• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polskie Ferrari

Marcin Tymiński
6 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Polscy inżynierowie mieli spory wkład w przygotowanie i produkcję podzespołów do słynnego Ferrari California. Polscy inżynierowie mieli spory wkład w przygotowanie i produkcję podzespołów do słynnego Ferrari California.

O polskiej, globalnej marce samochodu możemy chyba na razie zapomnieć. Na otarcie łez pozostaje nam nasz wkład w produkcję takich aut jak np. Honda, Audi, Volvo, BMW czy Bentley a nawet... Ferrari California.



Działająca pod Gdańskiem firma Delphi produkuje podzespoły samochodowe. W jej trójmiejskiej fabryce powstają m.in. dźwigienki kierunkowskazów, podnośniki szyb, przełączniki tempomatów czy automatycznych skrzyń biegów.

Produkcja może niepozorna, ale nawet za nią stoi wielki zespół badawczy. A to właśnie polscy inżynierowie z Delphi włożyli sporo wiedzy i umiejętności w produkcję podzespołów dla supersportowego Ferrari California.

Polski rodowód mają kluczowe elementy, które zamontowano w tym supersamochodzie. Nasi inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego Delphi współpracowali przy przygotowaniu projektu oraz procesu produkcyjnego kabli bez-halogenowych.

Co to takiego? To wiązki elektryczne powleczone ultra-cienkościenną, bez-halogenową izolacją . Ferrari będzie pierwszym europejskim producentem samochodów, który wprowadzi te niezwykle wytrzymałe przewody samochodowe. Posiadają wyjątkową odporność na przetarcia i na nacięcia - niemal dwukrotnie większą niż tradycyjne kable. Dodatkowo te kable nadają się do recyklingu.

Z kolei w Ostrowie Wielkopolskim powstaje skraplacz i parownik do układu klimatyzacji Ferrari, a fabryka w Krośnie produkuje amortyzatory MagneRide - jeden z najnowocześniejszych na świecie, produkowany seryjnie, adaptacyjny system kontroli zawieszenia.

Opinie (38) 2 zablokowane

  • zawsze cos

    ktos

    • 0 0

  • co ma piernik do wiatraka

    nieuk to ty jestes co ma prof. czochr. i blue laser do smierdzacej fabryki przelacznikow glabie jeden naucz sie pisac posty na temat i o temacie prawda jest taka jezeli fabryka ferrari bedzie miala zwiekszone zapotrzebowanie na okablowanie i przelaczniki a gdanska filia nie bedzie nadazala to inna fabryka np w chinach bedzie produkowala identyczne produkty i nikogo nie bedzie obchodzilo czy wykonaly to polskie czy chinskie rece........................

    • 0 0

  • Polacy mają welki wkład w naukę

    Np. profesor Czochralski - to on opracował sposób hodowli monokryształów, które służą do produkcji układów scalonych - czyli pamięci półprzewodnikowych, procesorów, mikrokontrolerów. I to w 20-leciu międzywojennym. Podobnie niebieski laser został opracowany w Polsce...

    NIEUKI DO SZKÓŁ a nie głupoty na forum wypisywać!

    • 0 0

  • Szkoda tylko że te auta są takie drogie a polscy robotnicy i robotnice pracujące np. w Delphi zarabiają takie grosze.

    • 0 0

  • Scheis Firma

    • 0 1

  • To będzie koniec Ferrari...

    • 0 1

  • FAKTYCZNIE POLSKIE......

    Tutuł artykułu jak większość artykułów na pomponik.pl lub lansik.pl ...polskie ferrari,dramat.....może warto było napisać Ferrari z Trójmiasta.......

    • 0 1

  • super

    Polacy są mądrym społeczeństwem, mimo, że można o nas czasami coś złego usłyszeć

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Co roku na terenie Trójmiasta odbywają się Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski. Jak nazywa się to wydarzenie?

 

Najczęściej czytane