• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście dwuetapowe a pierwszeństwo pieszych

mJ
17 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (191)
Będąc na przejściu lub dopiero na nie wchodząc - pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo. A jak wygląda sytuacja w przypadku przejść dwuetapowych? Będąc na przejściu lub dopiero na nie wchodząc - pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo. A jak wygląda sytuacja w przypadku przejść dwuetapowych?

Od 1,5 roku piesi mają bezwzględne pierwszeństwo będąc lub wchodząc na przejście. Przepis odnosi się do standardowego przejścia. A jak jest w przypadku jezdni rozdzielonych np. wyspą?



Czy zdarza ci się nie ustąpić pierwszeństwa pieszym przed przejściem?

Przypomnijmy, że od 1 czerwca 2021 r. obowiązują nowe przepisy, w świetle których piesi znajdujący się na przejściu lub wchodzący na nie mają pierwszeństwo przed każdym pojazdem, z wyjątkiem tramwaju. Za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu grozi mandat w wysokości aż 1,5 tys. zł (przy redycydwie - 3 tys. zł).

Co z przejściami dwuetapowymi?



Czy te same przepisy obowiązują także na przejściach dwuetapowych, przedzielonych wysepką albo azylem drogowym? Okazuje się, że nie. Polskie prawo mówi jasno: przejście dwuetapowe traktuje się jako dwa odrębne przejścia. A to oznacza, że kierowca, jadąc po prawej stronie jezdni, zbliżając się do przejścia dwuetapowego, jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa wyłącznie pieszemu, który znajduje się po prawej stronie jezdni bądź na wysepce po lewej stronie. Jeśli pieszy dopiero wchodzi na przeciwległą jezdnie z lewej strony - w świetle prawa kierowca znajdujący się na drugim pasie ruchu nie musi się zatrzymywać.

Ministerstwo potwierdza



Przejście dwuetapowe. W tej sytuacji kierujący pojazdem ma obowiązek przepuścić pieszego. Przejście dwuetapowe. W tej sytuacji kierujący pojazdem ma obowiązek przepuścić pieszego.
Już jakiś czas temu problem zauważył poseł Ryszard Galla, który wysłał interpelację w kwestii przejść dwuetapowych do Ministerstwa Infrastruktury. Odpowiedź resortu potwierdza powyższe. W odpowiedzi udzielonej przez Rafała Webera, sekretarza stanu resortu infrastruktury, czytamy m.in.:

Prawo o ruchu drogowym pozostaje bez zmian. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni. Co za tym idzie kierujący pojazdem będzie zobowiązany do stworzenia możliwości bezpiecznego przejścia przez jezdnię pieszym wchodzącym na przejście dla pieszych, do którego ten kierujący się zbliża (przejście dla pieszych na jezdni, którą porusza się kierujący pojazdem). Jednocześnie wskazuję, że dostosowanie prędkości do warunków ruchu na drodze, jak również dokładna obserwacja drogi, przejścia dla pieszych i jego okolicy pozwalają kierującym pojazdem odpowiednio reagować na zmiany w ruchu drogowym, w tym bezpiecznie zatrzymać się przed przejściem dla pieszych.
Bądź czujny przed przejściem. Pierwszeństwo nie gwarantuje bezpieczeństwa Bądź czujny przed przejściem. Pierwszeństwo nie gwarantuje bezpieczeństwa
mJ

Opinie (191) 4 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Ochrona zdrowia i życia przede wszystkim (26)

    Lepiej przepuścić samochód niż potem na wózku inwalidzkim albo o kulach opowiadać , że miało się pierwszeństwo na przejściu, bo kierowcy niestety też popełniają błędy świadomie lub nieświadomie.

    • 219 26

    • Najlepsze są. Babcie, stoją 1 cm od jezdni i jak tylko zielone się zapala to biegną, nie idą,... bo tramwaj jedzie... (9)

      Halo babcie, tramwaj jeździ co 5, 10 minut.

      • 16 21

      • No widzisz, tramwaj jeździ co 5, 10 minut, a ty nie możesz 10 sekund zaczekać. (1)

        • 18 11

        • 10 sekund razy każde przejście w większym mieście,

          to i godzina wyjdzie :D :D

          • 2 2

      • Częściej spotykam starsze osoby, które nie wejdą na jednię dopóki nie stanę 3 metry przed przejściem, mimo iż jestem 20 metrów (1)

        dalej i zwalniam. A i wtedy muszę czekać, na ich decyzję. Wiadomo, wzrok już nie ten i całe szczęście, że biorą na to poprawkę.

        • 15 6

        • Babcia

          Babcia wie co robi samochód zawsze może zawieść lepiej poczekać aż się zatrzyma

          • 3 1

      • I nawet nie spojrza na pojazdy. (4)

        A przeciez pieszym zabrania sie wchodzic bezposrednio przed nadjezdzajacy pojazd (ktory moglby miec przeciez awarie hamulcow albo kierowca moglby miec wlasnie zawal).

        • 11 5

        • (2)

          Co wy zawsze z tym zawałem u kierowcy, to nie jest częsta sytuacja. Gapiostwo i roztargnienie zwłaszcza u kobiet oraz prędkość, odległość i w końcu awarie układu hamulcowego lub kierowniczego plus używane opony, to są główne przyczyny nieszczęścia.

          • 1 3

          • Nie co my, tylko tak to przewidzial ustawodawca. A najczesciej przyczyna jest glupota, tylko co to ma do rzeczy w tym przypadku?

            • 1 0

          • Zakładając, że na ulicy z ograniczeniem 50 km/h zwolni się przed przejściem do 30 km/h, to i tak się samochodu 2 m przed przejściem nie zatrzyma, jeśli ktoś na nie po prostu z rozpędu wejdzie.

            • 3 1

        • Jest zakaz mienia zawałów za kółkiem.

          A ile to metrow - "bezpośrednio przed" ?

          • 1 0

    • Argument siły i straszenie (3)

      Kalectwem to słaby argument

      • 1 4

      • Nie straszenie tylko ostrzeganie (2)

        Wybór należy do pieszego.
        Pieszy zawsze zauważy samochód, bo samochód jest duży, świeci się i hałasuje. Kierowca pieszego nie zawsze zauważy.

        • 4 1

        • Kierowca nie ma prawa (dosłownie!) nie zauważyć pieszego (1)

          Po to jest szkolenie i egzamin na prawo jazdy. A jak kierowca się zagapia, to nie powinien tego prawa jazdy posiadać i kropka.

          • 1 5

          • Cyborgi

            Oczywiście brak działającego oświetlenia (jeździmy nie tylko w mieście, a czasem nawet i w nim zdarzy się awaria i światło nie działa), warunki pogodowe takie jak ulewa, mgła czy śnieżyca oraz to jak pieszy jest ubrany (najlepiej w całości na czarno) zupełnie nie wpływa na to, co widzi kierowca. Kierowca to nie człowiek tylko maszyna .
            Troche wyrozumiałości dla obu stron. Wszyscy jesteśmy ludźmi i ludzkie są błędy. Obu stron.
            Empatia albo wszyscy zginiemy :).

            • 2 0

    • Przejścia

      Hory ten przepis, powoduje że ludzie beż spojrzenia pchają się pod koła nadjeżdżającego samochodu. Pokażcie statystyki potrąceń i wypadków na przejściach po zmianie przepisu. Tylko parę razy widziałem jak rodzic uczy dziecko żeby poczekało aż pojazd całkowicie się zatrzyma a przecież chodzi o własne zdrowie. Dajmy szanse kierowcą zatrzymania się dając znak zamiaru przejścia unosząc płaską dłoń jak policjant gdy blokuje ruch.

      • 3 1

    • To czemu na mnie trąbią jak przepuszczam samochody jadąc samochodem? (4)

      • 6 3

      • Zalezy w jakiej sytuacji to robisz. Ale skoro trabia, czyli to nie przypadek jednostkowy, to i tego sie domyslam.

        • 2 0

      • Może jesteś nadgorliwy, ale raczej boisz się jeździć i nie masz zaufania do innych więc trąbią gdy blokujesz ruch.

        • 4 0

      • (1)

        Na pewno chodzi o samochody, które przepuszczasz? Może o pieszych?

        • 2 4

        • Nie, na krajówkach nie ma pieszych

          A jak się zatrzymam bo nie chcę na nagrobku mieć "miał pierwszeństwo przed TIRem", to nagle jakiś problem.

          • 3 5

    • Lepiej przepuścić pieszego (3)

      niż go zabić. Mieć czyste sumienie.

      • 10 1

      • Co ma do tego sumienie? (2)

        Maszynista też ma mieć wyrzuty sumienia bo samobójca rzucił mu się pod pociąg?

        • 4 3

        • (1)

          No to nie mógł zahamować? Samochód też można wyhamowac do zera w 0,1 s ;)

          • 1 3

          • Mam nadzieję że to ironia

            Bo prawdziwy wynik jest nawet 15 razy większy.

            • 2 0

    • Pat

      I wtedy razem stoicie. Ty przepuszczasz kierowcę a ten nie rusza bo się boi, że ktoś ja i dowali mu mandat.

      • 0 2

    • No

      Mądre słowa

      • 1 2

  • (8)

    Czy oprócz ciągłego przypominania pieszym o ich pierwszeństwie można także przypominać pieszym o pozostałej części przepisów które pieszych także obowiązują? Mówię o przepisie zabraniającym pieszemu wejścia bezpośrednio przed nadjeżdzający pojazd! Bo wydaje mi się że piesi o tym zapisie nie pamiętają bo wchodzą na pasy prosto przed maskę jadącego samochodu ... nie rozumiem czy ludziom nie szkoda własnego życia i zdrowia?

    • 16 6

    • najwyraźniej nie masz pojęcia czym jest bezpośrednie wejście pod nadjeżdżający pojazd! (5)

      Takie sytuacje są wyjątkowe i praktycznie niespotykane. Pieszy musiałby się schować i nagle wyskoczyć na przejście żeby ten przepis miał zastosowanie. w 99.9% przypadków widać że pieszy się zbliża więc nie ma mowy o żadnym wejściu pod nadjeżdżający pojazd. To ty masz tak jechać żeby pieszego nie rozjechać, a nie na odwrót. Przejścia dla pieszych jak sama nazwa wskazuje są dla pieszych.

      • 6 8

      • (2)

        a ty najwyrazniej chcesz udowodnic ,,autu" ze masz pierwszenstwo!!, ale rekwiem na twoja czesc juz nie uslyszysz!.

        • 2 0

        • (1)

          a co to "rekwiem"?? To jakieś relikwie?;p

          • 1 2

          • requiem - lepiej ?

            • 0 0

      • Przejscia dla pieszych są na jezdni (1)

        Czyli na obszarze zaprojektowanym dla aut. To że mają pierwszeństwo nie powoduje, że są właścicielami tych przejść. Są na jezdni gośćmi.

        • 5 6

        • A samochody są w mieście gośćmi, miasto jest zaprojektowane dla ludzi, nie dla aut. Nie ma nic złego w wożeniu się autem (np. może ktoś pracuje bardzo daleko, ma niepełnosprawność, przewozi jakieś rzeczy, etc.), ale nie należy zapominać, że kierowcą jest się tylko w danej chwili, pieszym jesteś przez całe życie.

          • 2 5

    • nie mieszaj, wtargnięcie na jezdnię to nie jest wejście na jezdnię (1)

      wtargnięcie to nieprzewidywalne zachowanie - wejście jest jak najbardziej przewidywalne i jest to określone w przepisach, kierowca ma zwolnić przed przejściem jeśli w pobliżu (paru metrów) znajduje się pieszy, bo ten może zbliżając się do przejścia wyrażać chęć przejścia, a kierowca musi go przepuścić

      nie można wszystkiego zapisać dosłownie, ale logika tego przepisu jest jednoznaczna

      • 2 2

      • Sobie stworzyles definicje w swoim rozumku, ale to tylko Tobie ma pomagac w zrozumieniu zjawiska.

        • 1 0

  • Kierowca powinien zawsze zatrzymywać auto i wciskać guzik by zapaliło się dla niego zielone światło. Nigdy odwrotnie.

    • 1 1

  • Pierwszeństwo

    Zacznijcie lepiej tłumaczyć co oznacza pierwszeństwo i przestańcie wygadywać głupoty typu że mają bezwzględne pierwszeństwo.
    Po pierwsze z kodeksu drogowego wcale nie zniknął zapis że pieszemu zabrania się wchodzenia wprost pod nadjeżdżający pojazd.
    Po drugie przez wszechobecne podkreślanie słowa "bezwzględne" piesi zatracają instynkt samozachowawczy i wchodzą na oślep na te przejścia co prowadzi do wielu tragedii.
    Po ostatnich tego typu narracjach przez was można wnioskować że najlepiej zatrzymać się pojazdem i go przeciągnąć lub przepchnąć przez to przejście.
    Pokazuje to dobitnie sytuacja z Lęborka w tym roku przy ostatnich opadach śniegu, gdzie sama policja uznała iż piesza też nie jest całkowicie bez winy,ale dziwnym trafem ona została tylko pouczona a kierowca zapłacił mandat.
    Skoro obie strony przyczyniły się do zaistnienia takiej sytuacji to obie w jednakowym stopniu ponoszą winę i konsekwencje swoich zachowań.

    • 2 0

  • (1)

    idąc tym tropem rozumowania pociąg powinien ustąpić przed samochodem na przejeździe kolejowym
    ot, logika chorej unii

    • 4 4

    • a co ma do tego Unia?XD

      • 0 0

  • (15)

    Chore przepisy, pieszy zawsze powinien ustępować pojazdowi a nie że włażą przed auta. Powinno być tak jak dawniej, nic nie jedzie, dopiero przechodź.

    • 93 70

    • Dokładnie (4)

      Lewactwo zrobi wszystko by normalnym ludziom utrudnić życie... biedaki bez samochodu zaczęli się zachowywać naprawdę bezczelnie

      • 10 4

      • Używanie słowa lewactwo na wszystko z czym się nie zgadzasz lub czego nie rozumiesz świadczy o umysłowej biedzie.

        • 1 1

      • Nie biedaki bez samochodu tylko aktywiści rowerowi (1)

        To dlatego na przejściu samochód musi ustąpić pieszemu ale rowerzysta już nie, bo większość przejść przez ścieżki rowerowe nie ma znaków pionowych i jakoś żaden aktywista o nie nie walczy. Tak samo pełnomocnik ds. pieszych, które całe życie był aktywistą rowerowym i teraz ma konflikt interesów.

        • 4 1

        • Nie raz mi się zdarzyło przepuszczać pieszego (ja w samochodzie) i być pomijanym przez rowerzystę. Raz to się skończyło potrąceniem pieszej, na szczęście nie upadła, tylko miała ramię zbite - rowerzysta oczywiście nie widział swojej winy i odjechał.

          • 2 0

      • Biedny też człowiek

        A często brak samochodu to wybór pomimo pieniędzy topniehących przez inflacje na koncie.

        • 0 1

    • Jak nikt nie idzie (3)

      to możesz przejechać. Tak jest logicznie. Dlaczego pieszy ma czekać na deszczu i wietrze? Kierowca w aucie nie może chwilę poczekać?

      • 19 13

      • (2)

        Proste, w przypadku kontaktu to pieszy doznaje mniej lub bardziej powaznego uszczerbku na zdrowiu, dodatkowo pieszy ma lepsze pole widzenia (szczegolnie wazne w warunkach ograniczonej widocznosci, noc, deszcz - pieszy zawsze zauwazy samochod wyposazony w swiatla, kierowca zas nie zawsze spostrzeze ubranego w ciemne barwy pieszego, zwlaszcza w sytuacji kiedy z na przeciwka nadjezdza inne auto i oslepia), pieszemu tez latwiej jest sie zatrzymac, dlatego powinen zaczekac. Po prostu pierwszenstwo dla samochodow jest bezpieczniejsze, tylko tyle i az tyle.

        • 21 10

        • (1)

          Moje dwie dzisiejsze sytuacje - pani idącą wzdłuż ulicy skręcająca o 90 stopni prosto na przejście (ja 10 metrów od przejścia) i pan stojący za drzewem ubrany w szarobure kolory (po zmroku). Na szczęście ten pan stał i czekał na możliwość przejścia. Jakbym jechał z dzieckiem, to bym się w drugim przypadku nie zatrzymał, bo by urazem kręgosłupa się skończyło moje hamowanie. To są źle przepisy, które nie poprawiły bezpieczeństwa. Poza tym, jeszcze przed zmianami, zarówno ja przepuszczałem pieszych jak i mnie przepuszczano na przejściach (może nie każdy samochód, ale raczej mi się nie zdarzało od zatrzymania przed przejściem czekać dłużej niż 10 - 15 sekund, a to jest też dobry czas na spojrzenie lewo-prawo-lewo). Problem u nas leży w czymś innym - jest cała masa kierowców, którzy wyprzedzają lub omijają na przejściach, oraz cała masa pieszych, którzy wchodzą bez upewnienia się, że coś ich na przejściu nie zabije.

          • 5 1

          • Zgodnie z przepisami pieszy moze sobie stac przed przejsciem cala wiecznosc, nie ma obowiazku sie zatrzymywac i go puszczac.

            A jesli ktos twierdzi inaczej, to wystarczy zacytowac przepis.

            • 0 3

    • a potem stoisz na pasach 15 minut (2)

      bo wielce pan samochodzik nie jest łaskaw się zatrzymać

      • 13 23

      • Łżesz jak .... (1)

        Od 40 paru lat przechodzę przez jezdnię w Polsce i NIGDY na jezdni z ruchem niekierowanym (czyli bez świateł) nie czekałem dłużej niż minutę - i to w ekstremalnych przypadkach typu Hallera kiedyś. A praktycznie rzadko kiedy więcej niż 15 sekund.

        • 14 4

        • 15 sekund

          No dokładnie, 15 sekund to był maks. Czekanie 15 sekund na normalnej ulicy jest też z punktu widzenia pieszego akceptowalne. Jakbym miał czekać minutę, to by mi trochę ciśnienie skakało, ale u nas naprawdę nie czeka się długo!

          • 2 0

    • Zdecydowanie to był dobry przepis, nikt nie pchał się pod koła samochodu bo mam pierwszeństwo..

      • 7 2

    • Dokładnie tak jak na wschodzie, mam auto jestem Pan.

      • 23 22

    • Podziękujmy ustawodawcy

      Wyłączenie myślenia u kogoś kto jest 100 razy bardziej narażony na uszkodzenie, piękne!

      • 26 15

  • Czy przejście dwuetapowe to to samo, co przejście rodzielone wyspą/azylem między dwiema jezdniami? (3)

    Te pojęcia są tu używane zamiennie, a chyba dotyczą czegoś innego? Może ktoś wyjaśnić?

    • 2 1

    • A widziałeś gdzieś przejście z wyspą, na któej nie ma oddzielnej sygnalizacji?

      • 0 0

    • Dwuetapowe dotyczy sygnalziacji. Kazda jezdnia ma osobny cykl.

      • 0 0

    • Nie jestem specem, ale dwuetapowe to raczej cos innego

      Często dwuetapowe mają oddzielnie działające światła lub zawijas dla pieszych, by nie wchodzili bezpośrednio z jednego na drugie

      I chyba dwuetapowe to po prostu 2 różne przejścia bo chyba sa oznaczone znakiem przejścia (przy wysepce raczej takiego nie ma na wysepce?)

      • 2 0

  • Raczej to logiczne, ale dla przypomnienia pieszy ma pierwszeństwo nie wchodząc, ale (21)

    zbliżając się do przejścia.

    Żeby jakiś kierowca znowu nie zrozumiał, że na wysepce ma czekać, pieszy wchodząc na wysepkę już ma pierwszeństwo.

    • 16 12

    • Chryste Panie, a skad to niby wynika, szkodliwy spolecznie klamco/glupcze? (4)

      W przepisie jest napisane bedacy na przejsciu i wchodzacy na nie. A jakis filozof "przypomina", ze on sobie jeszcze wymyslil zblizajacego sie do przejscia.

      • 2 1

      • specjalnie dla szurów takich jak ty wrzuciłem cytat z przepisu (3)

        Możesz przyjąć w dobrej woli wyjaśnienie lub dalej toczyć pianę, że jak ktoś stoi na przejściu z zamiarem wejścia ne nie lub zmierza do niego w odległości metra, to nie ma pierwszeństwa

        Możesz też, co bardzo zalecam, wypróbować swoje teoryjki w obecności policji, jeśli nie będą się opieprzać, to ci wszystko dokładnie wytłumaczą podczas wypisywania mandatu

        • 1 2

        • jak ktoś jest metr od przejścia to to nie jest wchdozenie na przejście.

          • 0 0

        • Rozumiem. Wklejasz cytaty, ktorych niestety nie rozumiesz. (1)

          Z tego, ktory wkleiles, nie wynika nic ponad pierwszenstwo pieszego bedacego na przejsciu i wchodzacego na przejscie. Nadal nic o obowiazku zatrzymania pojazdu, zeby umozliwic wejscie na przejscie zblizajacemu sie do przejscia pieszemu. Zal mi Ciebie.

          • 0 1

          • szczekaj dalej ja nie płace mandatów, ty pewnie tak, ile punktów ci zostało?

            • 0 0

    • (6)

      Ale dopiero jak będzie na wysepce to będzie miał pierwszeństwo, nikt tu nie pisze o czekaniu.

      • 5 3

      • dlatego napisałem przypominam (4)

        w końcu to wszystko wynika z przepisów, a i tak bardzo często te przepisy nie są respektowane

        A przypomniałem, ponieważ ten portal jest znany z trolli, którzy wmawiają innym, ze przepisy sa nieważne

        • 3 4

        • (1)

          ten głupi przepis funkcjonuje dopiero od jakiegoś czasu, przedtem obowiązywał inny, lepszy, każdy przepisa można, a ten należy, zmienić

          • 1 1

          • to znaczy od ładnych paru lat

            pewnie już obowiązywał, gdy zdawałeś na prawo jazdy

            • 0 0

        • no i miałem rację, minęło parę godzin i już szury zaczynają swoje (1)

          że przepisy to można sobie w 4 litery wsadzić, bo oni wiedzą lepiej

          • 3 4

          • Bo je zmyslasz!

            • 2 3

      • Stojąc czy wchodząc na wysepkę nie ma żadnego pierwszeństwa! Pierwszeństwo ma pieszy wchodzący na przejście a nie wchodzący na wysepkę!

        • 1 2

    • (4)

      Problem w tym, że nie każdy kto zbliża się do przejścia dla pieszych ma zamiar przejść !

      • 7 10

      • Właśnie dzisiaj widziałem jak jedna grupa dzieci z nauczycielką zbliżyła się do przejścia i przeszła (samochody się zatrzymały) , a druga podobna grupa w odległości ok. 20 m minęła to przejście a samochody stąły i czekały i "smrodziły", bo jakiś d***l wymyślił i***tyczne przepisy

        • 1 2

      • i co z tego? (2)

        nie każdy kto wchodzi na przejście ma zamiar przejść na drugą stronę, czasem zawraca

        • 4 10

        • Pieszy posiada prawa, ale też obowiązki (1)

          pieszy czasem zwalnia albo się zatrzymuje na przejściu, a to już jest wbrew przepisom drogowym. Tak w ogóle to bardzo dużo ostatnio pisze się o prawach pieszych, a niewiele o ich obowiązkach w ruchu drogowym.

          • 14 7

          • ale zgadza się, jesli pieszy zaczyna grać w klasy na przejściu to też ma coś nie pokolei

            niemniej przepisy są jasne i kolega mówił, że nie każdy pieszy zbliżający się do przejścia chce przez nie przejść - ale to prawodawcy nie interesuje, kierowca ma przepuścić pieszego, bo ten ma pierwszeństwo

            • 3 1

    • jak minąłem przejście dla pieszych i idę dalej to się zbliżam do następnego, więc wszystkie pojazdy powinny się powstrzymać od mijania mnie na chodniku, to taka logika

      • 1 2

    • Pierwszeństwo ma pieszy wchodzący na przejście bądz znajdujący się na przejściu! Nie wprowadzaj ludzi w błąd bo przez wypisywanie takich głupot ktoś może przez ciebie zginąć !

      • 1 2

    • Pieszy nie ma pierwszeństwa "zbliżając się do przejścia"

      a dopiero na nie "wchodząc". Tak brzmi przepis i jest tu przywoływany.

      • 5 1

    • Trzeba używać głowy

      Zmniejszyć prędkość i ocenić, czy pieszy dopiero wchodzi na pierwsze przejście, jest w jego połowie czy już z niego schodzi. Tutaj nie ma żadnego problemu ale trzeba obserwować drogę i otoczenie a nie rozmawiać przez telefon, klikać coś na komputerze albo pisać SMS-a.

      • 3 1

  • To co widać na zdjęciu to nie jest przejście duwetapowe!

    Przejście dwuetapowe to całkiem co innego.

    • 0 0

  • tak prostej zasady polski kierowca nie jest w stanie zrozumiec a szkoda (2)

    • 15 22

    • Piesi też nie są w stanie zrozumieć tak prostej rzeczy, że nie możńa sobie wchdozić pod jadący samochód.

      • 2 1

    • Tak samo jak niektorzy wjeżdżając na rondo

      Włączają kierunkowskaz.... I to jeszcze lewy..... porażająca glupota.

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CVT?

 

Najczęściej czytane