• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią bezpieczeństwo na Słowackiego

Maciej Korolczuk
5 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

W czwartek, 7 lipca, drogowcy zajmą fragment ul. SłowackiegoMapka, gdzie rozpocznie się śrutowanie nawierzchni. Po zabiegu droga ma być bardziej szorstka, dzięki czemu poprawi się przyczepność i bezpieczeństwo kierowców. Prace obejmą dwukilometrowy leśny odcinek od Niedźwiednika w kierunku Matarni i będą prowadzone w nocy. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą, zabieg zakończony zostanie 16 lipca.



Z jaką prędkością jeździsz na ul. Słowackiego?

Leśny odcinek Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią to na mapie drogowej Gdańska jeden z czarnych punktów. Spora liczba zakrętów i miejscami stromy podjazd pod górę często sprawiają kierowcom spore problemy, zwłaszcza podczas trudnych warunków pogodowych. Dochodzi tam do wielu kolizji i poważnych wypadków, jak choćby ten z marca 2017 r., gdy jadący w kierunku obwodnicy suv wypadł poza barierki i dachował.



Drogowcy chcieli poprawić bezpieczeństwo na wskazanym odcinku już w 2020 roku, ale na przeszkodzie stanęła pandemia. Wcześniej podobne zabiegi uszorstniania nawierzchni przeprowadzono na leśnym odcinku Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, a także na Świętokrzyskiej i Spacerowej.

Teraz przyszła kolej na niespełna 2,5 km odcinek Słowackiego w kierunku Złotej Karczmy (od posesji nr 123 do wysokości dawnego Punktu Celnego), o czym informowaliśmy już w lutym.

- Przeprowadzenie śrutowania nawierzchni zaplanowano między 7 a 16 lipca 2022 r. Prace nie będą wiązały się z większymi utrudnieniami dla kierowców. Realizowane będą etapami w godzinach wieczornych i nocnych. Przejezdny będzie zawsze jeden pas ruchu. Podany termin robót może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Do prawidłowego przebiegu procesu nawierzchnia jezdni powinna być sucha. W czasie opadu deszczu prace nie mogą być prowadzone - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przetarg na poprawę szorstkości jezdni na Słowackiego wygrała warszawska firma Textura. Za wykonaną pracę otrzyma od miasta 237 tys. zł.

Maszyna wyrzuca metalowy śrut



Technologia śrutowania polega na zwiększeniu szorstkości jezdni. Stosowane do tego samobieżne urządzenie wyrzuca z siebie metalowy śrut, który uderza z odpowiednią siłą w nawierzchnię. W ten sposób tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana uszorstnianiu droga zwiększa swoją przyczepność, co w efekcie wpływa na poziom bezpieczeństwa.

Warto jednak pamiętać, że tylko szorstka nawierzchnia bezpieczeństwa nam nie zapewni. Podstawą jest dostosowanie się do ograniczenia prędkości (na leśnym odcinku ul. Słowackiego to 70 km/h), aktualnych warunków panujących na drodze, stanu technicznego auta i zachowania bezpiecznej odległości między pojazdami.

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • Pieniądze wyrzucone w błoto. (1)

    Tam jest dobra przyczepność. Problem jest w prędkości i stanie technicznym pojazdów, głównie opon i zużytych amortyzatorów.

    • 2 0

    • nie w błoto, do kieszeni!

      • 0 0

  • Jak samochód ma z tyłu belke beznadziejną a nie wahacze a do tego łyse opony to efekt wahadła się robi przy dohamowywaniui bum gotowe.Wielowahacz plus dobre opony tam nie ma problemu

    • 1 1

  • uszorstniania - co to oznacza?

    uszorstniania - co to oznacza?

    • 0 0

  • Dopóki idioci będą hamować na zakrętach a nie przed nimi, śrutowanie niczego nie zmieni. Jeżdżę codziennie i obserwuję mistrzów kierownicy, których szkoły nauki jazdy nie uczą podstawowych zasad techniki jazdy.

    • 2 0

  • ale to już było! po co to?

    by zwiększyć korki?

    czy ktos czerpie satysfakcję z zablokowania Gdańska?

    • 0 0

  • ile to " śrutowanie" kosztuje? kto za to płaci?

    • 1 0

  • tak robimy inflację- zwiększamy " koszty", ktos musi pokryć te " koszty"

    i tak kólko się kręci!

    • 0 0

  • Gdansk polskie palermo

    Mial zawsze najgorsze drogi. Niewiele sie zmienilo przez ostatnie 10 lat. Jak zrobią albo poprawia asfalt to zaraz się robi korek bo miasto daje zgodę na zabudowę trawników każdemu developerowi. Dopóki miastem rzadzi pato-polityczny układ dopóty miasto pod względem infrastruktury i ciągów komunikacyjnych będzie ukrainą.

    • 1 0

  • nie lepiej jeden pas i progi?

    skoro wylotowa do Pruszcza czy na Koscierzynę może być tak udoskonalona to czemu nie Słowackiego.

    • 1 0

  • Nie ma to jak zrobic malpom kreta droge, a potem co dwa lata srutowac, bo sie malpy rozbijaja.

    Gdybym mial maszyne srutujaca, a jeszcze kontrakt na naprawe wyrwanych barierek, to wlasnie taka droge bym zbudowal.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane