- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (156 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (318 opinii)
Obwodnica Metropolitalna najwcześniej w 2024 roku
Na przyszły rok zapowiadane jest ogłoszenie przetargu na wybór partnera prywatnego, który zaprojektuje i wybuduje Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej o długości 33 km. Wykonawca będzie miał cztery lata na realizację zadania. Potem będzie utrzymywał ekspresówkę przez kolejne 26 lat, za co będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.
Będzie to pierwsza w Polsce trasa szybkiego ruchu wybudowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
- W 2020 roku planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
To oznacza, że termin zakończenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej przesuwa się z 2023 roku na rok 2024. Oczywiście pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii wydanej przez Europejski Urząd Statystyczny w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został pod koniec sierpnia przekazany przez GUS do Eurostatu.
Według aktualnych szacunków budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pochłonie 1,965 mld zł netto, ale ostateczna cena będzie znana, gdy poznamy oferty zainteresowanych podmiotów.
W formule PPP ma powstać również czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.
Przebieg Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Opinie (275) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-21 08:26
Każda nowa droga cieszy. Szkoda, że tak późno. Poza tym trzeba jak najszybciej poszerzyć Obwodnicę Trójmiasta!
- 15 3
-
2019-11-21 08:31
Trójmiasto jest ograniczone ze względu na, z jednej strony morze, z drugiej wzgórza morenowe. Dlatego trzeba rozbudować infrastrukturę drogową gdzie tylko to możliwe.W samym Trójmieście modernizować skrzyżowania(lewoskręty i prawoskręty).
- 15 2
-
2019-11-21 08:33
(4)
Standard pisowski czyli brak jakichkolwiek inwestycji w tym drogowych.
- 12 22
-
2019-11-21 11:55
(2)
Bajki opowiadasz. W latach 2015 - 2019 wybudowano i oddano do użytku w Polsce 732 km dróg ekspresowych. Kto rządził w tym czasie?
- 2 5
-
2019-11-21 12:45
Nie powtarzaj bzdur Pinokia Mateuszka .
- 2 2
-
2019-11-22 05:31
A nawiekszość tych drug kiedy umowy podpisano i zaczęto realizować ?
- 1 1
-
2019-11-21 18:30
a budyniowy standard widzimy i czujemy codziennie
jadąc do pracy
- 1 2
-
2019-11-21 08:39
(1)
Moim zdaniem to niczego nie zmieni, bo z obwodnicy mogą zniknąć ciężarówki, ale wzrośnie przez to prędkość osobówek na prawym pasie. Obwodnica korkuje się na wysokości węzłów i to je należy przebudowywać "w bok" tak, aby auta nie stały na obwodnicy (która swoją rolę już dawno przestała pełnić). Bez bardzo dobrego transportu publicznego tutaj raczej się nie obejdzie.
- 12 7
-
2019-11-21 11:56
Nie wzrośnie, będę jechać dalej 80tka ;)
- 3 0
-
2019-11-21 08:40
Cos czuję, że szybciej zaczniemy latać dronami osobowymi - za granicą już taksówki testują ;-)
- 8 4
-
2019-11-21 08:43
raczej trasa gdyńska (3)
nie nazywajcie tego trasą kaszubską, tylko trasą gdyńską.
mieszkańcy większego Gdańska nie skorzystają z tej nowej drogi.- 6 12
-
2019-11-21 08:47
(2)
Będą korzystać wszyscy jadący z głębi Polski w kierunku zachodnim co odciąży Obwodnicę Trójmiasta.
- 6 4
-
2019-11-21 11:11
Będą jeździć bo lubią nakładać 20 kilometrów. (1)
- 4 1
-
2019-11-21 12:46
Nałożenie 20 km. to mały koszt a czasowo będzie dużo szybciej !
- 1 1
-
2019-11-21 08:45
(2)
Nie rozumiem malkontentów i przeciwników. To znaczy co? Nie mamy budować nowych dróg, modernizować starych? Przecież to jest chore myślenie. Najlepiej nic nie budować?!!! To samo dotyczy deweloperów. Gdzie ludzie mają mieszkać? Kto zbudował mieszkania wiecznym krytykom, może oni mieszkają pod namiotem, nie korzystają z komunikacji miejskiej, czy nie jeżdżą swoimi autami?!
- 25 3
-
2019-11-21 09:12
Opcji jest wiele (1)
Prywatny niemiecki inwestor w czasach Wolnego Miasta Gdańska lub przed 1918 rokiem, spółdzielnia, domek jednorodzinny, kamienica czynszowa z okresu międzywojennego itd. Tego nie budowali deweloperzy :) A jakie to są dobrze skomunikowane i zaopatrzone w różnorakie usługi lokalizacje! Samochód można wówczas używać głównie w weekendy.
- 3 5
-
2019-11-21 09:18
Myślenie typu, jeden posiłek dziennie i też będziesz żył.
- 4 1
-
2019-11-21 08:45
FOMT
- 2 0
-
2019-11-21 08:49
na euro 2012 mogą nie zdążyć
- 22 3
-
2019-11-21 08:55
Lepiej dołożyć trzeci i czwarty pas na obecnej obwodnicy (2)
Komu będzie tak naprawdę służyć nowa droga? Trochę ciężkiego tranzytu na zachód pójdzie bokiem dzięki niej, ale to tyle.
- 5 21
-
2019-11-21 15:42
Pomyśl (1)
Z Twojego komentarza ewidentnie wynika, że Tobie nie będzie służyć nowa droga. Bo tam nie jeździsz. Nie wyjeżdżasz poza obwodnicę, bądź jeździsz w innym kierunku. Jednak są osoby, które będą korzystać z tej drogi.
Mi np. do niczego nie jest potrzebna Trasa Kaszubska, a jednak rozumiem, że jest komuś potrzebna, omija np. Redę, Rumię i Wejherowo dla osób poruszających się wzdłuż wybrzeża.
myślimy ludzie...
Dla tych, którzy czekają na Trasę Kaszubską, autostrada A1 nie jest potrzebna, bo jest w przeciwną stronę.
Metropolitalna odciąży obwodnicę, węzeł Kowale, Karczemki, Osowa itp itd.
Zauważ, że od południowej obwodnicy do planowanej drogi zielonej, stara obwodnica ma 5 węzłów po drodze.
Nowa będzie miała 1. Czyli tranzyt będzie leciał Metropolitalną, a lokalny ruch starą obwodnicą.- 3 2
-
2019-11-22 05:41
Tu jeszcze do omijania Redy, Rumi i Wejherowa trza dodać Gdynię. Bo wszzyscy na końcu obwodnicy się spotykaja z tranzytem z portu w kierunku Szczecina czyli droga S6 . I dzieki temu zostanie tylko ruch z portu na tej drodze
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.