- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (83 opinie)
- 2 Apel policji do kierowców aut i motocykli (82 opinie)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (144 opinie)
- 6 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
Mercedes idzie za ciosem i wypuszcza na rynek kolejnego przedstawiciela z elektrycznej rodziny EQ. Tym razem przyszła kolej na model EQE SUV, który powstał na bazie limuzyny EQE. Jego cennik otwiera kwota 411 800 zł. Poznajcie go bliżej.
Rodzina EQ rośnie w siłę, Mercedes sukcesywnie rozbudowuje swoją elektryczną familię.
Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł
Niemal kopia EQS SUV
Nie pomylę się, jeśli napiszę, że EQE SUV to mniejsza kopia EQS SUV. Zerkam na oba "elektryki" i naprawdę nie widzę większych różnic. Trzeba mieć sokoli wzrok, żeby na drodze dostrzec kosmetyczne różnice (nieco inna linia przednich reflektorów i tylnego zderzaka). Dlatego też stylistyka EQE SUV nie może być dla odbiorcy żadnym zaskoczeniem, bo przecież już to gdzieś widzieliśmy. Osobiście uważam, że krótszy o ok. 26 cm EQE SUV jest... zgrabniejszy od swojego większego brata.
Dodam tylko, że różnica w długości rozstawu osi to 18 cm. Mimo to EQE SUV oferuje naprawdę dużo wolnej przestrzeni w swojej kabinie. Komfortowo jest zarówno z przodu, jak i w drugim rzędzie. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 520 l (maksymalnie - 1675 l).
Silnik
Mercedes EQE SUV 350 dysponuje dwoma elektrycznymi silnikami, które wytwarzają łącznie 292 KM i 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki dwóm jednostkom EQE SUV napędzany jest przez wszystkie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,6 sekund. I choć ten wynik nie rzuca na kolana, to ważący 2580 kg SUV po nadepnięciu na pedał gazu wystrzeliwuje jak z procy.
Auto prowadzi się bardzo dobrze, także w zakrętach. Przy większych prędkościach nie czujemy przechyłów, jest stabilnie. SUV został wyposażony w zawieszenie pneumatyczne Airmatic, które zapewnia efektywne resorowanie, przez co pasażerowie - mimo sportowego zacięcia - podróżują bardzo komfortowo.
Bateria i zasięg
EQE SUV 350 został wyposażony w baterię o pojemności 90,6 kWh netto. Podczas jazd testowych średnie zużycie energii wyniosło 23 kWh na 100 km. Pomyślicie: sporo. Owszem, ale bardzo dużo kilometrów spędziłem na autostradzie. I o dziwo zasięg przy autostradowych prędkościach nie znikał w mgnieniu oka, co niestety jest bolączką aut elektrycznych. Uważam, że przy wolniejszym trybie zużycie spokojnie może oscylować w granicach 19 kWh na 100 km.
Przy moim wyniku przejechałbym na jednym ładowaniu ok. 400 km. Gdyby "zejść" do 19 kWh, zasięg wzrósłby do 470 km. A to już świetny rezultat.
Ile trwa ładowanie EQE SUV? Wszystko zależy oczywiście od użytej ładowarki. Przykładowo, jeśli skorzystamy z ładowarki o mocy 11 kW, do pełna "zatankujemy" po ponad 9 godz. Dwukrotnie większa moc ładowania (22 kW) - 4,8 godz. Jeśli uda wam się znaleźć superszybką ładowarkę o mocy 170 kW - to z 10 do 80 proc. bateria naładuje się w zaledwie pół godziny. Z przydomowego gniazdka pełne naładowanie potrwa wieki. Odradzamy.
Wnętrze
Zaglądamy do wnętrza EQE SUV. Konfigurując swój egzemplarz, dokonuje się wyboru wyglądu kokpitu. W bogatszej odmianie klient otrzyma hyperscreen o szerokości 141 cm. To połączenie trzech ekranów (blisko 18-calowego centralnego i dwóch o 12,3-calowych). Egzemplarz demonstracyjny nie posiada hyperscreen (dopłata 41 446 zł), a dwa niepołączone ze sobą ekrany - dotykowy, multimedialny o przekątnej 12,8 cala oraz cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cali. Jakość wyświetlanych treści jest świetna, ale w tej kwestii Mercedes od lat jest w samym topie.
Cena
Cennik elektrycznego SUV-a otwiera kwota 411 800 zł za bazową wersję EQE 300. Testowany egzemplarz został skonfigurowany na kwotę 533 951 zł. Otrzymaliśmy informację od dealera, że EQE SUV dostępny jest w bardzo korzystnym leasingu - od 2245 zł netto za miesiąc. O szczegóły warto dopytać w salonie.
Auto do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (138) ponad 10 zablokowanych
-
2023-08-02 09:01
Rodzinny elektryk za pół bańki. Jasne. (2)
Zachodnie koncerny grubo oderwało od rzeczywistości. Nawet Niemcy mają już problem z zakupem nowych samochodów - są po prostu za drogie. No i zaczyna się trzęsienie ziemi, bo powoli do Europy wchodzą Chińczycy. Już nie robią samochodów z drewnianymi klockami hamulcowymi i wynikiem zero gwiazdek w NCAP a ich ceny są dwa razy niższe, niż ceny europejskich odpowiedników.
- 21 1
-
2023-08-02 10:21
Nie stać cie na dobre auto tam za Bugiem? Hahahah
- 0 11
-
2023-08-04 08:16
dopóki nie kupiłem mercedesa, to myślałem, że to klasa premium
ale premium to tam są ceny części zamiennych a awaryjność jest okrutna - nie spodziewałem się tak podłej jakości
- 3 0
-
2023-08-02 10:28
Elektryki dla wielkich koncernów motoryzacyjnych daja gigantyczne zyski i tylko oto chodzi (1)
- 5 0
-
2023-08-02 15:11
lubię jak znafffca wypowiada się o fizyce molekularnej
- 0 1
-
2023-08-02 12:24
Tylko (2)
Tylko i wyłącznie mocna benzyna.
- 1 1
-
2023-08-02 15:10
najlepiej lotnicza to może zobaczysz tył elektryka (1)
- 0 2
-
2023-08-02 19:20
Tak jak bede go mijał kiedy będzie się palił głąbie. Jak bym chciał elektryczny pojazd to bym se kupił elektrowóz.
- 1 0
-
2023-08-02 14:13
Z tego co czytałem
To pali się również wyśmienicie, czasem nawet bez ingerencji osób trzecich!
- 6 1
-
2023-08-02 15:09
Biedota ślini się do aut elektrycznych i marzy choćby o przejażdżce (1)
Z biedy plują i pałają nienawiścią. Typowo polska mentalność
- 0 11
-
2023-08-04 17:29
biedota ma rozum i wie, że nawet gdyby było by stać, logicznie jest kupić nowy np benzynowy z Bliskiego Wschodu
V6, V8. Kopyto takie samo, pod korek w max 10 minut z kija na wsi (96% powierzchni to Polska powiatowa a nie miejska) I można parkować i wjeżdżać wszędzie. A jak extra restrykcje na miasta to lepszy 100 letni np Packard na żółtych. Zabytków z miast nie wygonią.
- 1 0
-
2023-08-02 18:12
Jak zwykle najwięksi znafffcy i przeciwnicy elektryków, to osoby które nawet koło takiego auta nie przechodziły. (2)
- 0 10
-
2023-08-03 14:48
ja przechodziłem...... i tak przejechało, że mnie prawie przejechało - bo go nie było słychać.
- 1 0
-
2023-08-04 17:30
Od 2013 jeżdżę w robocie sztaplarką elektryczną. Więc ten tego.
- 1 0
-
2023-08-02 19:26
Korzystny leasing 2 tys netto na miesiąc (1)
A jaka wtedy wpłata własna lub wykup - 300 tysi?
Korzystny leasing ale dla dealera i leasingodawcy ewentualnie- 8 0
-
2023-08-05 10:07
Pewnie żadna wpłata i żaden wykup
Najem. Po zakończeniu umowy oddajesz auto.
Mało atrakcyjna perspektywa.- 0 0
-
2023-08-03 11:42
Niemieckie auta!
Nacjonalistyczny rząd lubi to!
- 1 1
-
2023-08-03 14:38
Jak długo się pali ?
ups.... miałem na myśli - ile pali :)?
- 6 0
-
2023-08-05 19:55
...on z elektrykami
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.