• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią bezpieczeństwo na Słowackiego

Maciej Korolczuk
5 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

W czwartek, 7 lipca, drogowcy zajmą fragment ul. SłowackiegoMapka, gdzie rozpocznie się śrutowanie nawierzchni. Po zabiegu droga ma być bardziej szorstka, dzięki czemu poprawi się przyczepność i bezpieczeństwo kierowców. Prace obejmą dwukilometrowy leśny odcinek od Niedźwiednika w kierunku Matarni i będą prowadzone w nocy. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą, zabieg zakończony zostanie 16 lipca.



Z jaką prędkością jeździsz na ul. Słowackiego?

Leśny odcinek Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią to na mapie drogowej Gdańska jeden z czarnych punktów. Spora liczba zakrętów i miejscami stromy podjazd pod górę często sprawiają kierowcom spore problemy, zwłaszcza podczas trudnych warunków pogodowych. Dochodzi tam do wielu kolizji i poważnych wypadków, jak choćby ten z marca 2017 r., gdy jadący w kierunku obwodnicy suv wypadł poza barierki i dachował.



Drogowcy chcieli poprawić bezpieczeństwo na wskazanym odcinku już w 2020 roku, ale na przeszkodzie stanęła pandemia. Wcześniej podobne zabiegi uszorstniania nawierzchni przeprowadzono na leśnym odcinku Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, a także na Świętokrzyskiej i Spacerowej.

Teraz przyszła kolej na niespełna 2,5 km odcinek Słowackiego w kierunku Złotej Karczmy (od posesji nr 123 do wysokości dawnego Punktu Celnego), o czym informowaliśmy już w lutym.

- Przeprowadzenie śrutowania nawierzchni zaplanowano między 7 a 16 lipca 2022 r. Prace nie będą wiązały się z większymi utrudnieniami dla kierowców. Realizowane będą etapami w godzinach wieczornych i nocnych. Przejezdny będzie zawsze jeden pas ruchu. Podany termin robót może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne. Do prawidłowego przebiegu procesu nawierzchnia jezdni powinna być sucha. W czasie opadu deszczu prace nie mogą być prowadzone - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przetarg na poprawę szorstkości jezdni na Słowackiego wygrała warszawska firma Textura. Za wykonaną pracę otrzyma od miasta 237 tys. zł.

Maszyna wyrzuca metalowy śrut



Technologia śrutowania polega na zwiększeniu szorstkości jezdni. Stosowane do tego samobieżne urządzenie wyrzuca z siebie metalowy śrut, który uderza z odpowiednią siłą w nawierzchnię. W ten sposób tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana uszorstnianiu droga zwiększa swoją przyczepność, co w efekcie wpływa na poziom bezpieczeństwa.

Warto jednak pamiętać, że tylko szorstka nawierzchnia bezpieczeństwa nam nie zapewni. Podstawą jest dostosowanie się do ograniczenia prędkości (na leśnym odcinku ul. Słowackiego to 70 km/h), aktualnych warunków panujących na drodze, stanu technicznego auta i zachowania bezpiecznej odległości między pojazdami.

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • Usunąć asfalt i zrobić stylowy bruk. Ograniczenie do 40km/h oraz garby co 100 metrów. To powinno zwiększyć bezpieczeństwo.

    • 5 4

  • (11)

    Nie bywam tam, ale ostatnio kilka razy jechałem 60-70, bo nie jestem jakimś super kierowcą i za każdym razem wszyscy mnie wyprzedzali jak leci na całej długości od Ikei na sam dół. Raz ktoś jechał przede mną z tą samą średnią z grubsza.

    • 53 5

    • (8)

      Ja tam jeżdżę od 10 lat 50-60 max i nigdy nawet uślizgu nie miałem. Jadąc normalnie tam nie ma fizycznej możliwości mieć wypadek :)

      • 21 0

      • Oczywiście że nie ma (3)

        Wypadki mają tacy co jadą 100+ w deszczu, albo tacy co jada 100+ i nagle na ostatnim zakręcie hamują

        • 20 0

        • Wydaj 4k na opony a nie 100zl

          • 5 8

        • (1)

          Mój się często nabijał, że tam jeździć nie potrafią, że na telefonach siedzą.. aż do momentu gdy sam wpadł w poślizg i uderzył w barierkę. Ogólnie dramatu nie było bo akurat nikt mu się nie napatoczył pod koła. Pojazdy za nim widząc co się dzieje zwolniły. On natomiast zbił przednią lampę i zjechał lakier. Warunki? Klasyka. Zaczęło padać, pewnie jechał z 80 km/h i stracił panowanie nad pojazdem. Obróciło go i wylądował (na szczęście) tylko na barierce..

          • 4 1

          • Poszukaj lepszego kierowcy xD

            • 0 0

      • wypadki są tam właśnie dlatego że jedziesz 50 na dozwolonym 70 km/h i kilku takich jak ty inni próbują wyprzedić (3)

        • 10 22

        • Poznasz głupiego po wypowiedzi jego. Sami ze swojej kasy naprawiajcie skutki lamania zasad i przepisów.

          • 12 4

        • Wniosek (1)

          Czyli karać tych co jeżdżą wolno ? - to nie bedzie wypadków- SUPER, brak slow

          • 6 0

          • Niestety taka prawda

            Na obwodnicy też wypadki przez tych co 120 na lewym i trzeba nagle hamować z 200

            • 3 0

    • Bo tam 100km/h można spokojnie jechać.

      Dałoby radę więcej, ale za dużo zamulaczy na lewym pasie.

      • 2 2

    • ps. Jadąc 100 kmh na tym odcinku (2,5 km) jest się szybciej na dole o jakieś 35 sekund szybciej niż jadąc 70 kmh. Na co komu taka kosmiczna oszczędność czasu?

      • 0 0

  • Śmiech !!!! (1)

    Na świętokrzyskiej śrutowali a wypadków tyle samo co było !!!!
    Wyrzucenie kasy w błoto !!!

    • 6 5

    • A skąd wiesz czy nie było by więcej bez śrutowania? Może ruch się zwiększył, wypadków mniej per auto, ale tyle samo co wcześniej.

      • 1 0

  • Który to już raz robią

    Ktoś znowu bierze kasę za noc tyle razy to robili i nic to nie daje auta lataja jak latały po barierkach

    • 4 5

  • a kiedy pomiar prędkości?

    • 8 6

  • Starczy zwolnić do prędkości przepisowej. Będzie Bezpiecznie i tanio

    • 7 2

  • (2)

    d**ile się rozbijają, bo nie potrafią czytać znaków. Prosty darwinizm. Czemu w takim razie my(społeczeństwo) ma dopłacać z własnych pieniędzy do poprawy infrastruktury pod piratów drogowych(potencjalnych morderców). Nie widzę powodu!

    • 6 3

    • *mamy dopłacać

      • 0 0

    • Może dlatego, żeby taki pirat w ciebie nie wjechał jak nie wyrobi.

      • 1 1

  • Pamiętam jak tam były dwa fotoradary w dół (6)

    I wszyscy się pilnowali. Teraz nie można?
    Poza tym pod górę to już naprawdę na łysych oponach trzeba ostro lecieć żeby wylecieć. Ciekawe jakie są statystyki wypadków przyjezdni vs lokalni.

    • 70 19

    • statystyki sa takie ze codziennie jest tam dzwon (2)

      co tydzien wymieniane barierki. zreszta nie trzeba byc sherlockiem holmes, przyjrzyj sie barierkom

      • 8 6

      • Bo po prostu trzeba tam założyć barierki gumowe które by wracały pojazdy na właściwy tor jazdy :)

        • 12 1

      • dzwon tak jest przez takie dzbany jak ty co nie potrafią jeździć typowy pirat drogowy

        • 0 0

    • (1)

      Ne mozna bo llesne dziadki i babuszki widząc fotoradar hamowąły znienacka i gwałtownie powodując jeszcze więcej groźnych i nieobliczalnych kolizji!

      • 12 12

      • Nie przeginaj- oni jeżdżą zgodnie z pzepisami

        i nie muszą hamować

        • 0 1

    • fotoradarów nie ma, a po wyśrutowaniu parę lat temu ilość wypadków zmalała

      przypadek?
      Fotoradary to fiskalny populizm, który łykacie.

      • 2 10

  • (2)

    Z górki to jest jeden łuk średnio przyjemny. Pod górę nie wiem co trzeba zrobić by wylecieć

    • 10 0

    • (1)

      Bawić się telefonem. Bardzo dużo pseudo kierofczyków to robi.

      • 4 0

      • I przecenia swoje umiejętności jak większość z nas.

        • 0 0

  • Tristar uruchomić i tyle (7)

    Tristar ma tam pomiar odcinkowy.
    To jest łatwo do ogarnięcia - bo prawnie nie da się automatycznie tego zrobić, ale posadzić pracownika do obsługi tego monitoringu i on będzie jako świadek kierował doniesienia na policję o krewkich kierowców.
    Owszem - miasto nie zarobi, ale kierowców się utemperuje.

    Bo nie ma żadnych problemów z przyczepnością na tej drodze, mimo że jeżdżę tam również w deszczu, samochód mam raczej kiepski, a opony całorocznie i niezbyt drogie.
    Ci którzy tam wypadają pędzą 2x szybciej niż limit i to cały sekret.

    • 54 26

    • (2)

      Pomiary moze robic tylko ITD a oni maja to gdzies

      • 2 1

      • (1)

        nie tak do końca - jeśli widzisz wykroczenie w ruchu drogowym i zeznasz to, to sprawca zostanie ukarany.
        Jak masz dowód, np. film z wykroczenia to tym większa szansa na to.

        Wystarczy uruchomić Tristar, dokumentować wykroczenia i zatrudnić człowieka do zgłaszania się jako świadek na policji.

        To by wystarczyło.
        Tylko kaska nie wpadnie do kasy miasta (jak planowali z Tristara) a pójdzie do budżetu centralnego (normalny mandat)

        • 2 2

        • myślisz ze pomiary z radaru niewłączonego w canard

          maga byc podstawą do ścigania wykroczenia?

          • 0 0

    • jeździsz głównie taksówką

      więc może spokojniej z tą wypowiedzią. Obstawiam, że masz kamerki przód i tył i nagrywasz piratów, a twoja prędkość to zwykle ograniczenie minus 20 km/h. Czy pod 4literami masz ręczniczek, kocyk czy plecionkę klasyk?

      • 4 8

    • Tristar nawet na głównych ulicach Trójmiasta nie działa

      Hahaha

      • 2 0

    • ja bym wprowadzil wiek opon max 6lat, masz starsze opony spowodujesz wypadek to placisz odszkodowanie

      za zaniedbanie zmiany opon. Ludzie jezdza na gowniawych oponach to asfalt im srutuja, masakra jakas.

      • 1 4

    • Nie po to Gdańsk płaci za Tristar by ten działał

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

BMG Goworowski to trójmiejski przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane