- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (96 opinii)
- 2 Drogie auta będą jeszcze droższe (3 opinie)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Mapa pożarów aut w Trójmieście (133 opinie)
Padł rekord natężenia ruchu na Obwodnicy Trójmiasta
101 tys. 200 samochodów przejechało jednego dnia Obwodnicą Trójmiasta . Największy ruch zanotowano 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem. Eksperci: to sygnał do budowy Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzenia istniejącej ekspresówki, inaczej Trójmiastu, m.in. w wakacje, grozi drogowy paraliż.
Tym samym został pobity rekord z ubiegłego roku - 1 lipca, Obwodnicą Trójmiasta przejechało 100 tys. 820 pojazdów.
Eksperci przestrzegają, że rosnące natężenie na Obwodnicy Trójmiasta w najbliższych latach wywoła m.in. korki na drogach w centrum Gdańska i Gdyni. Problemy z ruchem będą miały także gminy ościenne - Żukowo, Kolbudy, czy Pruszcz Gdański. Ruch rozleje się na nie na zasadzie naczyń połączonych.
- Tak duża liczba aut to sygnał, że należy budować drogę alternatywną. Dla Obwodnicy Trójmiasta jest to Obwodnica Metropolitalna, która po otwarciu odciążyłaby istniejącą ekspresówkę. Ponadto w drugiej kolejności należałoby poszerzyć istniejącą obwodnicę o kolejny - trzeci pas ruchu - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora do spraw utrzymania w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Problem w tym, że Obwodnica Metropolitalna jest blokowana przez cztery osoby i gminę Kolbudy. Sprawa utknęła w sądzie administracyjnym w Warszawie. Z kolei najpierw poszerzenie obwodnicy, a potem budowa ewentualnego objazdu oznaczałaby paraliż Trójmiasta.
- Ponadto w przypadku tak dużych natężeń trzeba dokładniej planować prace remontowe na obwodnicy, a kierowcy powinni lepiej analizować to, co dzieje się na obwodnicy i dokładniej planować godziny przejazdu wspomnianą trasą - dodaje Markowski.
Eksperci podkreślają, że powoli zacierają się granice szczytów drogowych. Na obwodnicy panuje cały czas duży ruch. Jeśli nie chcemy stać tam w korku, trasę powinniśmy omijać w godz. 7-9 i 15-18. Trzeba pamiętać, że przed długimi weekendami zatory na obwodnicy mogą dokuczać od godz. 13 do nawet 23.
Miejsca
Opinie (307) ponad 10 zablokowanych
-
2017-07-14 15:32
Wychodzi 500+, a jak będziecie już doklejać trzeci pas to pomyślcie o punkcie stały do pogotowia, straży, no i policji ale oni z reguły tam są
- 3 1
-
2017-07-14 14:23
to prawda nowa obwodnica jest potrzebna (1)
bo wtedy ruch rozkłada się automatycznie na 2
- 4 8
-
2017-07-14 15:07
na 2 ?
prędzej na 3:1 , bo ta nowa będzie za daleko zwłaszcza w rejonie Gdańska. Nikt z Gdańska nie pojedzie do Gdyni przez Żukowo. 3x ważniejszy jest trzeci pas na obecnej obwodnicy. Wtedy jednym pasem jadą ciężarówki+ emeryci i niedzielni kierowcy a reszta może normalnie jechać pozostałymi dwoma.
- 2 1
-
2017-07-14 13:33
Panie Karolu Markowski (1)
Odwrotnie. Najpierw poszerzenie obwodnicy o trzeci pasa potem ewentualnie Obwodnica Metropolitalna, która nie wiadomo, czy w ogóle odciąży ruch,bo jest za daleko od 3miasta.
- 11 4
-
2017-07-14 15:01
w istotny sposób na pewno OM nie odciąży obecnej obwodnicy. Przecież podczas budowy trzeciego pasa na obwodnicy nikt nie pojedzie OM np. z Pruszcza do Sopotu tamtędy. Z W-wy do Sopot też pojadą tunelem a nie OM. Jedynie daleki tranzyt lub Kaszubi z Żukowa do Gdyni.
- 4 0
-
2017-07-14 14:58
to bez sensu
Po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzeniu istniejącej ekspresówki również grozi drogowy paraliż. To tylko kwestia czasu.
- 6 6
-
2017-07-14 14:58
Trzeba po prostu wprowadzić opłaty.
- 4 3
-
2017-07-14 07:46
trzeba zmienić tak prawo by przez jakiś pojedyńczych debili którzy chcą zarobić nie było możliwości (1)
blokowania strategicznej inwestycji- to jest chore, że jakiś wieśniak ma kawałem ziemi i zachowuje się jak Pawlak z Kargulem
- 25 12
-
2017-07-14 14:21
Chcesz żeby przestało obowiązywać prawo własności?
Wyobraź sobie że ktoś przez twoją działkę chce przeprowadzić autostradę nie pytając cię o zdanie!
- 4 1
-
2017-07-14 14:15
lewy pas bo skręcamy w Gdynii w lewo
Trzeci pas niestety niewiele wniesie bo wszyscy jadą tam gdzie są trzy pasy tylko dwoma, srodkowym i skrajnym lewym a prawy wolny na calej długości wiec dodatkowe pasy nic nie zmienią. Edukować kierowców ze jak w Gdyni skręca w lewo to nie zznaczy że na całej długości ma jechac lewym pasem.
- 2 6
-
2017-07-14 06:24
Jak to jest liczone ? (2)
Czy tylko na jednej jezdni (np. w kierunku Gdyni), czy suma w obu kierunkach ?
- 25 1
-
2017-07-14 13:30
Oczywiście oba kierunki.
- 4 0
-
2017-07-14 06:51
Jest liczone na odcinku
Reda-Wejherowo i potem podnoszone do potęgi 2, aby było przełożenie na obwodnicę.
- 20 5
-
2017-07-14 07:28
wyjdzie ustawa o kasacjji starych aut i od razu się przezedzi (1)
spokojnie więc. 1/Czy lepiej wydać z publicznej kasy kilka/kilkanaście miliardów i to ojro na budowę kolejnej drogi 2/czy też lepiej przetrzebić trochę ten park maszynowy pełen starych wraków a z tego same zyski bo zwiększy się bezpieczeństwo, huty będą miały wsad do pieca a właściciel będzie zdrowszy bo zacznie chodzić piechotą. Pytanie retoryczne
- 24 8
-
2017-07-14 13:15
Sorry ale mój japończyk 12 lat
Jest w lepszym stanie blacharsko/mechanicznym niż nie jeden 4 letni niemiecki czy francuski złom.
- 6 4
-
2017-07-14 13:12
Poludniowa i Zachodnia obwodnica Gdanska powinna byc szersza... Z Gdanska do Szczecina S6 jest potrzebna...
- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.