- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (66 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Radni dzielnic walczą o zmiany w komunikacji miejskiej
Rady gdańskich dzielnic starają się poprawiać komunikację miejską na terenie swoich jednostek. W Osowej trwają przymiarki do zmiany przebiegu linii 269, w Oliwie i na Przymorzu Małym radni chcą nowej linii, a we Wrzeszczu Górnym, Brętowie i na Pieckach-Migowie powrotu zmodyfikowanej linii 142.
Teraz ta sama rada, choć już w kolejnej kadencji, stara się, by linia 269 dotarła na osiedle Kukawka . Kilka dni temu dokonano przejazdu technicznego celem sprawdzenia infrastruktury dla uruchomienia autobusów.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej znajdziesz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl
- Sprawdziliśmy, jak od strony technicznej wyglądałaby obsługa komunikacyjna tej części dzielnicy. Teraz opracowujemy szczegółową opinię, która trafi zarówno do Rady Dzielnicy Osowa, jak i Zarządu Dróg i Zieleni, będącego zarządcą drogi. Dalsze czynności będą zależeć m.in. od tego, jak szybko uda się wykonać niezbędne zmiany w zakresie infrastruktury drogowej - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
O co konkretnie chodzi?
- Niektóre ulice będzie trzeba delikatnie poszerzyć, by autobusy mogły się wyminąć, ale myślę, że te techniczne problemy będą rozwiązane - wyjaśnia Stanisław Krzemiński, zastępca przewodniczącego Rady Dzielnicy Osowa.
Czytaj też: Przystanek niezgody w Nowym Porcie
Niestety inne dzielnice na taką przychylność urzędników nie mogą na razie liczyć.
Z inicjatywą uruchomienia nowej linii wystąpiły właśnie rady dzielnic Oliwy i Przymorza Małego. Linia o dość skomplikowanym przebiegu miałaby ułatwić dojazd do przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet , biurowców w rejonie ul. Arkońskiej , Ergo Areny czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu .
- Przebieg linii był konsultowany z Zarządem Dzielnicy Przymorze Małe, którego mieszkańcy uzyskaliby połączenie wewnątrzdzielnicowe. Natomiast w naszej dzielnicy mieszkańcy ul. Czyżewskiego mieliby dzięki temu drugą dzienną linię - dodaje Mikołaj Sobczak, radny dzielnicy Oliwa.
Nieco inne postulaty przyświecają natomiast radnym Wrzeszcza Górnego, Brętowa oraz Piecek-Migowa, którzy chcą powrotu linii 142, zlikwidowanej w momencie uruchomienia trasy tramwajowej do PKM Brętowo i skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską .
- Proponujemy nieco zmodyfikowaną trasę przez Suchanino, tak by nie dublować się z trasą tramwajową. Od momentu uruchomienia tramwaju na Piecki-Migowo, mieszkańcy rejonu ul. Słowackiego cały czas apelują do nas o przywrócenie bezpośredniego połączenia autobusowego do centrum miasta - informuje Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Mieszkańcom Piecek-Migowa linia 142 zapewni natomiast lepszy dojazd do Wrzeszcza.
- Po uruchomieniu tramwaju ograniczono kursowanie linii 129 i 127. Natomiast linia 227 ma bardzo długą trasę i często łapie opóźnienia - dodaje Przemysław Malak, zastępca przewodniczącego Zarządu Dzielnicy Piecki-Migowo.
Czytaj też: Autobusy z Karczemek wrócą do centrum
Rady zbierają także podpisy pod petycją o przywrócenie linii 142 przez Suchanino.
Do piątku swoje poparcie wyrazić można w kilku miejscach na terenie Piecek-Migowa (patrz plakat). W niedzielę dodatkowo planuje się zbierać podpisy przed kościołami przy ul. Piecewskiej , Myśliwskiej oraz Słowackiego .
- Na ten moment mamy ponad 1,4 tys. podpisów. Chcemy je przekazać zastępcy prezydenta, panu Piotrowi Grzelakowi. Liczymy też na spotkanie z zastępcą dyrektora ZTM, panem Sebastianem Zomkowskim - mówi Malak.
Już teraz wiadomo, że szanse na większe zmiany w układzie komunikacyjnym są niewielkie. ZTM gotów jest wprowadzać je jedynie kosztem cięcia kursów innych linii.
- Propozycje nowych tras linii rad dzielnicy traktujemy jako ciekawe pomysły modyfikacji istniejącej siatki połączeń. W pierwszej kolejności trzeba jednak wykonać dokładną analizę zapotrzebowania na transport w danej relacji i zbadać, czy wielkość popytu uzasadnia skierowanie autobusów z innych linii do obsługi nowych - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
W opinii ZTM, uruchomienie linii 142 w wariancie proponowanym przez rady dzielnic może skutkować niekorzystnymi zmianami dla pasażerów na liniach 210 oraz 167.
Propozycja linii Oliwy i Przymorza Małego ma jeszcze mniejsze szanse na realizację. Zdaniem ZTM, "uruchomienie nowej linii mogłoby nastąpić jedynie kosztem redukcji oferty na innych liniach w obrębie tych dzielnic (...) Takie działania mogłyby być niezgodne z faktycznymi potrzebami przewozowymi."
Czytaj też: Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Miejsca
Opinie (179)
-
2015-11-26 15:28
Wytyczać i budować więcej linii tramwajowych nawet bez dróg. (4)
Tramwaje to takie Gdańskie metro.
- 15 9
-
2015-11-26 15:48
Niech te tramwaje będą jeszcze bezpieczniejsze. (3)
Ostatnio moja żona w myśl ekologii jechała wieczorem z pracy tramwajem i dosiadł się do niej zboczeniec.
Musiałem wyjść po nią na przystanek. Ma gnój szczęście że nie wysiadł razem z nią bo wpadłby mi prosto w łapy. a ze mnie wyłazi straszny dzikus jak ktoś choćby na nią spojrzy nie mówiąc już o zamiarze zrobienia jej krzywdy.
Oj masz chłopie szczęście, bo miałem ze sobą niespodziankę dla ciebie.
Doradziłem żonie, żeby jeździła jednak samochodem, o dziwo wychodzi jej taniej niż przy bilecie miesięcznym sieciowym, a komfort i bezpeczeństwo bez porównania.- 8 11
-
2015-11-26 17:12
(1)
zawiadomiła motorniczego?
- 4 1
-
2015-11-26 17:40
Nie, napisala SMSa do mnie.
Gdyby zawiadomiła motorniczego to wyszłaby na idiotkę, bo koleś by się głupio uśmiechnął i powiedział że wcale nie miał złych zamiarów.
Gdyby jednak miał, i tak nie zrealizowałby ich w tramwaju gdzie są kamery, a wysiadłby i poszedł za nią. Tam jednak czekałem już ja i moja niespodzianka :-)- 6 4
-
2015-11-27 07:55
I wtedy się obudziłeś.
- 1 0
-
2015-11-26 15:29
a radny dzielnicy Wrzeszcz Górny i jednocześnie autor artykułu Krzysztof Koprowski
jakie ma zdanie na temat pomysłu "swojego" szefa z dzielnicy?
- 16 5
-
2015-11-26 15:33
(3)
Co ma 142 do 210 i 167????
- 22 5
-
2015-11-26 16:26
jak będzie jechał przez Suchanino, to chyba ma? (2)
- 5 3
-
2015-11-26 21:49
Suchanino (1)
Proszę nie pomijać Suchanina bo po uruchomieniu tramwaju na Morenę zostało obcięte 25% połączeń do Gdańska Głównego. Nie rozumiem tez co chcą obcinać z linii 210, przecież jeździ raz na godzinę!! 184 dwa razy na godzinę w szczycie lub 1 raz poza szczytem. Ogólnie mam wrażenie, że na Morenę będzie jeździł tramwaj, 184 puszczą przez Piekarniczą......a 45 tys. mieszkańców Suchanina ma się zmieścić w autobus 130 jeźdżący trzy razy na godzinę o pakowności 70 osób na 1 autobus. Wychodzi na to, że Suchanin to będzie taki koniec świata w centrum miasta a mieszkańcy będą godzinę pieszo chodzić do centrum......
- 4 4
-
2015-11-26 22:25
45 tys mieszkancow suchanina hahaha
tyle to ma przymorze .... suchanino 12 tys.
- 4 0
-
2015-11-26 15:34
przywrócić 142 i 183 ale: (1)
jako linie skrócone do Brętowo PKM czyli jako dojazdówki na tramwaj i PKM tak jak linie 155, 213, 255, 295 do węzła świętokrzyska na Oruni Górnej i wystarczy.
Oczywiście do stanu poprzedniego trzeba przywrócić linie 184 i 227 bo tyle autobusów to już niegospodarność. Myśleliście że tramwaj to będzie taki dodatek do autobusów? No bez przesady.- 3 27
-
2015-11-27 08:18
następny myśliciel! komunikacja ma usprawniać a nie utrudniać poruszanie się po mieście.
ma skracać a nie wydłużać dojazdy np. do pracy. w tej sytuacji jaką mamy obecnie nikt mnie nie zmusi do rezygnacji z samochodu!!!!
- 2 0
-
2015-11-26 15:39
175 do dworca głównego
- 6 8
-
2015-11-26 15:42
Cięcia (3)
Moim zdaniem nie byłoby problemu gdyby w wakacje kursowała linia 315 zamiast 199+115. W rok szkolny 115-ka koniecznie, bo na tej trasie jest sześć szkół. Jak ciąć to 115tke.
- 5 3
-
2015-11-26 16:00
(1)
115 i tak już zostało mocno pocięte,kursuje co 30-40 minut,a kombinacja typu 130+199 nie zawsze się udaje,ze względu na notoryczne spóźnienia 199 przekraczające często 10 minut,często też wypadają kursy i zamiast co 15 minut 199 kursuje co ok 30 minut wbrew temu co jest podane w rozkładzie jazdy.115 ze względu na krótką trasę nie łapie aż takich spóźnień.
- 4 3
-
2015-11-26 21:53
115
115 powinno jeździć częściej, tyle szkól po drodze: na Beethovena, na Otwartej (pamiętajcie, ze po reformie szkolnictwa uczniowie jeżdżą i do podstawówek i do gimnazjum po 3 przystanki), na Sobieskiego Metalówka, uniwerek wydział chemii, politechnika cała......i wszyscy się mają zmieścić w 1 autobus 115 śmiech na sali, wpadnie jedna klasa i autobus pełny.....pamiętajcie autobus to nie tramwaj nie jest tak pakowny
- 1 4
-
2015-11-26 16:25
coś tu nie gra
199+115 = 314 , a nie 315
- 10 1
-
2015-11-26 15:49
ZKM - czas na zmiany. Rozkladu jazdy ... i personalne (2)
Autobus 174 - zmiana trasy: Otomin - .dworzec to katastrofa i podwojna cena !
Przed zmiana : odjazd od dworca - do Otomina - czas trwania calej jazdy, to ok. 35 -40 min., koszt 3 zl.
Teraz zeby pokonac trase konieczna jest przesiadka z tramwaju na Siedlcach do autobusu - 174.
Autobus jezdzi w godzinach szczytu co godzine, poza tym jszcze rzadziej...
Czas trwania przjazdu - 1,5 - 2godz, w zaleznosci od trafienia na autobus. Koszt przejazdu 6 zlotych.
Bedziemy zbierac podpisy. Cale osiedle poludniowe i pozostali zainteresowani.- 5 8
-
2015-11-26 16:00
Co ma do tego ZKM? Chyba chodziło ci o ZTM.
- 3 1
-
2016-05-13 15:57
174
Trasę lini 174 to już od jakiś 10 lat sprawdzają na prośbę mieszkańców z okolic.
Mieli już jakieś 6 lat temu puścić częściej tą linie, podpisy nie raz były zbierane. A tu proszę skrócili . Śmiech po prostu jeden wielki śmiech- 0 0
-
2015-11-26 15:52
142 powinno kursować w relacji Wileńska-Jaśkowa Dolina-Rakoczego-Potokowa-Słowackiego-Wrzeszcz PKP.Niepotrzebne byłyby cięcia na innych liniach,bo trasa ta jest krótsza od pierwotnego przebiegu tej linii.Należałoby coś zrobić jeszcze ze 184,bo obecna trasa z podwójnymi zajazdami na Wileńską niepotrzebnie wydłuża czas przejazdu w relacji Dworzec PKS-Niedźwiednik.Ideałem byłoby podzielenie tego na dwie linie:183 Dworzec PKS-Niedźwiednik i 184 Dworzec PKS-Wileńska.Jedna z tych linii mogłaby kursować w obie strony przez ulicę Powstańców Warszawskich obsługując przystanki "Nad Jarem" i "Suchanino",tak jak linia 131,która kursuje rzadziej niż autobusy PKS do Kościerzyny,bo w dni powszednie co 60 minut,a w świąteczne co 120 minut wykonując zaledwie po kilka kursów dziennie.
- 16 8
-
2015-11-26 15:53
Beznadziejny dojazd z Zaspy Rozstaje na UG.
Około połowę trasy trzeba zrobić piechotą, dobre dla tych co się nie spieszą.
- 10 13
-
2015-11-26 16:01
183 i 142 na stare trasy
- 24 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.