• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Peugeot 308. Lew pokazał pazur

Michał Jelionek
27 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
Nowy Peugeot 308. Nowy Peugeot 308.

Peugeot to jedna z tych marek, która w ostatnich latach bardzo pozytywnie zaskoczyła motoryzacyjny świat. Francuzi wypuścili na rynek nową serię swoich - trzeba przyznać - bardzo atrakcyjnie prezentujących się modeli. Najnowszym lwiątkiem ze stajni Peugeota, z zupełnie nowym logo na grillu, jest kolejna generacja 308.



Czy podoba ci się nowy Peugeot 308?

Niespełna rok temu informowaliśmy o nowym logo Peugeota. Już wówczas Francuzi zapowiedzieli, że pierwszym modelem, który zostanie "ubrany" w nowe emblematy będzie kolejna odsłona 308. Jak powiedzieli, tak zrobili. 308 zostało hojnie obdarowane w nowe logo, które widnieje na atrapie chłodnicy, na obu przednich błotnikach, na klapie bagażnika i na alufelgach.

Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy zobaczyłem materiały reklamowe z nowym Peugeotem 308 we flagowym kolorze lakieru "zielony olivine" - byłem zauroczony jego wyglądem. Nic a nic nie zawiodłem się, gdy w końcu zobaczyłem go na żywo. Kompaktowy "lew" prezentuje się świetnie, i nie tylko w zielonym kolorze, ale również w wyrazistym niebieskim "vertigo" (jak na zdjęciach).

Do jazd testowych przekazano naszej redakcji egzemplarz w topowej wersji GT Pack, w której projektanci zastosowali kilka zabiegów dodających zadziorności hatchbackowi. To chociażby poszerzenia progów, nakładki na przedni zderzak, efektywniejsze i nieco inaczej wyglądające światła z przodu (Peugeot Matrix LED Technology) i z tyłu (Full LED 3D), a także większe, 18-calowe felgi. Mocny kolor w połączeniu z czarnymi wstawkami robi wrażenie i sprawia, że ten samochód wyróżnia się w tłumie.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
To, z czym kojarzyła mi się poprzednia generacja 308, to przede wszystkim... ciasne wnętrze. Dobra informacja jest taka, że nowe 308 urosło względem poprzednika o 114 mm, a rozstaw osi zwiększono o 55 mm. Niestety jest też ta gorsza - miejsca w drugim rzędzie wciąż nie jest dużo, a większe osoby podczas podróży będą mogły odczuwać dyskomfort. Rekompensatą mogą być pewne udogodnienia - projektanci wyprowadzili kratki wentylacyjne do drugiego rzędu, a także dwa porty USB-C.

W wersji hybrydowej, którą przetestowałem, bagażnik oferuje 361 litrów pojemności.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił układ hybrydowy typu Plug-in, który znamy z innych modeli. Składa się z "benzyniaka" o pojemności 1,6 litra i mocy 180 KM, który wspierany jest przez 110-konną jednostkę elektryczną. Moc systemowa wynosi 225 KM (360 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 s. Układ został zestrojony z 8-biegowym automatem.

Jak jeździ Peugeot 308 w topowej odmianie hybrydowej? Bardzo przyjemnie. Nie brakuje mu mocy. Jest lekki i zwinny. Przy silniku i właściwościach jezdnych stawiam plus.

Dodam tylko, że podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i obwodnica) komputer pokładowy wskazał średnie spalanie na poziomie 6,8 l paliwa na 100 km. A to bardzo przyzwoity wynik.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Zaglądamy do przyjemnego i nieco futurystycznego wnętrza 308. Centralny ekran dotykowy o przekątnej 10 cali z wirtualnymi przyciskami i-Toggles, Peugeot i-Cockpit 3D z konfigurowalnym wyświetlaczem także o przekątnej 10 cali, no i w końcu sportowa, spłaszczona u góry i u dołu kierownica - to wyróżnia wnętrze Peugeota 308. Do tego dodać trzeba minimalistyczną, nieprzekombinowaną kolumnę środkową. W fotelu kierowcy jest naprawdę przyjemnie, a sam kierowca czuje, że ma wszystko to, co potrzebuje pod ręką.

Niestety, minusem jest mało intuicyjna obsługa systemu multimedialnego. Wciąż nie rozumiem, dlaczego Francuzi nie potrafią tego uprościć.

Kabina została wykonana z niezłej jakości materiałów, a te nieco gorsze zostały dobrze ukryte. To, co spodobało mi się w wersji GT Pack, to ciekawie prezentujące się obszycie tapicerki nićmi w żarówiastym kolorze. To dobry kontrast dla ciemnego, sportowego wnętrza.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Na sam koniec zostawiłem - tradycyjnie - cenę. Cennik nowego Peugeota 308 otwiera kwota 90 300 zł za bazową wersję Active Pack ze 110-konnym silnikiem benzynowym pod maską i manualną skrzynią biegów. Testowany egzemplarz w topowej wersji GT Pack (225-konna hybryda Plug-in) to już wydatek dwukrotnie większy. Auto ze zdjęć kosztuje bagatela 188 800 zł. To zdecydowanie największy minus tego modelu. Cena. Jeśli chcesz mieć mocną i dobrze doposażoną "trzystaósemkę", musisz się liczyć z takim wydatkiem. A to - powiedzmy sobie szczerzę - jak na kompakt od Peugeota to zdecydowanie za dużo.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Peugeot JD Kulej.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.

Miejsca

Opinie (142) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Wygląda fajnie, ale spalanie jest dość duże jak na hybrydę PHEV. W mojej corolli hev z silniem 2.0 mam spalanie mak 5,5l na takich drogach. A jej nie oszczędzam ;)

    • 10 9

    • Wiadomo

      Myśle że tak już musi być. Twoj pali mniej bo silnik pracuje w cyklu atkinsona. Ten w peugeocie pracuje w cyklu otta co daje mu nieco lepszą dynamikę ale i też spalanie ;)

      • 0 0

    • Niedługo zacznie oddawać (1)

      Paliwo

      • 1 3

      • Tak dobrze to nie ma, tankować i tak trzeba. Ale jednak leje się mniej niż w typowo benzynowym aucie, więc nie narzekam.

        • 0 0

    • Czy to

      Pan Włodek z reklamy?Niech Pan coś o lexusie wspomni i rabatach

      • 0 0

    • ja mam corolle 1.8 hybrid i nie przekraczam 5 l w cyklu mieszanym wiec peugeot niczego nowego nie wnosi (1)

      • 4 0

      • Golf TDI
        Maks 4 litry

        • 0 0

  • hybrydom TAK

    ale nie wszystkim. szansa dla hybryd polega na zapewnieniu niezawodnosci. trzeba pozbyc sie anachronicznych i zawodnych komponentow: skrzynia biegow turbiny pasy walki kolka i przekladnie. osiagnac to mozna prosto: maly prosty silnik spalinowy o stalych obrotach ladujacy duzy akumulator. trakcyjne silniki elektryczna na kolach (jak w tramwaju). niepotrzebna skrzynia biegow i caly ten zawodny aset wokol silnika. to jest przyszlosc hybrydy. tylko czy producenci zaprojektuja pojazd w ktorym nie ma co sie zepsuc? ladny ten belkocik troche kwadratowy ale sie wyroznia.

    • 0 0

  • Cena za wysoka

    Za 160 tys. można mieć Cuprę Leona z 300-konnym silnikiem 2.0 TSI i 7-stopniowym automatem DSG

    • 1 0

  • Za 140 tys. można mieć Camry o 2 klasy wyższe auto z lepszym wyposażeniem, tak samo przyśpieszające. (8)

    Camry spala tyle samo, a komfortu porównać się nie da ... bez sensu ta cena, może 100-110 tys.

    • 13 5

    • Camry to bieda w porównaniu z Peugeotem

      Camry za 140 tys. nie ma nawet nawigacji, tapicerki z alcantary, podgrzewanych foteli z masażem, matrycowych reflektorów czy kamery 360. Peugeot to wszystko ma.

      • 0 0

    • zasymuluj ubezpieczenie tego camry, się zdziwisz (6)

      • 0 2

      • (4)

        co ma ubezpieczenie do tego co napisał powyżej? Niemniej Camry nie będzie tak dobrze wyposażona jak ten Pug za 180 koła. Nie zmienia to faktu że wyposażenie dodatkowe podwoiło wartość pojazdu, a to tylko gadżety.

        • 7 0

        • Możesz podać 3 elementy wyposażenia których brakuje w Camry ? (3)

          • 1 2

          • mogę i są to tylko gadżety, przecież napisałem powyżej (2)

            gadżety które wywindowały cenę Peugeota do dwukrotności jego wartości, a które same w sobie kosztują fortunę gdy je się dobiera, zupełnie nie wartą ich ceny

            • 2 1

            • Czyli wg ciebie peżot lepszy bo ma z tyłu gniazo usb-c ? (1)

              • 0 2

              • czyli wg ciebie jesteś analfabetą bo nie zrozumiałeś tego co napisałem

                • 1 0

      • Ubezpieczenie dla nowego auta za 180k zawsze będzie droższe od tego za 140k.

        I tak będzie przez 3-4 lata od nowości. Chcesz z tym dyskutować?

        • 2 0

  • Nie hybryda, nie elektryk? kolejne tony gazów do atmosfery, i to nie za darmo (9)

    takie koncerny powinny dawać przykład, i wprowadzać nowe modele wyłącznie w klasie samochodów elektrycznych ewentualnie hybryd.
    Wtedy infrastruktura pojawiła by się błyskawicznie i nikt by nie marudził, że nie ma gdzie ładować w trasie. Najlepiej usmażmy się wszyscy w tych LUX carach

    • 8 49

    • a na urlop szybowcem? (3)

      • 3 4

      • transport zbiorowy wychodzi bardziej ekologicznie (2)

        dlaczego wszyscy musimy mieć w rodzinie po 3-4 auta, bo inaczej czujemy się jakoś biedakami?
        że się w życiu nie dorobiliśmy, może lepiej jedno (średnio), za bardziej eko, tańsze w eksploatacji i częściej wykorzystywane.
        W systemie car shareing-u nawet mniej samochodów wystarczy

        • 2 3

        • taaa bo mamy po 15 aut :D :D :D co ty bredzisz gamoniu? (1)

          przelicznik jest taki że mamy niespełna 0,75 auta na osobę a realnie mniej bo 0,65, reszta nie uczestniczy w ruchu. Poza tym transport publiczny dobry jest dla singli i emerytów a nie dla rodzin. I te właśnie rodziny kupują auta. Gdyby im to ciążyło na pewno by tego nie robiły.

          • 1 0

          • 0,75 na każdego mieszkańca

            biorąc pod uwagę, że prawie 20% to dzieci i z 10% ma ponad 70 lat, to wychodzi znacznie ponad 1 bryka na osobę w wieku produkcyjnym

            • 0 0

    • Elektryk

      Durny jesteś jak Wałęsa.

      • 0 0

    • Sprawdź sobie proces wytwarzania baterii do elektryków, czy hybryd. Jest niebywale ekologiczne

      • 0 0

    • oj, problemy z czytaniem czy z językiem polskim?

      "Pod maskę testowanego egzemplarza trafił układ hybrydowy typu Plug-in, który znamy z innych modeli".

      • 3 1

    • Elektryk w zimie?? (1)

      Jak przyjdzie śnieżyca i mocny mróz elektryka sobie wsadzić w tyłek można.Wyłączysz ogrzewanie by baterie nie padły stojąc w korku??

      • 3 6

      • w korku baterie? co ty ćpasz?

        Ogrzewanie zżera niewiele prądu w porównaniu do samego napędu. Elektrykom można wiele zarzucić ale nie akurat to.

        • 2 7

  • Peugeot to szrot

    Nigdy przez 30 lat nie miałem większego grata trup i tyle

    • 0 1

  • (7)

    No i koniecznie tablet z aliexpress na środku deski oraz prostokątna kierownica:) Jak ja to kocham:)

    • 12 4

    • Samochód (6)

      Dla gadżeciarzy i PH na troche wyższych stanowiskach aby poczuli prestiż.Ogólnie kupa z włosem

      • 4 5

      • (5)

        raczej na kartuski odpust by sonsiadom oko bielało

        • 4 4

        • (3)

          W Kartuzach to kupują tylko niemieckie.
          Zazwyczaj stare, chyba że ktoś sprzedał ojcowiznę.
          Nic, że Niemcy kilkadziesiąt lat temu zamordowali jakieś 6 milionów polskich obywateli

          • 2 4

          • (2)

            Kilkadziesiąt lat temu. Od Dajków z Borneo też nic nie kupisz tylko dlatego bo 36 lat temu zanotowano oficjalnie ostatni przypadek kanibalizmu na ich wyspie?

            • 4 1

            • (1)

              Ale raczej nie jedli przemysłowo Polaków, tak jak Niemcy mordowali.
              Poza tym nie produkują samochodów

              • 0 2

              • jacy oni? Wg ciebie każdy Niemiec mordował Polaków?

                • 1 0

        • O wlasnie

          Tam pasuje

          • 3 2

  • Za 188 tyś (26)

    To można już kupić auto premium mb, bmw, volvo, Audi, Lexus, lub toyote camry.
    Stoparę to max za perzocinę, jaka by nie była

    • 30 13

    • (24)

      Premium obecnie za 188k?
      Bueheheheh
      Chyba fury kupujesz w komisach w Starogardzie.

      • 22 6

      • Mercedes C180 za 160 tyś- nowy z salonu (23)

        Zatkało kakało?
        Nie masz wiedzy to się nie wypowiadaj

        • 3 11

        • (1)

          Ten mercedes, tak jak i cla w podobnej kwocie nie ma kompletnie żadnego wyposażenia. Za pakiet na poziomie średniego focusa dopłacić trzeba ok. 100 tys

          • 0 4

          • tak tak, tam wiatr chula bo nawet drzwi nie ma :D :D :D

            • 1 0

        • (6)

          Mercedes C z silnikiem 1.5 od Renault. Wersja bazowa - GOŁA.

          • 7 2

          • (4)

            sam jesteś goły, a jak ci merol przeszkadza to weź audi A4, podstawa od 142 tys PLN. W podstawie 2 litry turbo i 150 koni. Lusterka i szyby elektryczne, klimatronic, 8 głośników, tempomat, kamera cofania, czujniki, xenony, nawet klapa bagażnika otwierana automatycznie. Co jeszcze chcesz? Merol ma więcej bajerów

            • 4 4

            • 150 KM to nie są 2 litry tylko 1,5 na trzech garach (1)

              Montują to w Fabii, Polo i lepszych kosiarkach do trawy.

              • 1 2

              • bzdura, w audi do są właśnie 2 litry i 4 gary

                ale to nie ma znaczenia bo skrzynia korbowo tłokowa i tak się zużywa ostatnia. Nigdy tego nie zajedziesz.

                • 1 0

            • (1)

              Co jeszcze? Matrycowe LEDy, HUD projekcyjny, tapicerkę skórzaną, podgrzewaną kierownicę i fotele, wentylowane fotele, regulację foteli elektryczną z pamięcią. Kamera 360 i czujniki martwego pola. I amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Nie potrzebuję natomiast wnętrza pełnego tabletów ani "asystentów" przeszkadzających w prowadzeniu.
              O większej mocy i AWD przez skromność nie wspomnę.

              • 4 3

              • i za te HUDy i podgrzewaną kierownicę chcesz dopłacić drugie tyle? Spoko, to twoje pieniądze, ale to są rzeczy drugiej potrzeby. Nie sprawią że auto będzie 2 razy lepsze. I o tym właśnie piszę.

                • 2 2

          • B.dobry motor

            Minimalne spalanie

            • 0 1

        • Taaa (9)

          Po pierwsze ceny od 176 200
          Po drugie bez lakieru nie sprzedają więc dopłata
          Po trzecie wersja podstawowa ma tylko kierownicę i koła

          Jak ma to być w miarę użyteczne to dorzuć pakiety za 50 000

          • 11 5

          • przesadzasz (2)

            C już w bazie ma wszystko czego potrzebujesz, jasne nie będzie tak wycacana w gadżety jak ten Pug ale właśnie w tym tkwi cały myk, że wartość gadżetów podwoiła samochód, a cały czas jest to jedno auto.

            • 4 8

            • (1)

              Przejdz przez konfigurator, potem bierz się za komentarze

              • 3 2

              • przeszedłem i ma wszystko czego potrzebuję

                • 1 0

          • Negocjuj, nie idz do pierwszego lepszego salonu, weź ofertę od konkurencji. (3)

            Obniżyć cenę o 10% to żaden problem. O 20% trzeba się postarać.

            • 3 9

            • (2)

              Kupowałeś ostatnio nowy samochód?
              Wiesz co się teraz dzieje na rynku?

              • 5 2

              • No co sie dzieje ? Klienci się biją o nowe mercedesy po 180k ? (1)

                A może sprzedawcy Ci wmówili 'bierz pan, bo jak nie to mam 2 chętnych w kolejce' :)))

                • 7 5

              • W mercedesie za 180 tys nie ma składanych lusterek czy kluczyka zbliżeniowego. Czyli czegoś co w kii masz w podstawie

                • 6 0

          • No tak, (1)

            Bo bez kamer 360 i innych d*pereli żyć się nie da.
            Czujnik, asystenty, wspomagacze dla upośledzonych.
            I musi być moc, wiadomo, min 200KM żeby sąsiad zzieleniał z zadrości.
            A ogólnie lewym pasem 80km/h po AK.

            • 8 5

            • Stont

              • 5 4

        • (3)

          Pomijając inne rzeczy to przed wszystkim nie jest klasa premium

          • 4 1

          • To co jest wg cb (2)

            Klasą premium? Opel a może vw? Czy Dacia?

            • 0 4

            • (1)

              Aston Martin, BMW 7, Mercedes s, audi A8 itd.

              • 1 4

              • To nie są samochody z klasy premium, tylko lux. To jest zasadnicza różnica.

                • 2 1

    • Co to za waluta ten tyś?

      • 1 1

  • Ładny, fajny, ale za cenę max 120k. 180k to za dużo na takie auto (6)

    • 46 0

    • (5)

      Teraz samochody tyle kosztują. Nie kupi się kompakta poniżej 100 tys. oprócz Dacii.

      • 6 1

      • (3)

        pazerność koncernów

        • 5 2

        • taaaa, mądry się odezwał, ceny wynikają z zupełnie czego innego (2)

          a pazerność jest blokowana przez konkurencję. Ostatnie podwyżki cen to zasługa EU która dowaliła podatki emisyjne. Przez to nawet VW Up zdrożał z 33k do 50, a nawet do 57 ale to już przez utratę wartości złotówki.

          • 4 0

          • (1)

            wieśwagen ? nigdy ! oszustwo bo technologii nie ma a FSI to klapa

            • 3 2

            • mówię w zupełnie innym kontekście

              nie wiem do czego nawiązujesz

              • 1 0

      • 100 tysięcy

        to za dużo na kompakt w każdym przypadku. Koncerny z cenami powaliło do szczętu.

        • 1 1

  • Peugeot z pazurem? A to dobre hahahahaha. No może cena jest z pazurem.

    • 21 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CVT?

 

Najczęściej czytane