• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu dopiero w 2022 roku

Michał Brancewicz
14 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu. W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu.

Do października przeciągną się prace projektowe związane z powstaniem przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie w okolicy dworca Gdańsk Główny. Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku i potrwają do roku 2022.



O stworzeniu przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie, które pozwoli również dojść w poziomie gruntu na przystanki tramwajowe, mówi się w Gdańsku od kilku lat. Z ankiet w artykułach na ten temat na trojmiasto.pl wynika, że to rozwiązanie ma jednak więcej przeciwników niż zwolenników.

Głosy rozkładają się następująco: 38 do 6229 do 61 proc.

Mimo to, miasto wykonuje kolejne kroki, które przybliżają realizację tej inwestycji.

Pod koniec zeszłego roku wybrany został wykonawca projektu. Została nim firma BPBK z Gdańska, która zainkasuje za to 442,8 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że na zaprojektowaniu przejścia naziemnego prace się nie kończą.

Prace projektowe przy dworcu Gdańsk Główny obejmują:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Wykonawca na realizację zadania miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Projektowanie przeciągnie się jednak do października. Zaś prace ruszą dopiero w przyszłym roku.

- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym, rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Do tego czasu powinien zakończyć się już warty blisko 100 mln zł remont gmachu dworca Gdańsk Główny. Zgodnie z umową ma to nastąpić w ostatnich dniach grudnia 2021 roku.

Opinie (346) ponad 10 zablokowanych

  • kpina!!! do 2022?!!!

    • 0 4

  • No wreszcie ruch zostanie uspokojony, bo kierowczyki bardzo szaleli.

    • 2 6

  • (1)

    I niech się opóźnia ja najdłużej.
    Może się opóźnić do kolejnych wodorów samorządowych, jest duża, szansa, że wyborcy w Gdańsku zmienią "władze" na przyjazne większości mieszkańców, a nie nielicznej mniejszości, jak się dzieje obecnie, która obecnie terroryzuje większość.

    • 6 3

    • U nas trzeba noża a i tak bydło u władzy realizuje chore, szkodliwe dla ludzi i środowiska idee. Bo ktoś zapłacił..

      • 0 0

  • i dojdą kolejne światła i komunikacją miejską znowu dłużej (1)

    jak tak dalej pójdzie, to niedługo od Bramy Żuławskiej do stoczni będę jechać pół godziny
    chyba trzeba będzie wrócić do samochodu

    Toto

    • 7 2

    • i tak już "komunikacją" jedziesz 3x dłużej, niż "blachosmrodem"

      no chyba, że jakoś pedałocyklista da rade z górki szybciej :) po chodnikach, pasach, na czerwonym i miedzy pieszymi...

      • 2 0

  • Oby nigdy

    nie powstało. Dla dobra wszystkich!

    • 6 1

  • Skoro większość mieszkańców nie chce tego przejscia

    to po co na siłę je robić?

    • 8 3

  • żałobson

    Lubię Puszczać w podziemiach takiego bąka, że aż łzy wyciska przechodniom, a nie ma dokąd iść...:) I w tramwajach, jak nie ma miejsc. Walnę, poczekam, siadam jak król.

    • 1 1

  • Więcej korków = więcej spalin

    Więcej korków = więcej spalin. Przy każdym ruszaniu spod świateł będzie szła chmura dymu, a przechodnie grzecznie będą się nią delektowali. Samochodów w centrum nie ubędzie, a wręcz przeciwnie - z roku na rok będzie ich coraz więcej, tego nie da się uniknąć, a na pewno nie w ten sposób - przez usilne utrudnianie i spowolnianie płynności jazdy. Tragiczny pomysł i pewnie katastrofalny w skutkach, ale o tym pewnie ktoś pomyśli za kilka lat, stojąc przy tym nowym przejściu naziemnym, w zimę, z gigantycznym problemem związanym ze smogiem, pogłębianym przez właśnie tak i**otyczne pomysły. Ruch samochodów powinien być jak najbardziej usprawniany i to przede wszystkim w centrum miasta! Do tego dojdzie zapewne kilka wypadków na pasach, co by się nie zdarzyło w przejściu podziemnym. Inwestycja tak samo trafna jak zmiana kierunku ruchu na Piramowicza.

    • 8 2

  • Lubie puszczać sążniste bąki w przejsciu podziemnym, az mnie szczypie w oczy, to co u innych? :)

    • 0 0

  • prawda (1)

    Wszyscy wolą przechodzić przejściem naziemnym.Miasto jest nie tylko dla kierowców ale także dla pieszych których jest większość.To że Janusz z Grażyną kupili sobie samochód i nie chcą widzieć ludzi niepełnosprawnych,młodzież i starszych to ich problem

    • 4 11

    • Moje dziecko chodzi tamtędy do szkoły i to uspokaja że może przejściem podziemnym!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedynym trójmiejskim przedstawicielem marki Audi jest firma:

 

Najczęściej czytane