- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (102 opinie)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (164 opinie)
- 3 Amerykańskie klasyki przy sopockim molo (23 opinie)
- 4 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (140 opinii)
- 5 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (85 opinii)
- 6 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (86 opinii)
BMW X7 swoim rynkowym debiutem wywołało niemałe zamieszanie. Teraz potężny SUV doczekał się kuracji odmładzającej. Co się zmieniło? Lista jest całkiem długa.
Stylistyka
Odświeżoną wersję X7 poznacie przede wszystkim po odmienionym pasie przednim. Niemieccy projektanci do wielkiego grilla dorzucili dwa rzędy świateł, przemodelowany zderzak i podświetlaną "nerkę" (to tzw. oświetlenie kaskadowe). Modernizacja tyłu X7 nie jest już tak spektakularna. Trzeba jednak przyznać, że zastosowane zmiany stylistyczne - jak na facelifting - są wyraźne. Mi osobiście wygląd pierwszego X7 podobał się bardziej, ale to oczywiście kwestia gustu.
Co ciekawe, SUV-a można opcjonalnie "ubrać" w aż 23-calowe felgi. To o dwa cale więcej niż do tej pory. Tak duże koła jeszcze bardziej podkreślają gabaryt tego auta. Bazowe obręcze kół mają 20 cali (w wersji przedliftowej miały 19 cali).
Niezauważalnie zmieniły się wymiary X7. Wszystko przez nowe przednie zderzaki, które wydłużyły SUV-a o 11 mm. Przypomnijmy, że rozstaw osi w X7 to aż 3105 mm - co przekłada się na ogrom miejsca w kabinie. W standardzie pomieści aż siedmiu pasażerów - tutaj bez zmian. Opcjonalnie można zamówić wnętrze z sześcioma fotelami.
BMW serii 7: kontrowersyjny wygląd i technologiczny majstersztyk
Wnętrze
Duże zmiany zaszły we wnętrzu X7. SUV otrzymał duży, zakrzywiony panel z dwoma ekranami - ten ze wskaźnikami cyfrowymi ma 12,3 cala, natomiast centralny, odpowiedzialny za multimedia i działający na dotyk - 14,9 cala. W SUV-ie zainstalowano najnowszą wersję systemu operacyjnego BMW OS 8.0.
Mam wrażenie, że kabina X7 stała się bardziej stonowana - a to zmiana na plus. Miłym dodatkiem jest podświetlana dekoracja deski rozdzielczej z oznaczeniem modelu. W przypadku auta demonstracyjnego to literka "M", gdyż to najmocniejsza wersja M60i.
Silniki
Jakie zmiany pod maską? Otóż wszystkie oferowane jednostki napędowe zostały doposażone w 48-woltową instalację elektryczną.
Dostępne są trzy wersje silnikowe (dwie benzynowe i jeden diesel): X7 xDrive40i (3,0, R6, 381 KM / 540 Nm) i X7 M60i xDrive (4,4 l, V8, 530 KM/750 Nm) oraz X7 xDrive40d (3,0, R6, 352 KM / 720 Nm).
Jak już wspomniałem wyżej - do krótkich jazd testowych otrzymaliśmy topowy wariant M60i, który oferuje aż 530 KM mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Trzeba przyznać, że czuć pod stopą duży zapas mocy, nawet przy tak ciężkim i dużym gabarycie. Sprint do "setki" potężnego SUV-a trwa zaledwie 4,7 sekundy. Coś jednak za coś. X7 w tej mocarnej wersji ma spory apetyt na paliwo. Średnie zużycie oscyluje w granicach 16-17 l na 100 km.
Bez względu na wersję silnikową - klient zawsze otrzyma X7 z 8-stopniową skrzynią Steptronic i napędem na wszystkie koła xDrive.
Na sam koniec - tradycyjnie - cena. Cennik nowego X7 startuje od kwoty 485 tys. zł za benzynową opcję xDrive40i. 10 tys. zł droższy jest diesel xDrive40d. Za najmocniejszy wariant trzeba zapłacić co najmniej 640 tys. zł, a demonstracyjny egzemplarz został wyceniony na kwotę 706 800 zł.
Auto do jazd testowych użyczyła firma BMW Zdunek.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (96) 10 zablokowanych
-
2023-03-19 15:19
dorobił się działających kierunkowskazów? (1)
- 11 1
-
2023-03-19 16:25
Może będą dostępne w najwyższym abonamencie?
Jak kto się spóźni z ratą to mu zblokują kierunkowskazy?
- 7 0
-
2023-03-19 15:11
Masakra.
Podzielone światła to masakra i deska rozdzielcza lub jak kto woli kokpit to też masakra.
- 4 0
-
2023-03-19 14:21
BMW czyli Będziesz Miał Wydatki
I wszystko jasne!
- 4 4
-
2023-03-19 13:17
Brzydkie z zewnątrz, brzydkie w środku. Potężnie przewartościowany złom.
- 6 1
-
2023-03-19 08:48
Samochódz z cyklu "mam dużo kasy, więc będę produkował 8x więcej CO2" (1)
- 10 16
-
2023-03-19 13:17
tylko transport zeroemisyjny
rowerem szosowym
- 2 3
-
2023-03-19 07:23
Czołg (3)
Nie akceptuje samochodów wyższych niż ja
- 11 5
-
2023-03-19 13:13
niestety Polskich Fiatów 126p już dawno nie produkują
ale nie przejmuj się. Niscy faceci też mogą być modni. Zacznij jeździć rowerem szosowym po mieście. Tylko po jezdni.
- 4 0
-
2023-03-19 12:53
Nie jeździj autobusami
- 4 0
-
2023-03-19 07:48
Nie jest jedź do USA
- 3 0
-
2023-03-19 12:16
Sztos
- 3 0
-
2023-03-19 11:45
Wygląda okropnie.
- 12 0
-
2023-03-19 09:25
Waga tego pojazdu nie pozwala w swietle polskich przepisow parkowac na chodniku nawet dwoma kolami.
- 8 1
-
2023-03-19 08:43
Jak na każdym evencie typu otwarcie hotelu, premiera samochodu, czyli głownie jarmarczne klimaty skupiające starszych panów z kasą i glonojady próbujące szukać sponsora, to już więcej co jest marzeniem i źródłem gotowości na upodlenie się tych ostatnich:) co ja widzę jakaś lambadziare z IQ banana za sterem targi typu aut, to zawsze wiem, że taka musi być niezłym odsysaczem:)
- 17 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.