- 1 Pod prąd uciekał przed policją (255 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (129 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (32 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
Mercedes idzie za ciosem i wypuszcza na rynek kolejnego przedstawiciela z elektrycznej rodziny EQ. Tym razem przyszła kolej na model EQE SUV, który powstał na bazie limuzyny EQE. Jego cennik otwiera kwota 411 800 zł. Poznajcie go bliżej.
Rodzina EQ rośnie w siłę, Mercedes sukcesywnie rozbudowuje swoją elektryczną familię.
Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł
Niemal kopia EQS SUV
Nie pomylę się, jeśli napiszę, że EQE SUV to mniejsza kopia EQS SUV. Zerkam na oba "elektryki" i naprawdę nie widzę większych różnic. Trzeba mieć sokoli wzrok, żeby na drodze dostrzec kosmetyczne różnice (nieco inna linia przednich reflektorów i tylnego zderzaka). Dlatego też stylistyka EQE SUV nie może być dla odbiorcy żadnym zaskoczeniem, bo przecież już to gdzieś widzieliśmy. Osobiście uważam, że krótszy o ok. 26 cm EQE SUV jest... zgrabniejszy od swojego większego brata.
Dodam tylko, że różnica w długości rozstawu osi to 18 cm. Mimo to EQE SUV oferuje naprawdę dużo wolnej przestrzeni w swojej kabinie. Komfortowo jest zarówno z przodu, jak i w drugim rzędzie. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 520 l (maksymalnie - 1675 l).
Silnik
Mercedes EQE SUV 350 dysponuje dwoma elektrycznymi silnikami, które wytwarzają łącznie 292 KM i 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki dwóm jednostkom EQE SUV napędzany jest przez wszystkie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,6 sekund. I choć ten wynik nie rzuca na kolana, to ważący 2580 kg SUV po nadepnięciu na pedał gazu wystrzeliwuje jak z procy.
Auto prowadzi się bardzo dobrze, także w zakrętach. Przy większych prędkościach nie czujemy przechyłów, jest stabilnie. SUV został wyposażony w zawieszenie pneumatyczne Airmatic, które zapewnia efektywne resorowanie, przez co pasażerowie - mimo sportowego zacięcia - podróżują bardzo komfortowo.
Bateria i zasięg
EQE SUV 350 został wyposażony w baterię o pojemności 90,6 kWh netto. Podczas jazd testowych średnie zużycie energii wyniosło 23 kWh na 100 km. Pomyślicie: sporo. Owszem, ale bardzo dużo kilometrów spędziłem na autostradzie. I o dziwo zasięg przy autostradowych prędkościach nie znikał w mgnieniu oka, co niestety jest bolączką aut elektrycznych. Uważam, że przy wolniejszym trybie zużycie spokojnie może oscylować w granicach 19 kWh na 100 km.
Przy moim wyniku przejechałbym na jednym ładowaniu ok. 400 km. Gdyby "zejść" do 19 kWh, zasięg wzrósłby do 470 km. A to już świetny rezultat.
Ile trwa ładowanie EQE SUV? Wszystko zależy oczywiście od użytej ładowarki. Przykładowo, jeśli skorzystamy z ładowarki o mocy 11 kW, do pełna "zatankujemy" po ponad 9 godz. Dwukrotnie większa moc ładowania (22 kW) - 4,8 godz. Jeśli uda wam się znaleźć superszybką ładowarkę o mocy 170 kW - to z 10 do 80 proc. bateria naładuje się w zaledwie pół godziny. Z przydomowego gniazdka pełne naładowanie potrwa wieki. Odradzamy.
Wnętrze
Zaglądamy do wnętrza EQE SUV. Konfigurując swój egzemplarz, dokonuje się wyboru wyglądu kokpitu. W bogatszej odmianie klient otrzyma hyperscreen o szerokości 141 cm. To połączenie trzech ekranów (blisko 18-calowego centralnego i dwóch o 12,3-calowych). Egzemplarz demonstracyjny nie posiada hyperscreen (dopłata 41 446 zł), a dwa niepołączone ze sobą ekrany - dotykowy, multimedialny o przekątnej 12,8 cala oraz cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cali. Jakość wyświetlanych treści jest świetna, ale w tej kwestii Mercedes od lat jest w samym topie.
Cena
Cennik elektrycznego SUV-a otwiera kwota 411 800 zł za bazową wersję EQE 300. Testowany egzemplarz został skonfigurowany na kwotę 533 951 zł. Otrzymaliśmy informację od dealera, że EQE SUV dostępny jest w bardzo korzystnym leasingu - od 2245 zł netto za miesiąc. O szczegóły warto dopytać w salonie.
Auto do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski.
Miejsca
Zobacz także
Opinie wybrane
-
2023-08-01 12:57
No i super... (7)
Najważniejsze że to elektryk, ekologia i te sprawy... Będzie się ekologicznie palił...
- 28 4
-
2023-08-02 10:14
Bolą 4 litery, że kogoś stać.
- 4 8
-
2023-08-01 14:00
(1)
ten statek z 3700 samochodami ktore pala sie dzieki elektrykowi chyba juz tydzen sie pali na morzu
- 17 3
-
2023-08-02 10:19
Maszynownia się zajarała
Nie elektryki
- 1 4
-
2023-08-01 14:52
Nie sam ogień jest najgorszy, tylko że taka bateria to ekologiczna bomba (3)
pełna np. sodu, litu czy potasu. To są metale tak niebezpieczne, że trzeba je przechowywać w specjalnym oleju lub w osłonie gazów szlachetnych a ich recykling jest trudny i piekielnie drogi.
I chłodzenie wodą czy nawet kontener z wodą to kolejny problem - bo w wyniku reakcji powstaje żrący i toksyczny wodorotlenek, który razem z wodą trafiapełna np. sodu, litu czy potasu. To są metale tak niebezpieczne, że trzeba je przechowywać w specjalnym oleju lub w osłonie gazów szlachetnych a ich recykling jest trudny i piekielnie drogi.
I chłodzenie wodą czy nawet kontener z wodą to kolejny problem - bo w wyniku reakcji powstaje żrący i toksyczny wodorotlenek, który razem z wodą trafia oczywiście do ścieku a dalej do rzeki, jeziora czy morza.
Za wikipedią działanie takich wodorotlenków na organizm człowieka: "Oddziaływanie w postaci pyłu, pary lub aerozolu wywołuje ból i łzawienie oczu, uczucie pieczenia w nosie i gardle, kaszel, uczucie duszenia się. Skażenie skóry wywołuje ból, zaczerwienienie, oparzenie chemiczne z pęcherzami i martwicą. Rozległe skażenie skóry może spowodować wstrząs lub zapaść. Skażenie oczu pyłem lub roztworem powoduje zniszczenie aparatu ochronnego oczu, oparzenie gałki ocznej rogówki i głębszych struktur oka. Wniknięcie drogą pokarmową wywołuje oparzenie błony śluzowej jamy ustnej gardła i dalszych części przewodu pokarmowego z ryzykiem uszkodzenia lub perforacji ścian, krwotoku, wstrząsu i zgonu."
Zanim więc polejesz uszkodzoną baterię wodą zastanów się parę razy.- 51 5
-
2023-08-02 10:12
Rozsiewacz plotki plaskoziemcow. (1)
Nie zdałeś jeszcze folii z głowy?
- 3 5
-
2023-08-02 11:16
Zapisany na kolejną dawke by odnowić certyfikat?
- 4 1
-
2023-08-02 06:37
:)
Sami fachowcy antyszczepionkowcy dyskutują widzę ;)
- 5 10
-
2023-08-02 09:01
Rodzinny elektryk za pół bańki. Jasne. (2)
Zachodnie koncerny grubo oderwało od rzeczywistości. Nawet Niemcy mają już problem z zakupem nowych samochodów - są po prostu za drogie. No i zaczyna się trzęsienie ziemi, bo powoli do Europy wchodzą Chińczycy. Już nie robią samochodów z drewnianymi klockami hamulcowymi i wynikiem zero gwiazdek w NCAP a ich ceny są dwa razy niższe, niż ceny europejskich odpowiedników.
- 21 1
-
2023-08-04 08:16
dopóki nie kupiłem mercedesa, to myślałem, że to klasa premium
ale premium to tam są ceny części zamiennych a awaryjność jest okrutna - nie spodziewałem się tak podłej jakości
- 3 0
-
2023-08-02 10:21
Nie stać cie na dobre auto tam za Bugiem? Hahahah
- 0 11
-
2023-08-01 15:04
tak się zastanawiam, klasa średia w Europie zanika, jest coraz biedniejsza (8)
więc europejski producenci samochodów, robią coraz droższe samochody. To jest przecież logiczne
- 43 2
-
2023-08-01 15:32
jest zapowiedziane, że trzeba zredukować liczbę samochodów o 75% w ciagu kilkunastu lat (7)
Oczywiśćie żeby zrobić to nagle to spowodowłąoby wielkie protesty ale pomalutku, kolejne zmiany - ludzie nawet nie zauważą. Zorientują sie już po fakcie, jak bedą sie zastanawiać nad nowym samochodem. Okaże sie, że nawet jak nie jest to jakaś super klasa to kosztuje wiecej niż ich dom czy miekszanie a starym samochodem nawet jak go naprawią to już
Oczywiśćie żeby zrobić to nagle to spowodowłąoby wielkie protesty ale pomalutku, kolejne zmiany - ludzie nawet nie zauważą. Zorientują sie już po fakcie, jak bedą sie zastanawiać nad nowym samochodem. Okaże sie, że nawet jak nie jest to jakaś super klasa to kosztuje wiecej niż ich dom czy miekszanie a starym samochodem nawet jak go naprawią to już wiele nie pojeżdzą bo za chwilę bedzie zakaz poruszania się starszymi samochodami. Już wytypowano w ramach spełniania KPO Wrocław, Kraków i Warszawę na pierwszy front ustanowienia strefy zero - to tylko kwestia czasu. A pozstałe samorządy chętnie dołączą w imię postępu
- 23 1
-
2023-08-01 20:56
A ja mysle, ze za kilka samochody beda tanie. Szcescie w tym wszytskim, z Chonczycy mają inne zdanie na swiat
niż grupa anglosaskich wykolejeńców z Davos. Na razie amerykańscy notable jeżdżą do Chin prosić się o litość. Myślcie o przyszłości, bo wykolejona UE itp, to już przeszłość.
- 7 5
-
2023-08-01 18:04
(3)
Jeszcze parę lat i do Gdańska nie wjedziecie legalnie samochodem z silnikiem spalinowym bez względu czy to diesel czy benzyna/lpg.
- 9 5
-
2023-08-02 15:18
popieram
- 0 1
-
2023-08-01 21:00
Doprawdy???? Narazie to Chiny wlasnie likwiduja to "zielone bagno" w UE za pomoca sankcji, ktore bola
zachodnich komuchów już pierwszego dnia :-))))) Piszcza i kwiczą oda samego rana :-)))))))))))
- 7 3
-
2023-08-01 19:19
Dlatego trzeba w tym roku starocia 30+ zdążyć zarejestrować na żółte tablice. W 2024 już mają być utrudnienia,
samochód będzie musiał być wybitnie unikatowy, jeszcze zależy od widzimisie lokalnego konserwatora.- 7 1
-
2023-08-01 17:52
(1)
Muszę się zgodzić - aut jest za dużo.
- 4 13
-
2023-08-02 09:24
Jesli masz auto to je zezlomuj, bedzie mniej.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.