• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią bezpieczeństwo na Słowackiego

Maciej Korolczuk
5 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

W czwartek, 7 lipca, drogowcy zajmą fragment ul. SłowackiegoMapka, gdzie rozpocznie się śrutowanie nawierzchni. Po zabiegu droga ma być bardziej szorstka, dzięki czemu poprawi się przyczepność i bezpieczeństwo kierowców. Prace obejmą dwukilometrowy leśny odcinek od Niedźwiednika w kierunku Matarni i będą prowadzone w nocy. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą, zabieg zakończony zostanie 16 lipca.



Z jaką prędkością jeździsz na ul. Słowackiego?

Leśny odcinek Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią to na mapie drogowej Gdańska jeden z czarnych punktów. Spora liczba zakrętów i miejscami stromy podjazd pod górę często sprawiają kierowcom spore problemy, zwłaszcza podczas trudnych warunków pogodowych. Dochodzi tam do wielu kolizji i poważnych wypadków, jak choćby ten z marca 2017 r., gdy jadący w kierunku obwodnicy suv wypadł poza barierki i dachował.



Drogowcy chcieli poprawić bezpieczeństwo na wskazanym odcinku już w 2020 roku, ale na przeszkodzie stanęła pandemia. Wcześniej podobne zabiegi uszorstniania nawierzchni przeprowadzono na leśnym odcinku Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, a także na Świętokrzyskiej i Spacerowej.

Teraz przyszła kolej na niespełna 2,5 km odcinek Słowackiego w kierunku Złotej Karczmy (od posesji nr 123 do wysokości dawnego Punktu Celnego), o czym informowaliśmy już w lutym.

- Przeprowadzenie śrutowania nawierzchni zaplanowano między 7 a 16 lipca 2022 r. Prace nie będą wiązały się z większymi utrudnieniami dla kierowców. Realizowane będą etapami w godzinach wieczornych i nocnych. Przejezdny będzie zawsze jeden pas ruchu. Podany termin robót może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Do prawidłowego przebiegu procesu nawierzchnia jezdni powinna być sucha. W czasie opadu deszczu prace nie mogą być prowadzone - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przetarg na poprawę szorstkości jezdni na Słowackiego wygrała warszawska firma Textura. Za wykonaną pracę otrzyma od miasta 237 tys. zł.

Maszyna wyrzuca metalowy śrut



Technologia śrutowania polega na zwiększeniu szorstkości jezdni. Stosowane do tego samobieżne urządzenie wyrzuca z siebie metalowy śrut, który uderza z odpowiednią siłą w nawierzchnię. W ten sposób tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana uszorstnianiu droga zwiększa swoją przyczepność, co w efekcie wpływa na poziom bezpieczeństwa.

Warto jednak pamiętać, że tylko szorstka nawierzchnia bezpieczeństwa nam nie zapewni. Podstawą jest dostosowanie się do ograniczenia prędkości (na leśnym odcinku ul. Słowackiego to 70 km/h), aktualnych warunków panujących na drodze, stanu technicznego auta i zachowania bezpiecznej odległości między pojazdami.

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • Przed śrutowaniem (w dół) ...

    przy siedemdziesiątce obróciło mnie i wyrwałem z korzeniami środkową barierkę.
    Fartownie puknąłem przodem i po piruecie dało się pojechać dalej.
    O dziwo, tylko zderzak i pas przedni do wymiany.
    Wcześniej dziwiłem się że czasem między barierkami pośrodku idzie jakiś gość jakby grzybów szukał.
    Teraz wiem że szukał tablicy rejestracyjnej ...

    • 5 0

  • Bezpieczenstwo to tam poprawi odcinkowy pomiar predkosci

    • 3 2

  • Porawcie mentalnosc ludzi (1)

    Ulica jest ok

    • 8 0

    • Zgadza się, zwykła trzoda na drogach nie powinna jeździc.

      • 1 0

  • Przyczyną wypadków jest to, że (2)

    90 procent jadących hamuje w tych łukach.

    • 12 0

    • Redukcja silnikiem? (1)

      Co to takiego?

      • 4 2

      • że co ? :)

        redukcja to jest biegu a silnikiem hamowanie, a i gwaltowa redukcja też może zrobić niespodziankę jeśli nie zastosujesz międzygazu.

        • 1 0

  • Taak? (1)

    Będa zabierac prawka jazdy czy jak? Większości tamtędy jadącym tzw. kieroffcom należałoby odbierać uprawnienia patrząc na ich sposób jazdy.

    • 4 0

    • Zwłaszcza tym, którzy jadąc z góry na dół mają cały czas wciśnięty pedał hamulca. Oczywiście jadą lewym pasem 60km/h. Z takich mam największą polewkę, gdy z uśmiechem na twarzy wyprzedzam ich prawym pasem.

      • 2 2

  • hmmm (1)

    sami kłamcy w tej ankiecie

    • 4 1

    • Cena

      2radary taniej by kosztowały jak to co roczne srutowanie.

      • 1 0

  • eh

    Gdyby nie nagminne przekraczanie predkosci i zly stan techniczny pojazdow to by nie bylo tam w ogole wypadkow ....

    • 6 0

  • Bez sensu

    Bez sensu wydane pieniądze... Nie ma moiwosci żeby ze sprawnym samochodem wypaść tam przy 70 km/h, nawet 100 Kwestia normalnych opon, nie jakis ulepów, umiejętności i wyobraźni. Śrutowanie na d**ilizm nic nie da.

    • 4 2

  • Droga zrobiona na odwal a teraz co roku kasa idzie w śrutowanie

    Cały Gdańsk, piękna laurka. Nic nie może być zrobione poprawnie.

    • 4 3

  • A może baranki by sobie w końcu kupiły porządne ogumienie i zadbały o zawieszenie w samochodzie? Tę drogę przy suchej nawierzchni można spokojnie pokonać z prędkością 150km/h w górę i w dół. Wielokrotnie sprawdzane. Jeśli ktoś tam ma problemy przy 70km/h to albo jest pipką, a nie kierowcą albo ma szrot, a nie samochód. 70km/h to tam można jechać drzemiąc i kierując jedynie lewą ręką.

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane