• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato

Michał Brancewicz
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku. W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku.

W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.



Jak wolisz przechodzić przez jezdnię?

Jesienią zeszłego roku zakończyła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości ul. Chmielnej. Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia, poprzez zwężenie jezdni Podwala, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł



Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.

W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  1. MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.

Urzędnicy czekają na ZRID



- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.

To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.

W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.

Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Opinie (244) 7 zablokowanych

  • Skandal

    Planowana jezdnia jest za szeroka! Po jednym pasie jezdni dla samochodów buspas, dwa pasy dla rowerów, jeden dla pieszych, pas dla chomików i dla leworęcznych.

    • 17 2

  • nie wierzę... (1)

    kretyni d**ile idioci.......produkcja korków w tym mieście ma się coraz lepiej....wybudowali tunel za miliony żeby odkorkować miasto a teraz wydają kolejne miliony na zakorkowanie go kolejnymi i**otycznymi przejściami....brawo dla i**otów

    • 21 4

    • Errata

      Tunel kosztował miliard, prawie tyle co stadion.

      • 0 0

  • Po cholere znowu, aż 4 przejscia...?

    Nie można skoro już są wciskane te przejścia naziemne wszędzie na siłę, to akurat tu dać pasy w jednej linii, a nie po 2ch stronach Łąkowej. Już tyle mamy kaleków w tym mieście, że pasy co 50 metrów i do tego co 30 metrów progi zwalniające... Żenada.

    • 11 4

  • to się w głowie nie mieści (2)

    a potem pieprzą farmazony o smogu i ekologii. sami zwiększają emisję spalin każąc sie zatrzymywać co 50 m a potem ruszać na 30 sekund .....najwyraźniej myślenie kogoś boli

    • 20 3

    • jak ci zalezy na ekologi to zezłomuj swojego gruchota. proste (1)

      • 0 3

      • chciałbyś/chciała( bo ch....wie kim jesteś) takiego gruchota, ale cię nie stać b żyjesz z socjalu.... to dymaj tramwajami i nie mów o rzeczach na których się nie znasz

        • 1 0

  • (1)

    Wreszcie będzie porządna droga rowerowa. Mam nadzieję że tak szeroka jak na wizualizacji.

    • 4 4

    • no na razie z nikad do nikad... ale moze kiedys.

      • 1 0

  • czemu bus pas likwidują w stronę Gdańska?

    bez sensu

    • 1 2

  • (1)

    Tak przy okazji, co z modernizacją ul. Długie Ogrody?

    • 3 1

    • to samo co z budowlanych, kartuska, kołobrzeską.... wplanah za 100lat ;)

      • 0 0

  • Kolejna bzdura (3)

    1. Tory tramwajowe są tam w kółko remontowane przynajmniej od 10 lat, to po co z nowu? Żeby zaciągnąć mieszkańców na kolejny wydatek.
    2. Przebudowa tej trasy to jest całkowite nieporozumienie. We wszystkich normalnych miastach, jak jest droga tego typu, to się likwiduje przejścia naziemne i albo robi tunele albo kładki, ze względu na bezpieczeństwo pieszych, z zamiarem zmniejszenia ilości wypadków drogowych. A u nas co? Korkujemy całą dzielnicę, a kierowcy i piesi są narażeni na większe niebezpieczeństwo. Jeżeli tunele są zaniedbane, to należy je wyremontować albo zbudować kładki z windami. Przynajmniej możnaby podziwiać widoki.
    A jeżeli ktoś kiedyś skręcał z Chmielnej na Podwale to wie, że o wypadek tam jest bardzo łatwo, a przecież od kilkudziesięciu lat istnieje bezkolizyjny przejazd pod Podwalem. Tyle tylko, że miasto wydało zgodę na powstanie hotelu i zamiast dwukierunkowej drogi jest ruch wahadłowy, bo przejazd blokują taksówki.
    3. Ul. Łąkowa dopiero co została wyremontowana i teraz znowu będą ją rozkopywać?
    4. Zamiast takich zabaw, miasto powinno wyremontować Chmielną od strony Toruńskiej, gdzie jest przejazd terenowy i dziura na dziurze, i zakończyć remont na Chmielnej od strony ZUSu, gdzie jest cały czas prawoskręt wyłączony z ruchu.

    • 17 5

    • brawo

      i to jest fachowa opinia. popieram w całości

      • 5 1

    • jestem za (1)

      a pieniądze wydać na remont ulic Chmielna i oczywiście drugą część Łąkowej

      • 5 0

      • Nie, Chmielna

        powinna zostać dla potomności jako skansen przedwojennej zabudowy miasta. Powinni tam jeszcze tory odtworzyć i postawić kilka krytych wagonów.

        • 0 0

  • w tej ankiecie widac wyraznie ze głosowali ci co piechotą tylko z auta do klatki chodzą!! (1)

    • 1 9

    • i mieszkańcy Śródmieścia tacy jak ja

      bo nie chcę zakorkowanego, śmierdzącego spalinami miasta

      • 5 2

  • (1)

    Idąc tokiem rozumowania autorów tego pomysłu który niestety spowoduje jeszcze większy bajzel czytaj korek w godzinach porannych i osiem godzin później a który wg pomysłodawców ma scalić rozdzielone dwie komórki miasta w czasach poprzedniego ustroju. Proponuję po pierwsze likwidację SKM która rozdziela Gdańsk na dwie osobne części, likwidację jednego pasa celem budowy ścieżki rowerowej oraz drugiego pasa celem budowy bus pasa na ul. Armii Krajowej itd itp.Przecież to ten sam argument co w przypadku Podwala! Zamiast modernizacji mamy likwidację.Czy urzędnicy miasta choć raz poruszali się ulica Podwale Przedmiejskie by sprawdzić zasadność swoich decyzji?

    • 10 4

    • nie chcesz korkow to nie pchaj sie tam swoim złomem. proste

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywają się trójmiejscy dealerzy BMW?

 

Najczęściej czytane