- 1 Podsumowanie majówki na drogach (42 opinie)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (120 opinii)
- 3 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (56 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (308 opinii)
- 5 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (162 opinie)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Otwarcie ul. Hucisko w nocy z piątku na sobotę
Kończy się pierwszy etap prac przy budowie tunelu drogowego pod ul. Hucisko . Kilka minut po północy z piątku na sobotę kierowcy wrócą na jezdnię w stronę Siedlec. Tramwaje pojadą tamtędy nad ranem, od razu w obu kierunkach.
W poniedziałek informowaliśmy, że kończy się pierwszy etap prac przy budowie tunelu pod ul. Hucisko, a otwarcie drogi i torowiska ma nastąpić w najbliższy weekend. Nieznany był wtedy jeszcze termin zmian. Teraz wiadomo, że kierowcy wrócą na tę ulicę już kilka minut po północy, ale na razie tylko w stronę Siedlec.
Tramwaje wyjadą na tory rano, ale od razu w obu kierunkach.
Pierwsza część tunelu gotowa
Pierwszy element konstrukcyjny tunelu pod ul. Hucisko jest już gotowy. Powstał przy nim mur oporowy, a także schody, którymi kiedyś zejdą piesi do planowanej ul. Nowe Podwale Grodzkie. Wykonawca działający na zlecenie Multi Poland - firma Doraco - przełoży teraz ruch pieszych i rowerów na północną stronę ul. Hucisko. To umożliwi dalsze prace - wykonanie drugiego fragmentu tunelu od strony budowanego Forum Gdańsk.
Do kiedy potrwają prace w tym miejscu i kiedy kierowcy wrócą na jezdnię w kierunku centrum?
- Prawdopodobnie w połowie stycznia przyszłego roku. Wszystko zależy jednak od pogody w listopadzie, grudniu i styczniu. Jeśli temperatury spadną poniżej minus pięciu stopni, nie będziemy mogli prowadzić części robót - podkreśla Wojeciech Bróż z Doraco.
Ulica Nowe Podwale Grodzkie
W budowanym tunelu pobiegnie nowa ulica tzw. Nowe Podwale Grodzkie. Droga połączy Dworzec Główny PKP ze skrzyżowaniem ulic Toruńskiej, Okopowej i Traktu św. Wojciecha .
Przebiegnie ona na tym samym poziomie, na którym dzisiaj znajdują się tory kolejowe. Docelowo ma mieć przekrój jednej jezdni i umożliwiać jazdę w każdym kierunku jednym pasem ruchu.
Ul. Nowe Podwale Grodzkie ma spełniać funkcję by-passa, który odciąży ruch na Wałach Jagiellońskich i ul. Okopowej. Pojadą nią ci kierowcy, którzy będą chcieli ominąć światła na Hucisku. Minusem będzie to, że przy dawnej przychodni kolejowej na Podwalu Grodzkim drogowcy będą musieli ustawić sygnalizację świetlną. Dziś jej tam nie ma.
Ulicą Nowe Podwale Grodzkie pojadą jednak nie tylko kierowcy, którzy będą chcieli ominąć korki, ale też klienci centrum handlowego. Trasa ma umożliwić realizację dostaw do lokali handlowych w centrum. Niestety, nie będzie tam ścieżki rowerowej ani chodnika.
Zamknięcie ul. Hucisko nie przeszkadzało ponad 37 proc. czytelników
Przy naszym ostatnim artykule o pracach na ul. Hucisko zapytaliśmy w ankiecie czytelników, czy odczuli utrudnienia w związku z robotami drogowymi. Wśród ponad 1,1 tys. głosujących tylko 24 proc. z nich stwierdziło, że tak, i że trudno ocenić ich straty pieniędzy oraz czasu z powodu robót.
Największa grupa - 39 proc. - czytelników uznała, że zmiany w ruchu ich dotknęły, ale z wyrozumiałością podchodzili do prowadzonych prac. Natomiast 37 proc. oddających głos stwierdziło, że objazdy i zmiany w komunikacji nie były dla nich problemem.
Inwestycja za 800 mln zł
Łączny koszt budowy Forum Gdańsk oszacowano na ok. 800 mln zł. Miejskim wkładem w inwestycję jest 6-hektarowa działka o wartości ok. 130 mln zł. W zamian za nią inwestor zbuduje Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska, które będzie niekomercyjną częścią Forum Gdańsk, przejętą przez miasto. Znajdzie się tam główny punkt miejskiej informacji turystycznej, makieta Gdańska, sala multimedialna i ekspozycyjna, kawiarnia, a także biura.
Centrum zaprojektowało studio Kwadrat. Natomiast nad projektem całego nowego kompleksu czuwa warszawska pracownia Sud Architekt Polska, jako krajowy kooprojektant holenderskiej firmy T+T Design, działającej na zlecenie Multi.
Powierzchnia całkowita Forum Radunia wyniesie blisko 144 tys. m kw., z czego powierzchnia najmu będzie stanowić ok. 62 tys. m kw. W skład Forum Gdańsk wejdzie centrum handlowe, które pomieści ponad 200 lokali handlowych i usługowych, a także kino z dziewięcioma salami. Zaplanowano siedem kondygnacji naziemnych oraz jedną podziemną.
Głównym elementem kompozycyjnym całego kompleksu jest pasaż Kanału Raduni. 17 m nad kanałem powstanie przezroczyste przepierzenie w formie katedralnego dachu. Sam pasaż podzieli budynek na dwie różne stylistycznie części. Część wschodnia została zaprojektowana w postaci wydzielonych kubatur przykrytych dwuspadowymi dachami.
Miejsca
Opinie (67)
-
2015-10-10 20:40
kuriozalne jest deklarowanie poruszanie się po centrum Gdańska samochodem (1)
nic dziwnego, że miasto zakorkowane.
Jazda samochodem po historycznej części miasta odbudowanej po wojnie to jawny obciach i strata czasu- 3 2
-
2015-10-11 22:03
to zależy kto co rozumie pod pojęciem "centrum"
- 0 0
-
2015-10-11 11:02
A ja miałam dawniej nadzieją, że powstanie tam kiedyś piękny park z przepływającą przez niego Radunią, uroczymi mostkami, może też z fontannami i przytulnymi kawiarenkami... Na pewno nie świeciłby pustkami...
- 5 0
-
2015-10-12 11:39
Zna ktoś tytuł muzyki która leci w tle reklamy tego centrum ?
- 0 0
-
2015-10-13 12:09
A w poniedziałek ludzie i tak jechali 3maja totalnie je zapychając
Sieldczanie - powrócicie na swoją starą trasę - Hucisko!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.