• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą będzie podpięte pod Tristar

Michał Sielski
7 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Światłowód przy skrzyżowaniu otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie. Światłowód przy skrzyżowaniu otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie.

Do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i KrauzegoMapka przy Węźle Chwarzno zostanie podpięte do systemu Tristar, zarządzającego ruchem w Trójmieście. Ma to zmniejszyć korki, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu. To pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostaje dołączone do systemu.



Samochody nie mieszczą się na pasie do skrętu i nie możesz jechać prosto. Co robisz?

W ostatnich miesiącach lewoskręt w ul. Krauzego w godzinach popołudniowych permanentnie jest zapchany. W efekcie auta, które chcą skręcić, blokują też pas do jazdy na wprost i tworzy się korek.

Gdy sygnalizator do skrętu wyświetla już czerwone światło, na wprost można przejechać, bo jest zielone, ale tylko teoretycznie - często nie da się bowiem ominąć samochodów, które nie zmieściły się na pasie do skrętu w lewo.

Ma się to jednak zmienić, bo do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i Krauzego zostanie podpięte do sytemu Tristar - z nazwy "inteligentnego", a w praktyce pozwalającego zdalnie przeprogramować działanie sygnalizacji świetlnej albo nawet na daną chwilę wydłużyć fazy dla poszczególnych kierunków ruchu.

Ma to sprawić, że korki znikną.

Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą w Tristarze



Światła przy Węźle Chwarzno to pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostanie włączone do systemu Tristar. To wydarzenie, które otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie.

- Samo dojście światłowodem w ten rejon otwiera szereg nowych możliwości: monitoring miejski z kamerami na skrzyżowaniach, możliwość dotarcia planowanymi kanałami teletechnicznymi do daleko idących w "teren dzielnicy" części - wylicza radny Gdyni Jakub Ubych. - To, co jednak teraz istotne - w czasie tak zmieniających się warunków związanych z szeregiem inwestycji - możemy reagować na sytuacje dynamicznie - podkreśla Jakub Ubych.

Opinie (115)

  • Podepną do czegoś, co nie działa;)))))

    • 5 0

  • Skleroza plus plotki (5)

    Czy ktoś z komentujących pamięta co było mówione przy wdrażaniu Tristara? On już w założeniu miał poprawić drożność o max 5%. Więc nikt nie zapowiadał zielonych fal ani innych fajerwerków. Niestety, nie mamy jak porównać co by było, gdyby go nie było. Chyba żeby po prostu wyłączyć go na kilka dni i zobaczyć czy aby nie jest lepiej. Ale krytycy oczywiście, podobnie jak ja, który się na tym w sumie nie znam, i tak znaleźliby tysiące uwag, wad, wydanych milionów w błoto itp. Aczkolwiek doświadczenie byłoby ciekawe.

    • 29 2

    • W temacie zielonej fali (3)

      A ja powiem tak: Jeżdżę rano z Sopotu do Gdańska, godziny między 6:40, a 7:30, zależnie od tego jak mi się uda wygrzebać z domu. Prędkość 50-60 km/h i regularnie dostaję zieloną falę z Oliwy przynajmniej do Wrzeszcza.

      • 4 2

      • (2)

        na glownym ciagu po prostu ciagle jest prawie zielone. Pojedz Kartuska w Gdansku, albo na Morenie. Ruszasz bo zapala sie zielone, a na nastepnym skrzyzowaniu wlasnie zapala sie czerwone. Toczac sie 20km/h stajesz na swiatlach

        • 6 0

        • Kartuską wystarczy jechać równo 50. (1)

          Ale faktycznie, udaje się to tylko jednośladem, bo zawsze ktoś stoi na światłach i Cię zatrzyma, mimo że zapala się zielone jak dojeżdżasz.

          • 0 3

          • nie prawda, w dolnej Kartuskiej swiatla zapalaja sie losowo

            • 2 0

    • Ależ możemy, wystarczy go wyłączyć na miesiąc.

      • 2 0

  • system tristar

    nie działa w mieście wyrzucone grube miliony w błoto ale ktoś się obłowił

    • 4 1

  • Światła na tym skrzyżowaniu są bardzo chore. Na tym lewoskręcie czeka się w nieskończoność.
    A co bardziej chore, w nocy, kiedy tylko dziki biegają w koło, ta sygnalizacja cały czas działa! Niejednokrotnie jadąc 2-3 w nocy stoję tam światłach!
    Ja wiem że dziki nauczyły się przechodzić na zielonym, ale bez przesady! Ta sygnalizacja od g. 21 powinna być mrugająca na pomarańczowo.

    • 9 1

  • Ten "Trójmiejski Miś", to oczko w głowie naszych wladz

    Specjalny pokój do obsługi Tristara (np. w Gdyni). W nim gromada ziewających, acz wybitnie uzdolnionych operatorów, czekających na sygnał, kiedy będzie jechał Pan Prezydent. Wtedy ALARM! Pokazujemy jak sprawnie działa Tristar! I wcale nie trzeba jechać poniżej 50. Wystarczy jechać "demokratycznie"!

    • 9 1

  • Nie budujcie tyle osiedli to nie będą skręcać w lewo (1)

    Poza tym klienci z zamkniętej biedronki przy rondzie też powiększają lewoskręt

    • 2 2

    • To osiedle powinno być tylko dla prawicowców, wtedy skręcaliby tylko w prawo.

      • 2 0

  • Tristar to (2)

    przewał stulecia, niekiedy światła zmieniaja sie co 3-5 sekund.
    W Szczecinie nie mają takiego gooowna, koło semaforów jest zrgar , który pokazuje ile sekund pozostało do zmiany świateł!
    Brawo Szczecin!!

    • 11 1

    • Bzdury piszesz koleś. Tristar działa, co widać na skrzyżowaniu Zwycięstwa / Wielkopolska / Powstania Styczniowego. (1)

      Światła tam mają różny czas trwania w zależności od ilości pojazdów na tych ulicach.

      Kiedyś zielone dla wyjeżdżających z Powstania Styczniowego o każdej porze dnia trwało tyle samo - krótko, co powodowało w godzinach szczytu korki na tej ulicy sięgające Legionów. Na Legionów pod moim oknem widziałem często w okolicach 15:00 - 17:00 końcówkę aut jadących Powstania Styczniowego w dół do Al. Zwycięstwa.

      Teraz to się skończyło - kamery Tristaru monitorują sytuację na Powstania Styczniowego przed skrzyżowaniem ze Zwycięstwa i niekiedy zielone światło dla samochodów wyjeżdżających z Powstania trwa długo, na tyle aby rozładować nadmiar aut na tej ulicy.

      Podobnie na Wielkopolskiej, gdzie zielone światło dla lewoskrętu w stronę centrum nawet trwa ok. 1 minuty (w szczytach rannych przeważnie). Gdy aut jest tu bardzo mało (np. 6 - po 3 na obu pasach) to zielone trwa wtedy bardzo krótko.

      Zatem widzę, że Tristar tu działa.

      • 1 2

      • A jakie miał założenie działać tylko "tam" czy wszędzie ?

        • 1 0

  • Teraz rozumiem potrzebę istnienia centrali ruchu przy UM

    Mają być czujni i hejtowac posty niezadowolonych z działania Tristara. Sądząc po tym co widzę dzisiaj, pracują pełną parą, więc zapewne nagrody ich nie miną! Są na to pieniądze, z Tristara.

    • 6 2

  • Ale że jeszcze Kucyk nie dał głosu?

    Dziwię się!

    • 4 0

  • Gospodarz (1)

    Nasz wspaniały gospodarz powinien zabrać jeden pas i stworzyć na nim ścieżkę dla rowerów oraz bus pas , a samochody powinny jeździć wahadłowo albo do centrum w dni parzyste a z centrum w nieparzyste.
    A tak serio to nawet Salomon bez budowy więcej pasów tu nic nie poradzi.

    • 32 9

    • Co więcej pasów ? Czyim kosztem ? Chodzi mi tu o właścicieli budynków, które byś chętnie wyburzył pod swoje ego ?

      Gdybyś na redłowskim odcinku chciałbyś poszerzyć Legionów to cię pogonię koleś. Od drzew na publicznym trawniku (między chodnikiem a jezdnią) i swojego ogrodu ci nie oddam.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile obecnie wynosi limit punktów karnych dla doświadczonego kierowcy?

 

Najczęściej czytane