• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu dopiero w 2022 roku

Michał Brancewicz
14 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu. W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu.

Do października przeciągną się prace projektowe związane z powstaniem przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie w okolicy dworca Gdańsk Główny. Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku i potrwają do roku 2022.



O stworzeniu przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie, które pozwoli również dojść w poziomie gruntu na przystanki tramwajowe, mówi się w Gdańsku od kilku lat. Z ankiet w artykułach na ten temat na trojmiasto.pl wynika, że to rozwiązanie ma jednak więcej przeciwników niż zwolenników.

Głosy rozkładają się następująco: 38 do 6229 do 61 proc.

Mimo to, miasto wykonuje kolejne kroki, które przybliżają realizację tej inwestycji.

Pod koniec zeszłego roku wybrany został wykonawca projektu. Została nim firma BPBK z Gdańska, która zainkasuje za to 442,8 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że na zaprojektowaniu przejścia naziemnego prace się nie kończą.

Prace projektowe przy dworcu Gdańsk Główny obejmują:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Wykonawca na realizację zadania miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Projektowanie przeciągnie się jednak do października. Zaś prace ruszą dopiero w przyszłym roku.

- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym, rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Do tego czasu powinien zakończyć się już warty blisko 100 mln zł remont gmachu dworca Gdańsk Główny. Zgodnie z umową ma to nastąpić w ostatnich dniach grudnia 2021 roku.

Opinie (346) ponad 10 zablokowanych

  • przejscie dla rowerowych anarchistow (1)

    efekty korki oraz ofiary

    • 11 4

    • dla mieszkańców korzystających z rowerów potrzebne są przejazdy rowerowe

      a nie przejścia dla pieszych

      • 0 0

  • Nie rozumie,,, (2)

    Czy w Gdańsku robienie na złość mieszkańców stało się urzędniczym hobby.
    Czy mieszkańcy już nic nie mają do powiedzenia. Bzdurny pomysł.

    • 13 5

    • mają mają i się wypowiadają

      całe szczęście same samochody nie mają głosu

      • 0 3

    • mieszkańców ale jakiej gminy? to kluczowe. kluczowe pytanie.
      mieszkańcy Gdańska chcą tam przejść. Są potrzebne.

      • 0 2

  • Kierowcy wytwarzają PKB? (1)

    Coś ktoś przeczytał ale niewiele z tego zrozumiał chyba :-)

    • 3 2

    • minus 2.5% PKB tyle wytwarzają wypadki powodowane przez kierowców. To jest 56mld rocznie.

      • 0 1

  • Skandal !!!

    Miasto pogrążają w coraz większych korkach. To komuniści robili wszystko by był płynny ruch uliczny i bezpieczne podziemne przejścia. A teraz władza Gdańska chce to wszystko zniszczyć ? Ekologia zero kolejne światła semafory w mieście.
    Po łatwiźnie aby tylko. Szkoda Gdańska .

    • 12 4

  • Ciekawie przemyślana lokalizacja tego przejścia naziemnego... Już widzę te tłumy turystów wychodzących z dworca, skręcających w prawo aby dojść do przejścia, czekających na zielone światło i po pokonaniu przejścia skręcających w lewo, aby dojść do hotelu Scandic czy Mercure-Hevelius...
    Szczególnych tłumów spodziewam się podczas opadów deszczu :P
    Aha, pewien nie jestem, ale po wyjściu z budynku dworca idąc w prawo nawierzchnia jest chyba brukowana? ...ten turkot walizek... :)

    • 9 3

  • Trzeba w końcu wprowadzić opłaty za jazdę po mieście blachosmrodami to sie zmniejszy ta liczba szkodników! (2)

    Wtedy nawet przescia naziemne nie beda potrzebne .Kazdego blachoszrota powyzej 5 lat powinno sie złomowac.

    • 4 10

    • Twoja fobia staje się przerażająca.

      • 4 3

    • Blachosmrody

      Blachosmrody blachosmrody masz coś z głową?
      To ze jestes na rencie lub bezrobotnym lub masz do pracy 5minut pieszo to nie znaczy, ze wszyscy mają odstawić auta do garażu.
      Ja pracuję samochodem m.in.po to , zeby tacy jak ty mieli wygodne życie.
      I co? Mam jeszcze dluzej stać tak w korkach? Brrrrr

      • 1 1

  • ???? (2)

    A co jest złego w przejściu podziemnym? Cofamy się w rozwoju, czy jak? Wypadków więcej chce miasto? Przecież tam z kolejek , pociągów , autobusów, tramwajów ludzie chodzą też . Jakiej szerokości będą przejścia, ilu etapowe, będą starsi będą biegający itd. , poza tym korki , korki i samochody i tramwaje w korku to śmiech będzie (gorzki...)

    • 9 4

    • Minus niechcący ode mnie.

      • 0 0

    • Ja też wolę, żeby został tunel. Latem to przyjemny cień i chlodek. Zima i jesienią schronienie od opadów i wiatrów. Przejście na Hucisku jest dwuetapowe i tu będzie podobnie. Będzie dłużej jak tunelem. I korki do tego

      • 0 1

  • szersze przystanki tramwajowe

    Jak na największy przystanek w Gd to jest on strasznie wąski, w godzinach szczytu ciężko przejść. Ludzie nie mają w zwyczaju stanąć przy barierkach żeby umożliwić przemieszczanie się. Raczej stoją przy krawędzi patrząc czy ich tramwaj już jedzie....

    • 9 0

  • Polak zna się na wszystkim (2)

    Gdańszczanie, jak widać po komentarzach, nie mają pojęcia o urbanistyce, więc nie należy ich słuchać. Tak samo jak naukowcy nie pytają opinii publicznej o fizykę kwantową. Więc przestańcie skomleć, że nikt nie słucha waszych wydumanych teorii i cieszcie się, że ktoś chce coś pozytywnego zrobić dla was. To że czegoś nie rozumiecie, nie znaczy że to jest złe.

    • 2 10

    • Tak, tak (1)

      Zatrzymywane przez kolejne światła i ponownie ruszające tysiące pojazdów na pewno nie emitują spalin oraz pyłu z klocków hamulcowych i opon nie mówiąc już o dodatkowo spalanych tonach paliw. Nie wierzcie w to bo to dla waszego dobra.

      • 2 2

      • nie bądź hipokrytą

        jeśli rzeczywiście martwisz się o środowisko to przejedź się czasem komunikacją, na rowerze lub przejdź na piechotę. Wtedy przy okazji zobaczysz dlaczego ta zmiana ma sens.

        • 0 2

  • Ds

    Czy piesi na urlopy zagranicą tez idą pieszo? Z całą rodziną?:D

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane