• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Mercedes EQE SUV: rodzinny "elektryk"

Michał Jelionek
1 sierpnia 2023, godz. 12:15 
Opinie (138)
Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV

Mercedes idzie za ciosem i wypuszcza na rynek kolejnego przedstawiciela z elektrycznej rodziny EQ. Tym razem przyszła kolej na model EQE SUV, który powstał na bazie limuzyny EQE. Jego cennik otwiera kwota 411 800 zł. Poznajcie go bliżej.



Czy podoba ci się nowy, elektryczny Mercedes EQE SUV?

Pamiętam, jak na rynku zadebiutował luksusowy "elektryk" EQS. Pamiętam również, że chwilę po tej premierze Mercedes pochwalił się "uterenowioną" wersją właśni tej limuzyny, czyli modelem EQS SUV. Dokładnie taki sam zabieg Niemcy zastosowali w przypadku EQE i EQE SUV. W pierwszej kolejności klienci poznali limuzynę, by za chwilę móc zasiąść za kierownicą SUV-a. Ten drugi model jest bohaterem tego artykułu.

Rodzina EQ rośnie w siłę, Mercedes sukcesywnie rozbudowuje swoją elektryczną familię.

Mercedes EQS SUV: Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł

Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV

Niemal kopia EQS SUV



Nie pomylę się, jeśli napiszę, że EQE SUV to mniejsza kopia EQS SUV. Zerkam na oba "elektryki" i naprawdę nie widzę większych różnic. Trzeba mieć sokoli wzrok, żeby na drodze dostrzec kosmetyczne różnice (nieco inna linia przednich reflektorów i tylnego zderzaka). Dlatego też stylistyka EQE SUV nie może być dla odbiorcy żadnym zaskoczeniem, bo przecież już to gdzieś widzieliśmy. Osobiście uważam, że krótszy o ok. 26 cm EQE SUV jest... zgrabniejszy od swojego większego brata.

Dodam tylko, że różnica w długości rozstawu osi to 18 cm. Mimo to EQE SUV oferuje naprawdę dużo wolnej przestrzeni w swojej kabinie. Komfortowo jest zarówno z przodu, jak i w drugim rzędzie. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 520 l (maksymalnie - 1675 l).



Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV

Silnik



Mercedes EQE SUV 350 dysponuje dwoma elektrycznymi silnikami, które wytwarzają łącznie 292 KM i 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki dwóm jednostkom EQE SUV napędzany jest przez wszystkie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,6 sekund. I choć ten wynik nie rzuca na kolana, to ważący 2580 kg SUV po nadepnięciu na pedał gazu wystrzeliwuje jak z procy.

Auto prowadzi się bardzo dobrze, także w zakrętach. Przy większych prędkościach nie czujemy przechyłów, jest stabilnie. SUV został wyposażony w zawieszenie pneumatyczne Airmatic, które zapewnia efektywne resorowanie, przez co pasażerowie - mimo sportowego zacięcia - podróżują bardzo komfortowo.



Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV

Bateria i zasięg



EQE SUV 350 został wyposażony w baterię o pojemności 90,6 kWh netto. Podczas jazd testowych średnie zużycie energii wyniosło 23 kWh na 100 km. Pomyślicie: sporo. Owszem, ale bardzo dużo kilometrów spędziłem na autostradzie. I o dziwo zasięg przy autostradowych prędkościach nie znikał w mgnieniu oka, co niestety jest bolączką aut elektrycznych. Uważam, że przy wolniejszym trybie zużycie spokojnie może oscylować w granicach 19 kWh na 100 km.

Przy moim wyniku przejechałbym na jednym ładowaniu ok. 400 km. Gdyby "zejść" do 19 kWh, zasięg wzrósłby do 470 km. A to już świetny rezultat.

Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
Ile trwa ładowanie EQE SUV? Wszystko zależy oczywiście od użytej ładowarki. Przykładowo, jeśli skorzystamy z ładowarki o mocy 11 kW, do pełna "zatankujemy" po ponad 9 godz. Dwukrotnie większa moc ładowania (22 kW) - 4,8 godz. Jeśli uda wam się znaleźć superszybką ładowarkę o mocy 170 kW - to z 10 do 80 proc. bateria naładuje się w zaledwie pół godziny. Z przydomowego gniazdka pełne naładowanie potrwa wieki. Odradzamy.

  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV

Wnętrze



Zaglądamy do wnętrza EQE SUV. Konfigurując swój egzemplarz, dokonuje się wyboru wyglądu kokpitu. W bogatszej odmianie klient otrzyma hyperscreen o szerokości 141 cm. To połączenie trzech ekranów (blisko 18-calowego centralnego i dwóch o 12,3-calowych). Egzemplarz demonstracyjny nie posiada hyperscreen (dopłata 41 446 zł), a dwa niepołączone ze sobą ekrany - dotykowy, multimedialny o przekątnej 12,8 cala oraz cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cali. Jakość wyświetlanych treści jest świetna, ale w tej kwestii Mercedes od lat jest w samym topie.

  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV

Cena



Cennik elektrycznego SUV-a otwiera kwota 411 800 zł za bazową wersję EQE 300. Testowany egzemplarz został skonfigurowany na kwotę 533 951 zł. Otrzymaliśmy informację od dealera, że EQE SUV dostępny jest w bardzo korzystnym leasingu - od 2245 zł netto za miesiąc. O szczegóły warto dopytać w salonie.

Auto do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski.

  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV
  • Nowy elektryczny Mercedes EQE SUV

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (138)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane