- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Osiem elektrycznych Kii e-Niro dla gdańskich urzędników
Na początku lipca 2021 roku informowaliśmy o ogłoszonym przez miasto Gdańsk przetargu na dostawę ośmiu samochodów elektrycznych. Znamy rozstrzygnięcie konkursu. Najkorzystniejszą ofertę złożył gdański przedstawiciel marki Kia, firma Interbis.
Aktualizacja, godz. 14:55
W Biuletynie Zamówień Publicznych kwota całkowita zwycięskiej oferty na dostawę ośmiu aut elektrycznych wynosi 1 mln 573 tys. 199 zł. Gdańscy urzędnicy sprostowali jednak tę informację. To kwota zawierająca tzw. zamówienie opcjonalne w wysokości 310 999 zł na zakup dodatkowych dwóch samochodów. Miasto jednak nie skorzystało z zamówienia opcjonalnego, decydując się na realizację wyłącznie zamówienia podstawowego w wysokości 1 mln 262 tys. 199 zł. A to oznacza, że jeden egzemplarz Kii e-Niro będzie kosztował 157 774 zł, a nie 196 tys. zł.
***
Przedmiotem zamówienia jest dostawa ośmiu samochodów osobowych jednej marki o napędzie elektrycznym na potrzeby Gminy Miasta Gdańska oraz jej jednostek organizacyjnych: Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego, ZTM, GDZiZ oraz Gdańskich Nieruchomości.
Podstawowym warunkiem, który musieli spełnić oferenci, był zasięg samochodów elektrycznych. Siedem z ośmiu egzemplarzy musi oferować zasięg na jednym ładowaniu wynoszący minimum 340 km. Natomiast jedno z aut na pełnej baterii powinno pokonać co najmniej 400 km.
To pokłosie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. W jej świetle od 2022 roku jednostki samorządu terytorialnego powinny posiadać w swoich flotach co najmniej 10 proc. aut elektrycznych lub napędzanych gazem.
Nasz test elektrycznej Kii e-Niro
Do przetargu przystąpiły cztery firmy, w tym dwie z Trójmiasta. Co istotne, wszyscy dealerzy posiadają autoryzację marki Kia. To dealerzy: Interbis z Gdańska, JD Kulej z Sopotu, Delik z Przeźmierowa k. Poznania oraz Marvel z Łodzi.
Zwycięską ofertę złożyła firma Interbis, która za dostawę ośmiu "elektryków" zaproponowała kwotę 1 573 199 zł. A to oznacza, że jeden samochód będzie kosztował gdański magistrat ponad 196 tys. zł.
Wiadomo również, że Interbis dostarczy urzędnikom osiem egzemplarzy Kii e-Niro.
W uzasadnieniu wyboru czytamy: oferta wybranego wykonawcy przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert opisanych w SWZ.
Dealer dostarczy samochody w ciągu 30 dni. Warto również dodać, że okres gwarancji na baterie wynosi 84 miesiące.
Więcej artykułów na temat aut elektrycznych
Elektryczme auta przepłacone? (22 opinie)
Miejsca
Opinie (211) ponad 10 zablokowanych
-
2021-09-19 21:12
Mieszkaniec
Dla urzędników tylko rowery. Nie auta. Już im się w głowach poprzewracało i zwolnić 80 %. Komputery teleksy vdeo rozmowy,a urzędników przybywa i parkingi maja gratis.
- 3 0
-
2021-09-20 07:59
czyli nie taki kryzys w miejskim budżecie :)
- 0 0
-
2021-09-20 08:05
Wazne
Gadają nam frazesy o rowerach a jakoś nie widzę polityków ,samorządowców zapiera.....na rowerze tylko jeżdżą 4 literowymi BMW. A przecież wspólnie dbamy o środowisko. Sorry ale urzędnik ma komunikację miejską i tym powinniem jeździć!!! Prezydent Gdańska miała czy dalej ma ochronne i wiem ktoś powie ,że politycy mają ok ale to jest w ustawie itd ale ona jest prezydentem Gdańska .taki przykład mówią o tym ,że samorządy nie dostają pieniędzy itd widać właśnie ,że nie dostają
- 3 0
-
2021-09-20 09:44
To może jakieś konkety? Po co te auta?
Czytam o jakichś "wizjach" w terenie. Jest 80 wizji jednocześnie 5 dni w tygodniu po 8h? Nie? To do czego innego niż wożenie własnej d.. te samochody są potrzebne? Bo "bycie kierownikiem" to nie powód, jak auto stoi cały dzień pod biurem.
- 2 0
-
2021-09-20 10:50
Po co 8?
Jeden dla prezydenta i jeden dla jego zastepcy. To powinny byc wszystkie i jedyne sluzbowe samochody w miescie. Reszta powinna miec sluzbowe darmowe przejazdy komunikacja miejska na czas wykonywania obowiazkow sluzbowych.
- 7 1
-
2021-09-20 11:09
Śmiech na sali
Zabierają pasy i robią na nich ściezki rowerowe/parkingi, ograniczają prędkość i sugerują że jest świetna komunikacja miejska, to niech sobie nią jeżdżą zamiast kupować samochody. Nie wspominając już o tym, że kupują strasznie drogie samochody. Za ich cenę mogliby kupić min 25szt aut z półki średniej. Jak patrzę na takie rzeczy to się przysłowiowy nóż w kieszeni otwiera.
- 2 0
-
2021-09-23 07:42
Wstyd i hańba.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.