• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojechaliśmy Mostem Siennickim na Przeróbce

Maciej Naskręt
16 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

W środę ok. godz. 12 otwarty został dla samochodów Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska. To oznacza, że kierowcy nie muszą już korzystać z okrężnej drogi - przez most wantowy.



Jak oceniasz modernizację linii tramwajowej na Przeróbkę?

Kierowcy, piesi i rowerzyści mogą się już poruszać po nowym Moście Siennickim. Obiekt był nieczynny przez ponad rok w związku z przebudową linii tramwajowej, łączącej centrum Gdańska ze Stogami.

Ruch tramwajowy udało się uruchomić wcześniej, w czerwcu, ponieważ inwestor przebudowy linii - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - zobowiązał wykonawcę do płacenia za komunikację zastępczą. W jego interesie było więc jak najszybsze zakończenie prac. Dodajmy, że przebudowa trasy na Przeróbce ma być gotowa do końca września.

Zakres inwestycji

Od czerwca 2014 r. zmodernizowana została 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewniła nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W celu utrzymania niskiego poziomu hałasu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe wbudowało urządzenia do skutecznego smarowania szyn na łukach.

Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskały nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Na remontowanym odcinku projektanci zaplanowali zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanków autobusowo-tramwajowych, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawił się na ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Na wspomnianych ulicach zostały wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić do jazdy samochodem przez Przeróbkę. Niektórzy do zmian muszą się jednak przyzwyczaić. Na razie są nowością dla wielu pieszych i kierowców, co widać na naszym filmie powyżej.

Właśnie w związku z uruchomieniem przystanków wiedeńskich kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności i wyrozumiałość. Podróżnym po wyjściu z tramwaju wydaje się, że są na przystanku, a faktycznie stoją na wyniesionej jezdni. Z tego powodu często nie ustępują pojazdom po odjechaniu tramwaju.

Film z 2011 r. ukazujący stan Mostu Siennickiego

Miejsca

Opinie (166) 1 zablokowana

  • Piesi na jezdni (3)

    W poprzednim artykule pisaliście, że piesi będą mogli bez konsekwencji wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu. Chciałam zapytać gdzie jest w takim razie odpowiednie oznakowanie, informujące o tym fakcie kierowców? Czy kodeks drogowy przewiduje taką sytuację? Czy można przekraczać jezdnię (i torowisko) w dowolnym miejscu, jeśli nie jest to odpowiednio oznakowana strefa zamieszkania?

    • 3 4

    • (2)

      Jest strefa 30

      • 2 2

      • (1)

        Strefa 30 oznacza, że samochody mogą jechać maksymalnie 30 km/h, a nie, że pieszy może się władować pod samochód w dowolnym miejscu.

        • 3 1

        • i tak i nie

          pieszy może przejść w dowolnym miejscu odległym co najmniej o 100m od istniejącego przejścia, a jeżeli jest w pobliżu skrzyżowanie - to przy tym skrzyżowaniu w dowolnej odległości. Dodatkowo zaleca się w strefie tempo30 oraz strefie zamieszkania "odpuszczenie" malowania PdP. Wyjątkiem, gdy pieszy nie może przejść - jest istnienie WYDZIELONEGO z jezdni torowiska tramwajowego lub urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego - których tutaj nie ma. Oczywiście nie w każdym miejscu pieszy będzie miał pierwszeństwo - ale skończy się stanie z bloczkiem i polowanie na frajera.

          • 2 0

  • .... (1)

    Ogólnie powiem d... nie urywa. Zwykły remont, i wygląda tak jak po remoncie. Mnie zastanawia jak to możliwe, że ten remont trwał tak długo. No cóż wiadomo Polska.

    • 3 2

    • widziałeś chociaż jak to wyglądało w trakcie remontu?

      czy tylko oceniasz ten asfalcik na wierzchu?

      • 1 0

  • Bazę okrętów podwodnych w Lorient (2)

    o wielkości równoważnej zaporze Hoovera budowano 4/miesiące i to w czasie wojny. W Polsce remont nawierzchni mostu trwa rok.

    • 5 1

    • W czasie wojny misiu nikt nie musiał liczyć się z kosztami (1)

      a już na pewno nie Hitler

      • 3 0

      • W czasie wojny to na budowie tyrał 24 na dobe nie jeden Polak aż padł z wkonczenia. Wiec daruj sobie takie porównania.

        • 0 1

  • Pojadę mostem wantowym. (1)

    Uwzględniając szykany drogowe i możliwość spacerowania pieszych tym deptakiem jakm stał się most Siennicki, to szybciej i bezpieczniej dojade trasą objazdową.

    • 4 4

    • i o to chodzi ofiaro szykan

      • 3 0

  • Pytanie - do ilu wypadków musi dojść żeby "przystanki typu wiedeńskiego" (1)

    zostały przerobione na normalne

    • 3 3

    • Przystanki wiedeńskie akurat same w sobie złe nie są - tylko że wykonanie jest do kitu. Jechałem w Toruniu Warszawską dzień po otwarciu, i żaden pieszy mi na jezdni nie stał. Tylko że tam to jest inaczej wykonane - z pomyślunkiem. A u nas jest jak zwykle.

      • 3 0

  • (1)

    Dziś idąc o 6 rano do pracy ,czarne BMW beszczelnie wyprzedzalo torowiskiem raczej 30 to ono nie jechalo,dla mnie żenada jest brak przejścia dla pieszych,zwłaszczaz że w pobliżu jest przedszkole już widzę jak chętnie auta się zatrzymują i przepuszczaja pieszych.

    • 3 0

    • Jeśli nie ma zakazu wyprzedzania to "co komu do jemu". Na podjazdach i moście nie obowiązuje 30km/ godz. tylko w samej dzielnicy. Torowisko jest taką samą częścią drogi , nawet dedykowana autobusom jak piszą.

      • 2 0

  • BHP nade wszystko

    1m 27s

    • 4 0

  • No dobra ale dlaczego Bajki i Sienna cały czas pozostają dwukierunkowe?

    • 3 0

  • Do pierwszych wypadków....

    Kilka przemyśleń po wczorajszym przejeździe przez Przeróbkę:

    1) brak przejść dla pieszych połączony z brakiem barierek powoduje, że piesi traktują teraz ulicę jak strefę zamieszkania, gdzie mają pierwszeństwo. Wchodzą na jezdnie bez sprawdzenia czy coś nie jedzie - wczoraj wpakował mi się pod koła człowiek, który miał jeszcze pretensje, że musiałem ostro hamować.
    2) kierowcy nie rozumieją pojęcia przystanku wiedeńskiego i starają się je omijać po torach
    3) pasażerowie również nie rozumieją pojęcia przystanku wiedeńskiego, gdyż regularnie stają na nim, gdy nie ma tramwaju nie zdając sobie sprawy z tego że stoją na jezdni, a na zwrócenie uwagi reagują agresją.

    Podsumowując, rozwiązania bardzo ciekawe, ale bez akcji informacyjnej i edukacji uczestników ruchu tylko czekać na pierwsze wypadki :(

    • 7 1

  • przystanki

    kurcze musza zmienić te podejście do tramwaji , ludzie nie ogarniają że to droga ...

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Alpina produkuje auta na bazie marki:

 

Najczęściej czytane