- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (58 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (77 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (169 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Powstaną stacje ładowania aut elektrycznych na trasie do Warszawy
Mamy dobrą wiadomość dla właścicieli aut elektrycznych. Lotos chce zelektryfikować trasę z Trójmiasta do Warszawy. W tym celu wybuduje kilkanaście stacji ładujących przy autostradach A1 i A2, w obu kierunkach. Umożliwi to przejechanie około 450 km, znad morza do stolicy, wyłącznie na prądzie. Terminale powstaną do 2019 roku.
12 terminali ładujących zostanie zainstalowanych w Trójmieście (4 punkty), w Miejscach Obsługi Podróżnych przy autostradach A1 i A2 (6 punktów) oraz w samej Warszawie (2 punkty). Ładowarki będą od siebie oddalone maksymalnie o 150 km.
W Gdańsku ładowarki staną na stacjach paliw Lotos przy ulicach: Jana Pawła II 25 C , Odyseusza 18 i Spacerowej 50 . W Gdyni kierowcy naładują swoje auta przy stacji na al. Zwycięstwa 165 . Ponadto terminale zostaną zainstalowane w sześciu MOP-ach: Malankowo Zachodnie, Malankowo Wschodnie, Krzyżanów Zachód, Krzyżanów Wschód, Brwinów II Północ i Brwinów III Południe.
Czytaj także: Gdzie "zatankować" auto na prąd w Trójmieście?
Każdy z terminali będzie wyposażony w uniwersalną ładowarkę obsługującą trzy standardy: CHAdeMO (50 kW), CCS (50 kW) i Type 2 (43 kW). Informacje na temat lokalizacji punktów ładowania, czasu ładowania oraz kosztów, kierowcy sprawdzą w aplikacji dostępnej na smartfony. Na tę chwilę nie wiadomo w jaki sposób będą pobierane opłaty za korzystanie z terminali.
Należy pamiętać, że konieczność ładowania baterii znacznie wydłuży czas przejazdu całej trasy z Trójmiasta do Warszawy. Jednak coś za coś, z pewnością dłuższy czas podróży zostanie wynagrodzony zaoszczędzonymi pieniędzmi, które zostaną w portfelu właścicieli "elektryków". Choć nie znamy jeszcze opłat korzystania z terminali Lotosu, to na pewno będą to kwoty zdecydowanie mniejsze niż te, które każdy kierowca podróżujący do stolicy przeznacza na paliwo.
Wraz z budową terminali powstanie system zarządzania siecią z całodobową obsługą klienta, dzięki któremu będzie możliwe zaplanowanie trasy przejazdu oraz ładowania pojazdu.
Lotos planuje zrealizować projekt elektryfikacji do 2019 roku.
Miejsca
Opinie (95) 4 zablokowane
-
2017-09-06 14:07
Taaaass akurat lotos co zyje z machloj paliwami
Bierze sie za elektryke....chyba tylko po to by pokazac jak niezdarne sa te elektryczne puszki i dalej sprzedawac paliwowa zupe.
To tak jakby port robil marine dla jachtow by nie miec nabrzezy.- 0 2
-
2017-09-06 13:34
Na ten moment eco i z sensem jest hybryda, szkoda tylko, że Gdańsk nie daje żadnych ulg dla kierowców hybryd... (1)
Auta elektryczne to póki co melodia przyszłości - są niepraktyczne przez ograniczony zasięg i długi czas ładowania.
- 3 4
-
2017-09-06 13:53
Są już samochody z kilkuset kiloset km zasięgu. Ładowanie tez trwa coraz mniej. W ciągu kilku lat zejda pewnie do kilku minut.
- 0 3
-
2017-09-06 13:38
Ciekawe, że Lotos się tym zajął
Chyba tylko po to, żeby kontrolować alternatywę dla własnych paliw. Nie sądzę, aby prawdziwie wspierał ten rynek.
- 2 2
-
2017-09-06 12:26
(2)
Heheh co to za trasa? Do Warszawy powinna być osobna autostrada a nie jazda przez A1 :)
- 4 7
-
2017-09-06 13:16
Właśnie
Po tytule sądziłem, że na krajowej 7 coś postawią, a tak oszczędności na paliwie zeżre opłata za autostradę...
- 1 0
-
2017-09-06 13:13
Już niedługo będziesz miał całą S7.
- 3 0
-
2017-09-06 12:28
Jestem bardzo ciekaw (1)
Co z wyprzedzaniem pojazdów elektrycznych przez TIRy. Jeśli komuś zostanie elektryczna rezerwa to będzie jechał powoli a TIR nie może go wyprzedzić i co wtedy? Będzie się telepał za nim? Każdy każdego nagrywa kamerkami w tym kraju i pewnie zacznie się publikowanie takich przypadków.
- 6 13
-
2017-09-06 12:47
Trzeba było nie blokować lewego przez 5 kilometrów to być teraz nie płakał, że wprowadzili zakaz.
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.