• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min

Maciej Korolczuk
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym. Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym.

Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.



Wytyczenie buspasa na Słowackiego:

O pomyśle inżynierów ruchu na usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej między Matarnią a Wrzeszczem po raz pierwszy napisaliśmy w czerwcu 2017 r. Wówczas idea zakładała przebudowę ronda de la Salle, by autobusy pięciu linii (110, 122, 126, 157, 210) mogły sprawniej przejeżdżać przez skrzyżowanie i płynnie wjeżdżać w zatoki autobusowe.

Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.

- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza. Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.

Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.

Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.

Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.

W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich zobacz na mapie Gdańska, Podwalu Grodzkim zobacz na mapie GdańskaPrzedmiejskim zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie GdyniMorskiej zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (206) 2 zablokowane

  • (1)

    Taa... a podczas realizacji inwestycji będzie się jechało 0,8 km odcinek przez godzinę

    • 9 0

    • A potem 0,25 km/h

      • 0 0

  • Róbcie zatoczki autobusowe gdzie tylko się da

    i gdzie się da róbcie skróty, utwardzajcie polne drogi w mieście itp itd.
    Są ogromne rezerwy w tej materii.

    • 4 4

  • Jak dotąd to wszystkie rozwiązania w Gdańsku to zgniły kompromis, który nie zadowala nikogo. (1)

    Rozwiązaniem, które zadowoli wszystkich jest sprowadzenie tramwajów pod ziemię jak w Brukseli, wybudowanie kolejki miejskiej nad rzeką lub drogą (jak w Wuppertalu). lub rozbudowanie niezależnej od dróg jezdnych linii tramwajowych. Niestety projekty ograniczają się na jedną kadencję władz miejskich i pr,ypomina to leczenie syfilisu maścią na pryszcze bo nie rozwiązują problemów komunikacyjnych problemowo, tylko proponują rozwiązania krótkoterminowe które są załagodzeniem problemów, a nie ich rozwiązaniem.

    • 8 0

    • Paweł miał na to 4 kadencje

      I gdzie jesteśmy w porównaniu do miast które wymieniłeś ?

      • 2 0

  • Buspas również

    dla aut osobowych przewożących min. 4 osoby jak w wielu krajach europejskich. Pokój haterom.

    • 4 1

  • Słowackiego to knot Adamowicza

    Ciagłe korki i beznadeziejne rozwiązanie z estakadą przy Galerii.

    • 5 3

  • PO CO?

    Nie lepiej nowy, trzeci pas udostępnić dla wszystkich? Może nie będą to 4 minuty tylko 2 zysku dla autobusów, ale ile osób uniknie przy okazji stania w korkach na tym odcinku...

    • 5 7

  • Buspas juz jest - tylko zajęty

    Na Słowackiego są dwa pasy, których nie są w stanie obsłużyć / przepuścić skrzyżowania we Wrzeszczu. Możecie zrobić jeszcze pięć pasów, a i tak będzie korek. Można też jeden pas zamienić na buspas - i wtedy jest szansa, przy szybkich autobusach, że ludzie nimi pojadą zamiast samochodami.

    • 3 5

  • nie marudzić

    nie marudzić jaki gospodarz takie pomysły 129 tys poparło pomysły gospodarza to teraz macie

    • 5 2

  • haha..

    zróbcie ze Słowackiego deptak w dół...

    • 3 1

  • Optymalnie

    By było wykorzystać dwa pasy Słowackiego oraz potokowej i zrobić dwupasmowy lewoskręt z wrzeszcza w kierunku moreny. Może ktoś wpadnie na ten genialny pomysł i odkorkuje to skrzyżowanie w godzinach popołudniowych.

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Urus to SUV marki:

 

Najczęściej czytane