• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Q3, czyli mały SUV marki Audi

Bawo,Mart,Ps
24 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Audi Q3. Mały SUV skazany na sukces?



Audi Q3. Audi Q3.

Znaczek Q na masce w przypadku Audi zawsze był gwarancją rynkowego sukcesu. Czy tak będzie i tym razem? Na podbój naszego rynku całkiem niedawno wyruszył nowy, mały SUV segmentu premium - Audi Q3.



Audi Q3 Audi Q3
Premiery suvów i crossoverów oznaczonych tą literą, Audi organizuje średnio co trzy lata. Jako pierwszy na drogi, w 2005 wyjechał ogromny Q7, zbudowany na tej samej płycie, co VW Touareg i Porsche Cayenne. W 2008 roku pojawił się Q5.

Minęły kolejne 3 lata i oto stoi przed nami Q3, jak na razie ostatni zapowiadany przez Audi samochód określany przez samego producenta mianem pojazdu "sportowo-użytkowego". Czy jednak w takie zapowiedzi można wierzyć? Wiadomo, że suvy i crossovery wciskają się w każdą możliwą, jeszcze niezagospodarowaną niszę na motoryzacyjnym rynku.

Sylwetką Q3 przypomina swoich większych braci. Muskularny przód, podniesiony tył i wyróżniające się diody led, to symbole rozpoznawcze wszystkich Q.

Uwagę zwraca też masa pojazdu - niecałe 1500 kilogramów. Q3 w 74 proc. zrobiono ze stali wysokowytrzymałościowej (pokrywa bagażnika i silnika są z aluminium).

Silniki? Dwa benzynowe (170 i 211 KM) oraz dwa wysokoprężne (140 i 177 KM) - wszystkie o pojemności 2 litrów. Do tego pełen zestaw dodatków, systemów i opcji, bez których nie może obejść się auto segmentu premium. Firma oferuje np. audi side assist, pomagający kierowcy zmienić pas ruchu za pomocą czujników radaru czy audi lane assist aktywnie kontrolujący właściwy pas ruchu i w razie zagrożenia sygnalizujący potrzebę poprawienia położenia kierownicy.

Co ciekawe, Q3 (ceny auta zaczynają się już od 123 tys. zł netto) już w podstawowej wersji jest dość bogato wyposażone. Do tej pory Audi, podobnie jak jego największy konkurent BMW, kazało sobie dość słono płacić za wiele elementów wyposażenia dodatkowego.

- W przypadku Q3 liczyliśmy głównie na klientów firmowych - mówi Marcin Tyburski z firmy Fota-Groblewski, przedstawiciela marki w Trójmieście. - Samochód cieszy się jednak sporą popularnością wśród klientów indywidualnych, ceniących sobie wygodę, oszczędność i luksus, gwarantowany przez markę.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (38) ponad 10 zablokowanych

  • jak przyjadę tym pojazdem do pracy w Tesco to koleżanki nawet nie zawieszą oka (1)

    ......

    • 28 1

    • Jolanta a to prawda że w Tesco na nocnej zmianie płacą 4,4 zł na godzinę ?

      • 2 3

  • Golf lepszy

    • 7 2

  • Podobnie jak więksi bracia (2)

    to kolejny damski czopek, tylko do mniejszej pupy;-))) to już SUV nawet nie jest.

    • 25 5

    • (1)

      a ty golem niby specjalista jestes? pewnie imponuje ci jakies pudelko z nieoslonieta wajcha wystajaca z podlogi

      • 2 6

      • a co napisal ze mu imponuje?

        Choc swoja droga wlasnie tak wygladaja prawdziwe terenowki. SUVy to tylko VANy ewentualnie kompakty na duzych kolkach. Podobno 70% z nich nawet nie ma napedu na obie osie, a te co maja nawet w zaspie sie zakopia

        • 3 0

  • Nie ma to jak

    A4 B5 sreberko najlepiej wersja avant w tdiku.

    • 12 9

  • Fajny ... ale chyba bardziej dla kobiet

    • 10 2

  • niedlugo napiszą że paliwo drogie ale...

    ale za to ładnie pachnie bo sie skończą wszelkie argumenty dla ociemniałych

    • 19 1

  • Tylko

    Kogo stac na wizyty w serwisach i kosztowne naprawy tej niemieckiej "niezawodnej techniki"

    • 21 4

  • żadnych smelcwagienow wiecznie zepsutych

    • 20 13

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Której marki modelem jest Mustang?

 

Najczęściej czytane