• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki na ul. Małomiejskiej. Czy trzeba się do nich przyzwyczaić?

Maciej Naskręt
3 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ul. Podmiejska w Gdańsku. Ul. Podmiejska w Gdańsku.

Mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej narzekają na ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Podmiejskiej zobacz na mapie Gdańska do centrum. Ich powodem ma być zmieniony program sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska na czas toczących się prac drogowych. Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali. Zmiana sygnalizacji na splocie Traktu i ul. Podmiejskiej ma być dopiero wprowadzona. Sprawdzamy, czy poprawi sytuację drogową.



Co może wpłynąć najbardziej na odkorkowanie ul. Małomiejskiej?

Od sierpnia, kiedy rozpoczął się remont Traktu św. Wojciecha, mieszkańcom Oruni i Oruni Górnej dokuczają ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej do centrum. Pokonanie 1,5 km odcinka drogi zajmuje w godzinach szczytu nawet 30 minut. Szybciej mieszkańcy poruszają się tam piechotą. Wielu kierowców zrezygnowało z jazdy wspomnianymi ulicami i wybierają drogę okrężną - m.in. al. Havla, która nad ranem od kilku tygodni również nie wygląda zachęcająco.

Mieszkańcy upatrują problemu w źle ustawionym programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów. Co gorsza, problem dotyczy autobusowej komunikacji miejskiej. Korki zaczęły doskwierać szczególnie po rozpoczęciu prac na Trakcie św. Wojciecha. Teraz, gdy można już jeździć na Trakcie dwiema nitkami, na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej wciąż są duże korki. Drogowcy z pewnością zapomnieli o poprawieniu przy tej okazji programu sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha - mówi pani Wioletta, mieszkanka południowego Gdańska.
Czy inżynierowie ruchu faktycznie przeoczyli zmianę świateł?

- Niczego nie zmienialiśmy podczas remontu Traktu - sygnalizacja działa obecnie w identycznych cyklach, jak przed remontem i w jego trakcie - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, program sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej ma się dopiero zmienić. Inżynierowie ruchu przyklasnęli pomysłowi radnych dzielnicy, którzy zachęcali władze miasta do przeniesienia przejścia dla pieszych ze zjazdu z ul. Podmiejskiej w Trakt Św. Wojciecha. Piesi będą mogli przejść przez czteropasmową jezdnię za skrzyżowaniem (patrząc od strony ul. Podmiejskiej) - na wysokości sklepu Lidl.

Kto zyska czas, a kto straci?

- Układ cykli sygnalizacji zmieni się dopiero po przeniesieniu przejścia dla pieszych. Wtedy jednak nie zmienią się warunki jazdy dla kierowców z ul. Podmiejskiej, a dla tych, którzy jadą ul. Sandomierską i Traktem Św. Wojciecha - cykl dla Traktu zostanie skrócony, wydłużony zostanie za to cykl dla pojazdów na Sandomierskiej - wyjaśnia Wawrzonek.
Inwestorem prac przy przeniesieniu przejścia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska i prowadzi je w ramach przebudowy Traktu św. Wojciecha. Inwestycja ma być gotowa do końca listopada tego roku.

Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej. Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej.

Poznaj historię przedwojennej pralni przy dzisiejszym Trakcie św. Wojciecha

Miejsca

Opinie (185) 8 zablokowanych

  • Poszerzenie ulic nie pomoże - jedynie przeniesie korek dalej - na następne trudniejsze miejsce

    Jedynie spadek liczby aut i polepszenie komunikacji miejskiej spowoduje ralna zmianę na lepsze. Samochodów jest zbyt dużo. Można się złościć ale radze zaakceptować. Nauka nie kłamie - przetestowano nasze problemy 30 lat temu na zw. "zachodzie". Dzisiaj - radykalnie ogranicza się ruch aut w centrum miasta.

    • 3 2

  • (1)

    To teraz chyba będzie remont skrzyżowania. A zastanawiało mnie, że jak pisano o remoncie na trakcie określano, że będzie od do ul. Sandomierskiej. Remont się kończy a brakuje około 100 m do skrzyżowania. Samo skrzyżowanie jest jak ser szwajcarski, a do tego te koleiny. Nie wiem kto nie myślał i nie brał pod uwagę tego fragmentu. No chyba, że się mylę. Może ktoś posiada info czy będzie remont skrzyżowania, bo dopiero wówczas przekonamy się co znaczą korki na Trakcie.

    • 2 0

    • http://mojaorunia.pl/index.php?option=com_orunia&Itemid=24&task=artykul&id=12962
      tutaj odpowiedź na temat remontu - wakacje 2016 !!!

      • 0 0

  • (1)

    Należy na Małomiejskiej wyznaczyć Buspas dla autobusów. Nie będzie przynajmniej problemu z dojazdem do pracy. Należy też zrobić ścieżkę rowerową aż do samego Traktu.

    • 4 3

    • jak tam niby chcesz zrobic bus pas? wyburzyc budynki?

      • 1 2

  • 40-50 minut do tych świateł........ jakaś paranoja !!!!!

    Jeżdzę tędy codziennie , zjazd od ronda na Orunię główną do świateł widocznych na zdjęciu , zajmuję mi codziennie 40-50 min to jakaś paranoja!!!!!!
    Od wspomnianych świateł do Nowego Portu jadę 10-15 min w godzinach porannych 6:30-7:00 .
    Zróbcie coś z tym bo można kur.wicy rano dostać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 1

  • cytat: "Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali" "inżynierowie" kłamią, "zielone" jest o 10 sekud krótsze.

    Czas przejazdu od Madalińskiego do Sandomierskiej wydłużył się o 10-15 minut.
    Od czasu remontu TŚW i jeszcze jedna ciekawostka, odcinek wspominanej ulicy od kładki do skrzyżowania z Sandomierską NIE BĘDZIE NAPRAWIANY.
    Jeszcze kilka uwag projektu "remontu" można było poszerzyć ulicę, przebudować "przystanki autobusowe" jednak komuś zależało, żeby zarobić, a nie zrobić.

    • 1 0

  • ustawić zakaz wjazdu na Chełm

    Popieram opinię, że auta skręcające z Małomiejskiej na górę w stronę Chełmu blokują nieraz całą zmianę świateł i nikt oprócz nich nie może pojechać ani 1m do przodu...
    Albo ustawić zakaz wjazdu na Chełm (co będzie kłopotliwe bo słabo z rozsądnymi alternatywami), albo zmodyfikować program świateł - czerwone od Traktu zapala się wcześniej co pozwoli na skręt w lewo i puszczenie pozostałych samochodów...

    • 2 0

  • My tu piszemy, ale czy jakiś cżłowiek z ZDiZ to przeczyta? (1)

    Tu niektóre pomysły są naprawdę dobre.

    • 3 2

    • Wszystkie pomysły są głupie, oprócz tego że najlepiej korzystać z tramwaju.

      • 0 1

  • A na skrzyżowaniu przy Urzędzie Wojewódzkim światła są dla urzędasów (1)

    tak, żeby mogli sobie ładnie wyjechać - przez to korki na Trakcie są nawet po południu.

    • 4 0

    • co wolno wojewodzie to....

      • 2 0

  • Na Małomiejskiej pod górkę autobusy skręcające do pętli stoją

    przez taki mały cypel trawnika z latarnią. Przez to mają dużo krótszy lewoskręt - bo jest podzielony na dwa odcinki.

    • 0 0

  • Osiedla się rozbudowuja.. (1)

    Nie ma się co dziwić, że są coraz większe korki jak przybywa coraz więcej osiedli w okolicach m.in. Świętokrzyskiej... i co tu filozofować, więcej samochodów, a dróg nie przybywa

    • 3 2

    • a głupi ludzie wciąż tam kupują mieszkania i narzekają na korki

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

XC90 to model z gamy którego producenta?

 

Najczęściej czytane