• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potrzeba zmian na drodze do tunelu pod Martwą Wisłą?

Maciej Naskręt
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku. Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku.

Kierowcy sygnalizują potrzebę zmian w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Przekonują, że już teraz wspomniany splot ulic jest sparaliżowany i nie chcą przekonać się co będzie tam niebawem - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Urzędnicy twierdzą, że zmiany są niepotrzebne, Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce i każą czekać na budowę Drogi Zielonej.



Czy dojazd od strony Przymorza i Zaspy do tunelu pod Martwą Wisłą wymaga zmian?

Od kilku tygodni kierowcy narzekają na korki w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera w Gdańsku. To jedno z najważniejszych skrzyżowań, które kierowcy będą mijać w drodze do i z tunelu pod Martwą Wisłą.

- Urzędnicy pewnie będą bardzo zaskoczeni gigantycznymi korkami na ulicy Czarny Dwór. Już na dzień dzisiejszy dojazd w kierunku tunelu wygląda tak, że rano zakorkowana jest cała wspomniana droga, nie da się na nią po prostu wjechać, kolejka aut sięga ul. Dąbrowszczaków - opowiada pan Marek, kierowca.

Gdzie leży problem? - Z al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie jedzie przy każdej zmianie świateł ok. pięciu samochodów, ale światło zielone na tej relacji świeci się tam tak długo, jakby była to główna przelotowa trasa. Zmiana programów sygnalizacji powinna być poprawką, jaką należałoby już teraz wykonać - mówi nasz czytelnik.

To nie koniec pomysłów na usprawnienie przejazdu opisywanym skrzyżowaniem. Kierowcy już po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą mogą napotkać kłopoty jadąc skrętem w lewo z Drogi Zielonej w al. Hallera. Zdaniem naszego czytelnika lewoskręt jest tam za krótki - maksymalnie może wjechać tam zaledwie sześć aut. W efekcie kolejka do lewoskrętu może być znacznie dłuższa - do ul. Gdańskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Nie chcę po otwarciu tunelu usłyszeć z ust urzędników, że korków nie dało się przewidzieć i uniknąć. Wtedy pewnie ruszą prace mające na celu usprawnić przejazd, a korki będą jeszcze większe - mówi pan Marek.

Uwagę naszego czytelnika przekazaliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Przekonują oni, że każde miasto - mniejsze lub większe - ze szczególnym jednak naciskiem na słowo większe - to duże skupisko ludzi. W większości gospodarstw domowych jest jeden samochód, wyjątkiem nie są rodziny z dwoma i więcej pojazdami.

- W miastach, niestety, korki były, są i będą. Budując jakąkolwiek inwestycję, nie obiecuje się, że korki znikną. Robi się jednak inną rzecz. Realizowana przez inżynierów strategia polega na przyjęciu już na etapie projektowania założenia, iż przyjęte zostaną rozwiązania, które korki będą minimalizować w stopniu maksymalnym. W Gdańsku ta polityka się sprawdza - w ubiegłym tygodniu opublikowano przecież ogólnopolski raport, mówiący o tym, że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce - podkreśla Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Tunel zdaniem urzędników z pewnością przejmie dużą część ruchu przez centrum Gdańska - w obu relacjach. Mocno odczuwalne powinny być mniejsze zatory na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Śródmieścia.

- Natomiast pojazdy wyjeżdżające z tunelu przejmować ma Droga Zielona. W planach jest jej rozbudowa i w ten sposób dopięcie tzw. ramy komunikacyjnej miasta. Mamy opracowania mówiące o kolejności rozbudowy tej drogi i wynikające z tego skutki komunikacyjne dla miasta - tłumaczy dyrektor ZDiZ.

Czytaj także: Jaka będzie Droga Zielona: miejska ulica czy szeroka arteria?

Opinie (212) 4 zablokowane

  • Rowerami !

    Do pracy - rowerami jeździ ok. 60 % mieszkańców Kopenhagi czy Amsterdamu .
    W Gdańsku - mamy najlepszą sieć dróg rowerowych w Polsce - więc stosunkowo najmniej korków . Gdyby tak zachęcić następnych kierowców : dziecko do szkoły - rower z przyczepką . Przejazd rowerem tych 5 czy nawet 10 km zajmuje prawie tyle samo co samochodem .
    Ciekawe - czy tunel pod Wisłą będzie dostępny dla rowerów ?

    • 0 4

  • jak zwykle

    WNIOSEK: społeczeństwo jest głupie, a tylko urzędnicy posiadają rozumy....myślenie komunistyczne długo jeszcze w tym kraju niestety będzie istniało...smutne

    • 3 2

  • (6)

    szkoda ze nikt nie myslał wczesniej
    chodza do szkoł ucza sie sie latami a popełniaja karygodne błedy za ktore pozniej MY placimy, nie mozna było tego PZREWIDZEC wczesniej??
    TEN KRAJ UPADA PRZEZ TAKICH JAK WY. analitycy , projektanci.
    a pozniej POPRAWKI zaraz po oddaniu do użytku.tym tunelem chca wszyscy chodzic, jezdzic, zaraz beda sie pruli spacerowicze z pieskami i mamusie z wozkami ze im tam za ciepło albo za zimno ewentualnie ze piesek nie moze sie załatwic pod drzewkiem, pozniej BANDA PEDALARZY zastrajkuje ze nie ma dla nich osobnego albo nawet trzech osobnych pasow w obu kierunkach.

    • 41 14

    • wyjdź na miasto, wsiądź na rower, wybierz się na spacer (5)

      generalnie nie miotaj się jak wróbel na sznurku obrażając wszystkich. Wypowiedzi wielu urzędników świadczy o tym, że zaczynają rozumieć, że poszerzanie dróg nie zlikwiduje korków w mieście: ta prawda dociera nawet do wielu kiedyś prosamochodowych internautów. Może dotrze i kiedyś do ciebie.

      • 8 10

      • (3)

        Czyli w USA drogi projektują idioci bo robią tam nawet 6 pasów w jednym kierunku. Po co?

        • 2 6

        • w usa 6 pasow a w polsce po 1
          mysl co piszesz

          • 0 1

        • No i dalej są na nich korki. Ciekawe czemu.

          • 2 1

        • raczej robili

          obecnie odchodzi się od takich rozwiązań. Autostrady przez miasta są chowane w tunele, a w miastach wracają systemy tramwajowe (czasem nazywane "lekką koleją miejską" - żeby nie drażnić tych, którzy na siłę je po wojnie likwidowali)

          • 7 0

      • To nie prawda ale kłamstwo, powtarzane wielokrotnie zaczęło uchodzić za prawdę i usprawiedliwiać nieudolność władz miiasta.

        • 4 1

  • burak

    Co za burak, nie zmieni śwateł, bo przeczytał, że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym miastem, ale jaja, no nie wierze, he he

    • 5 2

  • burak

    • 0 1

  • kamery od detekcji ruchu patrza w niebo (5)

    Już kiedyś o tym podałam, ale redakcja się tym nie zajęła.

    • 74 0

    • światła (4)

      nie wiem jak w Polsce ale na południu Europy przed każdym tunelem są światła, jak tunel się korkuje to kolejne auta nie mają wjazdu. ciekawe, czy nasi urzędnicy wzięli to pod uwagę :) może szybciej będzie promem przez new port?

      • 12 5

      • A jak korkuje się inna ulica, to też mają być światła?

        • 0 0

      • Ciekawe czy wziąłeś pod uwagę, że promu nie będzie. (2)

        Przed wjazdami do tunelu będą tablice zmiennej treści.

        • 7 2

        • (1)

          Nie masz pojęcia to nie pisz bzdur. Będzie i to nawet większy. , bo do tunelu nie bd mogły wjeżdżać pojazdy z mat. niebezpiecznymi ADR i ich bd czekać przeprawa jedynie promem. Pozdro dla kumatych

          • 3 5

          • nadwymiary i ADR-y pojadą naokoło

            dla pół procenta ruchu nikt nie będzie kombinował z promami

            • 6 0

  • (1)

    Tam po prostu powinna być estakada!! Tak samo jak na skrzyżowaniu lostowicka i havla a Armi Krajowej!

    • 4 3

    • i jeszcze estakada estakady + obwodnica dla tego skrzyżowania

      • 2 1

  • Gdzie można protestować przeciwko oszołomom co chcą zablokować budowę Drogi Zielonej? (2)

    • 9 8

    • Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. Stanisława Kryzana

      ul. Skarszewska 7,
      83-200 Starogard Gdański

      • 2 1

    • W Garwolinie.

      • 1 1

  • Zobaczycie jakie będą mega korki (1)

    jak włączą sygnalizację świetlną na rondzie Marynarki Polskiej. Przecież tam jest więcej świateł, niż na choince.

    • 21 5

    • i dobrze czym więcej korków tym więcej leni wsiądzie na rower lub skorzysta z KM

      • 1 6

  • Zaczną się mega korki to będą dopiero się zastanawiać nasi rajcowie. (1)

    • 18 5

    • A co usprawnisz to skrzyżowanie przesuniesz korki 300m dalej i będzie kolejny artykuł?

      Tunel ma łączyć A1+ S6 (przez POG) i S7 z portem żeby transy nie szły przez Śródmieście i Wrzeszcz, więc skrzyżowanie Hallera/DZ nie jest istotna dla tunelu, a grube tyłki niech stoją w korku albo przesiądą się na rower.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego dealera należy sopocki salon Porsche?

 

Najczęściej czytane