodę czołową i zastosowano specjalne metody izolacji dźwiękowej. Ponadto inżynierowie zwiększyli sztywność całego nadwozia, która ma zagwarantować jeszcze pewniejsze prowadzenie.
Z pewnością dużym atutem DS 9 jest wykończenie i kompozycja wnętrza, które aspiruje do klasy premium.
Oferta silnikowa składa się z dwóch pozycji - "benzyniaka" PureTech 225 i wersji hybrydowej plug-in E-Tense 225 (przedni napęd). W obu przypadkach mamy do czynienia z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, który został zestrojony z 8-biegową automatyczną przekładnią.
Jednostka benzynowa oferuje 224 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,1 sekundy. Bazowa hybryda plug-in to połączenie 180-konnego silnika benzynowego i jednostki elektrycznej o mocy 109 KM, a także baterii o pojemności 11,9 kWh. Moc systemowa układu wynosi 225 KM. Sprint do "setki" zajmuje 8,3 sekundy. Wspomniana pojemność akumulatora pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 48 km.
Gama silnikowa zostanie powiększona o dwie kolejne, mocniejsze wersje hybrydowe plug-in: E-Tense 250 i E-Tense 360 z napędem na wszystkie koła. Inteligentny układ 4x4 łączy dwa silniki elektryczne o mocy 110 i 113 KM, a także jednostkę PureTech o mocy 200 KM, co daje łączną moc 360 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 520 Nm.
Cennik nowego DS-a otwiera kwota 205 900 zł.
Miejsca
Opinie (106) 2 zablokowane
-
2021-04-30 11:01
a te kable pod zderzakiem to do czego ?:> (2)
- 1 0
-
2021-05-01 08:49
Do swiatelek
Tak podłącza się auta w salonie
- 1 0
-
2021-05-03 09:40
To jest chińska wersja hybrydy.
Hybryda przewodowa.
- 0 0
-
2021-04-30 11:16
Citroena za 200 tys? (6)
Przecież za to można mieć BMW, albo Audi!
- 10 24
-
2021-04-30 11:34
(1)
Nie o tych gabarytach i nie z tym wyposażeniem kolego. Jeśli rajcuje cie jakieś X1 z kolpakami bez ledow to spoko, twój wybór
- 13 2
-
2021-04-30 12:38
Kołpaki bez ledów??? Ochyda!
- 2 1
-
2021-04-30 12:40
Lutek
Niemieckie szroty BMW i audi to dziadostwo
- 3 2
-
2021-04-30 14:26
BMW czy audi (2)
A kto by chciał jeździć takimi opatrzonymi i nudnymi markami.
- 4 0
-
2021-05-02 08:51
Ciebie nie stać
- 1 0
-
2021-05-03 08:34
508 też jest opatrzona.
- 0 0
-
2021-04-30 11:26
I ta niezmienna
dziadowska manetka do obsługi tempomatu. Wstydu nie macie.
- 3 2
-
2021-04-30 11:45
Toyota camry za 120 tys w wyprzedaży (1)
- 4 3
-
2021-05-03 09:28
.... taka bezawaryjna, nowoczesna ni nie chce się sprzedawać?
- 0 0
-
2021-04-30 12:33
Kolejne C6 ?
Wróżę popularność na poziomie C6. Nie ta cena nie te silniki...
- 4 2
-
2021-04-30 13:12
Przeprojektowany?
- 1 0
-
2021-04-30 13:38
Do francuzów się zraziłem po 1,6 thp i generalnie Peugotach . Silnik co prawda niby niemiecki (1)
ale niesmak pozostał . Teraz wiem jedno kupię coś bez turbiny czyli japońską M. w benzynie
- 1 3
-
2021-05-03 09:27
Też wyszedłem z tego założenia i kupiłem.
Niby 2.5, niby 190 KM, a jechać nie chce.
Silnik słaby z dołu, dodatkowo przedpotopowy automat kradnie pewnie 1/4 tych koni- 0 0
-
2021-04-30 13:59
Ekstrawagancja? Szyk? Preztiż? Ha ha ha
To zwykłe auto jakich dziesiątki w sprzedaży. Dziś nawet Chińczycy robią takie auta. Wyróżniać to się można furą na zamówienie za 1 mln, a nie pospolitym wozidłem. Takie samochody są jak AGD na kołach.
- 2 2
-
2021-04-30 14:30
DS 9
Bardziej awangardowy co do designu jest nowy Citroen CX5
- 1 0
-
2021-04-30 16:33
(2)
Niby DS ale co on ma wspólnego z legendarnym DS, albo innymi limuzynami CX czy choćby XM. To były samochody które się wyróżniały. Ten niestety nie.
- 22 6
-
2021-05-01 10:52
(1)
Według mnie się wyróżnia i jest ładny a samochody, które wymieniłeś niestety atrakcyjne nie były (ale być może to rzecz gustu). Pozdrawiam
- 2 1
-
2021-05-03 08:32
DS nie był atrakcyjny.... ciekawe...
A produkowano go 20 lat, bo producent biedny jak FSO nie miał pieniędzy na zmianę modelu?
Facepalm.
Citroeny bywały lepsze i gorsze, przełomowe (Traction Avant czy DS) i mniej przełomowe, ale do XM były zawsze oryginalne. Jeszcze C6 próbowała w miarę udanie wskrzesić ducha Citroena.
Nazywanie wydłużonego 508 DS to profanacja.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.