• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 30 mln za 1 km drugiego odcinka Trasy Kaszubskiej

Maciej Naskręt
20 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

10 firm złożyło oferty w przetargu na budowę 10-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej z Szemudu do Luzina. Najkorzystniejsza cenowo jest oferta włosko-polskiego konsorcjum. Gotowe jest ono zbudować trasę w 34 miesiące za kwotę 324 mln zł.



Czy po oddaniu będziesz korzystał(a) z Trasy Kaszubskiej?

Kolejny, 10-kilometrowy, odcinek Trasy Kaszubskiej - z Szemudu do Luzina - doczekał się otwarcia ofert w przetargu. Dodajmy, że we wtorek poznaliśmy potencjalnych wykonawców na fragment z Gdyni do Szemudu. W tym przypadku 1 km trasy może kosztować nawet 40 mln zł.

Chrapkę na budowę 10-kilometrowego odcinka ma 10 podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę złożyło włosko-polskie konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali oraz sopockie NDI, które swoją pracę wyceniło na 324 mln zł. Termin realizacji ma wynieść 34 miesiące (nie licząc przerw zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Ponadto wykonawca udziela 10 lat gwarancji na wybudowany przez siebie fragment ekspresówki.

Co ważne, najtańsza propozycja jest o 100 mln zł niższa od kwoty przeznaczonej na budowę przez inwestora, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Druga na liście najkorzystniejsza oferta należała do Budimexu, który chce wybudować 10-kilometrowy fragment ekspresówki za 335 mln zł.

Fragmenty Trasy Kaszubskiej planowane do budowy. Fragmenty Trasy Kaszubskiej planowane do budowy.
Najprostszy odcinek do realizacji

Fragment z Szemudu do Luzina jest najprostszy w realizacji spośród wszystkich odcinków Trasy Kaszubskiej. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Na otwarcie czeka jeszcze jeden przetarg - na budowę odcinka Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola. Ma to nastąpić 3 listopada.

Oferty złożone w przetargu

1. Konsorcjum firm: Societá Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A., NDI sp. z o.o., NDI SA - 324 963 540,00 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
2. Budimex SA - 335 873 785,14 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
3. Konsorcjum firm: Porr SA (dawniej Porr Polska Infrastructure SA; lider), Porr Bau GmbH - 339 508 841,05 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
4. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia SA (lider), Mirbud SA - 339 999 188,81 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
5. Mostostal Warszawa SA - 349 692 975,48 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
6. Konsorcjum firm: Strabag sp. z o.o., Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. - 367 680 565,47 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
7. Energopol-Szczecin SA - 382 189 683,60 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
8. POL-AQUA sp. z o.o. - 409 902 177,94 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
9. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. - 424 281 828,27 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
10. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" SA (lider), Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 505 775 999,69 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.

Opinie (194) 4 zablokowane

  • (9)

    geniusze komunikacji
    1) odcinek który nie powstanie (obwodnica Lęborka) był najważniejszy
    2) prowadzenie jakiejkolwiek drogi do zakorkowanego węzła w Chwaszczynie jest absurdem
    3) nasze piękne Kaszuby nie potrzebują dewastacji tą drogą z nikąd do nikąd
    4) potrzebujemy porządnej komunikacji zbiorowej a nie najdroższych na świecie autostrad o zerowym dodatnim znaczeniu ekonomicznym

    • 17 35

    • autostrady mają zwykle ujemne znaczenie ekonomiczne

      generują więcej kosztów niż przychodów - zwłaszcza gdy są bezpłatne.

      Budżet USA nie jest w stanie udźwignąć kosztów utrzymania przewymiarowanej infrastruktury drogowej, stąd katastrofy wiaduktów i mostów oraz stawianie na transport publiczny (transit oriented development)

      • 7 10

    • (6)

      To prawda. Przykładów nie trzeba szukać daleko. USA i Niemcy wybudowały sieć autostrad i teraz gospodarczo ledwo zipią. A taka Demokratyczna Republika Kongo, kraj o porządnej komunikacji zbiorowej (pięciu chłopa na jednej krowie) a jaki tygrys gospodarczy.

      • 23 5

      • (4)

        U Niemca pobudowali autostrady i bieda aż piszczy.

        • 14 1

        • (1)

          No ale już kombinują jak by tu za nie opłate wprowadzic

          • 9 0

          • ale Bruksela

            piętrzy im trudności...

            • 0 0

        • w byłym enerdowie wiele dróg jest zamykanych dla ruchu w celu oszczędzenia na kosztach ich utrzymania (1)

          mam wrażenie, że pojęcie rachunku ekonomicznego nie jest ogarnięte wyobraźnią.

          • 0 6

          • ile można zaoszczędzić na zamknięciu jakiejś trasy?

            a koszty objazdów? gdzie zysk?

            • 5 0

      • gospodarczo może i jakoś funkcjonują, ale długość życia obecnego pokolenia mieszkańców USA

        jest mniejsza niż poprzedniego: główne przyczyny: nadwaga i otyłość wynikająca z nadmiaru czasu spędzanego w korkach na autostradach podmiejskich.

        U nas tak nie musi być.

        • 0 2

    • węzeł Chwaszczyno też będzie przebudowany

      najpierw sprawdź - potem piep**z

      • 8 1

  • Zmowa cenowa. Kraj dziadowski ceny z Dubaju (1)

    W pustych lbach sie im poprzewracalo by taka kase wyssac z miasta..... Czesciowo sue nachapac na te kartonowe domki z muratora za miastem

    • 10 9

    • Płacą nam 2 tys. E za miesięczne utrzymanie studenta z Kuwejtu

      to może ich sułtanowie zbudują nam cenowo okazyjne drogi?

      • 0 0

  • (5)

    10 km w 34 miesiące to tępo zarąbiste.

    • 24 4

    • rozumiem, że wraz ze szwagrem poradziłbyś sobie w 30 miesięcy (2)

      • 8 4

      • Km

        Pierwsze słowo, i już kłamstwo.

        • 4 0

      • zacznij myśleć zamiast powtarzaćciągle to samo

        • 3 0

    • Tempo

      tępy to tyj jesteś

      • 2 1

    • 34 miesiące + zimy bo te nie da wliczone do tych 34 miesięcy

      • 1 0

  • Projekt bez szans na rozbudowę w przyszłości (1)

    np. trzeciego pasa

    • 5 9

    • Guano wiesz, teraz i autostrady i "eski" są budowane z rezerwami.

      • 0 0

  • Podoba mi sie ze za wladz PiS sa takie zdecydowane (1)

    postepy w budowie autostrad. PO zwalnialo z wiadomych wzgledow progres. Niedlugo bedziemy mogli bezpiecznie sie poruszac po Polsce siecia autostrad. Co do ceny to widac ze jest atrakcyjna bo nie mu juz lapowkarstwa to nie trzeba doliczac marzy.

    • 11 30

    • Pewnie siedzisz i liżesz teraz d*pę swemu panu tak jak Misiewicz Antkowi M. !

      Za judaszowe srebrniki pisiory są zdolne do do największych obrzydliwości - ohyda!

      • 3 2

  • NIE STRABAG

    Dobrze, ze ta firma nie ma szans wygrać tego przetargu!

    • 11 4

  • Od razu mi sie Chińczycy przy budowie autostrady przypominaja ;-) (2)

    • 18 0

    • Chini mieli oddać niemal (1)

      miliard zł i co z tą kasą?

      • 2 0

      • Poszukaj sobie, z Chińczykami była latem ugoda. Nie jesteś na czasie.

        • 0 0

  • Zamówienia publiczne - typowa głupota (1)

    Tak jak większość rzeczy w tym kraju, zamówienia publiczne są skonstruowane zupełnie bez sensu. W efekcie, zamiast pozwalać na rozwój miejscowym firmom (i dużym i małym) państwo od pierwszej chwili stoi na stanowisku przeciwnika wykonawcy. Zamiast rozwoju, są bankructwa. Tylko głupi sam siebie niszczy.
    Nie lepiej usiąść i przepisać proste i dobre rozwiązania zachodnie? Ile lat jeszcze będziemy tkwić w tej paranoi?

    • 20 4

    • Jakieś szczegóły, coś więcej? Przy budowie, jako podwykonawcy i tak są zatrudniani lokalsi i mniejsze firmy, a wszystkimi zarządza duża firma, która bierze jakąś odpowiedzialność za całość. Sugerujesz, że Państwo powinno podpisywać umowy z każdą malutką firmą na wykonanie jakichś malutkich zadań?

      • 0 0

  • Zobaczę to uwierzę.

    • 11 2

  • (1)

    jak żyć?

    • 5 3

    • generał z zaświatów?

      Józef Światło, pierwotnie Izaak Fleischfarb (1915 - 1994) – wysoki funkcjonariusz Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego, m.in. wicedyrektor Departamentu X MBP. Obawiając się czystek po aresztowaniu Ławrientija Berii w 1953, uciekł na Zachód podczas podróży służbowej do Berlina Wschodniego.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót ESP?

 

Najczęściej czytane