• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycja: wpływy z parkowania w Gdyni na bilet zintegrowany z SKM

Patryk Szczerba
29 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Gdyńscy społecznicy twierdzą, że środki z parkowania mogłyby zostać przeznaczone na stworzenie miesięcznego biletu ZKM zintegrowanego z SKM. Gdyńscy społecznicy twierdzą, że środki z parkowania mogłyby zostać przeznaczone na stworzenie miesięcznego biletu ZKM zintegrowanego z SKM.

- Wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni można przeznaczyć m.in. na uruchomienie biletu miesięcznego umożliwiającego podróż autobusami i pociągami SKM, PKM i Polregio po mieście - twierdzą społecznicy z "Miasta Wspólnego". Proponują cenę 50 zł i analogiczne rozwiązania jak w Gdańsku. Władze Gdyni odrzucają pomysł, twierdząc, że wpływy z parkowania nie pokryją kosztów, które trzeba przeznaczyć na dopłaty do biletu w proponowanej cenie.



Jedną ze zmian parkingowych wprowadzonych 1 lipca w Gdyni jest utworzenie Śródmiejskiej Strefy. Możliwość wprowadzenia takiego rozwiązania na terenie miasta o liczbie ponad 100 tys. mieszkańców dała znowelizowana kilkanaście miesięcy temu Ustawa o drogach publicznych.

Śródmiejska Strefa Parkowania w Gdyni: nowe ceny i więcej opłat



Według zapisów w takiej strefie stawki za postój pojazdu są wyższe niż w innych sektorach Strefy Płatnego Parkowania. Ponadto opłaty pobierane są nie tylko w dni powszednie, ale także w soboty, niedziele i święta oraz w dłuższym wymiarze czasowym.

W Gdyni strefa taka obejmuje ścisłe centrum miasta i praktycznie te same ulice, gdzie trzeba było płacić przed 1 lipca. Po zmianach wprowadzonych przez radnych miasta wzrosły jednak stawki, a opłaty obowiązują przez cały tydzień - w tym także w weekendy.

Opłaty za parkowanie w Śródmiejskiej Strefie Parkowania w Gdyni:

  • Pierwsza godzina - 5,5 zł,
  • Druga godzina - 6,6 zł,
  • Trzecia godzina - 7,9 zł,
  • Czwarta godzina i kolejne - 5,5 zł.


Abonament dla mieszkańców stref wynosi w Śródmiejskiej Strefie Parkowania od 25 do 30 zł, w zależności od czasu wykupienia abonamentu miesięcznego. Osoby niebędące mieszkańcami za miesięczny abonament parkingowy w Śródmieściu płacą 800 zł.



Płatne parkowanie w Gdyni: abonamenty, ceny, opłaty, kary



Ile z parkowania na poprawę warunków dla pieszych i rowerzystów?



Według ustawy 65 proc. z wpływów ma być przeznaczone wyłącznie na sfinansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej, a także zieleń i zadrzewienia w gminie.

Społecznicy z "Miasta Wspólnego" twierdzą, że kwota powinna być wyższa. Jako przykład, że to możliwe pokazują Gdańsk, gdzie ten odsetek ustalono na 80 proc.

Przy okazji proponują, by wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania przeznaczyć na konkretny cel, którym powinno być sfinansowanie biletu miesięcznego za 50 zł na gdyńską komunikację miejską oraz pociągi SKM/PKM i Polregio kursujące w granicach Gdyni dla osób rozliczających podatek PIT w mieście.

Społecznicy: niech Gdynia stworzy wspólny z SKM bilet



- Szacowane wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania mogą wynieść 10-12 mln zł rocznie. Szacowany koszt (przez analogię do Gdańska) wprowadzenia wspólnego biletu dla obszaru Gdyni na poziomie odpłatności za niego wyniesie 6-7 mln zł rocznie przy obecnie przewożonej liczbie osób - pisze Łukasz Piesiewicz z "Miasta Wspólnego" w petycji adresowanej do władz miasta.

Wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania w Gdańsku



Odwołuje się po raz kolejny do Gdańska, gdzie taki bilet wprowadzono w marcu 2020 roku. Pasażerowie posiadający bilety okresowe i aktywną Gdańską Kartę Mieszkańca mogą podróżować nie tylko tramwajami i autobusami, ale także pociągami SKM i Polregio w obszarze całego miasta za kwotę 99 zł.

- Po pandemii komunikacja zbiorowa w Gdyni, ale też w całym kraju, musi ponownie przyciągać pasażerów. Gdynia jako samorząd w małym stopniu wykorzystuje możliwość współpracy z przewoźnikami kolejowymi, jednocześnie ponosi koszty finansowania dublujących nią linii autobusowych. Zapowiedzi wprowadzenia biletu za 150 zł zakończyły się fiaskiem, a z kolei Fala - projekt hasłowo nazwany wspólnym biletem - będzie bardziej systemem rozliczeń pomiędzy przewoźnikami, a nie jednolitą taryfą biletową - wskazuje Piesiewicz.
Przypomnijmy, że w zamyśle tuż sprzed pandemii, bilet metropolitalny na całą aglomerację miał kosztować 150 zł. Jego wprowadzenie zostało jednak odłożone w czasie bez wskazania konkretnej daty. Główną przyczyną jest spadek dochodów gmin zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej spowodowany pandemią koronawirusa.

Władze Gdyni: wydajemy na pieszych więcej niż ustalony limit



Władze miasta w odpowiedzi na petycję wyjaśniają, że na obecnym etapie nie przewidują zwiększenia ustawowego limitu wpływów środków ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania na cele zapisane w Ustawie o drogach publicznych.

Rozkłady jazdy: Trójmiasto



- Gdynia przeznacza na finansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej czy zieleń corocznie środki dużo wyższe niż wskazane minimalne limity uzyskane z opłat za postój pojazdów samochodowych w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Cena 50 zł za bilet na ZKM Gdynia i SKM nierealna



Przyznaje jednocześnie, że proponowana cena za bilet w wysokości 50 zł jest zbyt niska i wpływy z parkowania nie pokryłyby wymaganej dla takiego rozwiązania dotacji.

- Skalkulowanie ceny analogicznego jak w Gdańsku biletu ważnego w granicach administracyjnych Gdyni na proponowanym poziomie, ok. 50 proc. niższym, tj. 50 zł wydaje się być tak radykalnym krokiem, że wymagałoby dużo wyższej rekompensaty niż szacowane wpływy na poziomie 6-7 mln zł rocznie - podkreśla Marek Łucyk.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (455) 10 zablokowanych

  • Panie Łucyk. Komumikacja miejska to nie jest sklep z dzinsami.

    To jest system decydujacy o dobrostanie miasta, jego mieszkancow i srodowiska. Tu nie obowiazuja zasady zysku. Jesli Pan tego nie rozumiesz moze pora na dymisje?

    • 70 1

  • (5)

    Opłaty za parkowanie w niedzielę i sobotę to strzał w kolano , poza tym są one za wysokie .

    • 63 7

    • (4)

      zgadzam sie , przez wprowadzenie oplat w weekendy przestalismy przyjezdzac do Gdyni na niedzielny obiadek w restauracji i spacery po skwerku i bulwarze.

      • 18 3

      • Biedaków których nie stać na parking (3)

        Tym bardziej nie stać na obiad na bulwarze

        • 5 22

        • Biedaka parkującego przed wejściem do UM

          Nie stać na nic więceej niż zadłużanie miasta żeby Boczkowi parking wybudować.

          • 22 2

        • Na bogaczach duzego zarobku nie ma. Setka bogaczy raczej nie wyda w restauracjach takiej kasy jak tysiace przecietniakow.

          • 6 1

        • i puste restauracje do których nikt nie przyjdzie bo po co ? Ciekawe jak je utrzymać? Może kuchennymi rewolucjami :-) ?

          • 1 0

  • Gdynianka (137)

    Jak społecznicy mogą nazywać się " Miasto Wspólne" skoro ich działania szkodzą 79% mieszkańcom Gdyni. Przez ich pomysły miasto jest zaniedbane , nie ma odpowiednich inwestycji w drogi i rozwój a tylko ograbia i łupi kierowców. Pamiętajmy , że Gdynia to miasto portowe a więc ogromny ruch tirów. Dlatego drogi powinny być priorytetem takiego miasta, żyjącego z portu.

    • 194 92

    • troll szczura (3)

      Serio? Może też zagłosujesz na bandę gryzonia znów, jeśli mieszkasz w Gdyni?

      • 11 28

      • wolę bandę gryzonia ... niż te poPiSy partaczy nieudaczników i złodziei (1)

        sasinków obajtków piotrowiczów misiewiewiczów i króliczkówNBP+

        • 14 26

        • To jest wybor jak miedzy dzumą a cholerą

          • 11 3

      • nie, po prostu mysli marny doktrynerze

        • 3 0

    • 79,5% jak już mówimy o danych z idzd xd (61)

      Nikt Cię nie ograbi, jeśli nie będziesz wszędzie wozić du*ska autem. Nie żyjesz w zad*pnicach Dolnych, gdzie PKS na Twój przysiółek dojeżdża co dwa miesiące w dni targowe ale tylko przy pełni księżyca. Są trajtki, jest SKM, a MW proponuje tylko, żeby kasę z parkowania przeznaczyć na poprawę jakości preferowanej - bo bardziej efektywnej - metody transportu. Tak wyglądałoby odpowiedzialne zarządzanie miastem.

      • 33 40

      • (5)

        tak samo nic ci się nie stanie jak przestaniesz jeździć rowerem po chodniku.

        • 27 14

        • weż hulajnogę+ (1)

          to się nie zmęczysz

          • 4 4

          • Ale palnąłeś

            Hulajnogi są dla leniwych gadżeciarzy.

            • 6 5

        • niestety, jak jadę jezdnią to narażam się na hejt ze strony kierowców lekceważących limity prędkości (2)

          lub uważających, że jezdnia jest tylko dla samochodów.

          • 8 10

          • jakiś ty biedny

            • 1 6

          • W rzyci mam kierowców. Szanuje natomiast pieszych, jeżeli nie ma prawdziwej DDR to jadę ulicą i mogą sobie trąbić.

            • 0 0

      • Gdynianka (35)

        Ceny za bilety w Gdyni to tez ograbianie mieszkańców , jestem Gdynianką od urodzenia . Skoro tak dobrze orientujesz się w temacie życia na wiosce , wnoszę , że właśnie stamtąd pochodzisz.
        Poprawa " metody transporty" to budowa SKM do północnych dzielnic Gdyni. Budowa tunelu na ul. Puckiej , budowa parkingów przesiadkowych przy stacja SKM a na pewno przy Dworcu Głównym. To są priorytety a nie malowanie buspasów farba i zmuszanie ludzi to podróżowania w zatłoczonym , chaotycznie skomunikowanym transporcie zbiorowym.

        • 34 5

        • ceny biletów są ultra niskie w Gdyni (34)

          przejedz się w Berlinie Paryżu albo w takiej Kilonii czy innym Plymouth - za 3.80zł

          • 5 35

          • (7)

            Jakie są zarobki w wymienionych miastach?

            • 37 1

            • aha - to teraz ci zarobki przeszkadzają ??? (6)

              a jakie są koszty utrzymania transportu i ceny zakupu autobusów i kolejek - to, o to już kużwa nie zapytasz?
              wszyscy myślą że jak w PRLu ... pojadą za darmola+

              • 5 26

              • Przeszkadza mi opowiadanie dyrdymałów i nie teraz tylko zawsze.

                • 19 1

              • przeszkadza mi, że miasto usiłuje żyć z mieszkańców a nie dla mieszkańców. (3)

                Wymieniasz różne miasta poza granicami kraju i odniesienie wartości usług do siły nabywczej jest zasadne. Poza tym należy porównywać usługi skierowane do mieszkańców tzw "na wszystko", bo one głównie są przez mieszkańców konsumowane. A to robi różnice.
                W zakresie usług turystycznych odnieś się do ofert "całodziennych" analogicznych do tego co oferuje Saksonia na terenie trzech (!!!) państw, czy Pomorze Przednie.

                • 24 2

              • a z czego żyją miasta na Świecie - nie z mieszkańców? (2)

                to z czego?

                • 1 16

              • skoro tego nie wiesz

                to się dokształć.

                • 10 0

              • z inwestycji, innowacyjnych technologii, usług portowych, stoczniowych rozumiesz to burku podwórzowy?

                • 8 2

              • ty masz jezdzić rowerem i wara do autobusu

                • 2 1

          • Jakaś nostalgia za Berlinem? (1)

            • 9 10

            • akurat Berlin jest doskonałym przykładem świetnie zintegrowanego systemu komunikacji i wielu ułatwień dla kierowców

              jednak porównywanie Berlina i Gdyni to dość karkołomna próba

              • 8 2

          • (19)

            Zostało ci jeszcze kilka miast z którymi możesz porównać Gdynię: Los Angeles, Amsterdam, Moskwę, Madryt itd. Porównuj Gdynię dalej, brawa....

            • 15 1

            • myślisz, że Gdynia dostaje najnowocześniejszy tabor za darmo? (18)

              może jeszcze mi powiesz, że 500+ daje ci rząd?
              Morawiecki z kolegami ministrami zebrali do czapki kilka miliardów i ci "ze swoich" dali!? - tak myslisz?

              • 3 15

              • (10)

                nie no, wszyscy mają za darmo, a Gdynia płaci x3. No bez jaj...

                • 8 1

              • autobus Solaris zakupiony za 1milion Euro (9)

                to komu się szybciej zwróci?
                Kilonii gdzie bilet kosztuje 3,20Euro ... czy Gdyni gdzie bilet kosztuje 3.80zł

                • 2 11

              • w Kilonii gdzie kierowca zarabia 3500euro (7)

                czy Gdyni, gdzie kierowca zarabia 3500pln?

                W Warszawie, która ma jeden urząd organizujący transport publiczny dla miasta i okolicznych gmin, czy w Trójmieście, gdzie każde miasto ma ambicję mieć własny zarząd transportu i przewoźnika?

                W jakim mieście na świecie komunikacja zbiorowa jest samowystarczalna i żyje z biletów?

                To nie jest jedno pytanie i jedna odpowiedź...

                • 13 2

              • Nareszcie jakis sens na trojmiasto.pl. Dodam, ze co sie dolozy do zbiorkomu, to sie zaoszczedzi na naprawach drog, kosztach spolecznych wypadkow i zanieczyszczenia spowodowanego przez indywidualna komunikacje zbiorowa.

                • 6 5

              • - żaden kierowca nie zarabia miliona Euro ... więc koszt zatrudnienia jest tylko nikłym % ogólnych kosztów (5)

                autobus Solaris zakupiony za 1milion Euro
                tu i tu cena jest taka sama!

                • 0 7

              • i tu też się mylisz

                bo ceny się dostosowuje do klienta.
                A ceny transakcyjne są najpilniej strzeżoną tajemnicą.

                • 6 0

              • ale 300 kierowców już tak (2)

                i to miesięcznie.
                Nie licząc mieszkańców biur, a ci za 3500 pracować nie będą.

                Z matematyką i organizacją przedsiębiorstw to kiepsko, oj, kiepsko...

                • 4 1

              • noooo to policz nieuku - np. 150 autobusów i 300 kierowców (1)

                i przez 20lat - zakup autobusów to 750mln zł vs pensje kierowców 20lat to 350mln zł
                czyli jeszcze nawet nie połowę kosztu zakupu autobusów!!!!
                a kredyty ... naprawy ... itd to zawsze zatrudnienie będzie tańsze niż tabor

                • 0 1

              • w Kilonii?

                Kierowcy to nie cała załoga. I 50% to nie są drobiazgi.

                A wszystko to pokazuje, że najzwyczajniej w świecie, nie jest nas stać na komunikację zbiorową. Pomimo tego (albo właśnie dlatego), że zarabiamy jak pariasi. A już na pewno nie na autobusy za 1 Meur, na którego tle sfotografuje się jeden i drugi notabl.
                Więc pozostają samochody...
                Co było do wykazania.

                • 1 0

              • Niech z Chin kupia za 100000 euro

                To zaoszczedza

                • 0 1

              • Urbino

                1 milion euro... Minimum 50% dotacji... Na dodatek czemu pojazd ma kupować miasto dla spółek?

                • 0 0

              • a musi mieć "najnowocześniejszy"?! (3)

                chyba po to, aby "notable" mogli się na jego tle fotografować...

                I zaliczać sponsorowane nagrody...

                • 7 0

              • a potem taki jak ty tępawy kolo płacze ... że nie ma klimy i wifi (2)

                LOL

                • 1 5

              • tępawy to ty jesteś

                bo nie potrafisz wyjść z własnej projekcji.

                • 2 0

              • nie podniecaj się tak chłoptasiu

                • 2 1

              • coż za odkrywca, a inne miasta jak sobie radzą? choćby Warszawa z porównywalnym kosztem biletu na wszystkie środki komunikacji (2)

                nie wspomnę o biletomatach w każdym autobusie, stacji metra i wielu przystankach. Ogarnij się chłopcze

                • 7 1

              • (1)

                Gwoli sprawiedliwosci, Warszawa jest najbogatszym miastem per capita...

                • 2 0

              • i ma niższe ceny?!

                a co na to liberalny rynek?!
                ;)

                • 1 0

          • (2)

            W bogatych amerykanskich metropoliach, poza NYC, bilet kosztuje 1-1.5 USD. To tak jakbys ty placil 1 zł w relacji do zarobków. A teraz to przemyśl.

            • 12 1

            • nie łżyj tak poPiSowo i bezczelnie ... konfabulujesz do zarobków (1)

              - cena Autobusu tu w PL i tam w USA jest taka sama = 1milion$
              a koszty zatrudnienia kierowcy to nikły procent w tym milionie$

              • 1 13

              • To chyba nie do mnie, wulgarna istoto, nie pisalam nic o cenie autobusu ani kosztach pracy kierowcy. O zarobkach w USA wiesz nic, nada, zero.

                • 8 0

          • puknij się w baniak, jak Gdynianie będą zarabiać tyle co Francuzi i Niemcy to porozmawiamy

            • 5 2

      • Krótkowzroczność (6)

        Krótkowzrocznie patrzysz. Żyjemy w Trójmieście. Jeżeli jesteś z Gdańska to często samo dojechanie w Gdańsku komunikacja do skm jest czasochłonne.
        Dlatego zawsze jechalem autem. Jednak odkad Gdynia wprowadzila tak wysokie ceny za parkowanie to już tam nie jeżdżę, a conza tym idzie nie wydaję pieniędzy w Gdyńskich knajpach.

        • 15 5

        • (5)

          Dojechanie jest czasochlonne z powodu obsesji spoleczenstwa na punkcie samochodow i awersji wladz do komunikacji zbiorowej. Kazdy, kto byl w duzym zachodnioeuropejskim miescie, albo w Nowym Jorku, wie, ze nic nie jest tak efektywne w wiekszychludzkich skupiskach, jak transport zbiorowy.

          • 8 6

          • Nowy Jork i Gdynia... (1)

            Pewnie dane Ci było zauważyć, skoro przywołujesz amerykańską metropolię, że w Nowym Jorku są lotniska, a nie długi po nich.

            • 10 7

            • I co to ma do rzeczy?

              • 5 7

          • chłopie sprawdź najpierw aktualne statystyki a potem zbieraj głos (1)

            na całym swiecie odchodzi się od zbiorowej komunikacji, to trwały trend, a pandemia jedynie to bardzo przyspieszyła

            • 1 6

            • Co ty pierniczysz, kobieto? Na calym cywilizowanym swiecie rozbudowuje sie zbiorowa komunikacje, poniewaz nie ma wyboru: miasta dusza sie w korkach. Zakazuje sie tez, kobieto, wjazdu samochodow do centrow, na coraz wieksza skale. Nawet miasta amerykanskie, ktore maja inna strukture niz europejskie i przez suburbię sa wyjatkowo niewdzieczne do rozbudowy zbiorkomu, dokonuja ekspansji transportu publicznego. Mam okazje to obserwowac akurat. Kobieto.

              • 4 2

          • objawy obsesji

            to objawiają się u ciebie.
            Bardzo ale to bardzo wyraźnie...

            • 0 2

      • "odpowiedzialne zarządzanie miastem" (8)

        Odpowiedzialne zarządzanie miastem oznacza dbałość i szacunek o źródła dochodu mieszkańców.
        Zarząd miasta nie wykazuje ochoty do współpracy w tym zakresie a jedynie, jak niesławnej pamięci zarządy spółdzielni Alternatywa, organizują konkursy na przystrojenie balkonów lub same jedynie taką dekoracją się zajmują. Najczęściej w ograniczonej i wybranej części miasta.

        Bez dbałości co pod tą dekoracją jest oraz skąd na te dekoracje mieszkańcy kasę wezmą. Bo mają być "piękni, młodzi i bogaci" aby w zębach przynieść PIT w wielkości wystarczającej dla dobrej zabawy w "dekorowanie"...

        "nie żyjesz w zad*pnicach Dolnych"
        Żyję...
        Żyję w mieście, które miało swoje pięć lat rozwoju w drugiej połowie lat 20 i pierwszej 70 ubiegłego wieku. Wtedy powstała większość użytecznych do dzisiaj obiektów.
        Żyję w mieście, które w całej swojej historii nie może uporać się z konfliktami szlaków komunikacyjnych i nie ma żadnej wizji rozwoju urbanistycznego uwzględniającego potrzeby mieszkańców.
        Mieszkańcy używają samochodów, bo realny czas transferu komunikacją miejską oscyluje w okolicy 1h punkt-punkt. A to znaczący kawałek życia. Na dodatek koszt tej "przyjemności" nie zachęca do zainteresowania ofertami "na wszystko"...
        I nie dlatego ludzie jeżdżą samochodem, bo lubią a dlatego że muszą. Muszą przemieścić się do pracy w firmach, którym tworzy się kampusy (w centrum), stawić się w urzędzie (w centrum), ew. skorzystać z rozrywki (z dużym samozaparciem i też w centrum)... No i w końcu, gdzieś ten indywidualny środek komunikacji trzeba przechować... Jeśli myślisz, że z rowerem takiego problemu nie ma, to jesteś w grubym błędzie. Wystarczy odwiedzić mniej reprezentacyjne ulice skandynawskich czy niemieckich miast.

        Więc dalej zarządzie stwarzaj problemy, a następnie dzielnie i ofiarnie je zwalczaj. Oczywiście, ofiary są po stronie mieszkańców...

        A ton i forma powyższej wypowiedzi również nie pozostaje bez wpływu na relacje społeczne. Widać, ż z miękkimi umiejętnościami słabiutko, oj słabiutko.

        • 18 2

        • o źródła dochodu mieszkańców dba twój rząd (7)

          500+, 300+, 13sta emerytura+,
          i poPiSowo podnoszą albo nakładają całkiem nowe - "akcyzy" "opłaty" "daniny"
          za cukier w coli, za bąbelki w coli, za kapselki z coli ... gigantyczne opłaty śmieciowe+ ... no teraz to sie żyje!
          np. taka nauczycielka rosyjskiego zarabia teraz 65tys/mies

          • 5 10

          • a co to ma do rzeczy? (6)

            Zasada Tocqueville została określona już dawno i wiadomo, czego się można spodziewać po systemach przedstawicielskich. Szczególnie tak kiepskich jak w Polsce. Niezależnie od szczebla.

            "Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie popełniłby skądinąd łagodny i liberalny rząd, kiedy zabraknie mu pieniędzy".

            Więc trzymaj się tematu, bo niegodziwości zarządu kraju nie są wytłumaczeniem dla głupot zarządu miasta.

            • 7 2

            • a od kiedy to jakieś Miasto dba o zródłą dochodów mieszkańców? (5)

              i niby jak? skoro narzędzia przyciągania inwestycji i firm w Polsce ma tylko rząd!

              • 1 6

              • nie masz racji (2)

                ...a na dodatek idea "nic nie mogę, nic nie zrobię" dziwnie przypomina mi standardową odpowiedź zarządu miasta...

                A w Cannes to się promować można było?

                • 6 1

              • a co mozesz zrobić ... jak ci VATołuszek podniósł podatki i inflacje w kosmos!!! (1)

                • 1 4

              • uwijaj się, uwijaj

                mróweczko...

                Albo rzuć papierami, jak nie dajesz rady.
                Następcy czekają.

                • 3 1

              • chłopie nie orientujesz się w podstawowych kwestiach ekonomicznych, idz poczytać bo się ośmieszasz

                • 4 0

              • a po co istnieją

                miasta?

                • 0 0

      • Napisz jeszcze, po których plytach chodnikowych wolno mi chodzić

        • 4 0

      • skończ z tą anachroniczną pseudourbanistyczną paplaniną (1)

        w Europie i na świecie lawinowo rośnie korzystanie z indywidualnych środków transport, a bardzo maleje komunikacją publiczną. Przestańcie bredzić androny rodem z lat 90ych o zrównoważonym transporcie, zobaczcie co się dzieje wokól was.
        Jeśli kupuje się mieszkanie w centrum miasta, to trzeba liczyć się, że przez okno nie zobaczysz ściany zieleni, jeśli tego chcecie to czeka Dąbrowa, Wiczlino, Chwarzno. Nie starajcie się utrudniać innym Gdynianom i przyjezdnym.

        • 1 6

        • Jest dokładnie odwrotnie: we wszystkich zachodnioeuropejskich metropoliach spada liczba samochodów w relacji do liczby mieszkańców. Dlaczego kłamiesz? Masz problemy intelektualne czy emocjonalne?

          • 5 3

    • (2)

      Niestety ci tak zwani społecznicy pełnią rolę pożytecznych i**otow dla gdyńskich włodarzy. Miasto wprowadza od lat coraz więcej zmian będących w sprzeczności z oczekiwaniami mieszkańców, a następnie może umyć ręce twierdząc, że społecznicy tak chcieli. Dziwnym trafem od momentu powstania Miasta Wspólnego decyzje gdyńskich władz są coraz bardziej irracjonalne. Mam nadzieję, że przy najbliższych wyborach mieszkańcy w końcu pójdą po rozum do głowy i pokażą, że mają dość takiego zarządzania.

      • 33 9

      • A co... (1)

        ...Marcinie, już z CePeKa nie chcesz żyć? Bo to trudno zbudować i sensu brak? A taka Gdynia już zbudowana... można rozwalać z dwie kadencje i żyć, jak prezes da!

        • 0 0

        • Zbudowana jak jej lotnisko....

          A co do rozwalania - za wiele nie zostało... jakieś 1mld 200 mln długu.

          • 1 0

    • skoro te pomysły są takie złe, to dlaczego szczurek je realizuje? ten człowiek nie mysli??? (1)

      • 12 1

      • Musisz zgadywać ? Przecież to widać na kazdym kroku

        • 12 1

    • Logika poszła w niepamięć (10)

      Skoro mieszkają w mieście są częścią tej wspólnoty, tym bardziej mogą się nazywać Miasto Wspólne gdyż krzewią właśnie ideę robienia czegoś dla mieszkańców. Czy się zgadzasz czy nie, czy miasto się zgadza czy nie - to już inna bajka. Bredzenie o tym, że same pomysły, które często warto wziąć pod rozwagę, komuś szkodzą jest tak pojechane jak bredzenie o tym że opinia Gdynianki mi zaszkodziła

      • 9 16

      • Szczególnie ze byla to niezbyt madra opinia Gdynianki.

        • 6 9

      • (6)

        Mieszkańców fakt lecz nie tych co na codzień korzystają z auta.

        • 3 4

        • Co dzień korzystam z samochodu i z wieloma ich postulatami się zgadzam. (5)

          • 5 6

          • postulatom socjalizmu również niewiele można zarzucić (2)

            tylko ta realizacja...

            I tu mamy dokładnie ten sam syndrom.
            Pójście na skróty, paternalizacja, przyklepanie łopatą i maźnięcie pędzlem, ogłoszenie sukcesu.

            • 10 3

            • postawili stępkę .... korki szampanów strzeliły ... konfetti się posypało .... (1)

              i kolejny MiŚ+ zgnił sobie do jesieni ... a potem się naPiSało protokół zniszczenia!
              Koniaczek? podwójny - stać nas!!!

              • 3 4

              • po prostu - jeszcze jedna realizacja klasy

                obiekt, który różni się od innych jedynie partyjnymi sztandarami.

                Widocznie na to sobie zasłużyliśmy...
                A na pewno autorem tego przedstawienia jest PO, którego długa, wytrwała i systematyczna praca jest źródłem sukcesu PiS.

                • 3 0

          • (1)

            Wieloma czyli nie wszystkimi. Zapewne nie tymi które dotyczą samochodów

            • 0 0

            • Nie kazdy wlasciciel samochodu jest i**ota.

              • 4 0

      • czyli taka wspólnota niezupełnie wspólna?

        bo twoja prawda jest najprawdziwsza?

        • 2 0

      • "krzewią właśnie ideę robienia czegoś dla mieszkańców"

        "czegoś" - dobre sobie...

        Gdzie tu widzisz logikę?!
        A zapytali, czy mieszkańcy też tego chcą?
        Od początku istnienia ludzkości zawsze znajdzie się jakiś nawiedzony, który uważa, że może zbawiać ludzkość i tylko on zna drogę... :\

        • 5 3

    • jeździsz samochodem to płać za infrastrukturę z której korzystasz (34)

      mnie też Gdynia ograbia, jak musze płacić 3,80 za bilet autobusowy?

      • 12 12

      • (8)

        To kupuj przez aplikację, będziesz płacił 3,60 zł

        • 5 6

        • lepiej - jedz na gapę

          może raz na pół roku zapłacisz jakieś 100zł .. .albo i to nie

          • 4 2

        • Nie ma obowiązku posiadania telefonu z internetem.

          • 5 2

        • dolicz koszt urządzenia... (5)

          czy uważasz, że to część ciała?

          • 2 3

          • (4)

            A dlaczego ma doliczac koszt urzadzenia do wydatkow na komunikacje, skoro obsluga biletow to 1/100 zastosowan smartfona?

            • 2 2

            • to dalej biegaj za taksówką

              może oszczędzisz.

              • 1 1

            • "1/100 zastosowan smartfona" (2)

              równie bezużytecznych...

              • 2 1

              • (1)

                Rozumiem, ze jesteś jaskoniowcem-autystykiem, ale stanowisz skrajną mniejszość.

                • 2 3

              • ze schorzeniami psychicznymi jest podstawowy problem

                pacjent nie ma świadomości choroby.

                • 0 0

      • (18)

        Jak rowerzyści będą płacić za ścieżki rowerowe powstałe po rozebraniu linii kolejowych to będzie na transport wykluczonych komunikacyjnie?

        • 12 2

        • nie, rowerzyści nie będą płacić za drogi dla rowerów powstające w śladzie dawnych linii kolejowych (17)

          ani za drogi dla rowerów powstające w mieście i poza nim. W dobrze zarządzanych krajach badania ruchu rowerowego i jego wpływu na stan infrastruktury i zdrowia mieszkańców prowadzą do zauważenia, że jazda rowerem tworzy tzw. "korzyści zewnętrzne" i opłaca się dofinansowywać zakup rowerów wspomaganych elektrycznie nawet tym mieszkańcom, którzy nie są wykluczeni komunikacyjnie w wyniku likwidacji wielu połączeń autobusowych w regionie.

          • 3 7

          • (8)

            Korzyści zewnętrzne? To spróbuj sobie wyobrazić iż PKM nie powstaje a zamiast niej jest ścieżka rowerowa

            • 5 5

            • PKM i sciezki rowerowe to nie jest gra zerojedynkowa.

              • 3 2

            • nie musze sobie wyobrazac (6)

              Znam ruch rowerowy ze skandynawskich ale tez i chinskich ulic
              I zareczam cie, ze nie ma on zadnego zwiazku z rekreacja i bezpieczenstwem. Na dodatek, zanika, gdy podjazdy przekraczaja 100m.
              Przewyzszenia w Gdyni siegaja 200m a umiejetnie jadac mozna wjechac na... Rysy.

              • 1 4

              • (3)

                Różnica jest taka iż z PKM skorzysta więcej ludzi niż rowerzystów z takiej ścieżki.Niestety wszystkowery nie znają tej zależności i nie wiedzą iż rozbieranie lini kolejowych to wzrost aut w mieście

                • 1 1

              • poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu do stacji PKM dla rowerzystów (1)

                to rozwiązanie typu "win - win" (obie strony odnoszą korzyści). Nikt nie mówi o przekształcaniu linii PKM w drogę dla rowerów, ale sensowne jest zauważenie, że dobre warunki jazdy rowerem do stacji PKM zwiększają znacząco obszar napływu pasażerów do stacji PKM. Dotyczy to także wszystkich stacji kolei regionalnej i SKM w całym województwie.

                • 1 0

              • oraz bezpieczeństwo

                przechowania roweru... ;)

                • 1 0

              • znowu się mylisz.

                gdyby musieli, to by korzystali.
                Ilości ludzi jadących na rowerach w chińskich miastach były dla nas niewyobrażalne i znacznie większe niż strumienie pasażerów przewożone przez PKM. Nie mieli, po prostu, innego wyjścia. "Ścieżka rowerowa" miała gabaryty dwupasmowej jezdni. Ale to przeszłość...

                Te same metody i sposoby usiłuje się wdrożyć w naszej rzeczywistości, przez równie "żarliwych" osobników jak chińscy hunwejbini z lat niesławnej "Rewolucji Kulturalnej"...

                • 1 1

              • (1)

                Nie przesadzaj, to dotyczy tylko niektorych ulic. Nie kazdy mieszka na Tatrzanskiej.

                • 2 1

              • gratuluję znajomości Gdyni

                i Trójmiasta.
                Tatrzańska z trudem pokonuje 60 m.
                Ale dla wielu i to jest wyzwaniem.

                • 2 1

          • koleszko, jak będziesz mial 60-70 lat to zobaczymy jak będziesz śmigał po wzgórzach morenowych Trójmiasta rowerkiem (7)

            o czym ty bredzisz fantasto w obcisłych gaciach....

            • 5 4

            • (1)

              Tak, tak, polowa Trojmiasta mieszka na klifach :D

              • 5 1

              • a

                nie?
                Policz ilu ludzi mieszka w okolicach obwodnicy lub poza nią.
                A to jest 200m w górę.

                • 1 1

            • mam 70 lat i kondycję lepszą niż wielu rówieśników korzystających z samochodów (3)

              na rower wsiadam ubrany w zwykłe miejskie ciuchy a mieszkam na górnym tarasie Gdańska.

              • 2 2

              • Chwali się, ale nie każdy ma taką kondycję. Czy w związku z niekorzystaniem z roweru człowiek z rzs (2)

                ma się położyć do grobu ( na Pierwoszynie np.) i czekać na śmierć??? Zgoda, niemniej proszę uchylić rąbka tajemnicy, jak pokonać Estakadę Kwiatkowskiego?

                • 2 0

              • Masz obsesję. Każdy ma taka kondycje, jaka wypracował. A teraz smialo, napisz o problemie ludzi bez nogi.

                • 0 1

              • chodnikiem technicznym

                chwila strachu przy ślimakach i już jesteś...

                • 0 0

            • Mysle, ze w tym wieku bede smigac po wzgorzach Trojmiasta tak samo, jak moi 70-letni rodzice, chyba ze wczesniej irracjonalne polskie podejscie do samochodow mnie zabije.

              • 0 1

      • Niestety, ale nie. (4)

        Opłata za bilet autobusowy nie pokrywa nawet połowy kosztu transportu. To oznacza, że jesteś przez miasto, a tym samym nasze podatki, mocno dofinansowany, a nie okradziony.

        • 2 1

        • (3)

          Nie prawda, zalezy kto i jak liczy. Zyski ze zbiorkomu doliczyles? Czystsze powietrze, mniejsze korki, lepszy stan drog, wieksze bezpieczenstwo na drodze...

          • 5 4

          • najważniejszy zysk

            niezakłócone bytowanie warstwy "panującej".

            Inaczej demokracja wymiecie nieudolną ekipę prędzej czy później.
            Oby nie w rewolucyjnym stylu...

            • 2 2

          • tak i wzrost zakażeń na covid, a za tym wzrost kosztów hospitalizacji (średnio 20 000PLN za 1 pacjenta) (1)

            wzrost zgonów itd

            • 1 4

            • Na swiecie sa badania na ten temat. Przecza temu, co piszesz.

              • 2 1

      • Ale to kierowcy płacą...

        ...za infrastrukturę! A to, że z tych pieniędzy sadzi się kwiatki lub krzaczki, to już nie jest winą kierowców!

        • 0 0

    • Szanowna Gdynianko. Skoro podajesz wartości bez wskazania źródła, to napisz jeszcze proszę, czy jest jakaś statystyka pokazująca ilu procentom mieszkańców Gdyni szkodzą decyzje władz miasta i posłusznych im radnych. Tak chyba będzie uczciwie. Znasz takie pojęcie ?

      • 4 15

    • (14)

      Jestes smieszna, prowwincjonalna i niedouczona. Tylko w dzikich republikach bananowych indywidualny transport samochodowy jest prriorytetem. Ale reprezentujesz wiekszosc społeczeństwa, spoko. Rozmodleni inienawykli do wysilania in telektu. A towar z portu, sredniowieczna istoto, fanko smrodu, wywozi sie w cywilizowanych krajach koleja.

      • 9 22

      • (6)

        To u nas jest inaczej. Rozbiera się linie kolejowe i buduje autostrady. To jest niby promocja transportu zbiorowego?

        • 8 6

        • dlaczego nie napisałeś o likwidacji linii autobusów regionalnych? (2)

          nie udawaj obrońcy transportu zbiorowego: system rower + kolej regionalna i lokalna to podstawa zrównoważonego systemu mobilności. Niektóre lokalne linie kolejowe są i będą likwidowane w wyniku rozbudowy infrastruktury drogowej takiej jak autostrady i drogi szybkiego ruchu. Potencjalnie można sobie wyobrazić reaktywację lokalnych linii kolejowych o ile ich ciągłość nie zostanie naruszona przez takie, niejednokrotnie przewymiarowane elementy sieci drogowej dzięki temu, że lokalne władze zadbają o zbudowaniu dróg dla rowerów ich śladem.

          • 4 0

          • (1)

            Jeszcze nie słyszałem o tym by jakąś ścieżkę rowerową zamieniono z powrotem na linie kolejową. O tym że to jest mało realne można zobaczyć na przykładzie Świecia nad Wisłą. Jeszcze jedno po rozebraniu lini kolejowej transport zbiorowy zostaje zaburzony.

            • 4 1

            • PKM powstała w śladzie często wykorzystywanej drogi dla rowerów z Niedźwiednika do Wrzeszcza

              • 0 2

        • (2)

          Nigdzie na zachodzie nie rozbiera sie linii kolejowych do portow - przeciwnie, powieksza sie ich przepustowowosc.

          • 8 0

          • w Polsce też tego się nie robi (1)

            • 0 1

            • bardzo niewiele brakowało aby taki los spotkał linię 201

              Już była na równi pochyłej "wygaszania popytu" i dewastacji infrastruktury. Letniskowe hacjendy stoją prawie na torach. Jeszcze głębsza zapaść spotkała kolej na Nadwiślu, która mogłaby być backup'em dla zapchanej E65.
              Rozebrano linię Sierakowice - Lębork, która mogła być przyczółkiem alternatywy dla górskiego odcinka 201 i połączenia kolei z gdyńskim portem od zachodu (tak jak chcieli zrobić to Niemcy).
              Już dawno zniknęły przesłanki dla obecnego przebiegu 201...

              No i oczywiście, nie rozebrano "w Polsce", ale i w Polsce nie odbudowano drugiego toru linii na zachód. A przecież ona do portu... Nie, żebym żałował, ale dla lotniska to tory się znalazły...
              Jednak różnica priorytetów bije po oczach...

              • 3 0

      • a ty jesteś paternalistycznym głąbem (3)

        bez krztyny umiejętności komunikacji społecznej.

        Twoja wypowiedź jest przeciwskuteczna.

        • 4 4

        • (2)

          LOL. Tylko szowinista przypisuje rozmowcy plec meska. Przeciwskutecznie zreszta.

          • 3 3

          • głąb jest głąbem (1)

            niezależnie od płci.

            • 2 2

            • Milo, ze sie przedstawiasz.

              • 0 0

      • Jakie bombowe argumenty! Katiusze iskrzą na synapsach (2)

        Powiedz to rozmodlonemu rabinowi czy kantorowi, że nie nawykł do myślenia.

        • 4 4

        • A co mnie interesuja kaplani religii, ktora praktycznie nie istnieje w moim kraju?! Moze jeszcze kaplanow shinto przywolaj, ofiaro obsesji?

          • 1 3

        • W kazdej dyskusji w Polsce w koncu wyplywa na wierzch jakis antysemicki kał. Może cos jeszcze przeciww LGBT+? No dawaj!

          • 2 2

    • a to w Gdyni nie ma dróg?

      ruch TIRów odbywa się jak powinien - jak najmniej przez miasto. Do Centrum od kilku lat można wjechać max 10t ciężarówką.

      • 7 1

    • miasto staje się miastem dla ludzi wtedy, gdy zaczyna kwestionować rolę samochodów w mieście (2)

      albo miasto dla ludzi albo miasto dla samochodów: gdy wybierana jest druga opcja, kierowcy też są niezadowoleni, bo muszą konkurować o miejsce do darmowego parkowania z innymi kierowcami. Relacje między ludźmi w mieście rozbudowującym sieć drogową lecą z pieca na łeb: pojawia się codzienny wku*w drogowy między kierowcami. Bez sensu Gdynianko (choć podejrzewam, że raczej jesteś Gdynianinem).

      • 2 13

      • Miasto to nie tylko Centrum i tu widać twoje horyzonty myślowe się kończą.

        • 8 3

      • wiem, jest gorąco, bardzo gorąco, duszno i źle się myśli

        • 4 2

  • Celem tej całej SPP było golenie kasy. Z kierowców czy pasażerów - mniejsza jak. (1)

    wiec teraz nie na ręke im obniżać ceny biletów.. przecież oni tą SPP zaatakowali pasażerów zbiorkomu bo popyt wywoła podwyżkę cen tłumaczonych paliwem.. kosztami serwisu.. i objazdami jak na zarwanej wiśniewskiego od 3 lat, które już kosztowały kilka baniek - kto nie wierzy niech zapyta zkm ile te objazdy kosztują.

    • 35 1

    • Na krotka mete skok na kase da jakies zyski, ale w perspektywie kilku lat dochody spadna bo z Gdyni ucieknie kolejnych kilkaset rodzin i firm a razem z nimi klienci i pracownicy wszelkich dzialalnosci w strefach. Znowu trzeba bedzie podniesc podatek od samochodu albo wprowadzic nowy, np od roweru albo numeru buta.

      • 3 0

  • celowe? (3)

    Aplikacja w Gdyni pobiera za kazdym razem pelne 2 zl nawet jak na 2 min trzeba wyskoczyc cos odebrac. W Gdansku placi sie za faktyczny czas postoju. niedopatrzenie czy celowe dzialanie??

    • 35 0

    • Pytanie retoryczne - oczywiście że celowe.

      W sprawie darmowego parkowania zgłoś się do tego który miał o to sprawę w sądzie.

      • 4 0

    • W Gdyni płaci się za 2 minuty parkowania,

      Nie płaci się za 20 lat bezumownego używania miejskiej działki

      O ile jest się w układzie z harcerzykami.

      • 13 0

    • zdzirstwo i złodziejstwo

      Działanie jak najbardziej celowe,jak opłaty za śmieci od powierzchni mieszkania.Emerytka-staruszka mieszkająca sama jak palec bo pilnuje mieszkania dla nieletniej jeszcze wnuczki a nie może niczego wynająć z uwagi na ciężką alergię i inne choroby,płaci najwięcej w całym bloku a wyrzuca tylko małą siateczkę tygodniowo

      • 1 0

  • (11)

    Zamiast robić akcję o wspólnym bilecie, społecznicy powinni zrobić akcję o zmniejszeniu opłat za pakowanie. Gdyby godzina parkowania była za powiedzmy 2 zł zarobiliby podobną kwotę jak teraz i ludzie byliby zadowoleni. Jadąc do centrum np. na trzy godziny można już coś załatwić, obecnie robi się wszystko z zegarkiem w ręce. Teraz są wakacje i budżet zasilają głównie turyści, ale oni z końcem sierpnia wyjadą i co wtedy drodzy urzędnicy?

    • 52 15

    • Tylko właśnie chodzi o to, żeby zachęcać ludzi do przesiadki na transport pubiczny (6)

      A nie do jazdy samochodem do centrum. To powinno iść ze sobą w parze - skoro już są podwyżki parkowania, to powinna ta kasa iść na ulepszanie transportu publicznego i polepszenie jakości przestrzeni publicznych. A jeśli kasa idzie na "inne cele" to ja się nie dziwię, że kierowcy mogą się czuć oburzeni. Niemniej jednak to nie jest sprawa takiej wagi, żeby bezcześcić znak Polski Walczącej, co miało niestety miejsce....

      • 7 5

      • Właśnie to oburza kierowców, w tym mnie (1)

        Kierowcy są oburzeni, że ich kasa idzie na transport publiczny, z którego oni i tak nie mogą skorzystać

        • 4 3

        • Jak to kierowcy nie mogą korzystać z transportu publicznego? Mogą. Ktoś Ci zabrania jazdy SKM czy autobusem?

          • 4 3

      • Parkingi przesiadkowe (o ile istnieją) też są płatne... (1)

        ... więc jak ma mnie to zachęcić do skorzystania z komunikacji miejskiej skoro płacę za parkowanie i komunikację miejską?! Wolę już wjechać do centrum, zaparkować, załatwić swoje, odjechać i więcej tam nie wracać.

        • 8 3

        • czyli jednak wolisz PŁACiĆ

          i jeszcze chcesz żeby było drożej...
          to co płaczesz?

          • 0 6

      • (1)

        To niech pozamykają ulice dla aut i problem z głowy.

        • 0 1

        • ciężarówkom już zamknięto

          dla osobówek proces postępuje.
          Jeździć jeszcze mogą, ale zatrzymać nie bardzo...

          • 1 0

    • Gdyby godzina parkowania była za 2 zł to zarobiliby 3-4 razy mniej (1)

      • 2 2

      • 2zł i wszystkie parkingi byłyby zajęte na full max i non-stop

        a chodzi o to by jednak po części były miejsca wolne!

        • 2 4

    • Zlotówa

      Płacic nie marudzic! Wszystko jest Drogie.

      • 1 2

    • Jak coś załatwić skoro urząd Miasta dalej obsługuje petentów jakby był szczyt pandemii. Z co oni pieniądza biorą????????

      • 0 0

  • Gdynia

    Zobaczymy jak im nagle wpływy z tych stref parkowania nagle spadną poza sezonem, wtedy będą mówić że dla mieszkańców likwidują płatność w weekendy i jacy oni są dobrzy, a będą tylko ratować biznesy w centrum bo kto im będzie płacił podatki jak większość knajp się nie utrzyma tam...

    • 38 0

  • bawimy się w Janosika?

    • 18 0

  • Gdynia w stanie katastrofalnym

    • 36 1

  • Rozumiem że to działanie na wzór Janosika: (1)

    Jednym zrabować, innym rozdać? Czyli 500+ w trochę innej odsłonie? Ciekawe.

    • 28 5

    • Z tym że Janosik nie rozdawał deweloperom w postaci działek, parkingów i mpzp

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdańska miała miejsce katastrofa autobusu w 1994 roku?

 

Najczęściej czytane