- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (83 opinie)
- 2 Apel policji do kierowców aut i motocykli (85 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 4 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 5 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (2 opinie)
- 6 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (145 opinii)
O polskiej, globalnej marce samochodu możemy chyba na razie zapomnieć. Na otarcie łez pozostaje nam nasz wkład w produkcję takich aut jak np. Honda, Audi, Volvo, BMW czy Bentley a nawet... Ferrari California.
Działająca pod Gdańskiem firma Delphi produkuje podzespoły samochodowe. W jej trójmiejskiej fabryce powstają m.in. dźwigienki kierunkowskazów, podnośniki szyb, przełączniki tempomatów czy automatycznych skrzyń biegów.
Produkcja może niepozorna, ale nawet za nią stoi wielki zespół badawczy. A to właśnie polscy inżynierowie z Delphi włożyli sporo wiedzy i umiejętności w produkcję podzespołów dla supersportowego Ferrari California.
Polski rodowód mają kluczowe elementy, które zamontowano w tym supersamochodzie. Nasi inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego Delphi współpracowali przy przygotowaniu projektu oraz procesu produkcyjnego kabli bez-halogenowych.
Co to takiego? To wiązki elektryczne powleczone ultra-cienkościenną, bez-halogenową izolacją . Ferrari będzie pierwszym europejskim producentem samochodów, który wprowadzi te niezwykle wytrzymałe przewody samochodowe. Posiadają wyjątkową odporność na przetarcia i na nacięcia - niemal dwukrotnie większą niż tradycyjne kable. Dodatkowo te kable nadają się do recyklingu.
Z kolei w Ostrowie Wielkopolskim powstaje skraplacz i parownik do układu klimatyzacji Ferrari, a fabryka w Krośnie produkuje amortyzatory MagneRide - jeden z najnowocześniejszych na świecie, produkowany seryjnie, adaptacyjny system kontroli zawieszenia.
Zobacz także
Opinie (38) 2 zablokowane
-
2009-01-07 02:40
zawsze cos
ktos
- 0 0
-
2009-01-06 21:34
co ma piernik do wiatraka
nieuk to ty jestes co ma prof. czochr. i blue laser do smierdzacej fabryki przelacznikow glabie jeden naucz sie pisac posty na temat i o temacie prawda jest taka jezeli fabryka ferrari bedzie miala zwiekszone zapotrzebowanie na okablowanie i przelaczniki a gdanska filia nie bedzie nadazala to inna fabryka np w chinach bedzie produkowala identyczne produkty i nikogo nie bedzie obchodzilo czy wykonaly to polskie czy chinskie rece........................
- 0 0
-
2009-01-06 20:07
Polacy mają welki wkład w naukę
Np. profesor Czochralski - to on opracował sposób hodowli monokryształów, które służą do produkcji układów scalonych - czyli pamięci półprzewodnikowych, procesorów, mikrokontrolerów. I to w 20-leciu międzywojennym. Podobnie niebieski laser został opracowany w Polsce...
NIEUKI DO SZKÓŁ a nie głupoty na forum wypisywać!- 0 0
-
2009-01-06 17:51
Szkoda tylko że te auta są takie drogie a polscy robotnicy i robotnice pracujące np. w Delphi zarabiają takie grosze.
- 0 0
-
2009-01-06 16:29
Scheis Firma
- 0 1
-
2009-01-06 16:03
To będzie koniec Ferrari...
- 0 1
-
2009-01-06 15:53
FAKTYCZNIE POLSKIE......
Tutuł artykułu jak większość artykułów na pomponik.pl lub lansik.pl ...polskie ferrari,dramat.....może warto było napisać Ferrari z Trójmiasta.......
- 0 1
-
2009-01-06 15:12
super
Polacy są mądrym społeczeństwem, mimo, że można o nas czasami coś złego usłyszeć
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.