- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (38 opinii)
Nowy Mercedes-Benz Klasy E zadebiutował w Trójmieście
We wtorkowy wieczór w gdyńskim salonie BMG Goworowski zadebiutowała najnowsze generacja długo oczekiwanej Klasy E. To zdecydowanie najważniejsza premiera Mercedesa w tym roku, a zarazem ostatnia odsłona Klasy E w wydaniu spalinowym.
Premiera w Gdyni
Klasa E to bez wątpienia jeden z kluczowych modeli w gamie Mercedesa. Następca 124 doczekał się właśnie swojej szóstej generacji. Limuzyna otrzymała typoszereg W214 (kombi - S214). Sama historia linii modelowej jest jednak zdecydowanie dłuższa. Trochę tej historii poczuliśmy podczas wtorkowego pokazu, tuż przy wejściu do salonu zaparkowały trzy klasyczne egzemplarze: W121, W123 i W124.
Krajowa premiera nowej Klasy E odbyła się niedawno, bo w połowie września w Warszawie. A teraz pora na lokalne prezentacje bardzo ważnego modelu z gamy Mercedesa. Byliśmy obecni podczas trójmiejskiej premiery w salonie BMG Goworowski w Gdyni.
W wydarzeniu udział wzięło ponad 200 zaproszonych gości. Nie zabrakło wśród nich znanych osobistości, jak chociażby rapera Kizo. Goście mieli okazję z bliska przyjrzeć się trzem zaprezentowanym egzemplarzom Klasy E.
Zanim jednak doszło do oficjalnego pokazu aut, tradycyjnie głos zabrał właściciel firmy - Bogdan Goworowski. O muzyczną oprawę wydarzenia zadbała skrzypaczka Karolina Kolina.
Nowy Mercedes-Benz Klasy E
Nowy Mercedes-Benz Klasy E to technologiczny majstersztyk. Prawdopodobnie to ostatnia generacja w wydaniu spalinowym. Wszystko wskazuje na to, że kolejne wcielenie będzie już elektryczne. Mercedes zapowiedział, że od 2025 roku nie będzie już pracował nad nowymi napędami spalinowymi, a 10 lat później ma w planach oferować klientom już tylko "elektryki".
Limuzyna i kombi mają niemal identyczne wymiary: 4949 mm długości (rozstaw osi - 2961 mm), 1468 mm wysokości i 2065 mm szerokości (z lusterkami). Różnią się pojemnościami bagażnika. W przypadku sedana to 540 l (wersje hybrydowe - 370 l), a kombi - 615 l (hybrydy - 460 l).
Pod względem stylistycznym nowa Klasa E zbliżyła się do Klas C i S, ale ewidentnie w wyglądzie nowej generacji można doszukać się inspiracji elektrycznymi modelami z rodziny EQ.
Wnętrze to przede wszystkim doskonale znany z luksusowych "elektryków" Mercedesa (EQS i EQE) cyfrowy kokpit. Wzorem wspomnianych modeli elektrycznych można go rozbudować do trzech ekranów (MBUX Premium Plus).
Oferta silnikowa Klasy E składa się z następujących opcji:
- E 200 (benzyna, miękka hybryda, 2.0, 204 + 23 KM, napęd na tył)
- E 220d (diesel, miękka hybryda, 2.0, 197 + 23 KM, napęd na tył lub 4MATIC)
- E 300e (hybryda plug-in, 2.0, 313 KM, napęd na tył lub 4MATIC)
- E 400e (hybryda plug-in, 2.0, 381 KM, 4MATIC)
Na początku dostępne będą jedynie silniki benzynowe i wysokprężne. To miękkie hybrydy wyposażone w rozruszniko-alternator zapewniający dodatkowy moment obrotowy w wysokości 250 Nm. Jeszcze jesienią dołączą do nich typowe hybrydy ładowane z gniazdka. Ponoć zasięg wyłącznie na prądzie ma wynieść nawet 90 km.
Cennik nowej Klasy E otwiera kwota 269 900 zł za bazową wersję 200. Więcej szczegółów opublikujemy po pierwszych jazdach testowych.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (156) ponad 20 zablokowanych
-
2023-10-06 19:48
Bryła auta jeszcze ok (1)
Ale wnętrze to jakiś lunapark. Co to za trend, żeby wszystko podświetlać jak ulice w las Vegas... Premium znaczy dobry smak i jakość, przyciski miękkie jak skóra, ale nie lampki choinkowe. Quo vadis Mieciu?
- 1 0
-
2023-10-07 09:36
sam nie wie, ale już nie zawróci
kizo tak powiedział
- 0 0
-
2023-10-07 09:40
samochody nieuchronnie zmierzają w kierunku luksusowych mobilnych konsol do gry
- 1 0
-
2023-10-07 13:38
Zawsze smiesza mnie te premiery aut Mercedesa w Polsce xD Klasa E, w Niemczech nie powiedzialbym ze auto powszednie ale raczej jak ktos ma dobry zawod i glowe na karku, to bez problemu sobie je kupi. W Polsce na tych premierach zawsze musza byc jacys celebryci, glonojady i ogolnie jakies typki z pod ciemnej gwiazdy.
To samo widac na drogach. Przecietny kierowca BMW Serii 5 w Niemczech. Kobieta/mezczyzna +40. W Polsce to sa albo jakies wytatuowane gangusy albo jakies 20 letnie smarki co dostali samochod od bogatego ojca.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.