• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Progi zwalniające za przejściem dla pieszych. Czy auta zwalniają?

MKo
6 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Po niedawno zakończonej przebudowie ul. PiastowskiejMapka w Gdańsku w pobliżu przejścia dla pieszych pojawiły się nowe progi zwalniające. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że jeden z nich zainstalowano nie przed, a... za przejściem dla pieszych. Na nietypowe rozwiązanie uwagę zwrócił nasz czytelnik.



Przejeżdżając przez próg zwalniający:

W październiku zakończyła się przebudowa fragmentu ul. Piastowskiej na Przymorzu między Chłopską a Subisława. W trakcie półrocznych prac na niespełna kilometrowym odcinku wymieniono nawierzchnię jezdni, przebudowano sieć wodociągową, powstały też nowe chodniki. Wykonawcą prac była firma WPRD Gravel, której miasto za zrealizowanie inwestycji zapłaciło 3,3 mln zł.

Po zakończeniu i oddaniu do użytku wyremontowanej ulicy okoliczni mieszkańcy zwrócili uwagę na nietypowy wyspowy próg zwalniający zainstalowany na jezdni w pobliżu przejścia dla pieszych i przystanku autobusowego i skrzyżowania z ul. Poznańską. Jeden z nich zainstalowano nie przed, a za przejściem dla pieszych. Jeden z kierowców, który także zwrócił na to uwagę, tłumaczy, że wbrew pozorom - nietypowe rozwiązanie sprawdza się w praktyce.

- Zwalniam i tak przed progiem, a nie na samym progu. W dodatku na samym progu jest ślisko i koła samochodu nie hamują tam tak dobrze, więc lepiej, jeśli mam możliwość przyhamowania na prostym asfalcie - mówi pan Michał.
O rozstrzygnięcie wątpliwości naszych czytelników poprosiliśmy Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

- Ustawienie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych, jak i za przejściem, jest zgodne z przepisami - podkreśla mł. asp. Monika Falkowska z WRD KMP w Gdańsku. - Progi zwalniające mają na celu fizyczne ograniczenie prędkości pojazdu i takie zadanie spełniają. Kierowca jest zmuszony do zmniejszenia prędkości, co w efekcie zwiększa bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. Odnosząc się do załączonej fotografii, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, próg zwalniający nie może być ustawiony przed przejściem z uwagi na pobliskie skrzyżowanie.
MKo

Opinie (117) 2 zablokowane

  • Mnie się marzy, aby kierowcy tak przestrzegali przepisów, że ... (6)

    "wyboje" na nowowyremontowanych drogach nie będą potrzebne. Do tego potrzeba jednak znacznego wzrostu kar. Świadomość zbuduje się sama dopiero później, jak te kary zadziałają

    • 35 11

    • (1)

      A mi się marzy żeby niektórzy komentujący przestali wreszcie pleść o karach. Mentalność "jak to dobrze że sąsiadowi dowalili hue hue hue" żenujące i kontrproduktywne.

      • 2 3

      • Nie musisz płacić kar

        wystarczy, że będziesz przestrzegać zasad, które obowiązują wszystkich

        • 3 1

    • (3)

      A mnie sie marzy zmiana mentalnosci spoleczenstwa, tak zeby wszyscy sie stosowali do przepisow bez koniecznosci surowego bata wiszacego nad nami w postaci kar, kontroli i lapanek.

      • 13 0

      • (1)

        Niestety nie da się tego uniknąć. Infrastruktura zmuszająca kierujących do zmniejszenia prędkości (taka jak np. zwężenia jezdni przed przejściami dla pieszych) i wysokie mandaty są nawet w znacznie bardziej zdyscyplinowanych społeczeństwach jak np. kraje skandynawskie lub Austria i Niemcy.

        • 7 1

        • Tylko szkoda, że w tych zdyscyplinowanych społeczeństwach co chwilę coś wybucha.

          • 1 3

      • Niestety nie da się

        Nie masz przymusu - nie przestrzegasz. Jak świat światem, nigdy to nie działało, bez konsekwencji

        • 9 1

  • (2)

    Zakładając że samochód szybciej hamuje niż przyspiesza nieco lepsze są progi przed przejściem. ALe najelpsze po prostu wyniezione przejście.
    Tylko budjcie realne a nie dostosowane do dużych fiatów że każdy nowoczesny samochód nie zwalnie nawet do 60.

    • 6 2

    • Wyniesione przejścia powinny być standardem

      Tylko powinny być robione z asfaltu, a nie dodatkowej warstwy kostki brukowej. W Norwegii i na Litwie progi są tak wyprofilowane, że jak jedziesz 20-30 to pokonujesz go bez przeszkód, a jak szybciej to po prostu przywalisz w drogę. A te nasze kretyńskie rude poduszki nie dość, że są niebezpieczne dla prawidłowo jadących nawet 5 km/h to jeszcze są niebezpieczne dla pieszych. Jeśli pieszy nagle wtargnie na przejście to auto gwałtownie hamując ześlizgnie się z tego progu i wtoczy się na przejście.

      • 1 2

    • No właśnie NIE progi bo uszkadzają zawieszenie. Jak już to taka farba jak na autostradzie tam gdzie trzeba zwolnić -> działa, nie niszczy.

      • 0 3

  • jechałem - dziwnie to wygląda

    Piastowska była zamknięta przez pól roku, mogli przesunąć przejście dla pieszych i dać próg za / przed. Było by normalnie.

    • 4 1

  • Ci którzy nie zwalniaja

    jeżdżą na co dzień służbowym samochodem więc mają wszystko i wszystkich w pizzzdzie

    • 3 1

  • Lepsze te za. Na tych przed jak auto wyrzucalo na tej muldzir to i tak stawalo centralnie na srodku pasow wiec nagle hamowanie w razie co i tak konczylo sie na pasach a tak zwalnia sie i tak juz pare metrow wczesniej. Nareszcie sensowne cos.

    • 2 1

  • progi progami

    ale można przecież przesunąć przejście o kilka metrów, tylko myśleć, myśleć...

    • 6 1

  • Progi zwalniające i ich minioną epoka

    Progi działają na aura segmentu A, B, C, ale ich jest coraz mniej. SUVy, crosowery i większe auta włącznie z autobusami i dostawczaksmi nawet nie zwalniają bo to żadne utrudnienie. To g*wno niszczy auta male i zamula ruch. Każdy potem przyspiesza aby nadrobić czas. Progi są ok ale przy szkołach, ale nie w każdym miejscu.

    • 4 4

  • Zwolnienie do wymaganej prędkości to nie tamowanie ruchu, co za napisał nakietę?

    • 5 0

  • Na jezdni powinny być szykany betonowe co 20m i barierki w poprzek z mijankami

    jak robi się tak rowerzystom i pieszym dla rzekomo ich bezpieczeństwa to i można kierowcom dla bezpieczeństwa tak organizować ruch

    • 3 4

  • Dlatego powinno byc wyniesione przejscie do gory

    i tyle projektanci powinni zrobic

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane