- 1 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (116 opinii)
- 2 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (167 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 4 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (42 opinie)
- 5 Podsumowanie majówki na drogach (58 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (311 opinii)
Pojechaliśmy Mostem Siennickim na Przeróbce
W środę ok. godz. 12 otwarty został dla samochodów Most Siennicki . To oznacza, że kierowcy nie muszą już korzystać z okrężnej drogi - przez most wantowy.
Ruch tramwajowy udało się uruchomić wcześniej, w czerwcu, ponieważ inwestor przebudowy linii - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - zobowiązał wykonawcę do płacenia za komunikację zastępczą. W jego interesie było więc jak najszybsze zakończenie prac. Dodajmy, że przebudowa trasy na Przeróbce ma być gotowa do końca września.
Zakres inwestycji
Od czerwca 2014 r. zmodernizowana została 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewniła nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W celu utrzymania niskiego poziomu hałasu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe wbudowało urządzenia do skutecznego smarowania szyn na łukach.
Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskały nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Na remontowanym odcinku projektanci zaplanowali zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanków autobusowo-tramwajowych, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej .
Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawił się na ul. Lenartowicza przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Na wspomnianych ulicach zostały wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić do jazdy samochodem przez Przeróbkę. Niektórzy do zmian muszą się jednak przyzwyczaić. Na razie są nowością dla wielu pieszych i kierowców, co widać na naszym filmie powyżej.
Właśnie w związku z uruchomieniem przystanków wiedeńskich kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności i wyrozumiałość. Podróżnym po wyjściu z tramwaju wydaje się, że są na przystanku, a faktycznie stoją na wyniesionej jezdni. Z tego powodu często nie ustępują pojazdom po odjechaniu tramwaju.
Film z 2011 r. ukazujący stan Mostu Siennickiego
Miejsca
Opinie (166) 1 zablokowana
-
2015-09-16 22:36
Piesi na jezdni (3)
W poprzednim artykule pisaliście, że piesi będą mogli bez konsekwencji wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu. Chciałam zapytać gdzie jest w takim razie odpowiednie oznakowanie, informujące o tym fakcie kierowców? Czy kodeks drogowy przewiduje taką sytuację? Czy można przekraczać jezdnię (i torowisko) w dowolnym miejscu, jeśli nie jest to odpowiednio oznakowana strefa zamieszkania?
- 3 4
-
2015-09-16 22:45
(2)
Jest strefa 30
- 2 2
-
2015-09-16 22:46
(1)
Strefa 30 oznacza, że samochody mogą jechać maksymalnie 30 km/h, a nie, że pieszy może się władować pod samochód w dowolnym miejscu.
- 3 1
-
2015-09-16 23:59
i tak i nie
pieszy może przejść w dowolnym miejscu odległym co najmniej o 100m od istniejącego przejścia, a jeżeli jest w pobliżu skrzyżowanie - to przy tym skrzyżowaniu w dowolnej odległości. Dodatkowo zaleca się w strefie tempo30 oraz strefie zamieszkania "odpuszczenie" malowania PdP. Wyjątkiem, gdy pieszy nie może przejść - jest istnienie WYDZIELONEGO z jezdni torowiska tramwajowego lub urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego - których tutaj nie ma. Oczywiście nie w każdym miejscu pieszy będzie miał pierwszeństwo - ale skończy się stanie z bloczkiem i polowanie na frajera.
- 2 0
-
2015-09-16 23:25
.... (1)
Ogólnie powiem d... nie urywa. Zwykły remont, i wygląda tak jak po remoncie. Mnie zastanawia jak to możliwe, że ten remont trwał tak długo. No cóż wiadomo Polska.
- 3 2
-
2015-09-17 02:34
widziałeś chociaż jak to wyglądało w trakcie remontu?
czy tylko oceniasz ten asfalcik na wierzchu?
- 1 0
-
2015-09-17 00:03
Bazę okrętów podwodnych w Lorient (2)
o wielkości równoważnej zaporze Hoovera budowano 4/miesiące i to w czasie wojny. W Polsce remont nawierzchni mostu trwa rok.
- 5 1
-
2015-09-17 02:33
W czasie wojny misiu nikt nie musiał liczyć się z kosztami (1)
a już na pewno nie Hitler
- 3 0
-
2015-09-17 11:38
W czasie wojny to na budowie tyrał 24 na dobe nie jeden Polak aż padł z wkonczenia. Wiec daruj sobie takie porównania.
- 0 1
-
2015-09-17 00:09
Pojadę mostem wantowym. (1)
Uwzględniając szykany drogowe i możliwość spacerowania pieszych tym deptakiem jakm stał się most Siennicki, to szybciej i bezpieczniej dojade trasą objazdową.
- 4 4
-
2015-09-17 07:51
i o to chodzi ofiaro szykan
- 3 0
-
2015-09-17 02:36
Pytanie - do ilu wypadków musi dojść żeby "przystanki typu wiedeńskiego" (1)
zostały przerobione na normalne
- 3 3
-
2015-09-17 05:43
Przystanki wiedeńskie akurat same w sobie złe nie są - tylko że wykonanie jest do kitu. Jechałem w Toruniu Warszawską dzień po otwarciu, i żaden pieszy mi na jezdni nie stał. Tylko że tam to jest inaczej wykonane - z pomyślunkiem. A u nas jest jak zwykle.
- 3 0
-
2015-09-17 06:27
(1)
Dziś idąc o 6 rano do pracy ,czarne BMW beszczelnie wyprzedzalo torowiskiem raczej 30 to ono nie jechalo,dla mnie żenada jest brak przejścia dla pieszych,zwłaszczaz że w pobliżu jest przedszkole już widzę jak chętnie auta się zatrzymują i przepuszczaja pieszych.
- 3 0
-
2015-09-17 09:27
Jeśli nie ma zakazu wyprzedzania to "co komu do jemu". Na podjazdach i moście nie obowiązuje 30km/ godz. tylko w samej dzielnicy. Torowisko jest taką samą częścią drogi , nawet dedykowana autobusom jak piszą.
- 2 0
-
2015-09-17 07:32
BHP nade wszystko
1m 27s
- 4 0
-
2015-09-17 07:43
No dobra ale dlaczego Bajki i Sienna cały czas pozostają dwukierunkowe?
- 3 0
-
2015-09-17 08:32
Do pierwszych wypadków....
Kilka przemyśleń po wczorajszym przejeździe przez Przeróbkę:
1) brak przejść dla pieszych połączony z brakiem barierek powoduje, że piesi traktują teraz ulicę jak strefę zamieszkania, gdzie mają pierwszeństwo. Wchodzą na jezdnie bez sprawdzenia czy coś nie jedzie - wczoraj wpakował mi się pod koła człowiek, który miał jeszcze pretensje, że musiałem ostro hamować.
2) kierowcy nie rozumieją pojęcia przystanku wiedeńskiego i starają się je omijać po torach
3) pasażerowie również nie rozumieją pojęcia przystanku wiedeńskiego, gdyż regularnie stają na nim, gdy nie ma tramwaju nie zdając sobie sprawy z tego że stoją na jezdni, a na zwrócenie uwagi reagują agresją.
Podsumowując, rozwiązania bardzo ciekawe, ale bez akcji informacyjnej i edukacji uczestników ruchu tylko czekać na pierwsze wypadki :(- 7 1
-
2015-09-17 08:51
przystanki
kurcze musza zmienić te podejście do tramwaji , ludzie nie ogarniają że to droga ...
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.