• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie stałego zwężenia na "Słowaku". Zmierzono natężenie ruchu

Michał Jelionek
17 kwietnia 2024 
Opinie (49)
Po zlikwidowaniu zwężenia na wiadukcie wyjazd z obwodnicy ponownie jest utrudniony. Po zlikwidowaniu zwężenia na wiadukcie wyjazd z obwodnicy ponownie jest utrudniony.

Dzięki tymczasowemu zwężeniu na ul. SłowackiegoMapka nad obwodnicą, łatwiej i przede wszystkim bezkolizyjnie kierowcy opuszczali drogę ekspresową. Od początku roku ruch w tym miejscu odbywa się po staremu - już bez zawężenia. Zarządca drogi dokonał jednak pomiaru ruchu i w zasadzie pewne jest, że to rozwiązanie nie wróci na stałe.



Czy masz trudności z opuszczaniem obwodnicy w tym miejscu?

Przypomnijmy, pojawienie się zwężenia na wiadukcie nad obwodnicą było pokłosiem prac remontowych na ul. BudowlanychMapka. Tymczasowe zwężenie do jednego pasa kończyło się tuż przed zjazdem z "ekspresówki". Dzięki temu kierowcy opuszczający obwodnicę mogli swobodnie wjeżdżać w ul. Słowackiego. To rozwiązanie spodobało się kierowcom, a najlepiej świadczy o tym wynik ankiety zamieszczonej w poprzednim tekście, w której aż 81 proc. osób odpowiedziało, że zwężenie na wiadukcie powinno zostać na stałe.

Po przywróceniu pierwotnej organizacji ruchu i usunięciu zawężenia, zapytaliśmy przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, czy rozważają zastosowanie takiego rozwiązania na stałe. Otrzymaliśmy odpowiedź, że w tym celu przeprowadzone zostaną pomiary ruchu w tym miejscu.

Zlikwidowano zwężenie. Zjazd z obwodnicy znowu utrudniony? Zlikwidowano zwężenie. Zjazd z obwodnicy znowu utrudniony?

Przesuń aby
porównać

Pomiar ruchu na ul. Słowackiego



Mamy już wyniki pomiaru, który wykonany został w trzech fazach dnia - w porannym szczycie komunikacyjnym (w godz. od 6 do 7), w popołudniowym szczycie (15-16) oraz poza szczytem (18-19).

Z przeprowadzonych w marcu pomiarów wynika, że ruch w tym konkretnym miejscu, na ul. Słowackiego w stosunku do łącznicy rozkłada się na poziomie 75 proc. do 25 proc. Oznacza to, że ruch na łącznicy stanowi około 1/4 całości ruchu na skrzyżowaniu - wyjaśnia Mateusz Brożyna z gdańskiego oddziału GDDKiA.

Ruch na zjeździe przez cały dzień na podobnym poziomie



W porannym szczycie komunikacyjnym na ul. Słowackiego (na wiadukcie nad trójmiejską obwodnicą) odnotowano 1655 pojazdów na godzinę. W tym samym czasie na zjeździe z obwodnicy w stronę Wrzeszcza pojawiło się 419 pojazdów.

W popołudniowym szczycie liczba aut była nieznacznie mniejsza niż w szczycie porannym - 1469. Natomiast na zjeździe policzono 412 samochodów.



Poza szczytem natężenie ruchu na ul. Słowackiego widocznie się zmniejszyło - do 956 aut. Natomiast w zasadzie nie zmieniła się liczba kierowców korzystających ze zjazdu z obwodnicy - 421 aut.

Z powyższych pomiarów wynika, że poziom natężeń ruchu na łącznicy we wszystkich przypadkach utrzymuje się na podobnym poziomie. Dodatkowo z pomiarów wynika znacznie większe obciążenie ul. Słowackiego w stosunku do łącznicy węzła, zatem stałe zawężanie ul. Słowackiego do jednego pasa ruchu może spowodować narastanie kolejki od strony ul. Budowlanych - dodaje Brożyna.
A to jasny komunikat, że zmian w organizacji ruchu w tym miejscu raczej się nie spodziewamy.

Ustawianie się w dwóch rzędach na zjeździe z obwodnicy sposobem na korki? Ustawianie się w dwóch rzędach na zjeździe z obwodnicy sposobem na korki?

Miejsca

Opinie (49)

Wszystkie opinie

  • (2)

    Ojj to się ludzie ucieszo.

    • 1 6

    • Rowerzysci i piesi owszem (1)

      • 2 1

      • Niby czym?

        • 0 0

  • (5)

    Zjechać w stronę Wrzeszcza można tam na dwa sposoby więc powrót do zwężenia jest bez sensu bo będzie blokować tych od strony Budowlanych. Jak jest tam korek to jadę dalej, wyjeżdżam zjazdem w stronę lotniska potem zjeżdżam pod Słowakiem i wyjazdem od strony Gdyni na Wrzeszcz jadę już Słowackiego. Całość zajmuje 30 sekund.

    • 22 8

    • Niezły patent, wypróbuję, dzięki!

      • 1 2

    • + ul słabego + przez ch matarnia

      • 1 0

    • Pas rozbiegowy zamiast trawnika

      Owszem. Jest to jakiś sposób. Ale czy nie lepiej jakby był pas rozbiegowy przy zjeździe z obwodnicy na Slowackiego w prawo na wysokosci Ikei? Nie trzeba zmniejszać ilości pasów od lotniska a zjazd z obwodnicy byłby szybszy.

      • 3 0

    • Tak,jak jade z Budowlanych to b.duzo aut stoi z tego wzjazdu z kierunku Gdyni i nie moze sie wlaczyc na Slowaka :)
      Najpierw jedzie ul.Budowalnych, potem ruch od lotniska, w miedzyczasie wjazd z Gdyni a na koncu obwodnica z Gdanska.Te wszystkie cwaniaczki co robia sobie skroty to zwykle buraki,przez nich reszta kolo Ikei stoi.

      • 0 0

    • A światła?

      Ile się czeka na zielone, żeby zawrócić?

      • 1 1

  • (7)

    Trudno się przyznać, że zweżenie się sprawdziło i było lepszym rozwiazaniem. Trzeba było przeprowadzić badania aby postawić na swoim zamiast posłuchać głosu kierowców. Brawo.

    • 12 11

    • (3)

      No tak, wiadomo, że chłopski rozum i uwzględnienie tylko swojej perspektywy zza kierownicy jest dużo lepszy niż zrobienie obiektywnych badań, pomiarów i wyciągnięcie wniosków na bazie statystyki.

      • 5 4

      • Przerabialiśmy to samo w pandemii, w temacie zmian klimatycznych i jeszcze setkach innych tematów.
        Ludzie są w większości ograniczeni, nie widzą dalej niż koniec swojego nosa i nie dociera do nich, że są tylko jednym małym punktem danych w statystyce.

        • 3 3

      • (1)

        To już nawet nie chodzi o swoją perspektywę zza kierownicy, tylko perspektywę zza kierownicy na "jego" trasie kontra perspektywę zza kierownicy innych. Jaśnie pan ma mieć pierwszeństwo, mimo że takich jak on jest tylko 400 na godzinę, a Słowakiem jedzie 1500. I niech sobie w d wsadzą badania naukowe i statystyki, on ma chłopski rozum, jeździ swoją jedną trasą i wie lepiej.

        • 3 4

        • problem w tym, ż te 1500 przejeżdża całkowicie płynnie po dwóch pasach, a te 400 stoi w korku, bo nie może wjechać na żaden

          • 2 0

    • Sa konkretne badania i na ich podstawie podjęli decyzję. Zwężenie było ok jak nie było ruchu z Budowlanych a teraz jeździ tam już za dużo aut i robiłyby się niebezpieczne korki na samych zjazdach i wjazdach.

      • 4 4

    • Sprawdziło się dla zjeżdżających z obwodnicy (1)

      Gdyby zrobili zwężenie na stałe, to zaraz miałbyś tu artykuł czytelnika że stoi w korku na Słowackiego i po co to głupie zwężenie bo on nie może jechać. Ja wiem, że chciałbyś mieć zawsze pierwszeństwo na trasie którą akurat jedziesz, ale to tak nie działa.

      • 3 2

      • ale tak na serio, z punktu widzenia miasta

        lepiej, by było pierwszeństwo dla ruchu z obwodnicy niż z kilku sąsiednich wiosek.

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Pas rozbiegowy (8)

    Zbudują wreszcie ten pas rozbiegowy czy będą o nim przez 10 lat gadać tylko?
    Z drugiej strony znacznie usprawniło to włączanie się do ruchu. 50m asfaltu, damy radę czy trzeba Budżet Obywatelski sobie złożyć?

    • 84 3

    • To jest dobry pomysł. Pas powinien się łączyć z tym zjazdowym do centrum handlowego i do KFC. To rozwiąże tam problem.

      • 10 0

    • Na Budżet Obywatelski nie ma co liczyć (4)

      Przy obecnych cenach robót budowlanych niemożliwym będzie wykonanie takiej nawet małej inwestycji ze środków BO dla dzielnicy.

      • 3 1

      • (3)

        Można to zgłosić jako projekt ogólnomiejski, tak bylo w przypadku dodatkowego lewoskrętu z Havla w AK, projekt kilka lat temu wygrał i o dziwo w następnym roku już to zrobili.

        • 3 1

        • Gdzie Havla a gdzie Obwodnica
          Pies z kulawą nogą na to nie zagłosuje

          • 0 0

        • Szkoda tylko że nie zmniejszył wcale czasu czekania...

          • 0 1

        • do infrastruktury GDDKiA możesz sobie składać projekt do woli

          to nie jest w kompetencjach miasta i zostanie odrzucone z przyczyn proceduralnych.

          • 0 0

    • Prócz pasa rozbiegowego połaczonego ze zjazdem do KFC dużo by pomogło przesunięcie jeszcze przejscia dla pieszych i przejazdu rowerowego. Odsunac od Słowackiego o jakies 15-20 metrów by kierowca nie musiał sprawdzać trzech rzeczy....ruchu na Słowackiego, przechodzącego pieszego i zap... rowerzysty... :D

      • 4 0

    • Nie mam pieniędzy, bo:

      1. Muszę objechać pół Polski.
      2. Muszę wybudować kolejne przejście naziemne.

      • 1 0

  • 15 milionów na durne przejścia sie znalazło. (4)

    Ale żeby zrobić kilkadziesiąt metrów pasu rozjazdowego to już nie ma. Olka i jej klika sa wrogiem kierowców, to widać na każdym kroku.

    • 16 4

    • Dulkiewicz dużo gorsza przypadkowa prezydent od prezydenta Adamowicza

      • 4 3

    • Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem. Węzeł drogi ekspresowej jest w zarządzie GDDKiA a nie miasta.

      • 4 1

    • Nie ten właściciel, nie ten budżet i pretensje nie pod ten adres.
      Serio aż tak bardzo nie ogarniasz?

      • 3 1

    • Jak nam kierowcom źle.

      - A na kogo głosowałeś?
      - Na Olę. No bo na kogo miałem? Na PiS nie bo w TVNie mówili, że jest zły. A na innych też nie, bo pomyśleć mi się nie chciało.

      • 0 0

  • Co za głupawe rozważania ? (1)

    Trzeci pas bezkolizyjny od strony centrum handlowego
    Aż po zjazd do stacji benzynowej a później do w/w handlarzy.
    Zjazd do małego osiedla ( Złota Karczma , gdzie zjeżdza może
    100 samochodów dziennie ma ze 100 m długości a na skrzyżówanie z obwodnicą
    nie starczyło wyobraźni? Kto jest autorem tego projektu?

    • 2 1

    • Troszkę przesadziłeś, 100 samochodów zjeżdżających na Złotą to sami policjanci tam pracujący do tego mieszańcy i dużo osób które tam nawraca.

      • 1 0

  • Wjazd na wiadukt

    Moim zdaniem przy wjeździe z obwodnicy już na wiadukt powinna być przez parę metrów wyraźną linia ciagla ,nawet takie małe słupki. Teraz dzieje się tak ,że niepotrzebnie auta się zatrzymują wjeżdżając na wiadukt,a auta które no od strony Wrzeszcza zjeżdżając na pas w stronę Łodzi robią to za szybko

    • 9 0

  • A pani festyniara zorganizowala sobie Tour de Pologne zamiast pracowac... (2)

    Faktycznie w XXI wieku nie mozna wybudowac 100 metrow pasa wjazdowo-rozbiegowego... Gdansk miasto marzen...

    • 7 1

    • To nie jest droga miejska (1)

      Podlega GDDKiA, tak więc miasto nie ma nic do gadania

      • 2 1

      • Hej klakierze, a od czego jest prezydent miasta jeśli nie od dbania o to by mieszkańcom żyło się lepiej?

        Jeśli węzeł jest w zarządzie GDDKiA to jaki w tym problem aby miasto dogadało się z tą instytucją? Zamiast marnotrawić czas na wycieczki koleżanka mogłaby poświęcić go chociażby na tę kwestię. To nie jest rocket science.

        • 0 0

  • Przecież ludzie skręcający z obwodnicy rano stoją w korku do zjazdu. Strasznie to jest niebezpieczne. Idioci albo niewidomi zarządzają tym ruchem?

    • 4 0

  • Zawsze jest tak że to urzędnik wie lepiej. To się nigdy nie skończy bo przekonanie o swojej wyższości , ludzie ci nabywają w miarę szybko po podjęciu pracy w urzędzie. Ciekawe zjawisko socjologiczne.

    • 7 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót KM?

 

Najczęściej czytane