- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (323 opinie)
Na ok. siedemdziesiątym kilometrze autostrady A1, pas budowanej drogi przechodzi skrajem Jeziora Czarne. Ponieważ niezbędne okazało się przygotowanie nasypu oraz podwodne umacnianie skarpy i dna jeziora o pomoc poproszono wyspecjalizowaną grupę nurków.
Grupa nurków kontrolowała budowę nasypu, a następnie wyłożyła podwodną część skarpy specjalnym materiałem (włókniną) wykorzystywanym w budowlach hydro-technicznych. Wykorzystana tkanina filtracyjna ma na celu utrudnić wypłukiwanie ziaren piasku i innych drobin przez wodę. Tak przygotowany nasyp pokryto warstwą kamieni.
Prace prowadzone były na skarpie brzegowej zbiornika oraz pod wodą, głównie na głębokości 3,5 metra. Niekiedy jednak nurkowie schodzili nawet na głębokość 7 metrów.
Prace podwodne na Jeziorze Czarne rozpoczęto pod koniec grudnia ubiegłego roku. Trwały do początku lutego. Prowadziła je grupa czterech wykwalifikowanych nurków z wrocławskiej firmy specjalizującej się m.in. w poszukiwaniu wraków, wykonywaniu remontów
podwodnych, prac minersko-wyburzeniowych, itp.
Prace wykonywano zimą, aby zabezpieczenie fragmentu skarpy jeziora można było zakończyć przed sezonem wegetacyjnym i lęgowym.
Opinie (30) ponad 200 zablokowanych
-
2007-02-21 00:33
Precz z A1 !!!
Precz z niszczycielami środowiska !!!
TIRY NA TORY !!!
Earth Liberation Front- 0 0
-
2007-02-21 01:06
Od roku 1989 zlikwidowano w Polsce 6000km lini kolejowych
a teraz za pomocą przekrętów i deweloperskich machlojek za rządowe pieniądze banda złodziei udaje, że łata to co wcześniej rozkradła i zniszczyła (mowa o torach kolejowych i pociągach).
Ten polski reality show nie może już tak dłużej trwać !!! Korupcjogenne środowiska czas odciąć od koryta!!! Komisjo Europejska zabierz Polsce wszystkie dotacje na drogi!!!- 0 0
-
2007-02-21 01:26
A kto przez 10 lat siedzial na stolkach?!
Lewi kretyni! a kto zarzadzal kolejami? panowie przez male p kwach, mil. i ich szacowni koledzy! no przepraszm Was ale czemu teraz placzemy?!
- 1 0
-
2007-02-21 02:48
100"
Akurat Zarząd PKP i ich spółek-córek to aą tacy samochodziarze jak inni. Nie martwi ich stan koleji, tylko jedynie funkcjonujące linie do zamknięcia, gdyż sami jeżdżą samochodami.
- 0 0
-
2007-02-21 08:20
Super! Mogli wogóle zasypać to jezioro bo akurat tak wygodniej byłoby bodować autostradę, która pewnie w całości nigdy nie powstanie.
- 0 0
-
2007-02-21 08:50
" ciekawe czemu nie mozna bylo przesunac ałtostrady 20m obok"
Glownym problemem budowniczych autostrad w Polsce nie jest moim zdaniem przesuwanie ich na boki , tylko posuwanie do przodu .
Tysiace artykulow , setki planow i koncepcji , a autostrad dalej jak na lekarstwo .- 0 0
-
2007-02-21 08:58
A ja byn zbudował
Most nad tym jeziorem. Może tak nie byłoby taniej ale za to jakże efektownie.
Wielki wiszący most nad całym jeziorem i jeszcze troszke dalej też żeby efekt był lepszy.
Zakasowalibyśmy Francję i jej słynną mostową autostradę na południe.- 0 0
-
2007-02-21 09:00
Mirono
Jak piszesz ałtostrady ?
A moze i dobrze ?- 0 0
-
2007-02-21 09:13
Marek
To nie ja :)
Kto napisał "ałtostrady"?- 0 0
-
2007-02-21 09:18
stuknił się w głowę "Aldwyn Danu Nightwind". Mi np. A1 będzie pomocne w odwiedzaniu rodziny z Torunia, a TIRem nie jeżdzę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.