• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problemy z parkowaniem na Karwinach

Patryk Szczerba
6 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.
  • Problemy z parkowaniem na ul. Brzechwy i Chwaszczyńskiej w Gdyni zdaniem radnych dzielnicy i mieszkańców można rozwiązać niewielkim kosztem.

Radni i mieszkańcy Karwin wskazują na coraz większe problemy parkingowe w okolicach przedszkola nr 6 i Zespołu Szkół nr 13, przy ul. Chwaszczyńskiej zobacz na mapie GdyniBrzechwy zobacz na mapie Gdyni. Urzędnicy twierdzą, że w przypadku pierwszej z  ulic problemem jest ukształtowanie terenu, a w przypadku drugiej - projektowana infrastruktura rowerowa.



Czy zauważasz wzrost problemów z parkowaniem w dzielnicach Gdyni?

Na Karwinach słychać coraz więcej głosów, że przez brak miejsc postojowych w dzielnicy tworzą się zatory uniemożliwiające sprawną komunikację. Brak przejezdności poszczególnych dróg dla kierowców oznacza nerwy, a dla uczestników ruchu drogowego - niebezpieczeństwo.

Problemy przy szkole i przedszkolu



Problemy z parkowaniem są powodowane m.in. przez rodziców dowożących do szkół i przedszkoli swoje dzieci. Jak wskazują radni, szczególnie widać to na przykładzie ulicy Chwaszczyńskiej, gdzie funkcjonuje przedszkole nr 6 połączone z Zespołem Szkół nr 13. Do tego w tym tygodniu otwarto kolejną placówkę przedszkolną przy ul. Brzechwy, do którego uczęszcza setka dzieci.

- W bloku przy ul. Chwaszczyńskiej 24 jest 77 mieszkań. Natomiast miejsc parkingowych wokoło wieżowca mamy 34. Warto dodać, że w niektórych gospodarstwach domowych jest więcej niż jeden samochód. Dodajmy do tego, że w ZS 13 uczy się ponad 300 uczniów, a obok jest jeszcze przedszkole. Efektem są zatory z powodu pozastawianych chodników i ulic - opowiada Marek Dudziński, radny dzielnicy Karwiny.
Rodzice i mieszkańcy spotykają się na drodze w godzinach szczytu komunikacyjnego. Zdaniem radnego problem można zminimalizować, tworząc ok. 10 miejsc parkingowych przy ul. Chwaszczyńskiej.

To spowodowałoby, że samochody zostawiane na chwilę przez rodziców nie tarasowałyby dróg. Pomysł, zgłoszony jako projekt budżetu obywatelskiego, nie zyskał uznania głosujących, więc radni dzielnicy zdecydowali, by zgłosić wprost potrzebę jako pilną urzędnikom.

ZDiZ Gdynia: przeszkodą warunki terenowe i plany dla rowerzystów



Z magistratu otrzymali odpowiedź, która nie pozostawia złudzeń: w najbliższym czasie nic się nie zmieni. Powodem mają być przeszkody techniczne, które nie zrobiły jednak wcześniej wrażenia na weryfikujących wnioski do budżetu obywatelskiego.

- Przeprowadzone analizy wskazują, że budowa miejsc parkingowych przy ul. Chwaszczyńskiej nie jest możliwa z uwagi na warunki terenowe, m.in.: duży spadek i wymogi obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych - ucina Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Radni postulowali także budowę miejsc przy ul. Buraczanej. Według ich wyliczeń w okolicach szkoły i przedszkola zmieściłoby się skośnie 12 samochodów, gdyby udało się przesunąć pas zieleni. I ta inwestycja nie ma szans na realizację, bo miasto chce najpierw mieć gotową dokumentację dla inwestycji w ruch rowerowy.

- Jesteśmy w trakcie opracowania projektu rozwiązań dla ruchu rowerowego dla ulic Nałkowskiej i właśnie Brzechwy. Póki prace nad projektem trwają, podejmowanie działań dotyczących wyznaczania miejsc parkingowych jest bezzasadne - dodaje Wojciech Folejewski.

Miejsca

Opinie (201) 2 zablokowane

  • Widzę codziennie (2)

    Widzę codziennie jak mamusie wiozą dzieci z fikakowa na druga stronę do szkoły, a wystarczy spacerek przez ulice na druga stronę, wtedy szybciej, zdrowiej, i zdzieckiem można porozmawiać.
    Ale lepiej makijaż odpalić auto w kredycie i na ssaniu na druga stronę pod sama szkole

    • 13 3

    • Śmiechu warte

      Co to za bzdury. Co ma do tego Fikakowo, tak samo dzieci odwożą rodzice z Karwin czy z Chwaszczyna. Brak słów na takie głupie komentarze.... Jeśli ktoś pracuje poz Gdynią i jedzie do pracy, to nie zawsze ma możliwość, żeby odprowadzić dziecko i wrócić po samochód.

      • 1 1

    • Tak samo Fikakowo rozjezdza dolna czesc Wielkiego Kacka pod szkola SP 20 przy ul. Starodworcowej.
      Tam tez jest sajgon.

      • 4 0

  • Śmiechu warta jest troska o rowerzystów na tak zróżnicowanym terenie jak Karwiny. (1)

    Da się zjechać aż na Bulwar ale śmiałków by wjechać na 120m n.p.n jest mało bo to osiedle gdzie 30 lat temu 40 latkowie dostawali opłacone przez rodziców mieszkania. Jedziemy więc z rowerami w autobusach.

    • 12 1

    • są rowery wspomagane elektrycznie

      do autobusów można montować z zewnątrz bagażniki do przewozu rowerów.

      • 0 0

  • A ja bym zrobił tak (5)

    Roczna opłata od rejestracji samochodu w Gdynii 1000zł, za drugi samochód pod tym samym adresem opłata x2. Co rok zwiększać o 1000zł zż do 5k rocznie (i 10 za drugi i kolejny). Jednocześnie wjazd samochodem do Gdyni samochodem zarejestrowanym w innym mieście 20zł za dzień, 200zł za miesiąc albo 2000zł za rok i tak samo co roku podnosić. Szybko by się okazało że ludzie jednak mają nóżki. A teraz standardowe samseodwieźósemkędziecidojedenasturóżnychszkółichorąbabcieipiśiątkilokartoflinatrzydziestepiętro.

    • 10 24

    • (2)

      Jestes chorym czlowiekiem.

      • 11 4

      • a co proponujesz?

        • 0 0

      • delikatnie powiedziane

        • 6 3

    • Racja! A tym co się nie podoba to było nie chorować albo się rozmnażac. Za 5 zl za miesiąc nawet byście woleli zaoszczędzić

      • 1 1

    • Nie każdy ma nóżki, a niektórzy mają nóżki ale nie mają sił chodzić.

      • 6 0

  • Architektura miast totalny bezplan (2)

    Problemem jest to że samochodów przybywa i zagęszcza się zabudowa miasta.
    Nie ma parkingów czy zatok by się zatrzymać i wysadzić pasażera. Nie ma parkingów by zaparkować wzdłuż drogi. Czasami wyznacza się parkingi na chodnikach które tak naprawdę do tego nie służą

    • 14 1

    • Samochodów nie musi przybywać

      Każdy samochód generuje koszty.

      Każdy przejazd samochodem generuje koszty - ponoszone nie tylko przez jego użytkownika, ale przez innych.

      Uspołecznianie kosztów (domaganie się budowy darmowych miejsc do parkowania) i prywatyzowanie korzyści (domaganie się znoszenia opłat za parkowanie) nie ma sensu.

      • 0 0

    • A widział kiedy zatokę do wysadzania pasażerów która by nie była permanentnie zastawiona? Tylko jak ktoś skutecznie egzekwuje czyli SM i polocja odpadają.

      • 3 0

  • Co za idioci ! (1)

    Bypass zabrać pas ruchu dla samochodów!
    Ścieżka rowerowa zabrać parking
    Gdynia miasto przyjazne mieszkańcom!?

    Pytanie tylko jakim ? Kilku fanatykom z rowerami znających szczurka ?!

    • 8 3

    • jak na razie to w Gdyni częściej zabiera się chodniki na parkowanie samochodów

      niż zabiera się miejsca do parkowania samochodów w celu stworzenia drogi dla rowerów.

      Chodniki są dla wszystkich mieszkańców. Wiele osób nie ma możliwości korzystania z samochodów. Osób nie mających możliwości korzystania z rowerów jest dużo mniej.

      Dlatego tworzenie chodników i dróg dla rowerów kosztem miejsc do parkowania samochodów jest działaniem w interesie większości mieszkańców.

      Proste jak cep.

      • 0 1

  • jest jakaś dzielnica gdzie nie ma problemu z parkowaniem? (1)

    • 7 0

    • jest, jeśli w tej dzielnicy jest wiele miejsca do chodzenia pieszo i jeżdżenia rowerem

      a przy szkołach i przedszkolach są stojaki do bezpiecznego parkowania rowerów.

      Znam wiele takich osiedli w polskich miastach.

      • 0 0

  • Może ktoś w końcu pomyśli ? (2)

    Wokół przedszkola i zespołu szkół powinny być miejsca parkingowe. Trudno mi się pogodzić z tym że mój syn ma chodzić do podstawówki 25 min piechotą z za ciężkim plecakiem. Rodzice dojeżdżający daleko do pracy powinni mieć szansę aby podwieźć swoje dzieci do szkoły. Może ktoś w końcu pomyśli ?

    • 6 15

    • co to znaczy daleko?

      dla niektórych rodziców 800 metrów to już daleko.

      Rowerem w ciągu 10 minut można dojechać do celu leżącego w odległości 3,2 km bez większego wysiłku.

      Ilu rodziców dowozi dzieci samochodem z takiej lub większej odległości? Warto sprawdzić.

      W promieniu co najmniej 200 metrów od szkół i przedszkoli powinna być strefa wolna od jeżdżących i parkujących samochodów.

      • 2 1

    • Są miejsca w Europie, gdzie pomyśleli - do wielu holenderskich szkół nie da się wogóle podwieźć dziecka autem. Są za to parkingi rowerowe i dzieciaki jeżdżą cały rok rowerami, same albo z rodzicami.
      Jak się przyczepić plecak na bagażniku rowerowym to przestaje przeszkadzac, że jest ciężki.
      Przestań hodować dziecko-kalekę!
      A samochody won spod szkół, dzieci nie powinny wąchac spalin!

      • 9 4

  • Najlepiej parkują jełopy przed apteką i rossmanem. Czyli rozjeżdżony, ubłocony chodnik. (6)

    A najlepiej wjechać pod sam przystanek, między ludzi.

    • 22 2

    • (1)

      Tam jest za wąski wjazd, dlatego kierowcy wjeżdżają na trawnik...

      • 3 2

      • wjeżdżają tylko kierowcy uzależnieni od samochodów

        to się leczy.

        Nie ma obowiązku przyjeżdżania po zakupy samochodem i długo nie będzie.

        • 0 0

    • (2)

      Prawda, ale kto w ogóle wyraził zgodę, żeby wcisnąć tam taki duży kompleks usługowy (bank, ropucha, droga drogeria, farby i jeszcze malwersacje sportowe) i zrobić 10 ultra ciasnych miejsc do parkowania? To jest chore.

      • 13 1

      • tam nie ma ropuchy..

        • 0 0

      • Super nazwy firm

        • 5 0

    • Po oddaniu tego kompleksu piękny trawnik zrobili przy wjeździe. Po miesiącu zostało klepisko rozjeżdzone autami. Brak reakcji, polacy przyzwyczaili się do bylejactwa. A można było ogrodzić słupkami..

      • 14 0

  • Haslo w Gdyni to ruch rowerowy czyli lobby cudownych dzieci 2 pedalow. (3)

    Moze trzeba ta bande tepych urzedasow zagonic do rowerow. Nie jezdzisz rowerem urzedasie do pracy to nie mozesz pracowac w UM Gdynia i spolkach UM Gdynia. Stepa ten przypal napewno da wam dobry przyklad jakie to zdrowe i przyjemne.

    • 26 5

    • (1)

      I te rozmowy na poziomie z pełnomocnikiem ds rowerów....Ale Panie Jakubie przecież na logikę to jest bez sensu nikt nie zyska na tym...No i co ma tak być bo ja tak chce....

      • 3 1

      • Zenek: co proponujesz?

        • 0 0

    • Na chodniku przed urzędem miasta (na zakazie poza świniami z urzędu) od rana do

      zamknięcia stoją samochody szczurów i czekają, czy któraś kanalia nie chce gdzieś pojechać. To my płacimy kierowcom za 8 godzin siedzenia w Skodzie bo kanalia może będzie chciała gdzieś pojechać. Kaska płynie ........

      • 5 1

  • Miasto robi wszystko (1)

    Abu ulzyc mieszkancom. Mentalnie zatrzymali się w latach60tych ybieglego wieku - ja tu wicie decyduje

    • 14 2

    • ludzie sami sobie gotują ten los

      główny problem korzystających z prywatnych samochodów: inni ludzie korzystający z samochodów, najbardziej terenochłonnych rodzajów transportu.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Kto był gościem specjalnym podczas gdyńskiej edycji Verva Street Racing w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane