- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (108 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (89 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Nowy DS 9 przedpremierowo w Trójmieście
Do 5 maja w salonie DS Zdunek w Gdańsku można obejrzeć rynkową nowość - model DS 9. Cennik tej eleganckiej limuzyny rodem z Paryża startuje od kwoty 205 900 zł i już w standardowym wariancie może się pochwalić naprawdę bogatym wyposażeniem.
DS Automobiles to młoda marka na rynku, która została wyodrębniona od Citroena. Jej przepisem na zaskarbienie sympatii klientów jest francuska ekstrawagancja, szyk i elegancja. Od nieco ponad roku przedstawicielstwo DS Automobiles znajduje się także w Gdańsku przy Miałkim Szlaku 35.
Do tej pory w niewielkim saloniku klienci mieli okazję zobaczyć jedynie dwa modele tej francuskiej marki: DS 7 Crossback i DS 3 Crossback. Teraz, na kilka dni ekspozycja została wzbogacona o długo oczekiwaną limuzynę - DS 9. To na razie egzemplarz demonstracyjny należący do importera. Zostanie w Trójmieście do 5 maja włącznie. Na stałe DS 9 zaparkuje w salonie Grupy Zdunek na przełomie czerwca i lipca.
DS 9 mierzy 4934 mm długości i został zbudowany na platformie EMP2 V2.3, na której wcześniej powstały m.in. DS 7 Crossback czy Peugeot 508 przeznaczony na rynek chiński (dłuższa wersja). Co ciekawe, DS 9 w porównaniu do europejskiej wersji "508-ki" ma o 10 cm większy rozstaw osi, a to już znacznie wpływa na przestrzeń w kabinie limuzyny. W drugim rzędzie jest bardzo dużo miejsca na nogi. Przestrzeń bagażowa wynosi 510 litrów.
Platforma została nieco zmodyfikowana i przystosowana do nowego modelu. Jak podaje producent, aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort podróżujących, wygłuszono przegrodę czołową i zastosowano specjalne metody izolacji dźwiękowej. Ponadto inżynierowie zwiększyli sztywność całego nadwozia, która ma zagwarantować jeszcze pewniejsze prowadzenie.
Z pewnością dużym atutem DS 9 jest wykończenie i kompozycja wnętrza, które aspiruje do klasy premium.
Oferta silnikowa składa się z dwóch pozycji - "benzyniaka" PureTech 225 i wersji hybrydowej plug-in E-Tense 225 (przedni napęd). W obu przypadkach mamy do czynienia z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, który został zestrojony z 8-biegową automatyczną przekładnią.
Jednostka benzynowa oferuje 224 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,1 sekundy. Bazowa hybryda plug-in to połączenie 180-konnego silnika benzynowego i jednostki elektrycznej o mocy 109 KM, a także baterii o pojemności 11,9 kWh. Moc systemowa układu wynosi 225 KM. Sprint do "setki" zajmuje 8,3 sekundy. Wspomniana pojemność akumulatora pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 48 km.
Gama silnikowa zostanie powiększona o dwie kolejne, mocniejsze wersje hybrydowe plug-in: E-Tense 250 i E-Tense 360 z napędem na wszystkie koła. Inteligentny układ 4x4 łączy dwa silniki elektryczne o mocy 110 i 113 KM, a także jednostkę PureTech o mocy 200 KM, co daje łączną moc 360 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 520 Nm.
Cennik nowego DS-a otwiera kwota 205 900 zł.
Miejsca
Opinie (106) 2 zablokowane
-
2021-04-30 18:32
Hahahaha
mocarne 1.6 :D
- 2 0
-
2021-04-30 20:23
Tylko toyota i daleko daleko nic (2)
Taka prawda Toyota zostawiła wszystkich pod względem zaawansowania, bezawaryjności, sprzedaży i wszyskiego
- 2 7
-
2021-05-02 08:50
Propaganda i nic więcej.
8 lat temu kupiłem BMW X3 a mój kumpel kupił Toyotę RAV. Ja zrobiłem 170 000 i jedyną usterkę sam zrobiłem przez głupotę( bezpiecznik gniazda zapalniczki) a mój kumpel, który jeździ Toyotą zrobił mniejszy przebieg i miał już kilka usterek. Jak włącza mu się jakaś kontrolka to dostaje białej gorączki. Więc przestań chrzanić o bezawaryjności Toyoty.
- 1 0
-
2021-05-03 08:39
Zaawansowania? Bez przesady - trwałe były, bezawaryjne były do lat dwutysięcznych.
Próby zaawansowania skończyły się remontami gwarancyjnymi silników (pierwsze VVTi), felernymi dieslami 2.2 i 2.0.
W końcu zaczeli brać diesle od BMW.- 0 0
-
2021-05-01 07:16
Nikt poważny nie zapłaci 200k za francuski
Wynalazek pseudopremium z całym 1.6 pod maska który po 3-4 latach stanie się nienaprawialna skarbonka bez dna.
Podzieli los avantime, C6, 607 czyli prób wejścia Francuzów do klasy właśnie premium.- 8 0
-
2021-05-01 08:44
Po raz kolejny (3)
Francuz ładnie wygląda i nic wiecej
- 7 10
-
2021-05-02 18:12
(2)
Stwierdził właściciel VW...
- 2 0
-
2021-05-02 19:36
I to 14 letniego ..po Niemcu (1)
- 0 0
-
2021-05-03 09:37
Jeździsz bez maski, bo przerdzewiała, czy silnik się grzał?
- 0 0
-
2021-05-01 08:46
Dzieki (1)
Wolę Corolle w sedanie hybrydę full opcje
- 1 0
-
2021-05-03 09:21
Chyba Toyocie sprzedaż kuleje, że tyle tu wpisóów
Jedyne ciekawe Toyoty obecnie produkowane to Yaris GR,, LC 78 i ew HiLux. Reszta to typowe służbówki - nudne, wolne i bez polotu.
Uprzedzam pytanie o Suprę - Supea to BMW w budzie od Toyoty.- 0 0
-
2021-05-03 10:38
508 ze znaczkiem DS....
- 0 0
-
2021-05-06 21:14
To ten salon po lakierni
Co jest ponadgabarytowy? tzn większy niż na planach zagospodarowania i poza projektem? Tzn wiekszy o parę metrów jak dawne Bmw? W gda?
- 0 0
-
2021-05-06 21:17
Niszowa marka
Strata wartości gwarantowana pewnie 45% po 2 latach powodzenia
No i ten serwis z dziećmi w biurze- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.