• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojechaliśmy Mostem Siennickim na Przeróbce

Maciej Naskręt
16 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

W środę ok. godz. 12 otwarty został dla samochodów Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska. To oznacza, że kierowcy nie muszą już korzystać z okrężnej drogi - przez most wantowy.



Jak oceniasz modernizację linii tramwajowej na Przeróbkę?

Kierowcy, piesi i rowerzyści mogą się już poruszać po nowym Moście Siennickim. Obiekt był nieczynny przez ponad rok w związku z przebudową linii tramwajowej, łączącej centrum Gdańska ze Stogami.

Ruch tramwajowy udało się uruchomić wcześniej, w czerwcu, ponieważ inwestor przebudowy linii - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - zobowiązał wykonawcę do płacenia za komunikację zastępczą. W jego interesie było więc jak najszybsze zakończenie prac. Dodajmy, że przebudowa trasy na Przeróbce ma być gotowa do końca września.

Zakres inwestycji

Od czerwca 2014 r. zmodernizowana została 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewniła nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W celu utrzymania niskiego poziomu hałasu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe wbudowało urządzenia do skutecznego smarowania szyn na łukach.

Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskały nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Na remontowanym odcinku projektanci zaplanowali zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanków autobusowo-tramwajowych, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawił się na ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Na wspomnianych ulicach zostały wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić do jazdy samochodem przez Przeróbkę. Niektórzy do zmian muszą się jednak przyzwyczaić. Na razie są nowością dla wielu pieszych i kierowców, co widać na naszym filmie powyżej.

Właśnie w związku z uruchomieniem przystanków wiedeńskich kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności i wyrozumiałość. Podróżnym po wyjściu z tramwaju wydaje się, że są na przystanku, a faktycznie stoją na wyniesionej jezdni. Z tego powodu często nie ustępują pojazdom po odjechaniu tramwaju.

Film z 2011 r. ukazujący stan Mostu Siennickiego

Miejsca

Opinie (166) 1 zablokowana

  • Czy nowe tramwaje dojadą w końcu chociaż do Przeróbki? (2)

    Stan torowiska na Podwalu Przedmiejskim jest na pewno lepszy od pętli w Oliwie i Wita Stwosza. Jak dojedzie Swing do Pasanilu to normalnie zdarzy się cud nad Motławą.

    Stare Konstale mogą również jeździć na linii 4 (Siedlce-Zaspa), niech będzie w miarę po równo dla wszystkich!

    • 29 3

    • Nowe tramwaje nie powinny jeździć do dzielnicy w której napada się na motorniczą aby zrabować jej drobniaki (1)

      Na stogach sprawdzają się tylko tramwaje z plastikową tapicerką którą można łatwo wyczyścić po pijanych brudnych pasażerach oddających mocz i kał na nie.

      • 0 3

      • Co ty z tym kałem i moczem? Największego polichlora jakiego widziałem w tramwaju w Gdańsku to widziałem w.... 12 do Wrzeszcza. I niby kto kiedy napadł motorniczą, gdzie o tym niby pisali?

        • 1 0

  • (1)

    Przejechali samochodem czyli redaktorzy przylaczaja sie do ogolnego trendu stygmatyzowania osob wybierajacych alternatywne srodki transportu.

    • 11 4

    • uwaga na trolla prowokatora pracowicie kradnącego nicki

      • 1 0

  • Jak zwykle byle jak. (1)

    Co to za modernizacja???
    Ktoś bezmyślnie zdecydował, że można zostawić zapadniete i wystajace studzienki i zapadnietą jezdnie, ubytki asfaltu na dlugosci 3metrow i koleiny i to w miejscu gdzie dziury w jezdni najbardziej generują hałas i są uciążliwe dla mieszkańców .Inwestycja wyglada jak tort bez polewy albo pół d.z za krzaka.

    • 20 3

    • Ja pier.... co za maruda. Ty pewnie zrobiłbyś lepiej

      • 0 1

  • A przejście podziemne przy Bramie Zuławskiej? (1)

    Ponoć zakres prac obejmował przejście podziemne przy Bramie Zuławskiej,ale chyba niezauważalne, bo płytek podłogowych kilkunastu metrów zabrakło...Ktoś tam był i odbierał wykonanie czy się autem przejechał???

    • 20 2

    • ktoś gdzieś napisał że remont jest zakończony i odebrany?

      • 2 1

  • (1)

    No to teraz mieszkańcy Przeróbki czekają aż Budumex i setki podwykowawców posprzątają po sobie. Cały syf zrzucili ze skarp przy najazdach na most, trawniki, chodniki i co się dało w całej dzielnicy zaorane. Czy ktoś to kontroluje?

    • 32 2

    • Mieszkanka

      Dobre pytanie ! Zniszczone zostały ogródki koło bloków .Ok ! Zgadzam się z tym , gdyż byłam informowana o ewentualnych szkodach .Ale dlaczego tylko wybrane bloki maja regulowanie ogródków do infrastruktury a reszta ma bałagan ? Część ma ziemie dosypywana a część nie ! Mimo iż przy remoncie nie tylko ucierpiał trawnik i krawężnik ale również cały żywopłot . Czy Budimex ma zamiar to poprawić ?

      • 5 1

  • nie takie bezpieczne jak się wydaje.... (6)

    Jechałam dziś ok godziny 13, gdzie o tej porze nie ma zbytnio ruchu tylko jeżdżą tramwaje i szczerze mówiąc wcale nie jest to wszystko takie piękne i bezpieczne jak się wydaje. Poza tym wydaje mi się, że samochód powinien ominąć przystanek wjeżdżając na tory. Bynajmniej tak jechały auta przede mną, i tak było wczoraj opisane na trójmieście w artykule opisującym otwarcie mostu. Brak przejść dla pieszych i możliwość chodzenia dosłownie wszędzie, też nie wydaje mi się zbyt dobrym pomysłem tym bardziej, że jest tam przedszkole.
    Wszystko wyjdzie w praktyce....

    • 7 21

    • wydaje mi się... (4)

      To słowo klucz w twoim komentarzu. Auta nie maja jechać po torach, tylko po wyniesionej powierzchni. jelenie nie wiedzą jak jechać to omijają po torach.

      • 19 3

      • Bynajmniej - słownik (1)

        bynajmniej - partykuła wzmacniająca przeczenie zawarte w wypowiedzi, np. Nie twierdzę bynajmniej, że jest to jedyne rozwiązanie

        • 8 1

        • "... zwłaszcza złośliwie zaś wyszydziła
          użycie słowa 'bynajmniej' ..."

          • 0 0

      • (1)

        To niech te barany dwunożne czekają na tramwaj na chodniku, nie na jezdni.

        • 2 4

        • Bo barany maja obowiazek czekać na chodniku, a wleźć na wyniesioną część jezdni/przystanku dopiero, jak nadjedzie i zatrzyma się

          karoca 105N

          • 3 2

    • Na tory to ma wjechać tylko autobus jak będzie się zatrzymywał na przystanku.

      • 9 1

  • (2)

    Przeróbka zrobiona..... spoko tylko co z tego jak za "chwile" nie będzie można z niej dojechać na Stogi bo dwa przystanki dalej są tory w tak opłakanym stanie, że tramwaj ledwie jedzie.
    Zamiast zrobić to naraz jak i tak było T3 i T8 z Pasanilu to nie..... najpierw to a za jakiś czas znowu zamkną dojazd na Stogi. Bez sensu

    • 26 3

    • (1)

      O ile w ogóle zamkną. Z tego, jak władze miasta traktują Stogi i stożan, na remont w najbliższym ćwierćwieczu to bym nie liczył.

      • 1 2

      • stonogan :P stonożan hahahha

        • 2 0

  • łoo jezu

    Ale szpanujcie tym audi :-)

    • 6 1

  • BHP przede wszystkim (2)

    ok. 1:27 minuta filmu. Pracownik na moście, majstrujący coś przy słupie. :-)

    • 16 1

    • Tez zwrocilam na to uwagę. Klęczy na poręczy...

      • 5 2

    • No ale ma kocyk rozłożony, więc kolan nie obije

      • 0 0

  • wporzo muza na filmie.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane