• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potrzeba zmian na drodze do tunelu pod Martwą Wisłą?

Maciej Naskręt
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku. Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku.

Kierowcy sygnalizują potrzebę zmian w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Przekonują, że już teraz wspomniany splot ulic jest sparaliżowany i nie chcą przekonać się co będzie tam niebawem - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Urzędnicy twierdzą, że zmiany są niepotrzebne, Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce i każą czekać na budowę Drogi Zielonej.



Czy dojazd od strony Przymorza i Zaspy do tunelu pod Martwą Wisłą wymaga zmian?

Od kilku tygodni kierowcy narzekają na korki w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera w Gdańsku. To jedno z najważniejszych skrzyżowań, które kierowcy będą mijać w drodze do i z tunelu pod Martwą Wisłą.

- Urzędnicy pewnie będą bardzo zaskoczeni gigantycznymi korkami na ulicy Czarny Dwór. Już na dzień dzisiejszy dojazd w kierunku tunelu wygląda tak, że rano zakorkowana jest cała wspomniana droga, nie da się na nią po prostu wjechać, kolejka aut sięga ul. Dąbrowszczaków - opowiada pan Marek, kierowca.

Gdzie leży problem? - Z al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie jedzie przy każdej zmianie świateł ok. pięciu samochodów, ale światło zielone na tej relacji świeci się tam tak długo, jakby była to główna przelotowa trasa. Zmiana programów sygnalizacji powinna być poprawką, jaką należałoby już teraz wykonać - mówi nasz czytelnik.

To nie koniec pomysłów na usprawnienie przejazdu opisywanym skrzyżowaniem. Kierowcy już po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą mogą napotkać kłopoty jadąc skrętem w lewo z Drogi Zielonej w al. Hallera. Zdaniem naszego czytelnika lewoskręt jest tam za krótki - maksymalnie może wjechać tam zaledwie sześć aut. W efekcie kolejka do lewoskrętu może być znacznie dłuższa - do ul. Gdańskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Nie chcę po otwarciu tunelu usłyszeć z ust urzędników, że korków nie dało się przewidzieć i uniknąć. Wtedy pewnie ruszą prace mające na celu usprawnić przejazd, a korki będą jeszcze większe - mówi pan Marek.

Uwagę naszego czytelnika przekazaliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Przekonują oni, że każde miasto - mniejsze lub większe - ze szczególnym jednak naciskiem na słowo większe - to duże skupisko ludzi. W większości gospodarstw domowych jest jeden samochód, wyjątkiem nie są rodziny z dwoma i więcej pojazdami.

- W miastach, niestety, korki były, są i będą. Budując jakąkolwiek inwestycję, nie obiecuje się, że korki znikną. Robi się jednak inną rzecz. Realizowana przez inżynierów strategia polega na przyjęciu już na etapie projektowania założenia, iż przyjęte zostaną rozwiązania, które korki będą minimalizować w stopniu maksymalnym. W Gdańsku ta polityka się sprawdza - w ubiegłym tygodniu opublikowano przecież ogólnopolski raport, mówiący o tym, że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce - podkreśla Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Tunel zdaniem urzędników z pewnością przejmie dużą część ruchu przez centrum Gdańska - w obu relacjach. Mocno odczuwalne powinny być mniejsze zatory na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Śródmieścia.

- Natomiast pojazdy wyjeżdżające z tunelu przejmować ma Droga Zielona. W planach jest jej rozbudowa i w ten sposób dopięcie tzw. ramy komunikacyjnej miasta. Mamy opracowania mówiące o kolejności rozbudowy tej drogi i wynikające z tego skutki komunikacyjne dla miasta - tłumaczy dyrektor ZDiZ.

Czytaj także: Jaka będzie Droga Zielona: miejska ulica czy szeroka arteria?

Opinie (212) 4 zablokowane

  • Najpierw niech skończą budować tunel.

    • 3 0

  • "W większości gospodarstw domowych jest jeden samochód, wyjątkiem nie są rodziny z dwoma i więcej pojazdami." (4)

    Nie potrafię zrozumieć tego tekstu. Może mi ktoś wytłumaczyć co autor miał na myśli?

    • 10 2

    • (1)

      Tekst mówi:ponad 50% gospodarstw (większość) ma 1 samochód. Ponad 5% gospodarstw (nie można rozpatrywać w kategorii wyjątku) ma więcej niż 1 samochód.
      Autor miał na myśli: liczba samochodów w mieście jest porównywalna do liczby gospodarstw domowych, a może nieco ją przekraczać.
      W skrócie: duże miasto = dużo samochodów.

      • 0 1

      • przecież tak nie musi być

        duże miasto: dobrze skomunikowane ludzie mogą mieć samochody, ale nie muszą z nich korzystać. Na krótkie odległości pieszo, na średnie rowerem, na dłuższe rower plus kolej i miasto żyje a nie się dusi.

        • 1 2

    • to jest logika urzednicza

      dla nich 2+2=3

      • 1 2

    • autor tego tekstu miałby trudności ze zrozumieniem prostej tezy, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście

      Jemu się wydaje, że w mieście nie ma gospodarstw domowych świadomie rezygnujących z posiadania lub korzystania z samochodu w codziennych dojazdach. Wydaje mu się, że już teraz jest wiele (nawet większość) gospodarstw domowych z dwoma lub więcej samochodami, a docelowo dwa samochody będą w każdym gospodarstwie domowym.

      • 0 3

  • Pan Marek ma rację (1)

    To jest skandaliczne, że ZDiZ próbuje zamieść problem pod dywan. Mega korki będą i na dojeździe do Hallera od strony Przymorza i w drugą stronę na Czarnym Dworze i Dąbrowszczaków (samochody które wyjadą z tunelu w kierunku Sopotu). Ponadto wszystkie te tysiące samochodów zapakują się na ulice Zaspy i Przymorza - Jana Pawła, Kołobrzeską, Obrońców, Jagiellońską...

    • 3 2

    • I co z tego? Po to m.in. są ulice,żeby nimi jechały samochody.

      • 0 2

  • a czy Hallera nie powinna pelnic role rekreacyjna (5)

    To glowna droga dojazdowa dla rowerow, pieszych i aut nad morze. Teraz nie da sie tamtedy przejechac, a przy samym morzu mamy gigantyczne skrzyzowanie. Czy nie dalo sie tego zaprojektowac bezkolizyjnie?...

    • 29 52

    • Dało się, ale w Polsce stosuje się te rozwiązania gdzie wszędzie już są dawno wycofane - np bramki na autostradach, teraz (3)

      • 10 15

      • Ciekawe rzeczy wypisujesz, naprawdę ciekawe (2)

        Francja, Włochy, Chorwacja, Austria - zlikwidowały bramki? No popatrz, kiedy to zdążyli zrobić - w wakacje jeszcze płaciłem tam na bramkach (w Austrii za tunele i Brenner).

        • 21 4

        • w Austrii (1)

          kupujesz winietę i nie ma bramek. Są przed kilkoma tunelami.

          • 2 0

          • Czyli nie ma,tylko, że są?

            • 2 3

    • Gdzie przy morzu jest gigantyczne skrzyżowanie, bo nie kumam?

      Bo Hallera?Czarny Dwór to koło kilometra do morza ma

      • 7 9

  • każdy urzednik co (2)

    wypowiada słowa typy cyt.z artykułu ... , Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce i każą czekać na budowę Drogi Zielonej.

    POWINIEN BYĆ ZWOLNIONY DYSCYPLINARNIE

    nim powstanie droga zielona to pierwszoklasiści będą mieli wnuki tak jak nasi pradziadkowie czekają na dokończenie trasy Słowackiego (trzeci etap czyli rzeczpospolita- tunel)

    za taką ignorancję obywateli powinni karać najwyższym wyrokiem bądź zesłaniem do kamieniołomów.

    Lecz prawo przyjęte u nas to urzędas to pan a obywatele to ścierwo!

    by żyło się lepiej popaprańcom

    • 19 5

    • Należy jak najszybciej przykryć Motławę betonową płytą parkingowo-komunikacyjną. To NIEDOPUSZCZALNE, by tyle miejsca marnowało się w sytuacji, gdy Kierowcy stoją w KORKACH! Wyrzuca się miliony w błoto na mosty i tunele, podczas gdy można byłoby rozwiązać problem rzek RAZ na ZAWSZE!

      • 2 0

    • lecz się od użależnienia od blachosmródu

      • 1 3

  • korki

    Gdańsk jest najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce, co nie oznacza, że korków nie ma. Są i dlatego trzeba obserwować ruch w mieście, aby zastanowić się co należy zrobić, żeby było lepiej.

    • 2 2

  • ten pan Marek szuka dziury w całym, zresztą jak każdy Marek; ruch na tym skrzyżowaniu jest płynny, to tylko kierowcy nie zawsze chcą się dostosować do przepisów ruchu drogowego i stąd przejazd dla tego pana jest zbyt wolny albo nazbyt kolizyjny, albo zatłoczony, bo on pewnie jak niektórzy kierowcy chciałby nigdzie nie stać na światłach i w ogóle drogę mieć wolną przed sobą, żeby rozpędzić się na 150 i wylądować na plaży w Brzeźnie; "pozdrowienia" dla takich kierowców

    • 5 3

  • poprostu raj na ziemi....

    to,ze najmiej zakorkowany to sie dowiedzialem-pozatym mamy najuczciwszego i najleprzego prezydenta miasta oraz przewielebnego medrca swiata jp walese ,no i cala mase koscielnych eminencj-byc moze wiecej niz w samym watykanie....zyc nie umierac......

    • 1 2

  • Czarny Dwór należy zrobić dwupasmową w obie strony (miejsce jest) (14)

    Niby dwa pasy są ale jeden idzie w lewoskręt w JP i g... to daje.

    Obrońców Wybrzeża również zrobić 2 pasy w obie strony na całej długości.

    • 91 21

    • Nawet nie myśl o tym, (7)

      że trasa nadmorska od JP2 do Ergo Areny będzie przelotówka.
      Dojazd do JP2 od Hallera jako 2x2 to i tak dużo.

      • 8 6

      • Wspomnisz moje słowa jak ruch pójdzie przez tunel :) (4)

        Wtedy będzie płacz bo przez Zaspę i Przymorze pójdzie tyle wozów, że to co teraz jest to jest małe piwo :)

        • 11 4

        • Właśnie o to chodzi, żeby nie poszło. (3)

          • 11 1

          • napisz szczerze (2)

            wierzysz że nie pójdzie?:)

            • 3 1

            • Pójdzie tyle ile puści Czarny Dwór (1)

              • 8 0

              • pożyjem zobaczymy :)

                • 0 1

      • Nie pisz bzdur i przeczytaj tekst ze zrozumieniem (1)

        Od JP do OW ma być dwujezdniówka, która potem będzie przechodziła w jednojezdniową - po 2 pasy w każdą stronę) aż do Ergo Areny. Potem od Grunwaldzkiej tunelem pod Pachołkiem do OT. Tyle tylko, że będzie zakaz dla tzw. TIR-ów, które (z nielicznymi wyjątkami) pojadą tunelem do Sucharskiego i dalej.

        • 1 1

        • No i po co od razu o bzdurach?

          Jest gdzieś w tym tekście wymieniona OW, że zakładasz do niej 2x2?
          Na końcu artykułu jest link do starego tekstu i tam sa warianty. Generalnie od JP2 do Gospody tylko 1 jezdnia i rezerwa pod drugą.

          • 2 1

    • (3)

      Miasto ma być dla ludzi. Nie dla samochodów

      • 9 1

      • (1)

        Za dużo ludzi ze wsi w mieście. Po co budują nowe mrówkowce-wieżowce w najbardziej zaludnionych osiedlach Zadpa Przymorze pozbawione miejsc pracy? Generuje to ruch do Wrzeszcza i Śródmieścia a potem korki na drogach.

        • 1 3

        • to i tak lepsze, niż rozwalone osiedla za obwodnicą

          spod wieżowca można dojechać autobusem tramwajem, SKM, rowerem.

          • 5 1

      • lepiej pisz: miasto ma być dla ludzi, nie głównie dla samochodów

        sformułowania, których używasz mogą być traktowane jako przegięcie, jak chcesz wprowadzić ironię, możesz napotkać na niekumatych sceptyków i zaliczysz mało plusów.

        • 2 2

    • To jest indolencja, arogancja i ingorancja urzędasów przyspawanych do stołków

      Jak remontowali ul. Czarny dwór można było odrazu zrobić po dwa pasy ruchu w obie strony do Al. Jana Pawła. Ale po co ? Niby kasy nie było. Jasne. Teraz będą drugi raz ją rozkopywać. To napewno będzie tańsze i mniej uciążliwe. Druga sprawa, jeszcze bardziej wkurzająca. Dlaczego do jasnej cholery nie zrobili prawoskrętu w ul. Czarny Dwór z Ul. Hallera jadąc od strony Brzeźna? Przecież miejsca tam jest w opór na dodatkowy pas prawoskrętu. Teraz jak ktoś stanie na prawym i będzie chciał jechać prosto to blokuje tych co chcieli by skręcić w Czarny Dwór, i kolejka się robi prawie że pod Balladynę. Ignoranci pieprzeni.

      • 17 7

    • na lewoskręcie z czarnego dworu do jana pawła powinno być zielone wcześniej niż dla przeciwnego pasa

      obecnie bowiem po zaświeceniu się zielonego światła, auta skręcające z czarnego dworu do jana pawła czekają, ąz przejadą pojazdy z naprzeciwka i tak naprawdę udaje się przejechać tylko kilku autom

      • 27 2

  • Zaniedbywanie komunikacji w mieście jest działaniem celowym

    W mieście są duże tereny deweloperskie , których atrakcyjność jest wprost proporcjonalna do wielkości problemów komunikacyjnych związanych z wjazdem do , lub wyjazdem z miasta, i ogólnie poruszaniem sie po mieście. Jeśli ktoś spodziewa sie , że władze miejskie są od rozwiazywania problemów komunikacyjnych to , działania gdańskiego magistratu wydają mu się niekompetentne , niezrozumiałe i pełne sprzeczności . Jeśli natomiast we władzach miejskich zaczniemy widzieć przybudówkę do interesu deweloperskiego to , w ich działaniach dostrzeżemy wieloletnią konsekwencję , logikę ,rzutkość , a nawet dużą dozę swoistego sprytu . Właściwie trudno znależć inwestycję drogową w mieście , która nie wiązałaby się bezpośrednio z uatrakcyjnieniem konkretnych terenów deweloperskich. Problemem polega na tym , że milardy wydane na "dokonania" ekipy Adamowicza ktoś będzie musiał dopiero zapłacić , a tym kimś jesteśmy my.

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon marek Jaguar i Land Rover znajduje się w:

 

Najczęściej czytane