• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot 508: nowy król lew

Michał Jelionek
4 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowy Peugeot 508 - to samochód, który wyróżnia się w tłumie. Nowy Peugeot 508 - to samochód, który wyróżnia się w tłumie.

Powiedzieć o nim zjawiskowy, to jak nie powiedzieć nic. Na taki debiut entuzjaści francuskiej motoryzacji czekali lata. I w końcu się doczekali. Mowa o nowym królu lwie w gamie Peugeota, modelu 508, który niedawno zawitał do Trójmiasta. Poznajcie go.



Po latach rynkowej posuchy i nudy wiejącej z gamy modelowej Peugeota, Francuzi w końcu zaczęli nas miło zaskakiwać. Dwa lata temu markę spod znaku lwa na właściwe tory sprowadził duet "uterenowionych" modeli - 3008 i 5008. Teraz Peugeot odpalił prawdziwą petardę i zaserwował motoryzacyjnemu światu drugą generację 508. A to przecież nie koniec, bo przed nami jeszcze debiut kompletnie odświeżonego modelu 208.

  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
Zacznijmy od stylistyki nowego 508. Jak ją opisać w dwóch słowach? Zaskakująco atrakcyjna. Francuscy producenci w zasadzie od zawsze szli pod prąd. I właśnie dlatego jedni kochają francuskie samochody, a drudzy nienawidzą. Trudno jednak nie zauroczyć się w tak dobrze prezentującym się produkcie, jakim jest model 508.

Pięknie poprowadzona linia nadwozia, agresywny pas przedni z charakterystycznymi "kłami lwa" w postaci reflektorów LED do jazdy dziennej czy tył z tzw. dymionymi lampami - to wszystko sprawia, że Peugeotem 508 po prostu nie da się podróżować niezauważonym. Podczas naszych jazd testowych liczba oglądających się za tym samochodem osób była zdumiewająca.

  • Charakterystyczne światła do jazdy dziennej w postaci "lwich kłów".
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
Nowe 508 to limuzyna sportowa w nadwoziu liftback. Auto zostało zbudowane na zupełnie nowej płycie podłogowej EMP2, i - na całe szczęście - nie ma nic wspólnego ze swoim nijakim poprzednikiem. Teraz bryła 508 jest niższa i szersza, a dzięki temu nacechowana sportem. Ku naszemu zdziwieniu, choć wizualnie limuzyna wydaje się spora, to wymiary są mniejsze niż w poprzedniej generacji. Nowe 508 mierzy 4750 mm długości, 1859 mm szerokości i 1403 mm wysokości. Inżynierom Peugeota udało się też obniżyć masę pojazdu o nawet 70 kg.

Wspomniane nadwozie liftback charakteryzuje się klapą bagażnika, która otwiera się wraz z szybą. W przypadku 508 ta klapa unosi się bardzo wysoko, dzięki czemu użytkownicy auta mają jeszcze łatwiejszy dostęp do mogącej pomieścić 487 litrów przestrzeni bagażowej (po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie pojemność wzrasta do 1537 litrów).

Eleganckie wnętrze Peugeota 508. Eleganckie wnętrze Peugeota 508.
Otwieramy bezramkowe drzwi i wygodnie zasiadamy w fotelu kierowcy. Zazwyczaj pierwszym elementem, który przykuwa uwagę we wnętrzu auta jest ekran centralny, ale w przypadku 508 jest inaczej. To kierownica kradnie show, a nie 10-calowy wyświetlacz dotykowy z "fortepianowymi" przyciskami obsługi. Mała, spłaszczona u góry i u dołu kierownica, jest bardzo wygodna w operowaniu, a do tego nadaje sportowego charakteru awangardowej kabinie.

Powyżej kierownicy umiejscowiony został 12,3-calowy kokpit z wirtualnymi zegarami. Kierowca ma do wyboru kilka konfiguracji (pewną kontrowersją jest odwrócona skala obrotomierza). Tą zdecydowanie najciekawszą, ale niestety płatną opcją (7 tys. zł dopłaty) jest nocny widok tego, co dzieje się przed autem (Night Vision). Po zmroku kamera na podczerwień wyłapuje np. spacerujących poboczem pieszych czy zwierzęta. Układ kontroluje sytuację do 250 metrów przed autem. To bardzo pragmatyczne rozwiązanie, w które warto zainwestować.

Czytaj także: Stinger - tak, to naprawdę Kia

  • System Night Vision to bardzo pomocne rozwiązanie podczas jazdy nocą.
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
Siedząc w kabinie Peugeota 508 można poczuć się, jak w niemieckim samochodzie marki premium. I nie ma w tym przesady. Naprawdę król lew nie ma absolutnie żadnych powodów do wstydu i spokojnie może konkurować z najlepszymi. Atrakcyjna kompozycja i materiały wykończenia wnętrza wysokiej jakości - to przepis na sukces. Brawo Francjo.

Domeną francuskich limuzyn jest oczywiście komfort podróżowania. I rzeczywiście, w kabinie jest bardzo cicho, a zawieszenie 508 robi wszystko, aby jak najmocniej wytłumić nierówności na drodze.

Minusy wnętrza znalazłem trzy - to bardzo mała szyba klapy bagażnika, niezbyt korzystne umiejscowienie przełącznika trybów jazdy i niewiele miejsca na głowę w drugim rzędzie.

Czytaj także: Arteon - najładniejszy VW w historii?

  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
  • Nowy Peugeot 508
I gdy spodziewasz się, że w parze ze świetnie prezentującą się sylwetką auta i elegancko skrojonym wnętrzem idzie mocny, świetnie brzmiący silnik... to niestety, ale musimy cię rozczarować. Pod maskę testowanego egzemplarza trafił 2-litrowy diesel o mocy 177 KM (400 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Brak emocji - to chyba najtrafniejsze podsumowanie tej jednostki napędowej. Szkoda, bo aż prosi się, aby takie auto napędzał rasowy silnik.

Jednostka współpracuje z 8-biegowym automatem EAT8, natomiast moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś. Podczas jazd testowych średnie spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 8,8 litra paliwa na 100 km.

Auto prowadzi się bardzo precyzyjnie, ale brakuje tego lwiego pazura, niestety.

  • Dymione lampy z "lwimi pazurami".
  • "Lwi kieł" - to chyba najbardziej charakterystyczny element pasa przedniego 508.
No to na koniec tradycyjnie cena. Za bazową wersję ze 130-konnym dieslem pod maską należy zapłacić co najmniej 123 900 zł. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 181 900 zł.

Auto w walce o klientów nie będzie miało łatwo. Rywalami Peugeota 508 są m.in. VW Arteon, Kia Stinger czy Audi A5 Sportback.

Samochód do testów użyczył dealer JD Kulej.

Trójmiejskie salony samochodowe

Miejsca

Opinie (102)

  • w życiu bym nie wydał 120 tys. na pełgota (2)

    • 1 1

    • (1)

      Ty w ogóle w życiu nigdy nie wydasz 120kola

      • 5 0

      • jasnowidz?

        • 1 2

  • Oczywiście w gnojowicy

    a tam 10 DPFów, śmieszne adblue i inne eko dziadostwo

    • 1 1

  • 180 tys za Peugeota? Nie in Leben!

    • 0 1

  • "Siedząc w kabinie Peugeota 508 można poczuć się, jak w niemieckim samochodzie marki premium"

    I tyle tez trzeba za to zaplacic.

    • 3 0

  • Mazda 6 (1)

    Za taką kasę biorę Madzię .

    • 2 3

    • i zardzewieje szybciej niż ten Peżot

      • 1 1

  • Jakand

    • 0 0

  • Super auto!!! (1)

    Prawdopodobnie jako jeden z nielicznych, piszę ta opinię jako osoba która jeździła tym samochodem. Auto jest atrakcyjne, świetnie się prowadzi I aspiruje wykończeniem do klasy wyżej.
    Opinie na temat silników o pojemności pow, 2 litrów, są kompletnie nie trafione I może je pisać tylko osoba nieznająca się na motoryzacji. Wiem, że w Polska to zaścianek, ale dla nie wiedzących o tym - podatek ekologiczny związany z pojemnosci i spalaniem auta jest w Europie kluczowym powodem o zakupie auta I wpływa na jego cenę.
    Jeśli ktoś od zawsze jeździ samochodami używanymi, sprowadzonymi w kilku częściach z Niemiec posiada marny autorytet do komunikowania, że to czy inne auto jest słabe.
    Samochód jest jaki jest I może się komuś podobać lub nie, ale wydawanie opinii bez jazdy autem lub przez osoby które stać jedynie na auto używane za 20 000 złotych nie jest wiarygodne.

    • 3 4

    • Krzycz Trybson!

      Ja lubię nowoczesne benzyny na turbinie, sam mam i świetnie się tym jeździ. Jednak z tym spalaniem mniejszym... to tylko w katalogu. 1.2 turbo 130KM przy jeździe w warunkach trójmiejsich lubi sobie chlapnąć 11L/100km i to bez szaleństw na drodze. Więc ta ekologia w tych jednostkach to nieco wirtualna.

      • 0 0

  • Kły lwa???
    Chyba jednak morsa :D

    • 0 0

  • peugeot za 180 tys

    to chyba jakieś żarty. jak tą jedynkę z przodu zabiorą to może chętny się znajdzie

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane